Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2003, 11:40   #1
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard, maandag 18 augustus 2003

Het is nog niet voor morgen, maar een wereld zonder mannen is volgens één van Engelands befaamdste genetici nog slechts een kwestie van tijd, zo meldt de Sunday Times. Volgens een nieuw boek is de Y-chromosoom, die maakt dat een man een man wordt, met uitsterven bedreigd.
Bryan Sykes, professor in de menselijke genetica aan de universiteit van Oxford, is één van de meest gezaghebbende deskundigen in zijn vakgebied en de geleerde die vaststelde dat al het menselijke DNA afkomstig is van een kleine groep vrouwen die duizenden jaren geleden leefde. Nu heeft hij een boek geschreven dat 'Adam's Curse' (de vloek van Adam) heet en opnieuw slecht nieuws brengt voor de heren der schepping.
Want het Y-chromosoom, het enige van de chromosomen in de menselijke cel dat alleen is voorbehouden aan mannen, is een 'genetische ruïne, bezaaid met moleculaire beschadigingen', zo schrijft professor Sykes. Aangezien dit chromosoom zichzelf niet kan herstellen, is het gedoemd te verdwijnen. Daarmee zal ook de man van de aardbodem verdwijnen, aldus dit boek.

Dat het niet goed ging met het mannelijke chromosoom was al een tijdje bekend. Maar de conclusies die professor Sykes daaruit trekt, zijn verregaand. Aangezien het Y-chromosoom vooral tot doel heeft om in de baarmoeder het mannelijke embryo te stimuleren, betekent het verdwijnen daarvan dat er 'over ongeveer 125.000 jaar' geen mannen meer zullen worden geboren.
Om het voortbestaan van het menselijk ras te verzekeren, zal volgens professor Sykes de al bestaande techniek moeten worden toegepast waarbij sperma in eitjes wordt gespoten. Met de huidige technologie zou een embryo dat op die manier wordt gevormd zich niet op normale wijze kunnen ontwikkelen, zo geeft hij toe. "Maar het zou echt kortzichtig zijn om te geloven dat dit fundamenteel onmogelijk is".

In de mannenloze wereld die de geleerde voorspelt, zouden lesbische koppels kinderen kunnen krijgen met genen afkomstig van beide vrouwen. Ook voor homoseksuelen heeft 'de vloek van Adam' een behoorlijke schok in petto. De prof denkt dat homofiele geaardheid wordt 'doorgegeven' via de DNA van de moeder, en het gevolg is van 'een worsteling in de baarmoeder' tussen mannelijke en vrouwelijke chromosomen.
Goh...
Oud 18 augustus 2003, 12:01   #2
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

"Over ongeveer 125000 jaar...", ik zou me nog niet alteveel zorgen maken.
'k Zou aan die wetenschapper zeggen: kom over 124 950 jaar nog eens terug met uw voorspelling, maar ik vrees dat hij tegen dan al uitgestorven zal zijn.

(Over de oorzaak van homofilie bestaan nog een hoop andere theorieën hoor, enfin, we zullen wel zien , hé .... Afspraak over 125 000 jaar.)
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2003, 12:19   #3
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
"Over ongeveer 125000 jaar...", ik zou me nog niet alteveel zorgen maken.
'k Zou aan die wetenschapper zeggen: kom over 124 950 jaar nog eens terug met uw voorspelling, maar ik vrees dat hij tegen dan al uitgestorven zal zijn.

(Over de oorzaak van homofilie bestaan nog een hoop andere theorieën hoor, enfin, we zullen wel zien , hé .... Afspraak over 125 000 jaar.)
Dan wil ik gerust mee gaan zo als laatste man op een wereld vol vrouwen.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2003, 12:40   #4
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Dan wil ik gerust mee gaan zo als laatste man op een wereld vol vrouwen.
Citaat:
In de mannenloze wereld die de geleerde voorspelt, zouden lesbische koppels kinderen kunnen krijgen met genen afkomstig van beide vrouwen
Een wereld vol lesbische vrouwen, Jorge. Lijkt mij eerder frustrerend eerlijk gezegd, dan zie je zo'n heet stuk lopen, blijkt ze niet voor de mannen te zijn.

