![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Zal het cordon bij de gemeenteraadsverkiezingen van 13/10 doorbroken worden? | |||
Ja, in minstens 1 gemeente zal VB deelnemen aan de macht |
![]() ![]() ![]() |
14 | 63,64% |
Neen, het cordon houdt overal stand |
![]() ![]() ![]() |
8 | 36,36% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat de meest voor de hand liggende vraag is van de gemeenteraadsverkiezingen op 13/10: houdt het cordon overal stand of komen er barsten in?
Persoonlijk denk ik dat er minstens 1 gemeente zal zijn waar VB zal (mee)regeren.
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Er is een onderscheid tussen wat ik wens en wat ik vermoed in deze kwestie. Hoewel ik vrees dat het cordon sanitaire in de meeste gemeenten intact zal blijven .... indien ik dan toch één gemeente zou moeten noemen, is mijn inschatting dat het Ninove wordt.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb maar neen gestemd maar eigenlijk is het al doorbroken en vermoedelijk zal het ook nog wel doorbroken worden maar gecamoufleerd. Dan denk ik aan lijsten die niet onder de traditionele partijnamen opkomen. Maar een college met NV-A of CD&V en VB ofzo zie ik niet gebeuren.
De Palestijnen zijn nazi's die nog nooit een overwinning behaald hebben. Extreem rechts en extreem links, onze culturele bovenbouw is weer aan het collaboreren. Laatst gewijzigd door Vlad : 4 oktober 2024 om 06:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Dat heb ik ook nergens beweerd.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist. Essentieel om daarop te wijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het cordon dient om de concurrentie uit te schakelen. Waarom zou de rest dat opgeven? Denk je dat politiekers democraten, laat staan volksvertegenwoordigers zijn misschien?
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 4 oktober 2024 om 07:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Maar het lijkt mij wel een magere troost, want uiteindelijk is het doel van het cordon ervoor zorgen dat het VB nergens kan (mee)besturen. Als ze op hun eentje meer dan de helft van de zetels halen, dan hebben de andere partijen zichzelf in een cordon geplaatst. Maar zelfs met de enge definitie denk ik toch dat het doorbroken zal worden. De typische machtspartijen zullen dan waarschijnlijk de eer redden door die burgemeesters uit de partij te zetten. Het effect van meeregeren lijkt mij wel belangrijk. Als VB ergens (mee)regeert en er gebeuren daar geen grote ongelukken, zal het jarenlange aangehouden verhaal over "de bruine pest", "de nazi's", enz. totaal geloofwaardig klinken.
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Wever legt zijn troepen marsorders op, wat in de praktijk wil zeggen dat voor de NVA stemmen, voor de sossen stemmen is. Moreel gezien kan ik dat niet doen, dus zelf al ken ik een paar NVA rs persoonlijk op de lijst, ik ga voor het Belang kiezen.
Je zou dan kunnen zeggen ja maar uw stem kan misschien verschil maken met het kiezen van de burgervader/moeder. Dat is zo maar eerlijk gezegd heb ik dan nog liever die sos op den troon die het dan volledig kan verkloten. Dan een collaborateur van de NVA in het zadel te helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() In de gemeente waar ik woon is er geen VB lijst, dus ik zal voor de gemeenteraadsverkiezingen op de enige 'andere' lijst stemmen, een soort partij die pleit voor meer burgerinspraak.
Voor de provincies zal ik natuurlijk wel VB stemmen.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Hier gaat het over wat je denkt dat er zal gebeuren.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Communisme is immers wat de tweede grootste haven van Europa nodig heeft. ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De opstarten van de enquête, goed voor meer dan 10% van de geënquêteerden, is voorstander.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De moedige stem van Carl en Daphne zijn nog maar het topje van de ijsberg. Hopelijk begint Bart dit nu ook in te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ge weet toch dat de francofielen in dit apenland altijd het laatste woord hebben, ook al zijn ze serieus in de minderheid.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 4 oktober 2024 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() leg ons dat eens uit.
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is dan ook buitengewoon teleurstellend [en kan zelfs als kiezersbedrog worden gezien], dat deze onafhankelijkheid tegenwoordig nauwelijks niet meer dan een voetnoot lijkt in het politieke discours van de partij. De idealen die ooit voorop stonden, worden nu gereduceerd tot een bijzaak, wat de geloofwaardigheid en de integriteit van de partij ernstig ondermijnt. Het is de verantwoordelijkheid van de partij om openlijk en eerlijk naar haar kiezers te communiceren over deze verschuiving in prioriteiten. Eerlijke politiek vereist niet enkel het behalen van electorale winst, maar ook trouw blijven aan de kernprincipes die aan de basis van die steun liggen.
![]() |