Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 20 mei 2005, 11:31   #1
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard Chipie is gebannen

Het is mij een raadsel wat de reden daarvoor is maar Chipie is dus gebannen. Terwijl er hier mensen op het forum de meest erge zaken verkondigen, ronduit de meest afschuwlijke dingen zeggen tegenover holebi's, terwijl er hier neo-nazi's en rascisten openlijk de rottigste dingen vetellen, terwijl sommigen anderen constant aanvallen, wat Chipie niet deed, smijten ze hem gewoon van het forum. Op zo'n forum wil ik niet langer geregistreerd blijven en ik vraag dan hiermee ook aan de moderator om mij te bannen.

Het beste ermee, vaarwel.
debbie is offline  
Oud 20 mei 2005, 11:44   #2
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Als je iets zegt tegen een lid of iets aankondigt op het niveau van forumgangers ( tenzij rascistisch of discriminerend ) is heel anders als je de moderators tegen het lijf loopt !!
Oud 20 mei 2005, 11:44   #3
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Loop je niet wat te hard van stapel, Debbie? Ik weet wel dat de banpolitiek van het moderatieteam verre van doorzichtig is. Ik heb dat zelf ook al eens aangekaart bij de moderatoren, mèt een voorstel erbij (Bannelingen) waar jammer genoeg niet werd op ingegaan. Los daarvan ben ik er toch nog steeds van overtuigd dat men niet "zomaar" iemand bant. Als dat gebeurt, dan is dat voor zover ik al heb kunnen nagaan steeds met een gegronde reden en n�* herhaalde voorafgaande waarschuwingen... Als Chipie geband is, dan zal daar vast wel een goede reden voor zijn...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 20 mei 2005, 12:06   #4
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Nou ik zag liever zijn hielen dan zijn tenen, maar om hem nou te bannen, er tippelen hier veel slechtere figuren rond dan Chipie als je het mij vraagt... maarja het zal niet voor niets geweest zijn dat hij geband is.
Oud 20 mei 2005, 12:12   #5
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Loop je niet wat te hard van stapel, Debbie? Ik weet wel dat de banpolitiek van het moderatieteam verre van doorzichtig is. Ik heb dat zelf ook al eens aangekaart bij de moderatoren, mèt een voorstel erbij (Bannelingen) waar jammer genoeg niet werd op ingegaan. Los daarvan ben ik er toch nog steeds van overtuigd dat men niet "zomaar" iemand bant. Als dat gebeurt, dan is dat voor zover ik al heb kunnen nagaan steeds met een gegronde reden en n�* herhaalde voorafgaande waarschuwingen... Als Chipie geband is, dan zal daar vast wel een goede reden voor zijn...
Nee, ik loop niet te hard van stapel. Lees zijn berichtjes er maar eens op na en vertel me dan waar hij iets schreef dat zo onacceptabel was dat het een ban rechtvaardigt.
debbie is offline  
Oud 20 mei 2005, 12:39   #6
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Nee, ik loop niet te hard van stapel. Lees zijn berichtjes er maar eens op na en vertel me dan waar hij iets schreef dat zo onacceptabel was dat het een ban rechtvaardigt.
Misschien is die rechtvaardiging te vinden in de berichtjes die wij juist niet kunnen nalezen... Ik bevind mij nu niet meteen in de meest uitgelezen positie om de eerste steen in zijn richting te werpen, want ik durf mij ook al wel eens laten gaan in het heetst van de strijd () maar dat geldt zeer zeker ook voor Chipie. Heb je er AL zijn berichtjes al eens op nagelezen?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 20 mei 2005, 12:51   #7
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Misschien is die rechtvaardiging te vinden in de berichtjes die wij juist niet kunnen nalezen... Ik bevind mij nu niet meteen in de meest uitgelezen positie om de eerste steen in zijn richting te werpen, want ik durf mij ook al wel eens laten gaan in het heetst van de strijd () maar dat geldt zeer zeker ook voor Chipie. Heb je er AL zijn berichtjes al eens op nagelezen?
Ik heb zijn berichtjes van de afgelopen weken allemaal gelezen. De geknipte heb ik trouwens zonder knip ontvangen in mijn mailbox. Het gaat er trouwens niet om of we het altijd met hem eens waren. Ik was het vaak niet met hem eens en ben ook met hem aan het bekvechten geweest. Mij gaat het erom dat je op politics zomaar gebannen kan worden. Is dit een vriendjesforum misschien?
Bah, wat een rotgedoe hier. Maar blijkbaar stoort dat de meesten niet. Zolang ze er zelf het slachtoffer niet van zijn is het wel goed zeker.
Dit forum is niet democratisch, dit forum lijkt het Vlaams netwerk wel waar een paar mensen lukraak mogen beslissen en anderen zomaar de mond mogen snoeren. Kotsmisselijk word ik van dat gedoe.

