Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juni 2003, 15:43   #1
Welvaart&Veiligheid
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Berichten: 679
Standaard

Er moet een eind komen aan de (fiscale) diabolisering van de auto. We mogen niet vergeten dat vele mensen hun brood verdienen in de auto-industrie (en de toeleveringsbedrijven) en dat deze sector een belangrijke bijdrage levert aan onze welvaart.

De auto mag niet langer beschouwd worden als een fiscale melkkoe. De accijnzen op benzine dienen dan ook te worden verlaagd.

De verkeersbelasting op auto’s met een laag fiscaal PK moet worden verminderd. De belasting op inverkeersstelling moet voor wagens met een laag fiscaal PK worden afgeschaft.

Het moet mogelijk zijn het beroepsgedeelte van de reële autokosten integraal in mindering te brengen van het belastbaar inkomen.
Welvaart&Veiligheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2003, 16:03   #2
basil
Provinciaal Statenlid
 
basil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2002
Locatie: Leuven
Berichten: 716
Standaard

Onze regering-van-beloften heeft plots ontdekt dat zij de CO(2)-uitstoot nog moet beperken, vandaar deze milieu-vriendelijke verhoging van de accijnzen.
Ik denk niet dat het iets met meerontvangsten te maken heeft
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2003, 16:59   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.453
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Je bent wel heel positief tegenover onze politici nietwaar Basil.

Een verhoging van brandstofprijzen is altijd een goeie zaak voor de staatskas.(en zo de mogelijkheid opensteld dat onze politici weer een verhoging van vergoedingen aan zichzelf kunnen toekennen)

Denk je dat mensen veel minder gaan rijden,om zo de CO2 uitstoot te verminderen?
De meeste kilometers worden nog steeds verreden in de vorm van Woon-Werk verkeer hoor, alsof je daarop kan besparen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2003, 17:20   #4
joske
Gouverneur
 
joske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Berichten: 1.076
Standaard

het is altijd onder een of ander voorwendsel dat er belastingen en aanverwanten omhoog gaan,in dit geval is het kyoto,maar het is enkel om meer inkomsten te hebben,ze weten goed genoeg dat niemand minder zal rijden,ge koopt geen wagen van zovele duizenden euro's om die in de garage te laten staan,en ik dacht dat er geen tekort was op de begroting,zo is toch gezegd voor de verkiezingen.het zijn werkelijk allemaal leugenaars daar in brussel,ik hoop dat de mensen dat zullen onthouden volgend jaar.
__________________
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2003, 17:24   #5
basil
Provinciaal Statenlid
 
basil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2002
Locatie: Leuven
Berichten: 716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Je bent wel heel positief tegenover onze politici nietwaar Basil.

Een verhoging van brandstofprijzen is altijd een goeie zaak voor de staatskas.(en zo de mogelijkheid opensteld dat onze politici weer een verhoging van vergoedingen aan zichzelf kunnen toekennen)

Denk je dat mensen veel minder gaan rijden,om zo de CO2 uitstoot te verminderen?
De meeste kilometers worden nog steeds verreden in de vorm van Woon-Werk verkeer hoor, alsof je daarop kan besparen.
Lees mijn berichtje nog eens en denk ondertussen aan 'ironie'.
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2003, 20:27   #6
Welvaart&Veiligheid
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Berichten: 679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
het is altijd onder een of ander voorwendsel dat er belastingen en aanverwanten omhoog gaan,in dit geval is het kyoto,maar het is enkel om meer inkomsten te hebben,ze weten goed genoeg dat niemand minder zal rijden,ge koopt geen wagen van zovele duizenden euro's om die in de garage te laten staan,en ik dacht dat er geen tekort was op de begroting,zo is toch gezegd voor de verkiezingen.het zijn werkelijk allemaal leugenaars daar in brussel,ik hoop dat de mensen dat zullen onthouden volgend jaar.
Ons land zou zich bovendien beter terugtrekken uit dat verdrag van Kyoto. Die norm is voor ons land toch onhaalbaar, tenzij we onze chemische industrie zouden opofferen, met alle nefaste gevolgen vandien voor onze werkgelegenheid en welvaart.

