![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Mohammed in Sein Koran, De Tafel, al Maidah:
[size=2][size=3]17. Voorzeker, [/size][size=3]zij lasteren God[/size][size=3] die zeggen: "[/size][size=3]De Messias, zoon van Maria, is zeker Allah[/size][size=3]."[/size] [/size]Jezus, in het Evangelie volgens Johannes, hoofdstuk 10: Geloof en ongeloof [22] Toen werd in Jeruzalem het feest van de tempelwijding gevierd. Het was winter, [23] en Jezus liep op en neer in de tempel, in de Zuilengang van Salomo. [24] De Joden kwamen om Hem heen staan en zeiden: ‘Hoe lang laat U ons nog in het onzekere? Als U de Messias bent, zeg het ons dan ronduit.’ [25] Jezus antwoordde: ‘Dat heb Ik al gedaan, maar u wilt niet geloven: de daden die Ik namens mijn Vader verricht, getuigen van Mij. [26] Maar omdat u niet tot mijn schapen behoort, wilt u niet geloven. [27] Mijn schapen luisteren naar mijn stem; Ik ken ze en ze volgen Mij. [28] Ik geef hun eeuwig leven: nooit zullen ze verloren gaan, niemand zal ze aan mijn hand ontrukken. [29] Want wat mijn Vader Mij heeft toevertrouwd, gaat alles te boven: niemand kan het ontrukken aan de hand van mijn Vader! [30] [size=4]Ik en de Vader, Wij zijn één[/size].’ [31] Weer scheelde het niet veel of de Joden hadden Hem gestenigd. [32] Hierop zei Jezus: ‘Zoveel daden heb Ik u te zien gegeven, weldaden die van de Vader kwamen; om welke daarvan wilt u Mij stenigen?’ [33] De Joden antwoordden: ‘Niet om een weldaad willen we U stenigen, maar wegens godslastering. Want hoewel U maar een mens bent, geeft U zich voor God uit.’ [34] Jezus hernam: ‘Staat er niet in uw wet geschreven: Ik heb gezegd: jullie zijn goden? [35] Als dus de wet degenen tot wie dit woord gericht wordt, goden noemt – en de Schrift is onaantastbaar – [36] met welk recht bestempelt u dan degene die de Vader heeft uitverkoren en naar de wereld heeft gezonden, als een godslasteraar omdat Hij zich Zoon van God noemt? [37] Als Ik de daden van mijn Vader niet verricht, hoeft u niet in Mij te geloven. [38] Maar als Ik ze wel verricht, dan zou u, ook als u niet gelooft in Mij, toch moeten geloven op grond van die daden, zodat u eindelijk en voorgoed gaat erkennen dat de Vader in Mij is en Ik in de Vader ben.’ [39] Weer hadden ze Hem toen willen grijpen, maar Hij wist uit hun handen te blijven. [40] Hij keerde terug naar de plaats aan de overkant van de Jordaan waar Johannes indertijd gedoopt had en daar bleef Hij. [41] Velen kwamen naar Hem toe. Ze zeiden: ‘Johannes heeft dan wel geen enkel teken verricht, maar alles wat hij over deze man heeft gezegd, was waar.’ [42] En velen kwamen daar tot geloof in Hem. Mohammed beledigt dus alle christenen in zijn Koran. Hij beschuldigt alle christenen van godslasteraars te zijn. Meer nog, volgens Mohammed is Jezus zelf een godslasteraar.
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 13 februari 2005 om 22:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() pfff.
Wotan toch de strafste ze. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() noors: odin germaans: wotan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Moslims geloven dan ook niet in Isa. Mohammad is de enige profeet, al het tegendeel is apostasy.
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
P.S: Daarbij god in het aramees is "rabbi" : RB als je zegt AABA ( Je kunt ook zeggen ; Jaa man aa-ibou ilaihi : o degene ik tot hem verkeer , Je zegt ook aalaha wanneer je hart naar iets verlangt daarom is de naam allah van het woord aalaha afgescheurd omdat het hart naar iets verlangt "in dit geval een god" , )bedoel je terug keren , Omdat men als men dood gaat naar god keert ,Ook gebruikt men het woord "raja3a" RJ3 , maar abba ( met de naadruk op B ) is ook vader een de vertalers kenden nauwlijks of weinig van het oud semitische taal daarom houden ze zich op één gezicht van de vertaling want in het semitism kan één woord meerdere begrippen bevatten , Dus Jezus zei niet mijn vader maar mijn god een de vertalers in de zesde eeuw waarbij een hevige conflict bestaat over de drie deligheid , hebben de NT vertaalt naar hun eigen zin ! P.S.S: Niet vergeten dat de driedeligheid een oude griekse mythe is !!!
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 14 februari 2005 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Jupiter komt overeen met de Griekse oppergod Zeus. Zeus = Deus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wotan dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Ik verdiep mij er ook in
![]() |
![]() |
#10 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Van het tafel naar de tafel ![]() Nu nog van sein naar zijn ...after all: Hier sprecht man niederländisch, oder?
[FONT=Palatino Linotype][FONT=Impact]A lung un leber oyf der noz[/FONT][/FONT] [FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT] http://www.thetruthseeker.co.uk/ Laatst gewijzigd door Emitzer : 14 februari 2005 om 23:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
3 radicalen, 2 radicalen...Ga ik nog mee akkoord...Was Allah niet gewoon: al+lah: de+god...Er is toch ook een woord al+lat, een vrouwelijke god...
[FONT=Palatino Linotype][FONT=Impact]A lung un leber oyf der noz[/FONT][/FONT] [FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT] http://www.thetruthseeker.co.uk/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
[FONT=Palatino Linotype][FONT=Impact]A lung un leber oyf der noz[/FONT][/FONT] [FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT] http://www.thetruthseeker.co.uk/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En daarbij Jezus is geen toekomstig profeet bij de moslims, hij is er een geweest en komt gewoon terug. Met toekomstig denk ik dat ze bedoelen een hele nieuwe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
P.S: Jezus is geen toekomstige profeet maar hij zal terug komen om te bewijzen dat hij verrezen is een niet gestorven is aan de kruis , De man die gestorven is aan de kruis was een dienaar van jezus daarom zei hij ook aan de kruis : Ilahi ilahi lima shabaktani !!!
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 15 februari 2005 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Moet kunnen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
033.040 SHAKIR: Muhammad is not the father of any of your men, but he is the Messenger of Allah and the Last of the prophets; and Allah is cognizant of all things.
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |