![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In de laatste Humo (nummer 41,3448, van 6 tot 12 oktober 2006) staat een interview met Marc Hooghe, de leider van het onderzoek naar de (on)verdraagzaamheid bij de jeugd.
Nu moet ik zeggen : ik hou van Humo. Ik lees graag en veel Humo, zowel voor film- en tv-weetjes als hun interviews. Maar deze keer fronste ik : Citaat:
Mijn opmerking heeft daar dan ook niets mee te maken. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het vermelden van een probleem als onveiligheid, kritiek op een andere cultuur (cultuur is NIET hetzelfde als de huidskleur), het geloof in een seculiere maatschappij,....hier gewoon wordt gelijk gesteld met racisme. Ik zou eigenlijk eens willen weten hoe dat formulier van deze enquête eruit zag, en hoe ze nu precies aan hun statistieken gekomen zijn. ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 5 oktober 2006 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() De term Racisme hanteren in deze context is veel te overtrokken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En of je al een racist bent als je denkt dat je kansen op een job verkleinen als er meer volk bijkomt dat die job ook kan uitvoeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.humo.be/viewtopic.php?t=539 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ik begin me ook af te vragen of de Franstaligen een exacte vertaling kregen van de vragen. Dat kan ook al schelen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=gibf7k6s
U heeft het misschien al gelezen, maar toch : EDIT het is wel redelijk oud sorry ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door evilbu : 26 oktober 2006 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burgemeester
|
![]() het probleem van zo een vragenlijst is altijd: snapt de ondervraagde de vraag helemaal correct en zit er wel genoeg nuance in de vragen, want als we zwart-wit denken willen bevorderen moeten we alleen maar verder gaan met zo een enquetes...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |