Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2023, 08:44   #1
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard Nationalisme op weg naar terrorisme ? Dus verbieden ?

https://www.demorgen.be/snelnieuws/d...inde~b6bfd794/

Citaat:
Doodsbedreiging voor UA-geschiedenisprof: lessen ‘op Vlaams-nationalistische wijze’ of ‘bloederig’ einde
Achter zulke doctrine kunnen denkende mensen toch niet aanlopen ?

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 08:52   #2
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht

Straffe kost...

Citaat:
De e-mail begon al met de aanhef “geachte vuile marxist”. Professor Peter Stabel is niet vuil en geen marxist, maar wel een marxistisch historicus, wat betekent dat hij bij het bestuderen van de geschiedenis vooral kijkt naar de machtsmechanismen die ongelijkheid veroorzaken.

De briefschrijver wil dat hij daarmee ophoudt en voortaan “op een Vlaams-nationalistische wijze” lesgeeft. “Als ik de aanpak van mijn lessen niet beterde, zouden de consequenties ‘bloederig’ zijn en zou ik voortdurend moeten opletten dat niet op elke straathoek mijn ‘einde me staat te bekijken’ (sic), en dat einde ‘kon alles zijn’”, zo citeert Peter Stabel uit de brief in een blogpost op de site van Universiteit Antwerpen.

Zijn belager wil dat de prof aan zijn studenten uitlegt “hoe rijk de Vlaamse en andere Europese cultuur” is en dat terwijl “de cultuur van de islam, de negers, de joden, de homo’s, zigeuners etcetera des duivels en barbaars is”. Hij moet de studenten actief aanmoedigen om deze “culturen” te “vernietigen”.
Het zou wel interessant zijn om te weten vanuit welke extreem-rechtse groupuscule dit komt.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 08:54   #3
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Tja, als via de democratische weg niets lijkt te bewegen en men ziet dat links na het ontvoeren van bedrijfsleiders en plegen van bomaanslagen de mars door de instellingen mocht beginnen of hoe de islam volledig op haar wenken bediend wordt sinds het is beginnen aanslagen plegen waardoor men met een gesubsidieerd dansschooltje op enkele jaren voor 4 miljoen euro immo bijeen sprokkelt en termen als islamofobie hun weg vinden naar de rechtspraak dan begint men wel eens na te denken natuurlijk ...

In de meltingpot gaat alles kapot.

Laatst gewijzigd door Vlad : 22 februari 2023 om 08:57.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 09:01   #4
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Straffe kost...

Het zou wel interessant zijn om te weten vanuit welke extreem-rechtse groupuscule dit komt.
Het zou ten eerste interessant zijn om te weten uit welke hoek dit komt. U stelt extreem rechts, maar ik lees nergens dat er een verdachte is opgepakt. Hoe u dan kan weten dat de schrijver in kwestie vanuit extreem rechtste hoek komt, is mij een raadsel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 09:11   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Stom tekstje, stomme bedreigingen. Nu afwachten tot wanneer die Historisch Correcte Professor zijn hoofd verliest.

Maar ik vermoed dat de kans groter is, als die kwispel Mohammed cartoons aan zijn studenten laat zien, dan wanneer hij Marx verheerlijkt.
Oud 22 februari 2023, 09:13   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wel uw rode vrienden hebbener nochtans een aardig trackrecord op zitten wat dat betreft...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 09:32   #7
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het zou ten eerste interessant zijn om te weten uit welke hoek dit komt. U stelt extreem rechts, maar ik lees nergens dat er een verdachte is opgepakt. Hoe u dan kan weten dat de schrijver in kwestie vanuit extreem rechtste hoek komt, is mij een raadsel.
Lees je eigenlijk eerst iets voor je erop reageert ?

Citaat:
Historicus Peter Stabel (UA) kreeg doodsbedreigingen van iemand die eist dat hij zijn lessen voortaan geeft door een extreemrechtse bril. De dader is intussen verhoord.
Citaat:
Na verificaties van De Morgen blijkt dat de politie een verdachte heeft geïdentificeerd en verhoord.
Citaat:
“Als ik de aanpak van mijn lessen niet beterde, zouden de consequenties ‘bloederig’ zijn en zou ik voortdurend moeten opletten dat niet op elke straathoek mijn ‘einde me staat te bekijken’
Citaat:
...
is en dat terwijl “de cultuur van de islam, de negers, de joden, de homo’s, zigeuners etcetera des duivels en barbaars is”. Hij moet de studenten actief aanmoedigen om deze “culturen” te “vernietigen”.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 09:34   #8
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wel uw rode vrienden hebbener nochtans een aardig trackrecord op zitten wat dat betreft...
Mijn rode vrienden
ik denk nog dagelijks aan hen

Oud 22 februari 2023, 09:38   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn rode vrienden
ik denk nog dagelijks aan hen

Een geluk dat die uitgeroeid zijn he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 09:50   #10
De Rode Willem

Standaard

.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 22 februari 2023 om 09:50.
Oud 22 februari 2023, 09:55   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

- lol -
Oud 22 februari 2023, 10:16   #12
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, Poetin mag van geluk spreken dat die nu niet tegenover hem staan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 10:20   #13
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

