Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

Discussietools
Oud 16 januari 2007, 13:36   #1
Piet Hein
Minister

Standaard godsdiensten

U zei ovetijd in de zevende dag dat moslims en democratie niet samen gaan. Ik vind het niet kunnen dat u een groep mensen met een gefoolsovertuiging moet stigmatiseren voor het gedrag van enkelingen dit is totaal onaanvaardbaar. En ik ben als niet gelovig persoon voor godsdienst vrijheid maar tegen subsidies van godsdiensten hieroovr kan men best het duits systeem invoeren wan tdatl ijkt mij het eerlijkst tegenover iedereen.
Piet Hein is offline  
Oud 16 januari 2007, 20:14   #2
Filip De Man

Filip De Man's schermafbeelding

Standaard

Volledig akkoord met het Duits systeem van de vrijwillige "Kirchensteuer".

Maar u bent naief wanneer u zegt dat slechts enkelingen bij de moslims problemen stellen inzake Europese waarden als daar zijn de scheiding van kerk en staat, de gelijkheid van man en vrouw, enz.
Weet u dat diverse peilingen in binnen- en buitenland aantonen dat veel islamieten de Koran boven onze waarden en normen stellen?
Waarom zouden we trouwens het risico lopen te moeten vaststellen dat het inderdaad zo is? Van mij hoeven geen half miljoen moslims in België te wonen!
Filip De Man is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:04   #3
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht

Maar u bent naief wanneer u zegt dat slechts enkelingen bij de moslims problemen stellen inzake Europese waarden als daar zijn de scheiding van kerk en staat, de gelijkheid van man en vrouw, enz.
Weet u dat diverse peilingen in binnen- en buitenland aantonen dat veel islamieten de Koran boven onze waarden en normen stellen?
Waarom zouden we trouwens het risico lopen te moeten vaststellen dat het inderdaad zo is? Van mij hoeven geen half miljoen moslims in België te wonen!
Democratie opzich heeft geen waarde maar het draagt wat waard is, de democratie werkt als een kast, je steekt daarin wat je wilt,. Wat betreft het boven stellen of onderstellen boven de "europese" normen en waarden zou ik wel willen weten wat deze normen een waarden inhoudt, en daarbij als wij in sereniteit en vrede kunnen leven naast elkaar waarom zouden we deze principe toepassen of al dan niet vast te stellen of het ééne of andere boven staat dan het andere of niet,.

Heb je ooit is bij stil gestaan waarom de vreemdelingen in nederland voor 11/9 verder en beter geintegreerd staan dan hier in belgie ?? Of zelfs amerika ,daar staan de vreemdelingen op de bovenste lat van de maatschappij !!!

Laatst gewijzigd door Lincoln : 16 januari 2007 om 21:09.
Lincoln is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:07   #4
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Ik kan Filip De Man alleen maar gelijk geven.
Oud 16 januari 2007, 21:08   #5
Jéhan
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht

En welke beleidsmaatregels stelt u voor om dat grote risico tegen te gaan?

Inbinden van de godsdienstvrijheid? Maar dat is toch in strijd met één van onze meest fundamentele vrijheden? Of mag in dit geval wel de ideologie primeren boven de wet?

Uiteindelijk liggen extreem-rechts en de radicale islam zeer dicht bij elkaar.
Jéhan is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:14   #6
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Van mij hoeven geen miljoen Vlaams Belangers in Vlaanderen te wonen, maar soit.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:29   #7
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Meneer De Man, als iemand die het Quakerisme en Unitarisme genegen is, mag ik u de vraag stellen waarom de wet bepaalde traditionele religies nog steeds als quasi "sekte" bestempeld?

Zou het niet beter zijn om een gehele secularisering door te voeren en gewoonweg enige uitspraak van de staat uit rond religies en hun erkenning a priori teniet te doen? Ik begrijp best dat er een regeling moet zijn voor sektes, maar deze kunnen toch perfect behandeld worden als verenigingen van criminele aard, en niet tegenover "de erkende religies" gezet worden?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be