PS: Au revoir mes amis, ik ga eens een weekje van de Ierse regen genieten.
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2003, 12:57   #5
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

volgens mij gaan de mannen het hier zo lang niet uithouden: als ze nog lang oorlogje blijven spelen, zal het hier eerder gedaan zijn voor hen, en een lesbische wereld zal er dan (helaas?) ook niet komen....
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2003, 13:49   #6
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eastwick
volgens mij gaan de mannen het hier zo lang niet uithouden: als ze nog lang oorlogje blijven spelen, zal het hier eerder gedaan zijn voor hen, en een lesbische wereld zal er dan (helaas?) ook niet komen....
En denk jij dat vrouwen minder geweldadig zijn ? Of dat ze beter overeenkomen ?
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2003, 15:02   #7
Bolter
Gouverneur

Standaard

Er gaan dan aardig wat ongelukkige vrouwen rondlopen....

Uit onderzoek is immers ook gebleken dat het mannelijke zaad de vrouwen gelukkiger maakt.....
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2003, 15:12   #8
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

leven de homoseksualiteit zeker
Oud 18 augustus 2003, 15:30   #9
De Vliegende Hollander
Gouverneur

De Vliegende Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Citaat:
En denk jij dat vrouwen minder geweldadig zijn ? Of dat ze beter overeenkomen ?
Inderdaad zeg. Je kan alles zeggen over mannen, maar feit blijft wel dat vrouwen onderling toch een stuk gemener zijn .

Maar goed, het zou wel een grappig beeld zijn, zo'n wereld vol met frusti vrouwen met strap-on's
Oud 18 augustus 2003, 15:34   #10
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Ik denk da ze ons nogal zouden missen!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2003, 16:02   #11
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Ja zeg, dat zal aanpassen worden! Vrouwen zullen hun eigen kleren moeten wassen, hun eigen strijk moeten doen, hun eigen huishouden, ze zullen zelfbedruipend moeten worden, kinderen baren, kinderen opvoeden, ....hmmm dat zullen ze nooit aankunnen.....HELP!!!!!!
Oud 18 augustus 2003, 16:11   #12
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard, maandag 18 augustus 2003

Het is nog niet voor morgen, maar een wereld zonder mannen is volgens één van Engelands befaamdste genetici nog slechts een kwestie van tijd, zo meldt de Sunday Times. Volgens een nieuw boek is de Y-chromosoom, die maakt dat een man een man wordt, met uitsterven bedreigd.
Bryan Sykes, professor in de menselijke genetica aan de universiteit van Oxford, is één van de meest gezaghebbende deskundigen in zijn vakgebied en de geleerde die vaststelde dat al het menselijke DNA afkomstig is van een kleine groep vrouwen die duizenden jaren geleden leefde. Nu heeft hij een boek geschreven dat 'Adam's Curse' (de vloek van Adam) heet en opnieuw slecht nieuws brengt voor de heren der schepping.
Want het Y-chromosoom, het enige van de chromosomen in de menselijke cel dat alleen is voorbehouden aan mannen, is een 'genetische ruïne, bezaaid met moleculaire beschadigingen', zo schrijft professor Sykes. Aangezien dit chromosoom zichzelf niet kan herstellen, is het gedoemd te verdwijnen. Daarmee zal ook de man van de aardbodem verdwijnen, aldus dit boek.