De verkiezingen volgend jaar zullen aantonen hoezeer de bevolking opgezet is met die aangespoelde "islam- en dobbernegerculturen".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 10:23   #14
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

als ik het internet moet geloven dateert deze "bedreiging" van augustus 2022, lang voor dat den Tom ons kwam verblijden op zondagavond met zijn programma.
Knap dat de "bedreiging" nu ineens uitkomt en gelinkt wordt aan een programma dat op het moment dat de "bedreiging" werd verstuurd, zelfs nog niet op tv was verschenen.

maar hei, als we maar kunnen phramen en die vuile nationalisten kunnen zwartmaken
Oud 22 februari 2023, 10:54   #15
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees je eigenlijk eerst iets voor je erop reageert ?
Zeker en ik lees nergens uit welk milieu de verdachte komt. Ik lees wel dat het gelinkt wordt aan een programma dat op het moment van de mail nog niets uitgezonden werd, dat dan weer wel
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 22 februari 2023 om 10:55.
Oud 22 februari 2023, 10:56   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is enkel iets waard als die prof ook daadwerkelijk geexecuteerd wordt op straat he. Anders zijn het gewoon maar veel beloven en weinig geven. Moslims, die hakken tenminste echt hoofden af.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 11:08   #17
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Straffe kost...

Ik heb eerder de indruk dat dit individu serieuze problemen heeft met de irrationele woede in bedwang te houden. Dat is minder gelinkt aan een politieke couleur dan aan zware mentale instabiliteit.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 11:09   #18
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Niet helemaal, hé. Hun nakomelingen zitten nu in reservaten doorheen Noord-Amerika.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 11:10   #19
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
als ik het internet moet geloven dateert deze "bedreiging" van augustus 2022, lang voor dat den Tom ons kwam verblijden op zondagavond met zijn programma.
Knap dat de "bedreiging" nu ineens uitkomt en gelinkt wordt aan een programma dat op het moment dat de "bedreiging" werd verstuurd, zelfs nog niet op tv was verschenen.

maar hei, als we maar kunnen phramen en die vuile nationalisten kunnen zwartmaken
Maar Stabel zegt dat zelf hoor.

Stabel grijpt het incident aan om zich te mengen in het debat over het Eén-programma Het verhaal van Vlaanderen of de aangekondigde canon. Ook die makers verwijt Stabel een Vlaams-nationalistische agenda op te leggen aan de geschiedschrijving. Ook hij was gevraagd om hulp bij het programma. “Hun verhaal lag al vast nog voor de expertise was opgevraagd”, zegt Stabel. “Als het is om de voetnoten te schrijven, dan pas ik. Daar zit een politiek achter en de misvatting dat geschiedenis gelijkstaat aan het verleden, terwijl het een manier is om naar dat verleden te kijken.”

Wat is daar mis mee? Het gaat in beide gevallen over Vlaams Nationalisme. En ik heb al gezegd dat op zich Vlaams Nationalisme een eerbare politieke ideologie is.
Maar als die bevuild wordt met extreemrechtse invloeden gaat het de kant van fasco-Nationalisme op en dat is iets wat in bepaalde kringen aan het gebeuren is. Daar wordt Vlaams Nationalisme als schaamlapje door extreemrechtsen gebruikt. Die geven in werkelijkheid niks om Vlaams Nationalisme.
Oud 22 februari 2023, 11:15   #20
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar Stabel zegt dat zelf hoor.

Stabel grijpt het incident aan om zich te mengen in het debat over het Eén-programma Het verhaal van Vlaanderen of de aangekondigde canon. Ook die makers verwijt Stabel een Vlaams-nationalistische agenda op te leggen aan de geschiedschrijving. Ook hij was gevraagd om hulp bij het programma. “Hun verhaal lag al vast nog voor de expertise was opgevraagd”, zegt Stabel. “Als het is om de voetnoten te schrijven, dan pas ik. Daar zit een politiek achter en de misvatting dat geschiedenis gelijkstaat aan het verleden, terwijl het een manier is om naar dat verleden te kijken.”

Wat is daar mis mee? Het gaat in beide gevallen over Vlaams Nationalisme. En ik heb al gezegd dat op zich Vlaams Nationalisme een eerbare politieke ideologie is.
Maar als die bevuild wordt met extreemrechtse invloeden gaat het de kant van fasco-Nationalisme op en dat is iets wat in bepaalde kringen aan het gebeuren is. Daar wordt Vlaams Nationalisme als schaamlapje door extreemrechtsen gebruikt. Die geven in werkelijkheid niks om Vlaams Nationalisme.
De gedachte blijft dezelfde bij dit soort mensen. Vlaamse geschiedenis is foei, Belgische geschiedenis is top. Nooit is er dergelijke controverse geweest over het programma de grootste Belg, nooit is er dergelijke controverse als de Rode Duivels op TV zijn. Maar o wee, als er eens een programma over Vlaanderen gaat. Dan staan de Belgicisten overal te lande te roeptoeteren dat NVA de geschiedenis wil herschrijven en dat er teveel subsidies naartoe gaan.

Hoeveel kost het ook al weer om de Rode Duivels uit te zenden tijdens het WK voetbal?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be