![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Deze middag heeft Ludo Dierickx van Bplus zeker een kwartier mogen spreken op de radio 1 van de RTBF. Het was een interessant gesprek zoals we er veel te weinig horen. Hij heeft het VB als een retrograde beweging bestempeld en het Vlaams republiekje als iets totaal voorbijgestreefd en anti-Europees.
Hij komt binnenkort ook op de VRT. Het Belgisch weerwerk is begonnen. De flaminganten zullen zich de 175 jaar van België nog lang heugen ! ![]() Laatst gewijzigd door Hans1 : 19 februari 2005 om 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Wij amuseren ons nu al kostelijk. Het is uitermate plezant te zien hoe al die goede vaderlanders die het bestaan van een vlaamse identiteit immer ontkend hebben nu hun best doen om het bestaan van een natuurlijke, historische en spontane belgische identiteit te bewijzen en er de lof van te zingen.
Wij wensen de BUB, B-Plus en consoorten een prettig jaar vol festiviteiten toe. Het is waarschijnlijk de laatste keer. Leve Vlaanderen/Vive la Flandre! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ludo Dierickx is goed geplaatst om over retrograde bewegingen te spreken. Hij is er zelf een treffend exponent van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
(Nu, op zich hoeft spontaneïteit niet 'beter' te zijn dan de onderdrukking ervan natuurlijk.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Daarnet op een andere thread ook van die baarlijke nonsens gelezen. ![]() [size=1]�* propos: mijn allegorisch paradigma was voor te lachen hé[/size] [size=1][/size]
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
![]() Citaat:
Ik vind dat dat nog zo goed niet lukt ondanks het feit dat het (volgens jou) niet bestaat... Daarentegen is het klontjesklaar dat het establishment dat uitsluitend doet om aan de macht te kunnen blijven uiteraard.
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Ik ontken overigens niet dat mensen nood kunnen hebben aan zulke illusies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Met andere woorden: Het is niet omdat je het niet in kilogram, liter of Ampère kan uitdrukken dat het niet bestaat hé. Volgens mij zijn alle antropologen het erover eens dat reeds de prille ooermens het begrip "ons" en "zij" zo duidelijk mogelijk probeerden te schetsen. De redenen waarom ze dat deden en nu nog doen (gevaar, genetica, vijandbeeld, kultuur, taal, geografie...) doen niets af aan het werkelijke bestaan van het identiteitsgevoel.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 19 februari 2005 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als jij in het buitenland bent en ze vragen van welk land je komt zeg je dan ook"dat weet ik niet,want dit gedacht veroorzaakt vijandsbeelden"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben wel wat filosofie gewent maar dit slaat alles ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
2. Ik zou de hedendaagse mens niet willen vergelijken met de oermens, wiens interactie- en communicatiesysteem weinig ruimte liet voor de ontwikkeling van een grote heterogeniteit. De huidige mens kan echter niet meer aan die heterogeniteit ontsnappen, tenzij m.b.v. een totalitaire en van de buitenwereld afgesneden dictatuur met bijbehorende propaganda- en indoctrinatietechnieken (het is geen toeval dat mensen die niet kunnen omgaan met diversiteit op een fascistoïde partij stemmen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb geen nationaliteitsgevoel, maar ik heb wel een 'nationaliteit', te vergelijken met een streepjescode op een Delhaize-artikel. Ik ben dus 'Belg' in - laten we zeggen - administratieve zin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Is dat eigenlijk geen wielrenner?
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vind ik zeer laag als je u nationaliteit vergelijkt met een streepjescode in de Delhaize,sorry dat ik het moet zeggen................... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom zullen er altijd culturen bestaan (onder welke vorm dan ook) en zal het samenleven, onder eenzelfde beleid, van beduidend verschillende culturen alleen onder dwang en met hoge kosten voor de overkoepelende maatschappij kunnen gebeuren. Een 'multiculturele samenleving' is een tegenstelling op zichzelf, en het enige dat ze kan samenhouden is de door u omschreven dictatuur. Of die nou communistisch of fascistisch is totaal irrelevant, want een dictatuur is onder alle ideologieën mogelijk. Citaat:
Wat fascisme dan met diversiteit te maken heeft is me Duister.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Ik merk dat Der Wanderer hier een postmoderne deconstructie-school aan het maken is. Het was echter niet mijn bedoeling een discussie te provoceren over het al dan niet bestaan van "nationale identiteit" of de wijze waarop individuen aan deze of gene ervan participeren of, tja mij om het even. Ik wilde maar zeggen dat er naar alle waarschijnlijkheid er nooit 200 jaar België gevierd zal worden en dat Ludo Dierickx (was dat niet de man van Eva Maria?) en zijn adepten ervan moeten profiteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Kijk niet neer op mensen,indien ge van hun centen leeft! Laatst gewijzigd door doornroosje : 19 februari 2005 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die zogezegd 'gemeenschappelijke cultuur' is eigenlijk iets willekeurig gemeenschappelijks (vandaar de 1001 definities van het begrip 'cultuur') dat men samenvat als een 'cultuur' om alzo een groep te creëren waartoe men 'per definitie' behoort. Ik ben echter van oordeel dat cultuur-, identiteits- en godsdienstbeleving tot de privé-sfeer behoren, aangezien ze alle louter gebaseerd zijn op een 'geloof'. Citaat:
Dié onzekerheid doet de mens verlangen naar 'zekerheden' (die in werkelijk even schijnbaar zijn als alle andere zekerheden), naar 'duidelijkheid' (d.w.z. een vertekening van de werkelijkheid als zou er een soort natuurlijke/goddelijke richtlijn zijn), naar een macht waaraan hij alleen maar hoeft de gehoorzamen (de mens als passief radertje van een systeem), naar een leven waarin hij geen keuzemogelijkheden heeft, maar ook geen keuzeplicht. |
|||
![]() |
![]() |