![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Minister-President
|
sabam nu Auvibel beginnen het nu wel heel bont te maken.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe sneller het apparaat, hoe hoger de vergoeding. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wanneer een taks op kleurpotloden ?
Je zou wel eens een spiderman kunnen tekenen.
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voor zover ik het begrijp zit er niets anders te op dan jaarlijks te dokken aan Reprobel tenzij je kan bewijzen dat je bedrijf geen internet, email of kopieerapparaat heeft.
In 2015 was de reprobel heffing op nieuwe apperaten met scanfunctie door een Europees hof ongeldig verklaard. Het probleem met instanties zoals Reprobel, Sabam, Recubel, Bebat en Auvibel is dat je voor meer informatie over hun legitimiteit van hun heffingen, billijke vergoedingen, huiszoekingen en facturen enkel bij hen zelf terecht kan. In 2015 zijn de repobel heffing nog ongeldig verklaard door een Europees hof: https://techpulse.be/nieuws/174371/b...-eu-wetgeving/ Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 15 december 2021 om 22:01. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sabam kan maar beter rekening houden met mensen die hersenen hebben die 2G, 3G, 4G en 5G kunnen ontvangen en omzetten in geluid en beeld. Zulke mensen ontvangen gratis Netflix, You Tube, Spotify, ... en kunnen films en liedjes bekijken en beluisteren terwijl ze rondlopen. Ook deze mensen dienen op een of andere manier bij te dragen dus iedereen moet sowieso door sabam belast worden, zelfs mensen die geen technologie (nodig) hebben.
Islam is islamisme in rust, islamisme is islam in actie. (Wim Van Rooy) De smeltkroezen zijn aan het smelten. Breng het kolenwoud terug. Laatst gewijzigd door Vlad : 16 december 2021 om 06:42. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Minister-President
|
Dan maar in Nederland kopen ... Dan kan de politiek wederom met de handen in het haar zitten, niet begrijpend waarom mensen niet lokaal kopen.
|
|
|
#7 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor tekst en illustraties hebben ze voorlopig nog geen Digital Right Management. |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vrees dat je als bedrijf of zelfstandige door datamining geviseerd gaat worden. Reprobel zou gemakkelijk de lijsten kunnen opvragen van ondernemingsnummers die toestellen onderhevig aan reprogratieheffingen hebben gekocht in Nederland. Dit kunnen ze dan afpunten aan hun lijsten met bedrijven die gedeclareerd hebben dat ze geen beschermde werken gebruiken, afdrukken of kopiëren. Het is een mislukking van de EU dat er geen Europese bureau is voor de inning en verdeling van rechten gebonden aan beschermde werken. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Weer een reden om in het buitenland te kopen.
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik doe dat dikwijls voor mijn drank. als die clowns beslissen van de accijnzen omhoog te doen, mij goed, maar ik betaal dat niet als ik er van onder kan. (je moet dan in holland nog opletten wat je koopt want sommige dingen zijn daar duurder) |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
november 2025 en we vernemen (artikel in de Brussels Times deze week bvb) dat nu al Belgische retailers voor de muziekjes in hun winkels meer en meer AI-gegenereerde airekens gebruiken in plaats van belastbare auditieve uitingen (radio,muziekloops...)
Het is mij momenteel niet duidelijk of die muziekjes dan ter plaatse "gegenereerd" worden,dan wel gewoon ingekocht van een firma die muziekjes genereert via een LLM programma en de "aanhoorbare" dan verhuurt....... SABAM schat dat Belgische artiesten alleen al dreigen aldus tot een kwart van hun inkomsten te gaan verliezen.... Ikzelf ben echter fan....een beetje achtergrond gepinkel in de winkel mag best....Radiouitzendingen of muziek met veel stemgeluiden in de winkels heb ik altijd al hinderlijk en zelfs sfeerbrekend gevonden..... Het zou wel een perversie zijn dat men dan zou een taks ten voordele van de arme artiesten bedenken terwijl die artiesten er geen enkele artistieke bijdrage aan hebben gedaan(meer nog,je zou kunnen stellen dat hun werk nu zo bedenkelijk is dat handelaars het zelfs niet meer WILLEN hebben in hun winkels )....Maar de helft van ons takssysteem is eigenlijk zo een perversie,ik zie het nog gebeuren....
Allemaal te vinden via links naar websites op het Internet Laatst gewijzigd door kelt : 7 december 2025 om 06:49. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sabam en konsoorten zijn dieven. Zij eisen vergoedingen zonder bewijs te leveren dat zij de rechthebbenden van de (muziek)werken vertegenwoordigen.
Ik vraag me trouwens af hoe groot het percentage is dat ze naar de U.S. versluizen. Ik heb zo een sterk vermoeden dat de Belgische componisten maar een heel klein bedrag ontvangen. Ik vernam van een Vlaamse componist dat hij na twee jaar nog geen vergoeding gekregen had voor de uitvoering van zijn werk op een concert. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Minister-President
|
En de grootste aasgier was en is johan verminnen, ne ferme schop tegen zijn ballen verdiend hij(en zelfs nog meer)
Laatst gewijzigd door wagner.666 : 7 december 2025 om 10:18. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Minister-President
|
Ik vraag me zelfs af: Is hier een wettelijk kader voor? Kunnen die paljassen zomaar vergoedingen eisen?
En die politieke nietsnutten, waar zitten die? Zijn die al in actie geschoten na die Basta! aflevering over die bloedzuigers van Sabam?
|
|
|
#16 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zou er een onevenwicht zijn tussen commerciële muzikanten en alternatieve ? Krijgen metalgroepen of avantgardemuzikanten ook geld van Sabam of gaat dat enkel naar wat op de radio gespeeld wordt ?
|
|
|
#17 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zet wel eens de radiospeler van VRT Max op. Schandalig hoeveel ik moet wegzappen als ze weer eens Johan Verminnen spelen. Ik heb ChatGPT eens ondervraagt hoe ze bij de MNM Hits en ander VRT zenders aan hun playlist komen. Transparantie is zoek en er spelen veel belangen van platenmaatschappijen. Als Brahim hetzelfde krapul zou zijn als Johan dan zouden we elke dag 5x een van zijn liedjes op VRT streaming horen. Als radiopresentator én artiest heeft hij belangenconflicten maar hij maakt er geen misbruik van.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : Gisteren om 09:42. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk dat muzikanten -metal of wat dan ook- zonder grote labels erachter eerder veel last hebben om maar iets van Sabam los te krijgen.
|
|
|
#19 |
|
|
voor een paar jaar was er een controverse over Sabam. Ze hadden, naar verluid, geld geëist van een kleuterschool waar er verhaaltjes werden voorgelezen uit een boek. Het idee dat door voorlezen sommige kinderen misschien aan hun ouders zouden vragen ook dat boek te kopen ontgaat die aasgieren volledig.
|
|
|
#20 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kijk naar de Belgische radiozenders, buiten hoempapa en popmuziek wordt er voor de metalfan helemaal niets gespeelt.
|
|
|