![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik las op de voorpagina van HLN vandaag "Gaan de beurzen crashen?" een artikel over het feit dat de situatie op de financiële markten vandaag net hetzelfde is als vlak voor de beurscrash in 1987. Ik probeerde daarnet het artikel te vinden op hun website om het aan mijn pa te tonen, maar ik vind het nergens terug.
Is het dus alleen maar een hoax in de papieren editie en waarom vermelden ze er dan niks van in de online editie? En staan we werkelijk aan de vooravond van een beurscrash en wat voor gevolgen zou dat hebben voor onze economie en onze sociale zekerheid?
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik stem alvast op een beurscrach
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() waarom niet ? Ik heb er niks belegd en verlies er dus niks bij - ik win er alleen maar leedvermaak bij als kapitalisten op hun bek gaan.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 mei 2006 om 13:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Het zou mij alleszins goed uitkomen nu... (nogal wat derivatives in portefeuille naar het schijnt)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() in india was er wat beurspaniek:
http://money.cnn.com/2006/05/22/news...reut/index.htm En wat te denken van dit : Verhuist onze beurs naar NY ? (teletekst vrt) AMERIKAANS EN DUITS BOD OP EURONEXT *************************************** De Amerikaanse effectenbeurs NYSE en de beurs van Frankfurt hebben een bod uit- gebracht op Euronext. Het bestuur van Euronext komt maandag bijeen om zich erover te beraden. Dinsdag is er een aandeelhoudersvergadering. Over de inhoud van het Duitse bod is niets bekend. De NYSE biedt 0,98 aandeel NYSE-Euronext plus 21,32 euro contant voor één aandeel Euronext. De hoofdzetel zou dan in New York moeten komen onder leiding van de topman van de NYSE. Euronext, de eigenaar van de beurzen in Amsterdam, Parijs, Brussel en Lissabon, is met beide partijen al enige tijd aan het onderhandelen over een fusie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als de beurzen crashen, crasht onze economie ook, met als gevolg meer werkloosheid, meer ellende. maar daar kick jij op hé? hoe meer mensen in de werkloosheid, hoe beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Als vierde wereld syndicalist geloof ik om het kapitalisme kapot te krijgen bovendien in de techniek van de verbrandde aarde. Hoe dan ook zonder de ondergang van het kapitalisme is er voor de armen GEEN hoop; geen toekomst. Ook al krijgen ze mss af en toe een worst toegesmeten.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 mei 2006 om 14:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jij noemt je wsl links, maar in feite ben extreem-rechts, véél extremer dan het VB, want je verdeelt de mensen in klasses en je vindt jouw klasse de superieure. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() de winst koersverhoudingen van de beurgenoteerde bedrijven lijken me helemaal niet overdreven aals je bekijkt welke winst men maakt ook de vooruitzichten zijn goed. Ik zie dus aar heel weinig redenen waarom de beurs zou crashen tenzij de olie of de rente spectaculair stijgen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burger
|
![]() 't is gewoon een eenmalige correctie die al langer werd verwacht. De beurzen waren gewoon veel te optimistisch.
Sell in may and go away! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
2. Het kapitalistisch systeem kan perfect draaien op zowel basisbehoeften als hogere behoeften... Er is dus eigenlijk geen reden waarom het systeem de mensen arm zou moeten houden. 3. Er is geen grootschalige en wereldwijde armoede momenteel : overal gaan de zaken vooruit alleen in Afrika gaan de zaken achteruit, maar dat is te wijten aan het overheidsfalen aldaar en niet aan het kapitalistisch systeem. (ik bekijk het dan wel op termijn van +- 50 tot 100 jaar). Laatst gewijzigd door sancho : 22 mei 2006 om 18:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Als ik zou weten dat de beurzen zouden crashen, dan zou ik nu massaal put opties kopen. In een dalende markt valt immers veel geld te verdienen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moet daar natuurlijk heel veel geld voor hebben.
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Beurscrashes kunnen wel een impact hebben op de reële economie, maar historisch gezien valt dat in ons land nogal mee, heb ik me laten vertellen.
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Put-opties zijn stukken goedkoper dan de meeste aandelen. Je kan er wel al je geld mee verliezen.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Ik investeer liever in mannen die geen winst, of zelfs verlies hebben, zolang hun earnings goed zijn, groeien, en hun werkkapitaal goed gedekt is. Het is daarom ook dat ze price/earnings gebruiken en niet price / net profit.
![]() |