![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Berichten: 679
|
![]() Er moet een eind komen aan de (fiscale) diabolisering van de auto. We mogen niet vergeten dat vele mensen hun brood verdienen in de auto-industrie (en de toeleveringsbedrijven) en dat deze sector een belangrijke bijdrage levert aan onze welvaart.
De auto mag niet langer beschouwd worden als een fiscale melkkoe. De accijnzen op benzine dienen dan ook te worden verlaagd. De verkeersbelasting op auto’s met een laag fiscaal PK moet worden verminderd. De belasting op inverkeersstelling moet voor wagens met een laag fiscaal PK worden afgeschaft. Het moet mogelijk zijn het beroepsgedeelte van de reële autokosten integraal in mindering te brengen van het belastbaar inkomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 17 juli 2002
Locatie: Leuven
Berichten: 716
|
![]() Onze regering-van-beloften heeft plots ontdekt dat zij de CO(2)-uitstoot nog moet beperken, vandaar deze milieu-vriendelijke verhoging van de accijnzen.
Ik denk niet dat het iets met meerontvangsten te maken heeft ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent wel heel positief tegenover onze politici nietwaar Basil.
Een verhoging van brandstofprijzen is altijd een goeie zaak voor de staatskas.(en zo de mogelijkheid opensteld dat onze politici weer een verhoging van vergoedingen aan zichzelf kunnen toekennen) Denk je dat mensen veel minder gaan rijden,om zo de CO2 uitstoot te verminderen? De meeste kilometers worden nog steeds verreden in de vorm van Woon-Werk verkeer hoor, alsof je daarop kan besparen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
Geregistreerd: 25 juli 2002
Berichten: 1.076
|
![]() het is altijd onder een of ander voorwendsel dat er belastingen en aanverwanten omhoog gaan,in dit geval is het kyoto,maar het is enkel om meer inkomsten te hebben,ze weten goed genoeg dat niemand minder zal rijden,ge koopt geen wagen van zovele duizenden euro's om die in de garage te laten staan,en ik dacht dat er geen tekort was op de begroting,zo is toch gezegd voor de verkiezingen.het zijn werkelijk allemaal leugenaars daar in brussel,ik hoop dat de mensen dat zullen onthouden volgend jaar.
__________________
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 17 juli 2002
Locatie: Leuven
Berichten: 716
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Berichten: 679
|
![]() Citaat:
Als we die norm niet halen, dan kunnen we emissierechten kopen (lees gebakken lucht kopen in Rusland), wat echter een dure zaak is, die er dan op zijn beurt voor zorgt dat er besparingen moeten worden doorgevoerd die de burgers mogelijk pijn doen. Nu we te kampen hebben met een zware economische crisis die maar blijft aanslepen, zijn er echt wel dringerder prioriteiten dan dat eco-fundamentalistische verdrag van Kyoto. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
|
![]() Citaat:
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Banneling
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Berichten: 679
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
Europees Commissaris
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
|
![]() Citaat:
__________________
[SIZE=1] ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Europees Commissaris
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
|
![]() Citaat:
Misschien is een hogere belasting op arbeid een optie? Dit komt trouwens ook uit het W&V programma: Citaat:
__________________
[SIZE=1] ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
|
![]() Citaat:
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
Banneling
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Berichten: 679
|
![]() Citaat:
Het gaat over hogere energiekosten in hoofde van de bedrijven én enkel ter compensatie van lastenverlagingen op arbeid. In het W&V-programma staat ook : "Belastingen op het energieverbruik van de gezinnen zijn daarentegen totaal uit den boze, daar dergelijke belastingen onvoldoende rekening houden met de financiële draagkracht." Verder vindt W&V ook dat die hogere energiekosten in hoofde van de bedrijven onze concurrentiepositie geenszins mogen aantasten. In het programma staat : "Om de concurrentiekracht te vrijwaren van bedrijven uit sectoren die heel veel energie verbruiken, moet evenwel een maximumgrens worden vastgelegd die bv. bepaalt dat de lasten op hun energieverbruik in geen geval hoger mogen liggen dan een bepaald percentage van de omzet." "De lastenverschuiving mag er echter niet toe leiden dat de lasten voor de bedrijven zouden stijgen. De verschuiving dient geleidelijk te gebeuren en met respect voor de concurrentiepositie van de ondernemingen." |
|||
![]() |
![]() |