Dat het niet goed ging met het mannelijke chromosoom was al een tijdje bekend. Maar de conclusies die professor Sykes daaruit trekt, zijn verregaand. Aangezien het Y-chromosoom vooral tot doel heeft om in de baarmoeder het mannelijke embryo te stimuleren, betekent het verdwijnen daarvan dat er 'over ongeveer 125.000 jaar' geen mannen meer zullen worden geboren.
Om het voortbestaan van het menselijk ras te verzekeren, zal volgens professor Sykes de al bestaande techniek moeten worden toegepast waarbij sperma in eitjes wordt gespoten. Met de huidige technologie zou een embryo dat op die manier wordt gevormd zich niet op normale wijze kunnen ontwikkelen, zo geeft hij toe. "Maar het zou echt kortzichtig zijn om te geloven dat dit fundamenteel onmogelijk is".

In de mannenloze wereld die de geleerde voorspelt, zouden lesbische koppels kinderen kunnen krijgen met genen afkomstig van beide vrouwen. Ook voor homoseksuelen heeft 'de vloek van Adam' een behoorlijke schok in petto. De prof denkt dat homofiele geaardheid wordt 'doorgegeven' via de DNA van de moeder, en het gevolg is van 'een worsteling in de baarmoeder' tussen mannelijke en vrouwelijke chromosomen.
Goh...
On topic: wist niet dat dit nieuw was. Is logisch gevolg uit feit dat het Y-chromosoom bijna geen genen (zeer klein tiental) en het X-chromosoom honderden genen bezit, waarbij zelfs de korte arm van het Y-chomosoom zich ook op het X-chromosoom bevindt. Het allergrootste verschil zijn de drie AZF-regio's, het SRY-gen en het HYA-gen. Niet veel soeps dus Door mutaties is dit zeer gemakkelijk te alterneren en indien evolutionair deze genen verdwijnen , dan tja....dan zijn de mannen foetsjie....Waarom niet de vrouw?De man(XY) is heterozygoot (2 verschillende allelen) thv de geslachtschromosomen en heeft dus maar één Y. De vrouw(XX) kan als homozygoot thv geslachtschromosomen zich nog een foutje op één van haar X'kes permitteren....
Wie is nu het sterke geslacht?
Oud 18 augustus 2003, 16:12   #13
De Vliegende Hollander
Gouverneur

Standaard

Laat de geschiedenis het maar beoordelen
Oud 18 augustus 2003, 16:44   #14
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Citaat:
Ja zeg, dat zal aanpassen worden! Vrouwen zullen hun eigen kleren moeten wassen, hun eigen strijk moeten doen, hun eigen huishouden, ze zullen zelfbedruipend moeten worden, kinderen baren, kinderen opvoeden, ....hmmm dat zullen ze nooit aankunnen.....HELP!!!!!!
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2003, 18:31   #15
De Vliegende Hollander
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Weet je waar ik dan wel naar uitkijk: Die talloze bitch-fights die er dan aankomen. Niks is romantischer dan twee vrouwen die elkaars haren eruit trekken, nagels breken en bovenal: KNIJPEN ...

Ohh PS: Voordat die weet-ik-veel-hoeveel-jaar is verstreken, moeten we wel zorgen dat de dames kunnen inparkeren...

Oud 18 augustus 2003, 18:47   #16
De Vliegende Hollander
Gouverneur

Standaard

Nog zo een:

Ok ik zal nu weer stoppen
Oud 18 augustus 2003, 18:58   #17
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wacht tot je de video recorder moet programmeren!
Oud 18 augustus 2003, 19:17   #18
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Sinds enige tijd ben ik overgeschakeld op het neuken van schapen en tot mijn grote verbazing voelt het lekker aan. Ik heb nu net vernomen dat ook de schapen zouden uitsterven binnen een kleine 120.000 jaar. Misschien schakel ik best terug over op lesbische vrouwen....dan heb ik er tenminste nog zo'n 5000 jaar meer deugd van

Koetjes en Kalfjes
Oud 18 augustus 2003, 19:25   #19
De Vliegende Hollander
Gouverneur

Standaard

ok, ik zweer dit was weer de laatste
Oud 18 augustus 2003, 20:28   #20
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander

ok, ik zweer dit was weer de laatste
Neen, neen, niet stoppen, nog van dat!!!!!!!
basil is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be