Als we die norm niet halen, dan kunnen we emissierechten kopen (lees gebakken lucht kopen in Rusland), wat echter een dure zaak is, die er dan op zijn beurt voor zorgt dat er besparingen moeten worden doorgevoerd die de burgers mogelijk pijn doen. Nu we te kampen hebben met een zware economische crisis die maar blijft aanslepen, zijn er echt wel dringerder prioriteiten dan dat eco-fundamentalistische verdrag van Kyoto.
Welvaart&Veiligheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2003, 20:31   #7
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Welvaart&Veiligheid
Ons land zou zich bovendien beter terugtrekken uit dat verdrag van Kyoto. Die norm is voor ons land toch onhaalbaar,
Heel dat verdrag is gewoon zinloos en enkel daar om de schijn te wekken dat er iets gedaan wordt aan een mogelijke ecologische dreiging.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 19:25   #8
Welvaart&Veiligheid
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Berichten: 679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Welvaart&Veiligheid
Ons land zou zich bovendien beter terugtrekken uit dat verdrag van Kyoto. Die norm is voor ons land toch onhaalbaar,
Heel dat verdrag is gewoon zinloos en enkel daar om de schijn te wekken dat er iets gedaan wordt aan een mogelijke ecologische dreiging.
Absoluut. Indien men ten gronde iets zou willen doen aan de ecologische dreiging op wereldvlak, dan zou men dringend werk moeten maken van geboortebeperking, ten einde te komen tot een daling van de wereldbevolking. Al de rest is gerommel in de marge.
Welvaart&Veiligheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 20:10   #9
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Welvaart&Veiligheid
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Welvaart&Veiligheid
Ons land zou zich bovendien beter terugtrekken uit dat verdrag van Kyoto. Die norm is voor ons land toch onhaalbaar,
Heel dat verdrag is gewoon zinloos en enkel daar om de schijn te wekken dat er iets gedaan wordt aan een mogelijke ecologische dreiging.
Absoluut. Indien men ten gronde iets zou willen doen aan de ecologische dreiging op wereldvlak, dan zou men dringend werk moeten maken van geboortebeperking, ten einde te komen tot een daling van de wereldbevolking. Al de rest is gerommel in de marge.
Vreemde discussie. Ik raad jullie aan om het werk van Malthus te lezen. Dat was ook zo'n onheilseconoom die zei dat er teveel mensen waren. "Essay on the Principle of Population (1798)". Sindsdien is hij steeds tegengesproken door de werkelijkheid.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 20:12   #10
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Welvaart&Veiligheid
Er moet een eind komen aan de (fiscale) diabolisering van de auto. We mogen niet vergeten dat vele mensen hun brood verdienen in de auto-industrie (en de toeleveringsbedrijven) en dat deze sector een belangrijke bijdrage levert aan onze welvaart.

De auto mag niet langer beschouwd worden als een fiscale melkkoe. De accijnzen op benzine dienen dan ook te worden verlaagd.

De verkeersbelasting op auto’s met een laag fiscaal PK moet worden verminderd. De belasting op inverkeersstelling moet voor wagens met een laag fiscaal PK worden afgeschaft.

Het moet mogelijk zijn het beroepsgedeelte van de reële autokosten integraal in mindering te brengen van het belastbaar inkomen.
Voor wat hoort wat. Prima als je de belastingen wil verlagen, maar zeg dan wel waardoor je ze wil vervangen, of welke dienst je in de plaats wil opofferen.
Misschien is een hogere belasting op arbeid een optie?

Dit komt trouwens ook uit het W&V programma:
Citaat:
dure arbeidskosten moeten voor de bedrijven worden vervangen door dure energiekosten.

Dat heeft twee belangrijke voordelen.

Enerzijds wordt arbeid goedkoper waardoor de creatie van meer werkgelegenheid wordt gestimuleerd.

Anderzijds worden de bedrijven gestimuleerd te investeren in energiebesparing, wat het milieu ten goede komt.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 21:06   #11
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Vreemde discussie. Ik raad jullie aan om het werk van Malthus te lezen. Dat was ook zo'n onheilseconoom die zei dat er teveel mensen waren. "Essay on the Principle of Population (1798)". Sindsdien is hij steeds tegengesproken door de werkelijkheid.
Ik heb nergens gesteld dat overpopulatie een reële ecologische dreiging zou zijn.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2003, 19:47   #12
Welvaart&Veiligheid
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Berichten: 679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Welvaart&Veiligheid
Er moet een eind komen aan de (fiscale) diabolisering van de auto. We mogen niet vergeten dat vele mensen hun brood verdienen in de auto-industrie (en de toeleveringsbedrijven) en dat deze sector een belangrijke bijdrage levert aan onze welvaart.

De auto mag niet langer beschouwd worden als een fiscale melkkoe. De accijnzen op benzine dienen dan ook te worden verlaagd.

De verkeersbelasting op auto’s met een laag fiscaal PK moet worden verminderd. De belasting op inverkeersstelling moet voor wagens met een laag fiscaal PK worden afgeschaft.

Het moet mogelijk zijn het beroepsgedeelte van de reële autokosten integraal in mindering te brengen van het belastbaar inkomen.
Voor wat hoort wat. Prima als je de belastingen wil verlagen, maar zeg dan wel waardoor je ze wil vervangen, of welke dienst je in de plaats wil opofferen.
Misschien is een hogere belasting op arbeid een optie?

Dit komt trouwens ook uit het W&V programma:
Citaat:
dure arbeidskosten moeten voor de bedrijven worden vervangen door dure energiekosten.

Dat heeft twee belangrijke voordelen.

Enerzijds wordt arbeid goedkoper waardoor de creatie van meer werkgelegenheid wordt gestimuleerd.

Anderzijds worden de bedrijven gestimuleerd te investeren in energiebesparing, wat het milieu ten goede komt.

Het gaat over hogere energiekosten in hoofde van de bedrijven én enkel ter compensatie van lastenverlagingen op arbeid.

In het W&V-programma staat ook :

"Belastingen op het energieverbruik van de gezinnen zijn daarentegen totaal uit den boze, daar dergelijke belastingen onvoldoende rekening houden met de financiële draagkracht."

Verder vindt W&V ook dat die hogere energiekosten in hoofde van de bedrijven onze concurrentiepositie geenszins mogen aantasten. In het programma staat :

"Om de concurrentiekracht te vrijwaren van bedrijven uit sectoren die heel veel energie verbruiken, moet evenwel een maximumgrens worden vastgelegd die bv. bepaalt dat de lasten op hun energieverbruik in geen geval hoger mogen liggen dan een bepaald percentage van de omzet."

"De lastenverschuiving mag er echter niet toe leiden dat de lasten voor de bedrijven zouden stijgen. De verschuiving dient geleidelijk te gebeuren en met respect voor de concurrentiepositie van de ondernemingen."
Welvaart&Veiligheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be