![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() https://www.watwat.be/verkiezingen/i...temmen-oktober
Is dit een grap misschien ? Wie heeft dit zomaar goedgekeurd, ik heb daar nooit iets van vernomen in de media ? Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() vreemdelingenstemrecht is toch al jaren in voege
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Gucht was zo wat de enige 'liberaal' toen die openlijk tegen was en hij had gelijk, toen is de neergang van de OVLD begonnen.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stop dan met stemmen he mensen. Stemmen = goedkeuren
Zelfs als ge op VB stemt, stemt ge democratie. En democratie is het grootste kwaad van deze tijd.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De moeite om dit na al die jaren eens te lezen, wetende wat we nu weten. Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe ga je de oorlog voorkomen dan?
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, een zoals ik.
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Stemrecht bij gemeenteraadsverkiezingen voor EU-burgers is Europees vastgelegd.
Voor niet-EU burgers komt het van de wet uit 2004, zoals hierboven gepost. Om een idee te geven, op 15/6 waren er voor heel België 16943 niet-EU burgers ingeschreven voor de verkiezingen van oktober, waarvan 5131 in Vlaanderen. Voor Vlaanderen is dat 0.1% van het aantal kiezers. https://verkiezingen.fgov.be/algemee...4-statistieken
Roses are red, roses are blue depending on their velocity relative to you Laatst gewijzigd door Knuts : 10 juli 2024 om 08:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vrouw heeft zich alvast ingeschreven. Ttz als EU-burger kan men zich ook terug uitschrijven voor de verkiezingen, of helemaal niet inschrijven bij de eerste keer. bvb. https://www.oudergem.be/news/gemeent...landse-burgers Adhv van die link heb ik het aantal potentieel stemgerechtigde EU-burgers genoteerd: voor gans BE: 833.110 slechts 108.277 of 13% waren ingeschreven om te stemmen. voor Vlaanderen: 8,16 % voor Wallonie: 21,17% Gewest Brussel: 12,41% Duitse Gemeenschap: 13,16 %
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 10 juli 2024 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat is het alternatief, je mag alleen stemmen voor de gemeenteraad in de gemeente waar je geboren bent?
Die raad gaat over lokaal beleid, over de speeltuintjes, parkeerplaatsen, scholen, winkels en kroegen. Daar moeten de mensen die er wonen over stemmen, anders kan je beter de hele verkiezingen overslaan en gewoon loten ofzo. Bij landelijke verkiezingen vindt ik het zelf ook erg logisch dat mensen die in het land wonen mogen stemmen, logischer dan dat mensen met de juiste nationaliteit die in het buitenland wonen dat mogen. Maar daar kan ik op zijn minst zien vanuit welke hoek je het tegendeel ongeveer kunt beargumenteren. Er zijn daar redenen te bedenken om het niet te doen of om de selectie te beperken. Maar voor de lokale dorpsraad moet je simpelweg de bewoners raadplegen.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 12 juli 2024 om 07:34. |
![]() |
![]() |