![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
Dat 70-puntenplan blijft maar steeds 'opgeborgen' te worden. Dat deed hij twee jaar geleden ook al eens, maar zo te zien was het nog altijd aanwezig. Toch een stelletje leugenaars daar bij het Blok, en dan ben ik nog vriendelijk geweest ![]()
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Kijk,
Wees blij dat het zoveel keer wordt opgeborgen! Dan komt het zeker niet meer terug. En de volgende keer steken ze het nogmaals verder weg. Dat doet geen afbreuk aan de nood aan een rechts kartel van CD&V, NVA, VB en Lib. Appel. Dit is de weg naar de toekomst! Met verstandig rechtse groeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Als jullie je voor het racistische karretje willen laten spannen van het Vlaams Blok, zijn jullie driedubbele idioten ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Bochtenwerk is echt wel de specialiteit van het Blok...vooral dan bochten van een 360° graden.
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij moeten in eerste instantie eerlijk en objectief blijven. Zowel mijn lokale voorzitter,als 90% van onze achterban als mijzelf zijn radicaal tegen een kartelvorming met het Vlaams Blok. Wij mogen zeker de kar niet voor de paarden spannen. Zoals onze nationale voorzitter,Mijnheer Beysen heeft laten verstaan,wil hij in 2004 met een éénheidslijst komen,waar wij onze onafhankelijkheid behouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De toekomst naar de kloten zal je bedoelen. Maar het zal er niet van komen, het blijft jouw natte droom... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Kijk, als de CD&V en de N-VA nog geen overeenstemming kunnen bereiken over een kartel zie ik niet goed in hoe dat zou lukken met het Liberaal Apel en het Vlaams Blok er bij.
Het is een feit dat ze allevier onzeker zijn over de toekomst, min of meer op een dood spoor zitten. CD&V moet zich herbronnen want haalt steeds minder stemmen en de N-VA heeft een zware klap gekregen met de laatste verkiezingen. Het Liberaal Appel lijkt mij te beperkt (geld, naambekendheid, mandatarissen...) om te kunnen doorgroeien. Het Vlaams Blok groeit dan wel, maar kan, ondermeer door het cordon, onvoldoende wegen op parlementaire besluitvorming. Na de winst van Spa-Spirit lijkt een kartel de aanbevolen weg, maar... naar mijn inziens zijn er bij een kartel ook verliezers. Is het niet de partij die een deel van haar programma dient op te geven voor een "hoger" doel dan is het wel de kiezer (of de democratie zo u wenst) die naar een links-rechts tweepartijenstelsel gedwongen wordt.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onder dwang gebeuren nu eenmaal meestal de vreemdste dingen die in volle vrijheid nooit zouden gebeuren. Het zou de dag van mijn leven zijn moesten net de partijen die andere partijen probeerden uit te sluiten via ondemocratische wetten, er zelf door uitgesloten geraken en ze zelfs het hergroeperen van rechts en het doorbreken van het cordon als niet bedoelde nevenwerking van die wetten, op hun bord krijgen. ![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Wat een onzin toch altijd! Twee jaar geleden werd het 70 punten programma opgeborgen. Maar door allerlei oculte praktijken (kristallen bol,kaartleggen en voodoo) werd door links aangetoont dat dit niet zo het geval is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote="Knuppel"]
Citaat:
Ik merk trouwens op dat er weinig tegenwerpingen gemaakt worden vanuit CD&V-hoek tegen het rechtse label dat aan hun ampersant wordt bevestigd. Of er zijn hier niet veel CD&V'ers of zijn ze allemaal rechts te situeren ![]() Trouwens Knuppel,ik herken je aversie voor ondemocratisch oprispingen van sommige partijen. Zo had ik enige tijd geleden best wat leedvermaak hebt met een bepaalde partij die het niet lukte hun zelf gestemde kiesdrempel te overstijgen ![]() Democratie is de kortste weg naar macht. Voorts is het blijkbaar overbodig.
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om dan gisteren in het Blok-genegen krantje GVA nog eens de schijnheilige sukkelaar uit te hangen met "als men het mij vandaag zou vragen, zou ik het 70-puntenprogramma niet meer kunnen of willen schrijven". Wat een timing, hé, net na het afspringen van de verloving tussen NVA en CD&V. Schrap uw beweringen van "occulte krachten uit linkse hoek" maar. Informeer u eerst over de rechtlijnigheid van uw eigen voormannen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
Het was dus een bocht, net zoals het nu ook weer een bocht is. Hij bergt het weer op, maar niet omdat hij niet meer achter de inhoud staat, maar omdat hij af wil van de vorm. Hij wil er vanaf, maar niet ten koste van wat erin staat. Als hij gewoon alleen de nummering weglaat, wat hij ook heeft gedaan in zijn schrijfsels van de laatste drie jaren, wat nieuws brengt hij ons dan? Niks toch?
![]() |
![]() |
#14 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Toegegeven het 70 punten programma is veel te offensief. En politiek gezien een blunder. Het terugsturen van vreemdelingen door middel van c130`s bijvoorbeeld. Stoort mij enorm! Maar rarara wie heeft dit punt beginnen uitvoeren ? De SP! Meerbepaald de toenmalige minister van binnenlandse zaken Tobback. En dit is nog een grotere blunder! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik keur die zaken niet goed maar ik was mijn handen niet in onschuld als ik boter op mijn hoofd zou hebben. En dit is net hetgene waarop ik u hier moet betrappen. Pontius Pilatus ! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Een rechts kartel zonder het extreem-rechtse VB is mogelijk maar sommige sectaire krachten proberen hier stokken in de wielen te steken. Zéér spijtig want zoiets is in Vlaanderen broodnodig.
![]() |
#17 | |||
|
![]() Citaat:
Ps: als je die stemmen in je hoofd regelmatig voorkomen, zou ik toch eens een dokter consulteren. Citaat:
Voor mij is dit pure cosmetica, met de bedoeling zoveel mogelijk stemmen te halen, en het doelwit is het Blokse bastion Antwerpen. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat de kiezer zijn gezond verstand zal gebruiken, en de stad niet onbestuurbaar wil maken. Het Blok moet 28 zetels behalen om de meerderheid te krijgen, dat zijn 8 zetels extra, en dat zie ik niet meteen zitten.
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() Toch vreemd dat jij het reilen zeilen binnen het Vlaams Blok zo goed kent he Piano en dat voor iemand die de partij al vlak na haar stichting verlaten heeft.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Tijden veranderen. Het vlaams blok gelukkig ook. De tijden van de bokshandschoenen em de 70 punten programma`s zijn voorbij. Die c130`s in het 70 punten programma heb ik altijd al afkeurd. Net zoals de HERinvoering van de bloedafstamming lijn. Ik was mijn handen niet in onschuld want daar is totaal geen reden voor. Toch wil ik nog maar eens het hypocriete van Tobback benadrukken. "Geen woorden maar daden" dat zal zo ongeveer wel de gedachtegang van Tobback geweest zijn. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Een rechtse krachtenbundeling (mét het Vlaams Blok) van al wie zich rechts op de multiculturele breuklijn bevindt, zou in ieder geval een goede zaak zijn.
Het wordt inderdaad hoogtijd dat er eens een stevige reactie komt tegen die allesoverheersende multiculideologie, die wel eens een gevaarlijke utopie zou kunnen zijn van het kaliber van de utopie die het communisme was. |
![]() |
![]() |