Laatst gewijzigd door debbie : 20 mei 2005 om 12:51.
debbie is offline  
Oud 20 mei 2005, 12:51   #8
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Het is mij een raadsel wat de reden daarvoor is maar Chipie is dus gebannen. Terwijl er hier mensen op het forum de meest erge zaken verkondigen, ronduit de meest afschuwlijke dingen zeggen tegenover holebi's, terwijl er hier neo-nazi's en rascisten openlijk de rottigste dingen vetellen, terwijl sommigen anderen constant aanvallen, wat Chipie niet deed, smijten ze hem gewoon van het forum. Op zo'n forum wil ik niet langer geregistreerd blijven en ik vraag dan hiermee ook aan de moderator om mij te bannen.

Het beste ermee, vaarwel.
Vooral persoonlijke aanvallen geven aanleiding tot een ban. De andere dingen kan men catalogeren onder de vrije meningsuiting.
Geertje is offline  
Oud 20 mei 2005, 12:55   #9
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Vooral persoonlijke aanvallen geven aanleiding tot een ban. De andere dingen kan men catalogeren onder de vrije meningsuiting.
Wat een bullshit
debbie is offline  
Oud 20 mei 2005, 13:04   #10
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit forum is niet democratisch, dit forum lijkt het Vlaams netwerk wel waar een paar mensen lukraak mogen beslissen en anderen zomaar de mond mogen snoeren.
Democratisch is het inderdaad niet en dat hoeft ook helemaal niet. Dit forum is immers iemands privé-eigendom. Degenen die er gebruik van willen maken, dienen zicht nu eenmaal te schikken naar de regels van de eigenaars. Die regels zijn over het algemeen trouwens voldoende bij iedereen bekend, ook bij Chipie.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 20 mei 2005 om 13:05.
Raf is offline  
Oud 20 mei 2005, 13:15   #11
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Democratisch is het inderdaad niet en dat hoeft ook helemaal niet. Dit forum is immers iemands privé-eigendom. Degenen die er gebruik van willen maken, dienen zicht nu eenmaal te schikken naar de regels van de eigenaars. Die regels zijn over het algemeen trouwens voldoende bij iedereen bekend, ook bij Chipie.
Dat er regels zijn kan ik begrijpen. Dat mensen willekeurig van het forum gezwierd worden begrijp ik niet. Dat iemand me dan eens uit legt waar hij in de fout gegaan is.
debbie is offline  
Oud 20 mei 2005, 13:17   #12
debbie
Minister

Standaard

Wordt hier trouwens niet met twee maten en twee gewichten gemeten? De één mag hier blijkbaar alles, de ander niets.
debbie is offline  
Oud 20 mei 2005, 13:22   #13
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er regels zijn kan ik begrijpen. Dat mensen willekeurig van het forum gezwierd worden begrijp ik niet. Dat iemand me dan eens uit legt waar hij in de fout gegaan is.
Dat "willekeurig" laat ik voor jouw rekening. De uitleg erover zal je aan Chipie zelf moeten vragen; de moderatoren zijn immers niet bereid daar uitleg over te verschaffen...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 20 mei 2005, 13:27   #14
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Wat een bullshit
In enkele threads is de laatste dagen duchtig geknipt met de waarschuwing van de moderatie dat het de laatste waarschuwing was. Ik veronderstel dat hij deze in de wind geslagen heeft.
Geertje is offline  
Oud 20 mei 2005, 13:28   #15
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat "willekeurig" laat ik voor jouw rekening. De uitleg erover zal je aan Chipie zelf moeten vragen; de moderatoren zijn immers niet bereid daar uitleg over te verschaffen...
Ik stel daarom voor dat de moderatie een "ban" openlijk op het forum bevestigt. Is trouwens ook zo gebeurd met Piano (al dan niet terecht geband)

