![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De provincies West- en Oost-Vlaanderen, Zeeland, Noord-Brabant, Antwerpen, Vlaams-Brabant, Belgisch Limburg en Nederlands Limburg vormden eerder in de geschiedenis het graafschap Vlaanderen en de hertogdommen Brabant en Limburg, en beslaan precies het gebied tussen de Rijn en de Ardennen, het gebied dat ooit het epicentrum (én de oorsprong) van het Frankische Rijk vormde.
Deze gemeenschappelijke oorsprong is precies wat ons samenbindt, en waarin wij historisch gezien afwijken van de Nederlanders van boven de grote rivieren en de Walen. Wij zijn Franken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hoog tijd om onafhankelijkheid uit te roepen en een nieuwe staat te stichten: Frankrijk. Oeps... euhm, gaat niet... enfin, laat alles maar zoals het is dan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Alles laten zoals het is is een slecht idee. Al is het alleen maar omdat de Vlaamse Rand dan volledig zal verfransen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verkeerde forumonderdeel en er bestaat al een draad over.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie kan dat nog schelen. Alle steden en nu ook het platteland wordt omgevolkt.
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De provincies Bel- en Ned-Limburg hebben niks te maken met het hertogdom Limburg. Het hertogdom Limburg, gelegen in het Noorden van de huidige provincie Luik, was eeuwenlang Luxemburgs gebied en dus deel van Brabant. Het huidige Bel Limburg kwam voor een groot deel overeen met het land van Loon. Eeuwenlang deel uitmakend van het prinsbisdom Luik. Maar er waren heel wat kleine onafhankelijke gebieden in deze regio. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De essentie van mijn post is dat wij allemaal het gebied tussen de Rijn en de Ardennen bewonen, en dat dat ons samenbindt, wetende dat dit gebied ooit de bakermat van het Frankische Rijk vormde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je gaat er niet meer komen, besef het maar.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen Frank, ik ben een Euro.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
De aanwezige cultuur wordt gedilueerd, idealiter tot er niets herkenbaars meer van overblijft. Om een nieuwe cultuur te bouwen moet de oude eerst vernietigd worden. De meesten hier zullen wel beseffen met welke doctrine we dan te maken hebben.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() De boodschap van de Koning was dat al een deel van de omvolking?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 24 december 2024 om 13:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij die mensen die komen aanvaren in de EU zijn er bitter weinigen bij die een goede bijdrage leveren? Dus moet dat op een ander vlak gezocht worden die volksverhuizingen. Eigen land ontvlucht om de een of andere reden? Of buitengezet met de reden andere landen te gaan overspoelen! Als men ziet wat een massa mensen er de levensgevaarlijke tochten al ondernomen hebben dan denk je, serieuze wildkweek, honger??? Of met dit nieuwe verhaal zoals het paard van Troje er eentje was nog kan tegenhouden??? Zoals ik al eerder wist te schrijven dreigt het zwaard van Damocles te vallen. Hopelijk zie ik dit alles te dramatisch in??? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 24 december 2024 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Zijt ge trouwens op de hoogte dat tijdens de guldensporenslag gestreden werd onder de vlag van Willem van Gulik de jongere, aartsbisschop van Keulen en kleinzoon van Dampiere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij de hoge adel was het de gewoonte dat alle grondbezit toegewezen werd aan de oudste zoon. De eropvolgende zonen kregen dan dikwijls een functie in de kerkelijke hiërarchie.