Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2005, 18:59   #1
Stephanieke
Banneling

Stephanieke's schermafbeelding

Standaard Nieuw Vlaams Belang : White Power met een kleurtje

White Power met een kleurtje Actueel [size=1]Geschreven door Marc Spruyt [/size] woensdag, 24 augustus 2005 Pieter Van Boxel (23), de lokale voorzitter van de N-VA in de Voorkempen, stapt over naar het Vlaams Belang. Dat zou geen opmerkelijk nieuws zijn ware het niet dat Van Boxel Indonesische roots heeft en dus een vreemde eend in de bijt is in een slegs vir blankes partij.

Pieter Van Boxel (zie foto) werd in 1982 geboren in Indonesië. Als baby werd hij geadopteerd door een echtpaar uit Oostmalle. Van Boxel werd in 1999 lid van de Volksunie, daarna van de N-VA, waar hij in januari 2003 voorzitter werd van de afdeling Voorkempen. Op 23 augustus 2005 maakte hij in Gazet van Antwerpen bekend naar het Vlaams Belang over te stappen. "Mijn ervaring met het Vlaams Belang is dat deze partij hoegenaamd niet racistisch is ingesteld. Het zijn de andere politieke formaties die het dat etiket opkleven,” verklaarde Van Boxel in Gazet van Antwerpen.

Blank Europa

Eventjes aan herinneren: het Vlaams Belang is de opvolger van het in 2004 wegens racisme veroordeelde Vlaams Blok en nog steeds die partij waarvan een parlementslid niet zo lang geleden bekende een aanhanger van White Power te zijn, een ideeëngoed dat gebaseerd is op blanke suprematie. Aldus Rob Verreycken op 27 juni 2005 in De Morgen: "Ik ken die vlaggen met het Keltisch kruis echt wel en ik heb geen probleem met White Power. Het betekent simpelweg 'witte kracht' en het is gewoon de tegenhanger van Black Power. Ik sta liever voor de Vlaamse Leeuw, maar als de gelegenheid zich zou voordoen, dan zou ik er geen problemen mee hebben om voor de White Power-vlag te poseren.”

Natuurlijk staat Verreycken niet alleen in deze. Zowat elke extreem-rechtse organisatie in Vlaanderen gebruikt het Keltisch kruis – het White Power symbool bij uitstek - of verkoopt er hangertjes van. Zelfs de Vlaams Belang Jongeren doen dat. In de boekenkast van Filip Dewinter staat ostentatief een Keltisch kruis, zoals de documentaire Vlaamse Choc liet zien (klik hier voor het fragment). Van diezelfde Dewinter stamt, uit 1991, ook de uitspraak: “Het VB kiest voor het ‘Eigen volk eerst’, en ja: het VB kiest voor een Vlaams Vlaanderen en ja: het VB kiest voor een blank Europa” (klik hier voor het fragment).

“Ik zou dat niet meer zeggen omdat ik weet dat ik daar op de grens van het racisme zit,” vertelde Dewinter op 5 juli 2005 in het Nederlandse tv-programma ‘Follow the leader’. “Wat ik daarmee bedoelde is: wij zijn blank en hoeven ons niet te schamen voor onze eigenheid.” Dat Van Boxel niet in dat plaatje past noemt Dewinter nu (in Gazet van Antwerpen) “puur toeval”.

In zijn nieuwjaarsboodschap 2005 voor de lokale N-VA-afdeling had Pieter Van Boxel nog zijn reserves tegenover het VB. “Het is waar: ‘Eigen volk eerst’ is misschien egoïstisch en dom,” luidde het toen. En ook: “Of het Vlaams Belang echt het ‘belang van Vlaanderen’ dient, is een terechte vraag.” Over het moslimterrorisme hield hij er eind 2001 op het N-VA-forum nog een mening op na die van meer nuance getuigt dan de gemiddelde VB’er aan de dag legt: “Het is niet omdat Bin Laden een islamiet is dat heel de islam moet uitgeroeid worden! Als dit een overtuigde mening is en geen gelul, dan vrees ik dat u niet thuis hoort in de N-VA, in geen enkele Vlaamse partij (misschien 1).”

Naar eigen zeggen ruilt Van Boxel de N-VA voor het VB omdat die eerste niet radicaal genoeg is. Als Van Boxel volgend jaar pakweg het VB-partijfeest in Antwerpen bezoekt, neemt hij best een bodygard mee. Misschien wil Rob Verreycken wel…

Voor de echte Vlaams Belnagers : voelen jullie zich nog thuis bij de verraders ? Bruinen, Joden , Chinezen, Gelen, Groenen,....
Stephanieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 19:07   #2
Sounds of silence
Partijlid

Sounds of silence's schermafbeelding

Standaard

Net goed voor het VB dat er een indonesiër in komt. Het verminderd in ieder geval de slechte racistische reputatie van de partij. Dit bewijst mischien nog wel het tegendeel ervan...
Oud 11 oktober 2005, 19:20   #3
Diether
Lokaal Raadslid

Diether's schermafbeelding

Standaard

Deze jongeman heeft misschien een andere huidskleur maar is op en top Vlaming blijkbaar, en ijvert zelfs mee voor de onafhankelijkheid ervan. Dus ik zie hier geen problemen in...
Diether is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 19:22   #4
Diether
Lokaal Raadslid

Standaard

o ja, en een keltisch kruis is dus onmiddellijk het symbool van white power? *zucht*
Oud 11 oktober 2005, 19:22   #5
Sounds of silence
Partijlid

Sounds of silence's schermafbeelding

Standaard

Er is ook geen probleem, het VB bewijst nu gewoon dat het helemaal niet zo racistisch is als vele denken..
Oud 11 oktober 2005, 19:22   #6
Patrice
Gouverneur

Standaard

Ik zie de naam Marc Spruyt en ik wil het al niet meer lezen. Hoe zou dat toch komen?

BTW: hadden ze een paar jaar geleden al niet eens een Turkse vrouw op de lijst?
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 19:24   #7
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Ok Stephanieke,µµje bent dus pro-belziek (of pro-waals) anti Vlaams Belang en niet Vlaams gezing... proficiat,

wat heeft jou zo verbitterd kunnen maken?

[size=1]was het je moeilijke jeugd?[/size]
[size=1]was het je vader?[/size]
[size=1][/size]
[size=1]:rofk:[/size]
[size=1][/size]
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 19:36   #8
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sounds of silence
Er is ook geen probleem, het VB bewijst nu gewoon dat het helemaal niet zo racistisch is als vele denken..
Neen het vlaams belang heeft zich zo in het slachtofferrol gestoken dat het nu ook compassie kan losweken bij mensen die ze anders nog liever de dood wensen dan welkom

mja een beetje suiker bij de koffie doen en hij smaakt want minder straf dan hij lijkt e
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 19:41   #9
Diether
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Neen het vlaams belang heeft zich zo in het slachtofferrol gestoken dat het nu ook compassie kan losweken bij mensen die ze anders nog liever de dood wensen dan welkom

mja een beetje suiker bij de koffie doen en hij smaakt want minder straf dan hij lijkt e
Dan zou hun "fascistische achterban" wel toch ongeldig moeten stemmen met de volgende verkiezingen?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Diether on 11-10-2005 at 20:41
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Dan zou hun "fascistische achterban" wel toch ongeldig moeten stemmen met de volgende verkiezingen?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Dan zou hun fascistische achterban wel toch ongeldig moeten stemmen met de volgende verkiezingen?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Diether : 11 oktober 2005 om 19:41.
Oud 11 oktober 2005, 19:49   #10
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Is het niet veel waarschijnlijker dat ze gewoon doen wat veruit de meeste van hun kiezers vinden? I.e. met geintegreerde vreemdelingen is er geen probleem.

Het probleem ligt bij de massa's onintegreerbare arabische moslims. Onintegreerbaar vanwege 1. hun aantal 2. de boodschap van overheidswege dat integratie echt niet hoeft, je krijgt de centen zo ook wel 3. sommige aspecten van hun cultuur en geloof die gewoon lijnrecht tegen onze waarden ingaan.

Mbt 2. wil ik trouwens nog even opmerken dat sommige partijen m.i. integratie zelfs doelbewust tegenwerken. Groen! omdat ze in een droomwereld leven, sp-a en vooral de PS omdat het hen stemmen oplevert.

Waarom ging Stevaert zo tekeer tegen de Poolse immigranten? Omdat zij hard werken en overwegend conservatief/katholiek zijn. Geen kiespotentieel voor de SP-A dus...

Ik heb geen probleem met hardwerkende Polen die hier proberen om hun lot te verbeteren. Ik heb wel een probleem met de massa's vreemdelingen die linea recta naar het OCMW lopen de moment dat ze hier binnen zijn.
Zoals Diether al terecht aangaf, als de VB-ers toch zo'n racisten zijn, zullen ze wel afhaken bij de volgende verkiezingen zeker?[edit]
[size=1]After edit by Rr00ttt on 11-10-2005 at 20:54
Reason:

Citaat:

Is het niet veel waarschijnlijker dat ze gewoon doen wat veruit de meeste van hun kiezers vinden? I.e. met geintegreerde vreemdelingen is er geen probleem.

Het probleem ligt bij de massa's onintegreerbare arabische moslims. Onintegreerbaar vanwege 1. hun aantal 2. de boodschap van overheidswege dat integratie echt niet hoeft, je krijgt de centen zo ook wel 3. sommige aspecten van hun cultuur en geloof die gewoon lijnrecht tegen onze waarden ingaan.

Mbt 2. wil ik trouwens nog even opmerken dat sommige partijen m.i. integratie zelfs doelbewust tegenwerken. Groen! omdat ze in een droomwereld leven, sp-a en vooral de PS omdat het hen stemmen oplevert.

Waarom ging Stevaert zo tekeer tegen de Poolse immigranten? Omdat zij hard werken en overwegend conservatief/katholiek zijn. Geen kiespotentieel voor de SP-A dus...

