Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Hugo Coveliers (VLOTT) - 29 januari tot 4 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Hugo Coveliers (VLOTT) - 29 januari tot 4 februari Senator, Antwerpenaar, liberaal. Behaalde de diploma’s van doctor in de rechten en licentiaat criminologie aan de Rijksuniversiteit te Gent. Is advocaat aan de Antwerpse balie.

 
 
Discussietools
Oud 30 januari 2007, 15:27   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard Huisjesmelkers

Beste Hugo

Ik als arme mens moet het grooste deel van mijn klein loontje afstaan aan een huisjesmelker in het Antwerpse
Zou Vlott als liberale partij iets durven ondernemen om deze gangsters aan te pakken, en hun op hun plichten te wijzen(onderhoud van hun eigendom,redelijke huurprijzen enz.)

Dank voor het eventuele antwoord
duveltje382
duveltje382 is offline  
Oud 30 januari 2007, 15:33   #2
Hugo Coveliers
 
 
Hugo Coveliers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2007
Berichten: 18
Standaard

Beste duveltje382,

De wet bestraft huisjesmelkers. Elke bestaande wet moet worden toegepast, dus als jouw huisbaas zich gedraagt als huisjesmelker, dan wil VLOTT natuurlijk dat hij verplicht wordt om de wet na te leven. Als je echt denkt dat je huisbaas de wet overtreedt, dan kan je klacht neerleggen bij de politie. Ik weet dat vaak doeltreffend tegen huisjesmelkers wordt opgetreden.

Ik wil er wel onmiddellijk aan toevoegen dat een huiseigenaar ook een zeker vrijheid heeft en niet elk conflict tussen eigenaar en huurder als huisjesmelkerij kan bestempeld worden. Het blijft van belang dat de overheid enkel optreedt als het menswaardig bestaan in het gedrang komt en de overheid niet alles mag willen regelen.
Hugo Coveliers is offline  
Oud 30 januari 2007, 16:12   #3
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Wat wil je daar mee zeggen?
Ik wil daarmee zeggen dat deze beloftes alleen bij woorden blijft, je weet toch wel wat voor struisvogel-politiek nu meestal toegepast wordt om stemmen te ronsel eh...daarna is er niets meer te zien...en ik zal je nog iets bij zeggen; je denkt toch ni dat de hoge classe van onze maatschappij een oogje voorhouden voor de lagere classe ??? Het blijft bij woorden zeg ik je...
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 30 januari 2007, 16:51   #4
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ik wil daarmee zeggen dat deze beloftes alleen bij woorden blijft, je weet toch wel wat voor struisvogel-politiek nu meestal toegepast wordt om stemmen te ronsel eh...daarna is er niets meer te zien...en ik zal je nog iets bij zeggen; je denkt toch ni dat de hoge classe van onze maatschappij een oogje voorhouden voor de lagere classe ??? Het blijft bij woorden zeg ik je...
Je bedoeld dat ik geen belang mag hechten aan politiekers die er bij mij nochtans geloofwaardig overkomen,en wat is hoge-classe of lagere-classe? Ik dacht dat we die tijd achter ons hadden?
duveltje382 is offline  
Oud 30 januari 2007, 17:17   #5
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Ik vond dat Mijnheer Coveliers een duidelijk en behulpzaam antwoord gaf... "respecteer de wet en breng overtreders aan maar wees voorzichtig". Dat is helemaal niet ongeloofwaardig of rond-de-pot-draaierij, dat is voorzichtig burgerschap.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline  
Oud 30 januari 2007, 17:47   #6
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Je bedoeld dat ik geen belang mag hechten aan politiekers die er bij mij nochtans geloofwaardig overkomen,en wat is hoge-classe of lagere-classe? Ik dacht dat we die tijd achter ons hadden?
Coveliers geloofwaardig ??? la me ni lachen, hoe hard ze roepen des te beter voor de stemmen ronselarij en daar blijft het dan ook bij ! Voor de rest hoef ik mij niet in discussie te vermengen !
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 1 februari 2007, 11:22   #7
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Je bedoeld dat ik geen belang mag hechten aan politiekers die er bij mij nochtans geloofwaardig overkomen,en wat is hoge-classe of lagere-classe? Ik dacht dat we die tijd achter ons hadden?
jij denkt niet dat we die tijd achter ons hebben. Hieronder het bewijs dat je zelf nog helemaal in het klassedenken gevangen zit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Maar Limburgse Leeuw,het is als gewone werkende mens niet haalbaar om in het parlement zinvol werk te verrichten,ten eerste zouden deze al afhaken wegens de taal,ten twee de zouden deze niet geloofwaardig zijn tegen over mensen die alles uit de boekskes weten


of maw hoe klein van mentaliteit kan een mens zijn ?

ideaal kiesvee hugo !
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 februari 2007 om 11:24.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 1 februari 2007, 11:39   #8
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hugo Coveliers Bekijk bericht
Beste duveltje382,

De wet bestraft huisjesmelkers. Elke bestaande wet moet worden toegepast, dus als jouw huisbaas zich gedraagt als huisjesmelker, dan wil VLOTT natuurlijk dat hij verplicht wordt om de wet na te leven. Als je echt denkt dat je huisbaas de wet overtreedt, dan kan je klacht neerleggen bij de politie. Ik weet dat vaak doeltreffend tegen huisjesmelkers wordt opgetreden.

