![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() De Amerikaanse regering ziet het niet meer zitten om in Irak een "modeldemocratie" op te bouwen. Ook voor vele ander Witte Huis-doelstellingen voor het naoorlogse Irak wordt de lat wegens "onrealistische " beduidend lager gelegd.In Irak blijkt niemand wakker te liggen van een democratische rechtstaat in de seculiere westerse zin, men is tot het inzicht gekomen dat men een islamitische republiek zal krijgen gebaseerd op het islamitische recht van de sharia. Men geeft eveneens toe dat men het streven naar zelfstandigheid van sjiieten en Koerden zwaar onderschat heeft. Eveneens had men zich niet verwacht aan dergelijke "tegenstand". De vraag blijft wat de VS in Irak doen. Men heeft geen massavernietingingswapens gevonden, geen banden met terrorisme en het democratiseringsproces dreigt te mislukken. Het lijkt erop dat men in Irak een tegenreactie heeft veroorzaakt waarbij er gestreefd wordt naar een islamitische republiek volgens de sharia. Hoe moet het verder met Irak?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Breydel : 17 augustus 2005 om 01:40. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar bon, indien ze zelf kiezen voor een islamitische republiek volgens de Sharia is het hun eigen keuze, en moeten ze het maar zelf weten... ![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
overigens, dat Irak een democratie zou moeten worden was niet zo belangrijk. wat wel belangrijk was is dat Saddam zou verdwijnen, waardoor de grootste tegenstander in het Midden Oosten werd uitgeschakeld.
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Even achterlijk volk als dat van Iran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Saddam werd gefinancierd door de USA om de oorlog met Iran te voeren. Hij was een dictator, geen religieuze fundamentalist. Volgens mij was Saddam één van de grootste medestanders van de USA (ze houden nu eenmaal van dictators). Hij had alleen van Koeweit moeten afblijven.. Volgens mij wilde Bush gewoon zijn leger terug uit Irak, zodat eht inzetbaar zou zijn voor een andere oorlog. Een leger dat daar al sinds 1991 was gestationeerd.. Goed, back on track: Zou het niet zo kunnen zijn, dat Bush nu een houding gaat aannemen als van: de as van het kwaad is niet uitgeroeid. Ze is sterker dan ooit tevoren. Hoe gaan ze dat bestrijden? Waarbij ik trouwens ook moet zeggen, dat "de as van het kwaad" voor mij verdacht veel lijkt op een pijpleiding. Roteren die dingen, zoals een as? Of ligt die pijplijn stil? ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mephisto : 17 augustus 2005 om 11:17. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tjû zeg, het is toch niet zo gemakkelijk om Moslimbasher te spelen...
![]() Sebiet mis ik Wreker nog ... ![]() ![]() ![]()
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() enerzijds
met eender welk volk moslim of niet zou voor minder geen huishouden meer te houden zijn anderzijds de opstand in irak wordt denk ik door een minderheid gevoerd. waardoor ik ervan uit ga dat de meeste irakezen toch nog een bezetting door usa prefereren boven een traditionele moslimstaat.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Koerden hebben in de praktijk al een soort eigen staat.De Sjiieten ook.De Soennieten leven in een gebied verdeeld onder de (maffia)-clans (naar oud Siciliaans model zou je gaan denken...)
De balans tussen een centrale staat en een los staatsverband,gegarneerd met zogenaamde geloofskwesties,DAT is de stoofschotel die men maar niet kan bereiden in Bagdad.(er is unaniem besloten om alsnog niks te beslissen). Ik ben ervan overtuigd dat de teleurstelling van de VS in de door hen "bevrijde" Iraqi's inmiddels tot onder zeeniveau gedaald is.....zo een zielige vertoning.De terroristen tonen tenminste nog ondubbelzinnig waar en voor wat ze staan,maar je kunt je afvragen waar Iraakse "gezagsdragers" eigenlijk voor staan.... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() De VS zit in de diepe shit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |