Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2007, 17:30   #1
Politics.be
Redactie

Politics.be's schermafbeelding

Standaard B-H-V: Vlaams Belang stond moederziel alleen

De vaststelling van de geldigheid van de verkiezingen in Brussel-Halle-Vilvoorde is vanmiddag niet incidentloos verlopen. Het Vlaams Belang was in de betrokken commissie vertegenwoordigd door Kamerlid Bart Laeremans, die tevens als verslaggever werd aangeduid. Ook CD&V-verkozene Inge Vervotte, N-VA’er Jan Jambon, VLD’er Schiltz en Christine Van Broeckhoven (Sp.a) maakten na lottrekking deel uit van deze commissie, naast Jean-Marc Nollet (Ecolo) en Didier Reynders.

Lees verder...
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 18:28   #2
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Nu eens lijkt het alsof de CD&V werkelijk haar beloften gaat nakomen, dan weer lijkt het tegenovergestelde waar... Ik hoop in ieder geval dat die staatshervorming + de splitsing snel rond zal zijn, zodat we klaarheid hebben.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 18:49   #3
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

De Krem : wij gaan niet in de regering zonder splitsing van BHV !!

was het gisteren 1 april ???
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 19:36   #4
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik ga die Jambon eens een mailtje sturen, denk ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 19:48   #5
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Misschien dat Jambon 'Wiedergutmachung' zocht?

http://www.vvb.org/kort/218/20413
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 20:31   #6
Subliminal
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
De Krem : wij gaan niet in de regering zonder splitsing van BHV !!

was het gisteren 1 april ???
Bon, helderzienden hier. Wacht nu gewoon het regeerakkoord af voor je kritiek spuit. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Geen wonder dat de geloofwaardigheid verdwijnt van sommigen hier. Waarom jouw mening nog serieus nemen als je al, voor er iets beslist is, kritiek geeft op iets wat nog niet zeker is.
Subliminal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 22:56   #7
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Subliminal Bekijk bericht
Geen wonder dat de geloofwaardigheid verdwijnt van sommigen hier. Waarom jouw mening nog serieus nemen als je al, voor er iets beslist is, kritiek geeft op iets wat nog niet zeker is.
Geen wonder dat de geloofwaardigheid van de N-VA verdwijnt. Waarom hun nog serieus nemen voor iets ze te beloven te doen, wat ze in het verleden niet konden doen?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 09:13   #8
Subliminal
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Geen wonder dat de geloofwaardigheid van de N-VA verdwijnt. Waarom hun nog serieus nemen voor iets ze te beloven te doen, wat ze in het verleden niet konden doen?
Ik leef niet in het verleden. If so kan er ook heel wat gezegd worden over verledens van teerbeminde VB-medewerkers, maar dan zal jij ook zeggen dat het verleden autre chose is. Wees eens consequent wil je? Of probeer tenminste, moeilijk genoeg...

Overigens, ik reken politici van het heden niet af op wat partijgenoten vroeger deden, ze kunnen er immers niets aan doen. Zelfde partij inderdaad, maar geen enkele partij is foutloos. Met jouw redenering is er geen politiek meer mogelijk.

Probeer eens constructief te zijn anders. Als je gelooft dat het VB een beter akkoord uit de brand zou kunnen slepen ben je gewoon naief. Ik leef niet extremen, wees realitisch.

Ten laatste, zoals ik al eens zei, wacht met kritiek tot er een regeerakkoord is. Of is je drang om af te breken zó groot en ligt het dermate in je aard dat je je niet kan bedwingen?

Laatst gewijzigd door Subliminal : 30 juni 2007 om 09:14.
Oud 30 juni 2007, 10:45   #9
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik leef niet in het verleden. If so kan er ook heel wat gezegd worden over verledens van teerbeminde VB-medewerkers, maar dan zal jij ook zeggen dat het verleden autre chose is. Wees eens consequent wil je? Of probeer tenminste, moeilijk genoeg...
Het VB is nog nooit aan de macht geweest, dus daarop kunnen ze niet worden afgerekend. U moet geen appelen met peren vergelijken.

Citaat:
Overigens, ik reken politici van het heden niet af op wat partijgenoten vroeger deden, ze kunnen er immers niets aan doen. Zelfde partij inderdaad, maar geen enkele partij is foutloos. Met jouw redenering is er geen politiek meer mogelijk.
Ik reken politici van het heden ook niet af op wat partijgenoten in het verleden beweerden; ik reken politici af op wat zijzelf in het verleden beweerden en beloofden.

Citaat:
Probeer eens constructief te zijn anders. Als je gelooft dat het VB een beter akkoord uit de brand zou kunnen slepen ben je gewoon naief. Ik leef niet extremen, wees realitisch.
Realistisch Door nogmaals de praatjes van de nva als zoete koek te slikken? Hoewel ze in het verleden al hebben bewezen dat ze hun woord niet houden.

Citaat:
Ten laatste, zoals ik al eens zei, wacht met kritiek tot er een regeerakkoord is. Of is je drang om af te breken zó groot en ligt het dermate in je aard dat je je niet kan bedwingen?

Wat voor zin heeft dat dan? Als je op voorhand al weet dat er niets van gaat komen...
Oud 30 juni 2007, 16:59   #10
Subliminal
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik reken politici van het heden ook niet af op wat partijgenoten in het verleden beweerden
<-->
Citaat:
Door nogmaals de praatjes van de nva als zoete koek te slikken? Hoewel ze in het verleden al hebben bewezen dat ze hun woord niet houden
too easy...

Citaat:
Het VB is nog nooit aan de macht geweest, dus daarop kunnen ze niet worden afgerekend. U moet geen appelen met peren vergelijken.
Dat heet consequentie. Als je het verleden mag gebruiken op gebied van regeringen, dan ook op ander gebieden, bvb dat van personen.
Oud 30 juni 2007, 17:04   #11
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
<-->
<--> <--> <--> <--> ....

Citaat:
too easy...
Ik wacht vol ongeduld.

Citaat:
Dat heet consequentie. Als je het verleden mag gebruiken op gebied van regeringen, dan ook op ander gebieden, bvb dat van personen.
Er is een heel verschil tussen huidige regeringen en regeringen uit het verleden vergelijken enerzijds, en personen en regeringen vergelijken anderzijds.
Oud 30 juni 2007, 17:45   #12
Subliminal
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik wacht vol ongeduld.
Als je het niet snapt, kan ik er niet aan doen. Dit forum is geen ketnet. Denk nog eens na, ik zal je geen uitleg meer geven.

Citaat:
Er is een heel verschil tussen huidige regeringen en regeringen uit het verleden vergelijken enerzijds, en personen en regeringen vergelijken anderzijds.
Fijn, en tóch vergelijk je huidige partijen met vroegere partijen en koppel je daardoor huidige personen aan andere personen uit het verleden. Idem met de regeringen.
Dringt het door?
Oud 30 juni 2007, 18:55   #13
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je het niet snapt, kan ik er niet aan doen. Dit forum is geen ketnet. Denk nog eens na, ik zal je geen uitleg meer geven.
Tja, uw hersenkronkels zijn me niet echt duidelijk. Eerst beweert u dat het "to easy" is, maar als ik dan om verdere verduidelijking vraag weet u niet wat zeggen.

Citaat:
Fijn, en tóch vergelijk je huidige partijen met vroegere partijen en koppel je daardoor huidige personen aan andere personen uit het verleden. Idem met de regeringen.
Dringt het door?
Hier gaat u wel erg kort door de bocht. Een partij uit het verleden is nog altijd dezelfde partij vandaag. De nva van pakweg 5 jaar terug is nog altijd de nva van vandaag. Dat is geen andere partij.
Of zijn Geert Bourgeois en Bart Dewever personen uit het verleden die de dag van vandaag niets meer met de nva te maken hebben?
Oud 30 juni 2007, 19:35   #14
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Een direkt mail adres van Jambon kon ik niet vinden op de N-VA webstek. Ik heb het dan maar gestuurd naar de zieleherder van de partij:
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  briefdewever.JPG‎
Bekeken: 106
Grootte:  117,6 KB
ID: 22576  

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 30 juni 2007, 19:43   #15
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Hier gaat u wel erg kort door de bocht. Een partij uit het verleden is nog altijd dezelfde partij vandaag. De nva van pakweg 5 jaar terug is nog altijd de nva van vandaag. Dat is geen andere partij.
Ik heb tegenwoordig toch soms moeite mijn oude partij van weleer nog terug te herkennen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 19:53   #16
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik heb tegenwoordig toch soms moeite mijn oude partij van weleer nog terug te herkennen.
Inderdaad.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 30 juni 2007, 23:33   #17
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Laten we BHV uitbreiden tot héél België. Dat zou pas een oplossing zijn voor dit non-probleem.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2007, 00:28   #18
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Laten we BHV uitbreiden tot héél België. Dat zou pas een oplossing zijn voor dit non-probleem.
Scherp gezien Hans
Oud 1 juli 2007, 20:37   #19
Subliminal
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Tja, uw hersenkronkels zijn me niet echt duidelijk. Eerst beweert u dat het "to easy" is, maar als ik dan om verdere verduidelijking vraag weet u niet wat zeggen.
Als het jou beter doet slapen mag je dat gerust denken

Citaat:
Of zijn Geert Bourgeois en Bart Dewever personen uit het verleden die de dag van vandaag niets meer met de nva te maken hebben?
Een partij verandert, dat weet jij ook wel. Ze moet ook wat aanpassingen doen wnat de maatschap evolueert en verandert. Maar, om heel concreet te zijn. Ik stel Bart De Wever par exemple niet verantwoordelijk voor wat een Hugo Schiltz ooit deed, d�*t zou belachelijk zijn.

Overigens, over die mail, stuur hem n�* het regeerakkoord, dan kan je tenminste ook reden hebben. In de communicatie naar de media toe laat geen enkele partij zien wat ze écht willen tijdens de onderhandelingen of welke toegevingen ze bereid zijn te doen. Conclusies nu trekken is voorbarig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be