Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2007, 20:04   #1
Don Geronimo
Partijlid

Don Geronimo's schermafbeelding

Standaard Goed Bestuur

Campagne voor een goed bestuur voor de mensen ... en dan weggaan uit de Vlaamse regering. Een groot aantal kiezers van CD&V wisten het voor de verkiezingen al. Maar toch het is en blijft toch een beetje hypocriet, of vergis ik me?

Goed bestuur voor de mensen, door een grote staatshervorming. Waarvan men al wist van voor de verkiezingen, dat die zeer moeilijk tot stand zou komen. Nu zitten ze daar: Yves, Jo, Joëlle, Didier, Bart (2x), Patrick en die andere franstalige kwibus. Ik vraag me af of er eigenlijk al over die staatshervorming is gesproken. In tussentijd is het moeilijk om goed bestuur te leveren met een diarreeregering. Voor mij mag dat blauw konijn nog een tijdje premier blijven, hoewel ik niet echt van blauwe konijnen hou, hij had toch wat meer uitstraling dan die geitenboer. Misschien onderschat ik Yves en zijn uitstraling als premier. Maar toch, ondertussen is er nog altijd geen goed bestuur geleverd. Na de leugens en valse verkiezingsbeloftes van Verhofstadt in het grappige krantje van Vlaams Belang dat we soms krijgen, zal er nu waarschijnlijk staan: oranje geitenboer lost verkiezingsbeloften niet in of Yves, de heimelijke minnaar van Milquet. Die geitenneukers bij Vlaams Belang, toch.

Een staatshervorming zou voor goed bestuur voor de mensen zorgen.
Dat betwijfel ik nu toch wel een beetje. Ik heb het lijstje van de Vlaamse en Franstalige kant eens bekeken en ik moet zeggen dat alles ver van de mensen stond. Ik kan me nog levendig herinneren dat het onder andere over een tuin ging en B-H-V of zo, waarschijnlijk de nieuwste mode in de lingerie die de Franstaligen willen belasten, maar de Vlamingen niet.

Waar is nou dat goede bestuur?
Het spelletje blijft voortduren. En als je het mij vraagt, gaat dit spelletje niet over goed bestuur voor de mensen, maar gaat het over pure politiek en vooral over kiezers. Zowel aan Vlaamse, als aan Waalse kant.

Het democratische kiessysteem is het zwakste punt van een echte democratie. Politiek mag niet de dictator worden, politiek moet de vertegenwoordiger blijven van de natie.

Don Geronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2007, 20:36   #2
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Dat "goed bestuur" was dan ook maar een verkiezings-alibi om te verbergen dat men geen programma heeft; buiten wat afgezwakte punten van de NVA.
Men heeft zich totaal in de nesten gewerkt met kartels en cordons en andere 'communistische' praktijken.. Je hebt overschot van gelijk dat dit spelletje lang genoeg aan het duren is; het draait niemeer om de kiezer maar om de postjes. Liever een postje dan vijf minuten politieke moed
Als ik zie hoe verschillend de media omgaat met politiek in beide deelstaten, dan weet ik al genoeg hoe graag men de wil van de kiezer respecteert. in Wallonië is er nog iets debat op de zenders, in Vlaanderen houden ze het volk dom en in het ongewisse en moeten we content zijn met de 'discretie van de verkenner'. Ik stel voor dat de 'traditionelen' zich voortaan -in navolging van Chavez- al direkt uitroepen als meerderheidspartij; dat bespaart tenminste deze politieke gêne.

Laatst gewijzigd door Gorefest : 8 september 2007 om 20:58.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2007, 21:30   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Dat "goed bestuur" was dan ook maar een verkiezings-alibi om te verbergen dat men geen programma heeft; buiten wat afgezwakte punten van de NVA.
Merkwaardig toch dat er steeds mensen opduiken die met zekerheid weten te vertellen dat een kartel of partij geen programma heeft... Dat zijn diezelfde mensen die niet van het eerste leugentje gebarsten zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2007, 21:39   #4
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Geronimo Bekijk bericht
Het democratische kiessysteem is het zwakste punt van een echte democratie. Politiek mag niet de dictator worden, politiek moet de vertegenwoordiger blijven van de natie.
Repressentatieve democratie heeft dat minpunt, directe democratie niet.

Trouwens goed bestuur...? Liever vier maanden geen bestuur en dan wel een goed bestuur dan een maand geen bestuur en dan matig bestuur!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2007, 07:15   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom zijn er nog steeds Nederlandstaligen die zich laten meetrekken in de pogingen om het kartel,of meer algemeen,de Vlaamse kandidaat regeringspartijen uit elkaar te spelen?

