![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een brief die premier Guy Verhofstadt op 6 oktober naar Suez-topman Gérard Mestrallet heeft geschreven, kan problemen opleveren met de Europese Commissie. In de brief, die uitlekte via Le Soir, heeft de premier het over een 'tegenprestatie' vanwege de regering omwille van engagementen van Suez. Dit woord laat het bestaan van een akkoord vermoeden, wat dan een inbreuk kan betekenen op de Europese regels.
Nauwelijks reactie De woordvoerder van eurocommissaris voor Concurrentie Neelie Kroes reageert voorlopig nauwelijks. De Commissie informeert zich. De woordvoerder van Verhofstadt zegt dat de Commissie volledig zal geïnformeerd worden. In de brief garandeert Verhofstadt Suez een stabiel wettelijke en fiscaal kader. Op zich is die belofte niet helemaal nieuw, maar de Belgische regering deed er nogal geheimzinnig over. Geen akkoord België is namelijk niet bevoegd om zich te moeien met de fusie van bedrijven met een Europese dimensie. Verhofstadt mocht dus wel praten met Suez en Gaz de France, maar mocht geen akkoord sluiten. Het einde van de gesprekken werd daarom bestempeld als wederzijdse unilaterale engagementen. Als er nu toch sprake zou zijn van een echt akkoord, kan dit een inbreuk zijn op Europese regels. Bovendien zal de Commissie sterk geïnteresseerd zijn in de fiscale beloften aan Suez, en het niet-discriminatoire karakter ervan. (belga/hln) ------------- http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_320497.html --------------------- Ja Guyke, goed bezig jongen. Vlak voor de verkiezingen nog eens zo een stunt en dan mag CD&V/N-VA zelfs met een clownsneus rondlopen en toch stemmen halen.
![]() |
#2 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Waarom zouden de temmen naar CD&v/ACW en NVA gaan en niet naar het Vlaams Belang? Meer en meer Vlamingen krijgen het door dat de traditionele partijen een pot nat zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik durf zelfs verder gaan: alle politieke partijen, het vlaams blang incluis, zijn 1 pot nat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Maar dat schijnt dan weer in het voordeel te werken van de meerderheidspartijen van die verkiezingen - heb ik horen zeggen
![]() Terwijl we het toch over verkiezingen hebben: waarom geen kiesrecht? Recht houdt volgens mij in dat je een keuze hebt!! Je hebt toch ook geen belastingsrecht maar een belastingsplicht?
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat het nieuwtje over Verhofstadt betreft, dat zou verder 'uitgediept' moeten worden tegen de federale verkiezingen.....
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de natheid van een partij is slechts 1 der aspecten het programma is het andere elkeen maakt zijn afweging. blijkbaar zijn sommigen er van overtuigd dat het VB heiliger is dan de paus. elkeen zijn dromen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#14 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Kiesrecht kan hier soelaas bieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reken maar dat er bij de Europese Commissie enorm gelobbyt wordt om dat uit te stellen tot na de verkiezingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Amen.
![]() |
#19 |
|
![]() Ik denk dat jij de enigste niet-VB'er bent die dit durft zeggen.
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Dit is nu een mooi voorbeeld van een topic dat ontspoord doordat niemand iets inhoudelijks over het onderwerp te melden heeft.
|
![]() |
![]() |