Ik heb geen probleem met hardwerkende Polen die hier proberen om hun lot te verbeteren. Ik heb wel een probleem met de massa's vreemdelingen die linea recta naar het OCMW lopen de moment dat ze hier binnen zijn.
Zoals Diether al terecht aangaf, als de VB-ers toch zo'n racisten zijn, zullen ze wel afhaken bij de volgende verkiezingen zeker?[/size]

[size=1]After edit by Rr00ttt on 11-10-2005 at 20:53
Reason:

Citaat:

Ik heb geen probleem met hardwerkende Polen die hier proberen om hun welstand op te bouwen door hard te werken. Ik heb wel een probleem met de massa's vreemdelingen die linea recta naar het OCMW lopen de moment dat ze hier binnen zijn.
Zoals Diether al terecht aangaf, als de VB-ers toch zo'n racisten zijn, zullen ze wel afhaken bij de volgende verkiezingen zeker?[/size]

[size=1]After edit by Rr00ttt on 11-10-2005 at 20:53
Reason:

Citaat:

Waarom ging Stevart zo tekeer tegen de Poolse immigranten? Omdat zij hard werken en overwegend conservatief/katholiek zijn. Geen kiespotentieel voor de SP-A dus...

Ik heb geen probleem met hardwerkende Polen die hier proberen om hun welstand op te bouwen door hard te werken. Ik heb wel een probleem met de massa's vreemdelingen die linea recta naar het OCMW lopen de moment dat ze hier binnen zijn.

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

[/edit]

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 11 oktober 2005 om 19:54.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 19:49   #11
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stephanieke
Aldus Rob Verreycken op 27 juni 2005 in De Morgen: "Ik ken die vlaggen met het Keltisch kruis echt wel en ik heb geen probleem met White Power. Het betekent simpelweg 'witte kracht' en het is gewoon de tegenhanger van Black Power. Ik sta liever voor de Vlaamse Leeuw, maar als de gelegenheid zich zou voordoen, dan zou ik er geen problemen mee hebben om voor de White Power-vlag te poseren.”

Natuurlijk staat Verreycken niet alleen in deze...
Hier zie je de hele meute eens bij elkaar:

De Rob Klop op zijn best...

Moet er nog zand zijn voor de randdebielen ?

/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 19:53   #12
Vlaamse Krijger
Schepen

Vlaamse Krijger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Ik ken die vlaggen met het Keltisch kruis echt wel en ik heb geen probleem met White Power. Het betekent simpelweg 'witte kracht' en het is gewoon de tegenhanger van Black Power."
Correct! Met dat verschil dat zwarten mogen trots zijn op hun afkomst/ras en ons met hun 'Black Power' om de oren kunnen slaan via verderfelijke mediakanalen als TMF, MTV,... Zelfs Marokkanen hebben hun eigen versie, Maroc Power. Geen haan die er naar kraait. Maar als een blanke dat doet...

Mensen als Marc Spruyt met hun mooie praatjes over tolerantie en verdraagzaamheid hebben maar één doel: de ganse moraliteit van het eigen volk vernietigen door het opdringen van zelfhaat.
Vlaamse Krijger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 20:01   #13
Diether
Lokaal Raadslid

Standaard

feit
Oud 11 oktober 2005, 20:01   #14
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Krijger
Correct! Met dat verschil dat zwarten mogen trots zijn op hun afkomst/ras en ons met hun 'Black Power' om de oren kunnen slaan via verderfelijke mediakanalen als TMF, MTV,... Zelfs Marokkanen hebben hun eigen versie, Maroc Power. Geen haan die er naar kraait. Maar als een blanke dat doet...

Mensen als Marc Spruyt met hun mooie praatjes over tolerantie en verdraagzaamheid hebben maar één doel: de ganse moraliteit van het eigen volk vernietigen door het opdringen van zelfhaat.

Marc Spruyt = volksverrader
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 20:06   #15
Vlaamse Krijger
Schepen

Vlaamse Krijger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus

Ik zou het niet beter kunnen verwoorden.
Vlaamse Krijger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 20:13   #16
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Goed idee eigenlijk.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 20:32   #17
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de ganse moraliteit van het eigen volk vernietigen door het opdringen van zelfhaat.
zelfhaat/nihilisme is de laatste fase in de evolutie van het intelligent leven.
wij blanken zijn verreweg de eersten die deze fase in grote aantallen bereiken.

white power.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 21:04   #18
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
zelfhaat/nihilisme is de laatste fase in de evolutie van het intelligent leven.
wij blanken zijn verreweg de eersten die deze fase in grote aantallen bereiken.

white power.
Sappig.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 21:23   #19
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus

Citaat:
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden.
Hier is duidelijk heel lang over nagedacht geweest. Mag ik hopen dat jullie aan een dergelijke intellectuele martelgang geen schadelijke gevolgen hebben overgehouden?
Oud 11 oktober 2005, 21:26   #20
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

ik wil ook bij het VB horen btw.. ik denk dat mijn visie bij het VB perfect past..
stel je voor :

een rus joint het Belang!

lol
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be