Het moet toch voor fervente aanhangers van belgie duidelijk zijn dat "verder doen als vroeger" onvermijdelijk tot het einde van het Koninkrijk zal leiden,al is het maar omdat het Vlaams trekpaard dat voor de Belgische koets hangt nu al aan het vertragen is onder economische druk en zware lasten!....Er is al jaren geen serieuze economische groei meer,we komen amper boven de inflatiegraad uit!

Moeten het altijd de Vlaamse kandidaat-regeringspartijen zijn die "toegevingen om de lieve vrede" doen,ervoor betalen,en nog blij toe zijn?

Dan zal binnenkort geen enkele jonge Vlaming nog politicus op Belgisch niveau willen worden,dat geef ik U op een briefje!
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2007, 09:58   #6
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Repressentatieve democratie heeft dat minpunt, directe democratie niet.

Trouwens goed bestuur...? Liever vier maanden geen bestuur en dan wel een goed bestuur dan een maand geen bestuur en dan matig bestuur!
Precies! Heel de zaak kan zeer snel geregeld worden... als men alles toegeeft aan de Franstaligen, maar dan heeft Leterme wel zijn kiezers bedrogen en voor Vlaanderen is dat evenmin een goede zaak.

Ja, onder Verhofstadt was het al opgelost, maar die zou zelfs zijn moeder verkopen voor de macht.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2007, 12:18   #7
Don Geronimo
Partijlid

Don Geronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Waarom zijn er nog steeds Nederlandstaligen die zich laten meetrekken in de pogingen om het kartel,of meer algemeen,de Vlaamse kandidaat regeringspartijen uit elkaar te spelen?

Het moet toch voor fervente aanhangers van belgie duidelijk zijn dat "verder doen als vroeger" onvermijdelijk tot het einde van het Koninkrijk zal leiden,al is het maar omdat het Vlaams trekpaard dat voor de Belgische koets hangt nu al aan het vertragen is onder economische druk en zware lasten!....Er is al jaren geen serieuze economische groei meer,we komen amper boven de inflatiegraad uit!

Moeten het altijd de Vlaamse kandidaat-regeringspartijen zijn die "toegevingen om de lieve vrede" doen,ervoor betalen,en nog blij toe zijn?

Dan zal binnenkort geen enkele jonge Vlaming nog politicus op Belgisch niveau willen worden,dat geef ik U op een briefje!
De politiek en de media beheersen de mensen, niet omgekeerd. Dat is het probleem dat ik wil aankaarten.

Gaat het voor de politici echt om die staatshervorming?
En hebben de mensen er zelf zoveel baat bij?

Dat is wat ik me meer en meer afvraag.

Don Geronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2007, 12:22   #8
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Men heeft zich totaal in de nesten gewerkt met kartels en cordons en andere 'communistische' praktijken...
zoals het VB ook wou door alle rechtse splinterpartijtjes na te lopen om een 'forza flandria' te vormen.
alleen stinkt het VB zo hard dat niemand daar langs wil zitten.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2007, 13:00   #9
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
zoals het VB ook wou door alle rechtse splinterpartijtjes na te lopen om een 'forza flandria' te vormen.
alleen stinkt het VB zo hard dat niemand daar langs wil zitten.
Mitgard staat tot VB
als VB staat tot Homo's
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2007, 14:17   #10
Marinette
Vreemdeling

Standaard

goed bestuur:

Punten Plan

1. Vlaanderen onafhankelijk
2. Meer autonomie voor de verschillende regio's in Vlaanderen
3. Ontbinding van Vlaanderen - Onafhankelijkheid van de verschillende regio's
4. Meer autonomie voor de dorpen en herverdeling waar nodig
5. Regio's met te grote verschillen worden ontbonden waarbij dorpen of wijken onafhankelijkheid verkrijgen

Globalisering betekent verlies van eigen ik

Door ons bewust af te sluiten van invloeden van buitenaf en consequent niet deel te nemen aan de handel buiten de grenzen kunnen we onze eigen identiteit waarborgen.
Zelfbestuur
Regionale Media

Een verhoging van de regionale media zoals regionale televisie, regionale kranten, dagbladen, magazines,...
Dit in combinatie met een afbouw van niet regionale media kanalen

om een verlies van identiteit te vrijwaren en het onveiligheidsgevoel te verkleinen

Elke gemeenschap heeft beslissingsrecht en is zelf verantwoordelijk voor het creëren en financieren van locale media.
Jobs

Investeringen moeten plaatselijk gemaakt worden, wat van het volk komt gaat rechtstreeks terug.
Een job moet in de buurt zijn.
Elke gemeenschap heeft beslissingsrecht en is zelf verantwoordelijk voor het creëren en financieren van jobs
Gemeenschaps Faciliteiten

Elke gemeenschap heeft beslissingsrecht en is zelf verantwoordelijk voor het creëren en financieren van gemeenschaps faciliteiten.
Educatie

Gericht onderwijs helpt de eigen identiteit te bewaren. Het is dan ook aangewezen dat al het onderwijzend personeel van de regio afkomstig is (waarbij vooral aan de oudere dorpsgenoten gedacht word).

