Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2006, 17:39   #1
werkgroep morkhoven
Banneling
 
 
werkgroep morkhoven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.371
Standaard 'Antisemitisme'

Deelnemers van de forumgroep 'De Nieuwe Wereldorde' krijgen het verwijt dat zij uitsluitend antisemitische bronnen zouden raadplegen.

Ook ikzelf kreeg reeds te horen dat ik 'antisemitische' berichten zou verspreiden.

Het wordt dus tijd om hierover een thread te openen waarin openlijk over antisemitisme kan worden gediscussieerd zonder dat de forumdeelnemers elkaar van 'antisemitisme' beschuldigen.


Kunnen dergelijke foto's als 'antisemitisch' beschouwd worden ?
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 18:02   #2
puud
Parlementslid
 
Geregistreerd: 2 april 2005
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Deelnemers van de forumgroep 'De Nieuwe Wereldorde' krijgen het verwijt dat zij uitsluitend antisemitische bronnen zouden raadplegen.

Ook ikzelf kreeg reeds te horen dat ik 'antisemitische' berichten zou verspreiden.

Het wordt dus tijd om hierover een thread te openen waarin openlijk over antisemitisme kan worden gediscussieerd zonder dat de forumdeelnemers elkaar van 'antisemitisme' beschuldigen.


Kunnen dergelijke foto's als 'antisemitisch' beschouwd worden ?
Uitsluitend
Flagrante leugen.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 19:28   #3
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Deelnemers van de forumgroep 'De Nieuwe Wereldorde' krijgen het verwijt dat zij uitsluitend antisemitische bronnen zouden raadplegen.

Ook ikzelf kreeg reeds te horen dat ik 'antisemitische' berichten zou verspreiden.

Het wordt dus tijd om hierover een thread te openen waarin openlijk over antisemitisme kan worden gediscussieerd zonder dat de forumdeelnemers elkaar van 'antisemitisme' beschuldigen.


Kunnen dergelijke foto's als 'antisemitisch' beschouwd worden ?
(stop met die fotos altijd...)
Als je dit echt wilt!
Anti-semitisme is zeker nog zeker aan de orde de dag van vandaag.
Elkaar beschuldigen van dit met voldoende ondersteunende citaten vind ik niet verkeerd.
Het heeft natuurlijk direct een zeer negatieve invloed door wat in onze westerse geschiedenis is gebeurt.
Joden hebben vaak veel jaloezie en nijd in hun omgeving gezaaid doordat ze vaak rijk (duitsland), slim (middeleeuwen "dokters") en hierdoor ook machtig waren (/zijn; Amerika). Aangezien het jodendom ook een beperkte groep is (alleen als je moeder joods is...) waren ze altijd een gemakkelijk doel; middeleeuwen vergiftigt, duitsland vergast en nu weggejaagd.
Dat jij werd beschuldigt van antisemitisme was een direct gevolg van je verdediging van moslim-extremisten en de nwo viseert de elite uit amerika dus direct->antisemitisme.Het is misschien wel waar dat het woord wat vlug wordt gebruikt maar nuanceer het een beetje...

Nu dat je mij ook gaat beschuldigen omdat ik één keer een likoet artikel citeerde over de economie van Israël vind ik daarintegen er zwaar over gaan...

groeten

largo_w

ps: wat is het verschil tussen antisemitisme en anti-judaisme?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 19:33   #4
FISHERMAN
Parlementslid
 
FISHERMAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2006
Berichten: 1.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht

ps: wat is het verschil tussen antisemitisme en anti-judaisme?
Anti-semitische richt zich tegen alle etnische joden ongeacht hun godsdienst(bv. ook tegen Christelijke of seculiere joden).

Anti-Judaisme richt zich tegen de Joodse godsdienst(dus niet tegen etnische joden die de joodse godsdienst niet volgen).

Uitzonderlijk gebruikt men de term anti-semitische weleens om afkeer voor alle Semitische volkeren aan te duiden(Joden én Palestijnen). Maar alleen kleinere extremistische groeperingen gebruiken het in die betekenis(zeker niet de mainstream-betekenis).
__________________
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 19:38   #5
Lex Blanca
Minister-President
 
Lex Blanca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2005
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Berichten: 4.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
aagd.
de nwo viseert de elite uit amerika dus direct->antisemitisme.
De Amerikaanse elite is naar mijn weten niet Joods...van antisemitisme is naar mijn weten geen sprake dus moeten de beschuldigingen mijns inziens uitblijven,temeer niemand van ons een Joods complot aanhaalt.
__________________
Never Trust Anything that is Knighted...Drain Away the Blue Blood
To Them We Are Fair Game...
Unconsciously Confined...