(zie bericht "86" van topic "Gevangene NAZI kamp liegt bijna dertig jaar " bij Maatschappelijke discussies.
Als het daar publiekelijk kan, zou het in het geval van Chipie ook moeten gekund hebben. 8)
Pietje is offline  
Oud 20 mei 2005, 13:28   #16
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wordt hier trouwens niet met twee maten en twee gewichten gemeten? De één mag hier blijkbaar alles, de ander niets.
Voor zover ik begrepen heb, worden er door de moderatoren een set van basisregels gehanteerd inzake het modereren in het algemeen en het bannen in het bijzonder. Wat die regels precies inhouden, weet ik niet, maar ik geloof toch niet dat het met vriendjespolitiek te maken heeft. Ik ben er redelijk gerust in dat de moderatoren wat dat betreft "neutraal" zijn. Wat natuurlijk wel mogelijk is, is dat de ene moderator de teugels wat strakker houdt ten opzichte van de andere, maar zelfs in dat geval zou ik nog niet van vriendjespolitiek willen spreken. Heb jij overigens ooit al eens gezien dat een moderator op om het even welke manier zijn voorkeur laat blijken? Ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik er niet het flauwste idee van heb wat de politieke voorkeur van de moderatoren is... Ik denk dat het doorslaggevende argument inderdaad zoals - Geertje al zei - vooral is of iemand de anderen persoonlijk aanvalt, dan wel zijn (eventueel verwerpelijke) mening verkondigt.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 20 mei 2005, 13:37   #17
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Voor zover ik begrepen heb, worden er door de moderatoren een set van basisregels gehanteerd inzake het modereren in het algemeen en het bannen in het bijzonder. Wat die regels precies inhouden, weet ik niet, maar ik geloof toch niet dat het met vriendjespolitiek te maken heeft. Ik ben er redelijk gerust in dat de moderatoren wat dat betreft "neutraal" zijn. Wat natuurlijk wel mogelijk is, is dat de ene moderator de teugels wat strakker houdt ten opzichte van de andere, maar zelfs in dat geval zou ik nog niet van vriendjespolitiek willen spreken. Heb jij overigens ooit al eens gezien dat een moderator op om het even welke manier zijn voorkeur laat blijken? Ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik er niet het flauwste idee van heb wat de politieke voorkeur van de moderatoren is... Ik denk dat het doorslaggevende argument inderdaad zoals - Geertje al zei - vooral is of iemand de anderen persoonlijk aanvalt, dan wel zijn (eventueel verwerpelijke) mening verkondigt.
En jij gelooft dat? Ben je echt zo naief? Nu ja, maakt niet meer uit ook, voor mij hoeft het niet meer.
debbie is offline  
Oud 20 mei 2005, 13:46   #18
Jeroen

Standaard

Citaat:
En jij gelooft dat? Ben je echt zo naief? Nu ja, maakt niet meer uit ook, voor mij hoeft het niet meer.
Dat is jouw goed recht om hier te vertrekken als je niet akkoord gaat met de door ons gevolgde weg. Ik kan je daar echter niet bij helpen, als jij hier niet langer wenst te komen zul je gewoon moeten uitloggen en trachten alt + f4 te hanteren, meer kan ik niet doen.

CHIPIE is geband om wat hierboven is gezegd en wat in 95% van de gevallen de reden tot een ban is, nl. het net iets te vaak persoonlijk worden.
Jeroen is offline  
Oud 20 mei 2005, 13:47   #19
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ik stel daarom voor dat de moderatie een "ban" openlijk op het forum bevestigt. Is trouwens ook zo gebeurd met Piano (al dan niet terecht geband)

(zie bericht "86" van topic "Gevangene NAZI kamp liegt bijna dertig jaar " bij Maatschappelijke discussies.
Als het daar publiekelijk kan, zou het in het geval van Chipie ook moeten gekund hebben. 8)
Das helemaal het toppunt. Die kerel mag één week niet posten en dan kan hij weer lekker zijn ding doen. En jullie vinden het normaal dat Chipie er helemaal af ligt?
debbie is offline  
Oud 20 mei 2005, 13:52   #20
Geertje

Standaard

Citaat:
Das helemaal het toppunt. Die kerel mag één week niet posten en dan kan hij weer lekker zijn ding doen. En jullie vinden het normaal dat Chipie er helemaal af ligt?
het vertrekken lukt niet zo goed, zo te zien.
Geertje is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be