Elke gemeenschap heeft beslissingsrecht en is zelf verantwoordelijk voor het creëren en financieren van onderwijs instanties.
Openbare Werken - Verkeer

Daar de aanwezigheid van vreemdelingen (niet regionalen) niet gewenst is en zeker niet aangemoedigt wenst te worden, worden investeringen in openbaar vervoer en wegen tot het minimum beperkt.

Elke gemeenschap heeft beslissingsrecht en is zelf verantwoordelijk voor het creëren en financieren van openbare werken.
Taal

Alhoewel elke regio vrij is in taalkeuze en niet ondergeven is aan het algemeen nederlands wordt het toch aangewezen om deze toch als tweede taal te gebruiken. Het plaatselijk dialect wordt de officiële taal.

Vermenging van verschillende dialect gebruikers wordt afgeraden omdat dit verlies van eigen identiteit kan veroorzaken.

Elke gemeenschap heeft beslissingsrecht en is zelf verantwoordelijk voor het kiezen van een officiële taal (nederlandstalig dialect).
Marinette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2007, 14:22   #11
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dubbelpost, Bianca.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2007, 14:25   #12
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Geronimo Bekijk bericht
Campagne voor een goed bestuur voor de mensen ... en dan weggaan uit de Vlaamse regering. Een groot aantal kiezers van CD&V wisten het voor de verkiezingen al. Maar toch het is en blijft toch een beetje hypocriet, of vergis ik me?

Goed bestuur voor de mensen, door een grote staatshervorming. Waarvan men al wist van voor de verkiezingen, dat die zeer moeilijk tot stand zou komen. Nu zitten ze daar: Yves, Jo, Joëlle, Didier, Bart (2x), Patrick en die andere franstalige kwibus. Ik vraag me af of er eigenlijk al over die staatshervorming is gesproken. In tussentijd is het moeilijk om goed bestuur te leveren met een diarreeregering. Voor mij mag dat blauw konijn nog een tijdje premier blijven, hoewel ik niet echt van blauwe konijnen hou, hij had toch wat meer uitstraling dan die geitenboer. Misschien onderschat ik Yves en zijn uitstraling als premier. Maar toch, ondertussen is er nog altijd geen goed bestuur geleverd. Na de leugens en valse verkiezingsbeloftes van Verhofstadt in het grappige krantje van Vlaams Belang dat we soms krijgen, zal er nu waarschijnlijk staan: oranje geitenboer lost verkiezingsbeloften niet in of Yves, de heimelijke minnaar van Milquet. Die geitenneukers bij Vlaams Belang, toch.

Een staatshervorming zou voor goed bestuur voor de mensen zorgen.
Dat betwijfel ik nu toch wel een beetje. Ik heb het lijstje van de Vlaamse en Franstalige kant eens bekeken en ik moet zeggen dat alles ver van de mensen stond. Ik kan me nog levendig herinneren dat het onder andere over een tuin ging en B-H-V of zo, waarschijnlijk de nieuwste mode in de lingerie die de Franstaligen willen belasten, maar de Vlamingen niet.

Waar is nou dat goede bestuur?
Het spelletje blijft voortduren. En als je het mij vraagt, gaat dit spelletje niet over goed bestuur voor de mensen, maar gaat het over pure politiek en vooral over kiezers. Zowel aan Vlaamse, als aan Waalse kant.

"Goed bestuur", voor "de mensen" dan nog wel. En dit in tegenstelling tot de anderen, die pleiten voor goed bestuur voor de aliens natuurlijk.

Al die inhoudsloze frasen die voortdurend herhaald worden, zonder dat er nog iemand zich afvraagt wat er nu recies bedoelt wordt.
Alsof er één, volkomen waardenvrije, objectieve en niet-ideologische versie van "goed bestuur" zou bestaan, dat in het belang is van alle mensen tegelijkertijd...

Waarom geen zinloos bestuur en goed geweld?
Oud 9 september 2007, 19:03   #13
cyberflunk
Vreemdeling

Standaard

ongeveer 25 tot 30 procent koos voor het kartel Cd&V/NVA. Dit wil dus zeggen dat 25 tot 30 procent van de 6 miljoen vlamingen koos voor een staatshervorming. Wel, hier is wat men beloofde : "de onderhandelingen over een staatshervorming en meer vlaamse bevoegdheden" Dit is wat men noemt goed bestuur! Geven wat de mensen vragen en hun belofte blijven houden na de verkiezingen. In tegenstelling tot VLD die voor en na de verkiezingen een totaal andere agende heeft wat betreft communoutaire dossiers.
cyberflunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2007, 19:47   #14
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyberflunk Bekijk bericht
ongeveer 25 tot 30 procent koos voor het kartel Cd&V/NVA. Dit wil dus zeggen dat 25 tot 30 procent van de 6 miljoen vlamingen koos voor een staatshervorming.
Neen, dat wil zeggen dat 25 tot 30% de kop van Verhofstadt beu was, ongeacht de kwaliteit van het geleverde werk. Leterme is een "in front of a camera" politicus. Spoedig zal dit soort politici ons als een boemerang in ons gezicht teruggesmeten worden. 'Het medium' is de politici aan het maken, en de politici niet meer zichzelf. Meneer Leterme is een product van het medium. "The medium is the message", snor aub de betekenis van die boodschap maar eens op via google. Doe je dat, dan ben ik ervan overtuigd dat je aanwezigheid vanavond op dit forum al een groot succes is/was. Leterme schrijft het succes van z'n methode toe aan z'n programma. Dat is een grove leugen.
Oud 9 september 2007, 19:50   #15
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyberflunk Bekijk bericht
ongeveer 25 tot 30 procent koos voor het kartel Cd&V/NVA. Dit wil dus zeggen dat 25 tot 30 procent van de 6 miljoen vlamingen koos voor een staatshervorming. Wel, hier is wat men beloofde : "de onderhandelingen over een staatshervorming en meer vlaamse bevoegdheden" Dit is wat men noemt goed bestuur! Geven wat de mensen vragen en hun belofte blijven houden na de verkiezingen. In tegenstelling tot VLD die voor en na de verkiezingen een totaal andere agende heeft wat betreft communoutaire dossiers.
Vergeet jij niet het belang? Die zijn ook voor een staatshervorming!
Dat begint over de 50% eh en er komen meer en meer cijfers dat dit deel veel groter is!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 9 september 2007 om 19:51.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2007, 19:57   #16
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Neen, dat wil zeggen dat 25 tot 30% de kop van Verhofstadt beu was, ongeacht de kwaliteit van het geleverde werk. Leterme is een "in front of a camera" politicus. Spoedig zal dit soort politici ons als een boemerang in ons gezicht teruggesmeten worden. 'Het medium' is de politici aan het maken, en de politici niet meer zichzelf. Meneer Leterme is een product van het medium. "The medium is the message", snor aub de betekenis van die boodschap maar eens op via google. Doe je dat, dan ben ik ervan overtuigd dat je aanwezigheid vanavond op dit forum al een groot succes is/was. Leterme schrijft het succes van z'n methode toe aan z'n programma. Dat is een grove leugen.
Dus volgens jou : als Leterme naar de kiezer was getrokken met een programma van toegevingen aan de walen, had hij evenveel stemmen gehaald?
Lamenilache!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2007, 20:21   #17
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Als Leterme naar de kiezer was gegaan met een sociaal-economisch programma had hij het gegarandeerd moeten afleggen tegen de zittende regering, wiens parcours op dat vlak bijna onverbeterbaar is. Hij koos voor de makkelijkste weg, de communautaire, dat kunnen kleine kinderen. Maar, het medium leent er zich perfect toe, en het geeft makkelijk verteerbare emo-TV, iets waar de massa van smult. Gevolg: 800.000 stemmetjes. Nu kan de zieligaard maar beter premier worden, hoe bedenkelijk ook.
Oud 9 september 2007, 20:27   #18
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als Leterme naar de kiezer was gegaan met een sociaal-economisch programma had hij het gegarandeerd moeten afleggen tegen de zittende regering, wiens parcours op dat vlak bijna onverbeterbaar is. Hij koos voor de makkelijkste weg, de communautaire, dat kunnen kleine kinderen. Maar, het medium leent er zich perfect toe, en het geeft makkelijk verteerbare emo-TV, iets waar de massa van smult. Gevolg: 800.000 stemmetjes. Nu kan de zieligaard maar beter premier worden, hoe bedenkelijk ook.
???
Jij bent een van die ziende blinden. De regeringen VHS stonken 7 uren boven wind, heeft niet één van zijn beloftes waargemaakt, en ons veel leugens opgedist, oa door de cijfers te manipuleren...

.
Oud 9 september 2007, 20:37   #19
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Vertel dat op TV, en je kunt iedereen 'slecht' maken.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 9 september 2007 om 20:38.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2007, 20:41   #20
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vertel dat op TV, en je kunt iedereen 'slecht' maken.
wow, wat een argumentatie! Echt overtuigend hoor...

.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be