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 24 augustus 2006 om 19:39.
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 19:41   #6
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca Bekijk bericht
De Amerikaanse elite is naar mijn weten niet Joods...van antisemitisme is naar mijn weten geen sprake dus moeten de beschuldigingen mijns inziens uitblijven,temeer niemand van ons een Joods complot aanhaalt.
Het kan dat ik fout zit maar nogtans dacht ik toch dat het de joden waren die aan de koortjes trokken in Amerika. Waarom backet Amerika nog altijd Israël anders?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 19:48   #7
werkgroep morkhoven
Banneling
 
 
werkgroep morkhoven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Nu dat je mij ook gaat beschuldigen omdat ik één keer een likoet artikel citeerde over de economie van Israël vind ik daarintegen er zwaar over gaan...
Om te bewijzen dat de economie van de arabische landen erop achteruit gaat en de 'rest van de wereld, waaronder Israël erop vooruitgaat', verwees je inderdaad naar een artikel op de Nederlandse website van de Israëlische partij Likoud die het politieke gebeuren in Israël grotendeels bepaalt.

Dat vond ik merkwaardig omdat je heel wat berichten plaatste waarin je het offensief van Israël in Libanon nogal fel verdedigde.

Toen men mij op een kinderachtige manier van 'liegen' beschuldigde en mij zelfs liet verstaan dat ik 'antisemitisch' zou zijn, werd dit mij van het goede teveel. Ik heb hetzelfde trouwens in de thread 'De Nieuwe Werelorde' zien gebeuren alhoewel de aanvallen daarbij vooral op de 'believers' waren gericht.

Verder moet ik vaststellen dat je soms nogal vreemd reageert:



1)welke eikel viseert er een kind als er een camera voor staat?
2)waarom verstopt hij zijn gezicht?
3)Misschien mikt hij niet op het kind doch wel op de grond voor deze groep mensen (gezichtsilusie)...?
4)Soldaat kijkt wapen na?(aangezien hij zo niet door zijn lens kan zien geloof ik)
5) het doet mij aan een andere foto denken die in het verleden veel stof heeft gemaakt...

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 24 augustus 2006 om 19:50.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 20:12   #8
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Om te bewijzen dat de economie van de arabische landen erop achteruit gaat en de 'rest van de wereld, waaronder Israël erop vooruitgaat', verwees je inderdaad naar een artikel op de Nederlandse website van de Israëlische partij Likoud die het politieke gebeuren in Israël grotendeels bepaalt.
Ja en ik snap nog altijd niet wat er daar verkeerd aan was? De Israëlische economie gaat erop vooruit en of dit verslag werd geschreven door een joods-conservatief of niet doet er toch niet toe?? (sorry maar je uitleg is nog steeds koeterwaals voor mij)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Dat vond ik merkwaardig omdat je heel wat berichten plaatste waarin je het offensief van Israël in Libanon nogal fel verdedigde.
NEEN! Je felle verdedigingen van het hesbollah regime vraagde om tegenargumenten en die gaf ik; en heb altijd gezegt dat ik niemand of niets wou goedspreken!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Toen men mij op een kinderachtige manier van 'liegen' beschuldigde en mij zelfs liet verstaan dat ik 'antisemitisch' zou zijn, werd dit mij van het goede teveel. Ik heb hetzelfde trouwens in de thread 'De Nieuwe Werelorde' zien gebeuren alhoewel de aanvallen daarbij vooral op de 'believers' waren gericht..

Ik gaf je daar al een uitleg op en het was vaak als tegenreactie op gezegde zaken maar trek dat niet zo door...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Verder moet ik vaststellen dat je soms nogal vreemd reageert:



1)welke eikel viseert er een kind als er een camera voor staat?
2)waarom verstopt hij zijn gezicht?
3)Misschien mikt hij niet op het kind doch wel op de grond voor deze groep mensen (gezichtsilusie)...?
4)Soldaat kijkt wapen na?(aangezien hij zo niet door zijn lens kan zien geloof ik)
5) het doet mij aan een andere foto denken die in het verleden veel stof heeft gemaakt...
Ik blijf er bij 5 rake vragen en ik heb er nog veel over deze foto! Dit is genomen met de bedoeling te provoceren dat zie je toch dus wees er kritisch tegenover...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 20:19   #9
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
1)welke eikel viseert er een kind als er een camera voor staat?
Antwoord ->
Citaat:
3)Misschien mikt hij niet op het kind doch wel op de grond voor deze groep mensen (gezichtsilusie)...?
Citaat:
2)waarom verstopt hij zijn gezicht?
Zijn gezicht is niet verstopt, je kan het gewoon niet zien omdat een stuk van zijn wapen ervoor zit.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 20:29   #10
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Antwoord -> geen die echt verkeerde voornemens heeft!

de gezichtsilusie zit hem in het feit dat het lijkt alsof dat geweer daadwerkelijk op dat kind is gericht; ik geloof het niet!


