![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juicht mensen juicht.
We verbruiken tot 20% minder gads dan in oktober verleden jaar. De Belg heeft het blijkbaar begrepen. Dat onze economie op apengapen ligt, door de hoge energieprijzen, wie maalt daar om? Dat het abnormaal warm was in oktober dat is maar een detail. Dat veel bedrijven, waar het mogelijk was, overschakelden op mazout, dat is maar bijzaak. Ik begrijp niet dat journalisten en omroepers (Radio Twee) niet kritischer zijn als ze zoiets beweren of omroepen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Met 20% minder te verkopen verdienen die nog gigantisch meer dan vorig jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() In die 20 % zitten veel nieuwe houtkachels, pellets kachels, warmtepompen en zie terug ovale bovenketels opduiken voor mazoutkachels ter vervanging van aardgaskachels, bio olie uit koolzaad maakt een zeer grote inhaalbeweging voor huishoudelijke stookolie
Die klanten komen niet meer terug. Laatst gewijzigd door Deo : 11 november 2022 om 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door reservespeler : 11 november 2022 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het wel spijtig dat we niet dagelijks wat statistieken van de dag en van de week te zien krijgen over gasverbruik, benzineverkoop, stookolieverkoop ... en zelfs dan verrekend naar het weer ... bla bla ... (net zoals de statistieken van corona ...)
Kritiek op voorgaande posts: het is niet op 1,2,3 geflikt om over te schakelen van vb. gas naar olie .. en andere. Een houtkachel plaatsen (als er al geen stond van 25 jaar geleden geplaatst) ... maar dan moet je nog hout vinden. We hebben gewoon hoerenchance met dat weer momenteel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maa ik ,las ergens dat bedrijven overschakelden naar stookolie, hierdoor blijft de diesel- en benzineprijs zeer hoog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() En kolen kachels, Aveve rijdt hier rederlijk goed rond met palletten kolen zakjes van 25 kg.
Hij zit meer in zijn vrachtwagen dan in winkel vertelde hij mij, puur voor de kolen leveringen. En nu 20 % minder aardgasverbruik!??! Zal wel een pak meer zijn,meer richting 50% Iedereen verbruikt nu toch minder dan 50% tov vorig jaar zelfde tijdstip en dan al die mensen die van aardgas afgestapt zijn. Er zijn zeker nog 60 % die zelfs nog niet stoken met aardgas of hoogstens 2 uur om woning op te warmen. Laatst gewijzigd door Deo : 11 november 2022 om 10:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() België heeft maar een buffer van 12 dagen, is daar geen info over, hoeveel er dagelijks uitvloeit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is de reservevooorraad die zou ~100% gevuld zijn. Moest daar iets uit vloeien (winter) wordt die -indien mogelijk- snel bijgevuld. • We verbruiken thuis effectief -19% minder gas dan dezelfde lopende periode verleden jaar. Stel ik echter de automatische klimaatcorrectie in dan is het nog maar -2%. • Bij electriciteit zit ik aan -20% verbruik, en met klimaatcorectie -17% verbruik. (en ik weet waarom ![]() • Bij water zitten we aan -12% (alles via de app energieID)
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 november 2022 om 12:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In oktober geen aardgas en 3 avonden hout gestookt. Woning nooit in dag onder de 20 Gr geweest. November woning smorgens elke dag 1 uur opgewarmd tot 22 gr met L/L wp, woning in dag nooit onder 20 Gr gezakt, nu wel elke avond 3 hout blokken gestookt. Is een woning van 1985 met updates. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat valt best mee.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd alles opstoken dat brandbaar is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() Uw frietolie niet naar container park doen!!
Giet het verwarmd oven pure naakte vezelplaat en laten drogen. Nadien verzagen in repels om af te breken. Aanmaakblokjes voor houtkachel ![]() Laatst gewijzigd door Deo : 11 november 2022 om 16:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het papier werd even in water, met een heel klein beetje behanglijmpoeder, gedompeld, en daarna geperst in blokken. Als ze dan droog waren, brandde dat heel goed en lang. Laatst gewijzigd door reservespeler : 11 november 2022 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo valt best mee? Als je nu al moet stoken dan is je huis niet goed geïsoleerd. Mijn gasverbruik beperkt zich momenteel tot warm water. Ik heb nog niets van verwarming gebruikt dit seizoen en vandaag was het een aangename 21 graden in huis.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier van't zelfde, maar met 20°C, op't moment.
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat niet belet, ook al wordt het kouder, dat het hier in huis nooit warmer zal worden dan 20 graden in plaats van 23 graden. En ik denk dat er nog veel gezinnen zijn die zo reageren. Behalve deze die genieten van sociaal tarief, die stoken er maar op los. |
|
![]() |
![]() |