![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Parlementslid
|
![]() Gelezen op www.cash.be
Citaat:
Ik stel mij twee vragen: 1. Hoe koppig zijn de genieters van de welvaartstaat om de heilige huisjes wel degelijk ter discussie te stellen? Geloven ze echt in de oneindigheid van de transferten van productieven naar non-productieven? 2. Is het de staat die voor de welvaart moet zorgen of zijn het de burgers zelf die voor de welvaart moeten zorgen? (Lees staat: andere burgers)
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() er is helemaal geen probleem met het behouden van de welvaartsstaat.
R. Demotte heeft een uitstekend plan ter financiering van de SZ klaar. zulke doemverhalen als bovenstaand artikel behoren tot de klassieke neoliberale tactiek van bangmakerij met als enige doel de arbeid nog flexibeler te maken, de werkduur nog te verhogen, m.a.w. de werknemers nog meer te kunnen uitbuiten. niets van aantrekken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Mitgard's grootste nachtmerrie is dat hij ooit terug zal moeten werken.
Hopelijk gebeurt het asap ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De staat kan enkel iets aangeven, de burger moet het zelf weten te doen.
Er is echter een slecht groepsgevoel wat dat betreft. Men verkiest een statuut van "zoekende" liever dan een statuut van "werkende"; Omdat men als zoekende altijd een stapje hoger staat in de rangorde van het pad die er nog moet gelegd worden waarschijnlijk. Zo kan men zeggen als zoekende " ik zoek werk als directeur" en als metser is een beetje om mee te lachen meestal. Het is zo definitief! Alle technische en beroepsplaatsen worden momenteel slecht bekeken! Klassen moeten zelfs sluiten aan gebrek van leerlingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Demotte heeft een doemverhaal over hoe het wel kan overleven. Net zoals het zilverfonds een boekhoudtruc is maar vooral een lege doos.
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 juli 2005 om 11:30. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind ook dat oudere arbeiders langer aan de slag zouden moeten blijven. Vraag is natuurlijk, welke baas gaat ze aanvaarden, ligt het aan de oudere werklozen dat ze geen werk vinden, of is er doodgewoon geen werk voor hen ?
![]() |
#9 | ||
|
![]() het probleem is dat ge voor uw werk afhankelijk zijt van de onnozele verzuchtingen van een paar paljassen die denken dat ze weldoeners zijn omdat ze de arbeiders behandelen als werkvee en overheden als instellingen om dat werkvee braaf te houden[edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 juli 2005 om 13:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door bk232214 : 20 juli 2005 om 12:48. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||||
|
![]() Citaat:
Kijk nog maar wat vtm en vt 4 jong.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 juli 2005 om 12:58. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijft nu toch eens een beetje beleefd tegen de mensen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
![]() lieden die niet hebben afgeleerd om af te geven op sociaal zwakkeren en andere zwakkeren zijn geen mensen - ze zijn zelfs minder dan dieren. Dieren kunnen er immers niet aandoen indien ze niet beter weten.[edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 juli 2005 om 14:01. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En zo gaat U de wereld ver(be)teren... Met wat agressief geblaf?!... Allez, U kunt beter... Biedt Uw verontschuldigingen aan die forumganger aan... ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 20 juli 2005 om 14:46. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
![]() het is volledig gerechtvaardigd om deze mentaal zwakkeren te bashen aangezien ze economisch sterk zijn; ondanks hun mentale zwakte in een mentaal zwakke wereld.
Als gij uw excuses aanbied tegenover de meer dan 500 000 werklozen die ge hier systematisch beledigd en tegenover alle werklozen op dit forum waarvan ge niks kunt weten en toch beweert dat ze niks willen doen, lui zijn enz en als bovendien dat onnozel stukje jampie zijn exuzes aanbied wegens mij profiteur te noemen dan zal ik, daar misschieen eens over denken.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 juli 2005 om 14:56. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||||||
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 juli 2005 om 22:12. |
|||||||
![]() |
![]() |