![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
http://www.petertomjones.be/ Ik vond het alvast een inspirerend stukje, maar ik wou graag weten wat onze LSP, PvdA, CAP, SAP vrienden ervan vinden...
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
Take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented. - Elie Wiesel. Laatst gewijzigd door Linkse Vogel : 17 februari 2007 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Is er beweeg ruimte bij groen!?Zijn er bij groen! geen macht spelletjes?Kan een nieuwkomer onmiddelijk het groen! podia betreden om zijn mening te geven of moet hij één van de zovelen grijze leden blijven?Is er bij groen! een libertaire fractie?
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ga liever bij de anarchisten dan bij de groenen, kwestie dat ik altijd de inhoud opzoek.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() *huiver* Peter-Tom Jones
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() P-T Jones schrifjt goeie zaken, geen kwaad woord voer hem. Hij zit niet op zijn plaats bij de Groenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Mijn ervaring met marxiens is niet goed verlopen mss zal het beter zijn met ecologisten,who knows.
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb de indruk dat een aantal 'anti-globalisten' eieren voor hun geld kiezen en hun carriere laten voorgaan op de ideeën.
Tis niet omdat ex-radicaal-linksen als Frank Vandebroucke, Vandelanotte, Ansciaux e.d. bij de SPa zitten dat die d�*�*rom linkser is geworden... Tzijn die anderen die rechtser geworden zijn. Tis niet omdat ex-PVDA'er en miljardair Duchatelet bij de VLD zit dat die ineens links zijn, nietwaar? Hoe gaat het oude Vlaemsche spreekwoord alweer dat hier van toepassing is? "De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens."
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 17 februari 2007 om 15:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Carriere bij groen!?Ik denk het niet en de carrieristen zijn al lang naar de spa overgegaan.
![]() |
#12 |
|
![]() Is dat niet eerder een oud Engelsch spreekwoord dat letterlyck vertaeld is?
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat er ruimte is voor een Groene partij en een linkse anti-establishmentformatie. Er zullen uiteraard altijd raakvlakken zijn maar de raakvlakken tussen bijvoorbeeld Groen! en SP.a lijken me bijvoorbeeld veel groter dan die tussen om maar een naam te noemen CAP of PVDA en Groen! . Ik denk dat de Groenen moeten opletten dat ze niet dezelfde redenering/houding ten opzichte van CAP gebruiken als SP.a en Vande Lanotte ten opzichte van Groen! Ik zeg niet dat dit hier het geval is.
![]() Voor de rest qua opmerkingen op de tekst deel ik absoluut zijn analyse niet op radikaal links, althans niet wat ik versta onder radikaal-linkse organisaties als bijvoorbeeld LSP en PVDA. Misschien heeft de auteur in andere radikaal-linkse milieus gecirkuleerd dan ik maar goed dat kan ie er dan best aan toevoegen. Ik deel ook zijn visie op Groen niet maar goed. Lijkt me wat een voorbeeld van een intellectueel warhoofd die in zijn studentijd wat zitten blowen heeft in radikaal-linkse discussieclubjes tot zijn eerste rekeningen begonnen binnen te komen waarna ie opeens compleet de andere kant is opgegaan. Misschien niet zozeer qua inhoud maar wel qua invulling wat de man verstaat onder aan politiek doen. Enfin het is maar een gedacht hoor. Ik ken de man niet. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 17 februari 2007 om 19:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() P-T Jones betichten van een carrière na te jagen is wel een brug te ver, hij heeft gewoon idealistische gedachten over het kritische potentieel van groen!. Ik geef hem 2 jaar, dan zal hij wel terug in de stal staan.
Ik heb mij ook serieus mispakt aan Animo, mij hebben ze wel moeten buiten sjotten. ![]() Laatst gewijzigd door Praetorian : 17 februari 2007 om 20:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Njaah. Ik denk ook niet dat PTJ zo direct carière wil maken via Groen! Maar goed daarvoor moet men de man kennen om die vraag te kunnen beantwoorden. Ik ken hem niet dus laat ik hem het voordeel van de twijfel. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 17 februari 2007 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Schijnt dat StuGent Animo ook geïmplodeerd is door onderlinge ruzies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Je kan zijn artikels op Yabasta lezen, niet onmiddellijk de gematigheid van de groentje. Ook heeft hij al zijn sporen verdiend in het nietpartijpolitieke middenveld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() wel dat denk ik ook wel hoor, na de verkiezingen van 2003 zijn de opportunisten allemaal overgestapt...