Ik wil er wel onmiddellijk aan toevoegen dat een huiseigenaar ook een zeker vrijheid heeft en niet elk conflict tussen eigenaar en huurder als huisjesmelkerij kan bestempeld worden. Het blijft van belang dat de overheid enkel optreedt als het menswaardig bestaan in het gedrang komt en de overheid niet alles mag willen regelen.
Welke huurder gaat er nu klacht indienen tegen zijn huisbaas om dan vervolgens dakloos te worden? Niemand kiest ervoor om in een krot te wonen en de je daar blauw voor te betalen. Het is bij gebrek aan alternatief dat mensen huren van een pandjesmelker. Ik vind je reactie dan ook wel heel simpel eerlijk gezegd.
debbie is offline  
Oud 1 februari 2007, 11:47   #9
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Welke huurder gaat er nu klacht indienen tegen zijn huisbaas om dan vervolgens dakloos te worden? Niemand kiest ervoor om in een krot te wonen en de je daar blauw voor te betalen. Het is bij gebrek aan alternatief dat mensen huren van een pandjesmelker. Ik vind je reactie dan ook wel heel simpel eerlijk gezegd.
hij staart zich net zoals alle politici blind op de expliciete pandjesmelkerij maar ziet natuurlijk de impliciete pandjesmelkerij over het hoofd.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 1 februari 2007, 12:53   #10
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Het "gezond verstand" zegt dat een huiseigenaar inderdaad een "marktcorrecte" huurprijs mag vragen, de overheid mag er alleen maar op toezien dat de toestand van de woning in overeenstemming is met de eisen van de volksgezondheid.

Het "collectivistisch" verstand zegt dat de overheid initiatieven moet ontwikklen om de huurprijzen op een betaalbaar niveau te houden ook door de marktwerking te beïnvloeden om met de geheven belastingsgelden sociale woningen te bouwen.

Dit is een duidelijk verschil in opvattingen en de keuze die we in het stemhokje mogen maken.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 2 februari 2007, 17:50   #11
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Het "gezond verstand" zegt dat een huiseigenaar inderdaad een "marktcorrecte" huurprijs mag vragen, de overheid mag er alleen maar op toezien dat de toestand van de woning in overeenstemming is met de eisen van de volksgezondheid.

Het "collectivistisch" verstand zegt dat de overheid initiatieven moet ontwikklen om de huurprijzen op een betaalbaar niveau te houden ook door de marktwerking te beïnvloeden om met de geheven belastingsgelden sociale woningen te bouwen.

Dit is een duidelijk verschil in opvattingen en de keuze die we in het stemhokje mogen maken.
Het gezond verstand zegt dat een eigenaar het recht heeft met zijn eigendom te doen wat hij wil.

Huisjesmelkerij is hoofdzakelijk een product van overheidsingrijpen: "huurdersbescherming", veiligheidsvoorschriften, ruimtelijke ordening, stedenbouwkundige voorschriften, wetgeving die het huisvesten van illegalen strafbaar stelt, enzovoort, enzovoort.

Wetgeving tegen huisjesmelkers lost dat probleem niet op, integendeel: het verkleint het aanbod nog, en drijft het risico op, zodat het huisvestingsprobleem nijpender wordt en de huurprijzen nog verder stijgen.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline  
Oud 2 februari 2007, 17:56   #12
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Het gezond verstand zegt dat een eigenaar het recht heeft met zijn eigendom te doen wat hij wil.

Huisjesmelkerij is hoofdzakelijk een product van overheidsingrijpen: "huurdersbescherming", veiligheidsvoorschriften, ruimtelijke ordening, stedenbouwkundige voorschriften, wetgeving die het huisvesten van illegalen strafbaar stelt, enzovoort, enzovoort.

Wetgeving tegen huisjesmelkers lost dat probleem niet op, integendeel: het verkleint het aanbod nog, en drijft het risico op, zodat het huisvestingsprobleem nijpender wordt en de huurprijzen nog verder stijgen.
Melkers is mss fout,huisverhuurdersmisbruikers is juister hé
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline  
Oud 3 februari 2007, 01:24   #13
jjuliusmaximus
Vreemdeling
 
jjuliusmaximus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2006
Locatie: Ontario,Canada
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
hij staart zich net zoals alle politici blind op de expliciete pandjesmelkerij maar ziet natuurlijk de impliciete pandjesmelkerij over het hoofd.
Impliciete en expliciete pandjesmelkerij ??....hmmm...
__________________
What ? me worry ?
jjuliusmaximus is offline  
Oud 4 februari 2007, 22:11   #14
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Melkers is mss fout,huisverhuurdersmisbruikers is juister hé
Net zoals de bakker met het dure brood een broodverkopermisbruiker is?

Allez, laat ons eens serieus wezen. "Huisjesmelkers" geven (duur) onderdak aan mensen. Als we die mensen oppakken en hun panden verzegelen, dan hebben we "het huisjesmelken" opgelost... en een hoop daklozen gecreëerd.

Gééstig zeg.

Nog niet zo lang geleden heeft de politie rond Brussel-Noord zo'n razzia gehouden. Een vijftigtal Roemenen, waarvan een deel opgesloten werd in een gesloten centrum en een ander deel diezelfde avond nog gerepatrieerd.

Door de Weldoende Staat gered uit de klauwen van de huisjesmelkers, en door diezelfde Staat nog afgeleverd in het land van herkomst, alwaar ze, nu ja, eigenlijk gerust kunnen doodcreperen want Roemenië ligt lekker ver.

Mij maak je niet wijs dat je iemand hélpt door hem uit zijn bed te sleuren en op een vliegtuig te gooien naar een land waar hij misschien niemand meer kent, waar minstens niemand op de hoogte is van zijn terugkeer.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be