Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2023, 20:16   #1
Leica
Schepen

Standaard Leerkrachten moeten niet langer bewijzen dat een B- of C-attest terecht is

Bron: https://www.hln.be/onderwijs/leerkra...eren~ad735294/

Naar mijn mening een goede beslissing. Leerkrachten mogen geen schrik hebben van juridische procedures tijdens de deliberaties en moeten in eer en geweten kunnen beslissen. Dit op basis van de resultaten natuurlijk!
Leica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2023, 21:12   #2
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
Bron: https://www.hln.be/onderwijs/leerkra...eren~ad735294/

Naar mijn mening een goede beslissing. Leerkrachten mogen geen schrik hebben van juridische procedures tijdens de deliberaties en moeten in eer en geweten kunnen beslissen. Dit op basis van de resultaten natuurlijk!
Nope: minstens wat betreft het GO is de beslissing over het attest IMHO een administratieve beslissing en die MOET gemotiveerd worden.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2023, 21:24   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Die B of C attesten worden toch uitgereikt op basis van scores (examens, permanente evaluatie…)? Of vergis ik mij?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 1 mei 2023 om 21:25.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2023, 22:06   #4
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Een bijkomende bedenking die ik mij net maak: de laatste tijd is het bon ton het technisch en beroepsonderwijs op te hemelen ten koste van de meer algemene richtingen (te weinig loodgieters en zo). Zo wordt het wel héél gemakkelijk om mensen naar het TSO en BSO door te sluizen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2023, 22:25   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Een bijkomende bedenking die ik mij net maak: de laatste tijd is het bon ton het technisch en beroepsonderwijs op te hemelen ten koste van de meer algemene richtingen (te weinig loodgieters en zo). Zo wordt het wel héél gemakkelijk om mensen naar het TSO en BSO door te sluizen.
Als er nu eens opgeleide mensen uit die richtingen zouden komen.
Oud 2 mei 2023, 05:34   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als er nu eens opgeleide mensen uit die richtingen zouden komen.
Dit !

Het is juist dat a priori het TSO en het BSO geen "vuilbak" richtingen zouden moeten zijn, en dat zij op papier naar vaak lucratieve professionele banen kunnen leiden zoals loodgieter. In werkelijkheid is het vaak echter droevig gesteld met wat men daar daadwerkelijk leert. Het is natuurlijk een vicieuze cirkel dat eens een richting een "vuilbak" richting is waar men gewoon de probleemgevallen dumpt, het nadien, eh, vol probleemgevallen zit en het onderwijs daaronder lijdt.
Wat men dan gewoonlijk doet, is de probleemgevallen naar een nieuwe vuilbak richting sturen, om de vorige proberen te redden, maar dat lukt meestal niet, omdat de gewoontes en de reputatie er nu eenmaal zijn, en het onderwijzend personeel "navenant" is (geworden).

De grond van het probleem zijn niet de studie richtingen op papier, maar de probleemgevallen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2023, 09:01   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die B of C attesten worden toch uitgereikt op basis van scores (examens, permanente evaluatie…)? Of vergis ik mij?
Vroeger was dat toch zo.

dat werkte ook niemand of bijna niemand discusieerde daarover.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2023, 09:03   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik ben ook aan nen A1 geraakt hoor, karakter en een beetje uitgekookt zijn helpt veel. Mij niet eens moe moeten maken, strafer nog de keren dat ik tot na 9 PM bezig geweest ben zijn op 1 hand te tellen, dat was dan nog voor een klasgenote.
Oud 2 mei 2023, 09:06   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dit !

Het is juist dat a priori het TSO en het BSO geen "vuilbak" richtingen zouden moeten zijn, en dat zij op papier naar vaak lucratieve professionele banen kunnen leiden zoals loodgieter. In werkelijkheid is het vaak echter droevig gesteld met wat men daar daadwerkelijk leert. Het is natuurlijk een vicieuze cirkel dat eens een richting een "vuilbak" richting is waar men gewoon de probleemgevallen dumpt, het nadien, eh, vol probleemgevallen zit en het onderwijs daaronder lijdt.
Wat men dan gewoonlijk doet, is de probleemgevallen naar een nieuwe vuilbak richting sturen, om de vorige proberen te redden, maar dat lukt meestal niet, omdat de gewoontes en de reputatie er nu eenmaal zijn, en het onderwijzend personeel "navenant" is (geworden).

De grond van het probleem zijn niet de studie richtingen op papier, maar de probleemgevallen he.
Voilla, voor die probleemgevallen zou je een A5 Vuilbakenist kunnen inrichten. Gewoon een soort speeltuin waar ze tot hun 18 jaar in kunnen zitten en dan ineens in den bak steken als ze meerderjarig zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be