Zijn gezicht is niet verstopt, je kan het gewoon niet zien omdat een stuk van zijn wapen ervoor zit.
Heb je al ooit met een wapen geschoten?? Zo niet zou ik u eens voorstellen te schieten zoals deze man hier aantoont je zal een raar effect krijgen hoor...(tip:weerslag)
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 20:37   #11
KrisKras
Banneling
 
 
KrisKras's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2006
Locatie: Gènk
Berichten: 2.894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
4)Soldaat kijkt wapen na?(aangezien hij zo niet door zijn lens kan zien geloof ik)

Deze sluiten we al uit, soldaat kijkt duidelijk door zijn ironsights. Acog vergroot 4x, is dus een beetje overkill op die afstand. Ironsights zijn nog steeds beschikbaar onder de picantilly.

@Largo, klinkt misschien raar en is een beetje buiten de kwestie voor deze foto, zie het gewoon als puur informatief, maar in MOUT wordt soms een M-16 zo gehanteerd bij het binnenvallen van huizen, omdat het wapen anders veel te lang is (in tegenstelling tot bv een M4) om rond deuropeningen en muren te bewegen. Gewoon niet op burst zetten, ff goed vooruit leunen als je afdrukt en armen opspannen

Laatst gewijzigd door KrisKras : 24 augustus 2006 om 20:43.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 20:42   #12
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Deze sluiten we al uit, soldaat kijkt duidelijk door zijn ironsights. Acog vergroot 4x, is dus een beetje overkill op die afstand. Ironsights zijn nog steeds beschikbaar onder de picantilly.
Als hij erdoor kijkt met de bedoeling het na te kijken; nogmaals zo schiet je niet. Dit is James bont stijl die in praktijk onmogelijk is; zou deze soldaat daadwerkelijk met zijn oog door het vizier kijken (wat ik niet zeker ben) dan zou hij zijn oog kapotschieten bij het afvuren.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 20:44   #13
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
dan zou hij zijn oog kapotschieten bij het afvuren.
En waarschijnlijk zijn voorarm uit de kom schieten aangezien hij de terugslag niet kan tegenhouden zoals in een normale vuurhouding.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 20:45   #14
KrisKras
Banneling
 
 
KrisKras's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2006
Locatie: Gènk
Berichten: 2.894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Als hij erdoor kijkt met de bedoeling het na te kijken; nogmaals zo schiet je niet. Dit is James bont stijl die in praktijk onmogelijk is; zou deze soldaat daadwerkelijk met zijn oog door het vizier kijken (wat ik niet zeker ben) dan zou hij zijn oog kapotschieten bij het afvuren.
sorry, heb nog edit gedaan in mn vorige post, maar in dit geval kijk je dus gewoon langs de loop, als je wil schieten natuurlijk. Nogmaals, beschouw dees als puur informatief.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 20:46   #15
KrisKras
Banneling
 
 
KrisKras's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2006
Locatie: Gènk
Berichten: 2.894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
En waarschijnlijk zijn voorarm uit de kom schieten aangezien hij de terugslag niet kan tegenhouden zoals in een normale vuurhouding.

hehe, 5.56 heeft niet zo een zware terugslag hoor, in single shot. T'is gene .50 he
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 20:48   #16
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
hehe, 5.56 heeft niet zo een zware terugslag hoor, in single shot. T'is gene .50 he
Zelf een bb-gun die schiet met plastieken bolletjes heeft een weerslag, een gewone jachtgeweer heeft een weerslag,... Hier zitten geen plastieken bolletjes in. Het kan zijn dat er een "mindere weerslag" inzit maar nog hij schiet er zijn oog af!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 20:49   #17
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

het probleem is dat als ge serieus begint over zionisme en de macht van zionistische lobbygroepen, dat ze u meteen allerlei dingen naar het hoofd smijten zoals nazisympathieën (???), antisemitisme, etc.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 20:51   #18
Thai
Burger
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 187
Standaard

waarom spreekt men bij eender welke ander bevolkingsgroep over rascisme en waarom hebben de joden weer hun eigen woordje?
Thai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 20:55   #19
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Zelf een bb-gun die schiet met plastieken bolletjes heeft een weerslag, een gewone jachtgeweer heeft een weerslag,... Hier zitten geen plastieken bolletjes in. Het kan zijn dat er een "mindere weerslag" inzit maar nog hij schiet er zijn oog af!
Maar natuurlijk wilde hij niet echt schieten of de Palestijntjes eens een beetje treiteren. Ge ziet toch zo hoe een braaf manneke hij is...
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 20:55   #20
KrisKras
Banneling
 
 
KrisKras's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2006
Locatie: Gènk
Berichten: 2.894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Zelf een bb-gun die schiet met plastieken bolletjes heeft een weerslag, een gewone jachtgeweer heeft een weerslag,... Hier zitten geen plastieken bolletjes in. Het kan zijn dat er een "mindere weerslag" inzit maar nog hij schiet er zijn oog af!
haha, een bb gun heeft 0,0 terugslag, daarschiet ge met 1 hand nog lekker gegroepeerd vol automatisch mee. Als het zo erg was he, dan zou deze kerel (http://www.youtube.com/watch?v=Ch2LdD6tPxk) zijn arm kwijt zijn, want de 7.62 in de AK heeft een serieus viezere terugslag dan een 5.56.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be