Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 24 oktober 2007, 16:35   #1
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard N-VA is BAAS, geen federale kieskring

BRUSSEL - N-VA-boegbeeld Geert Bourgeois schiet het voorstel van MR-topman Didier Reynders over een federale kieskring aan flarden: 'Dit is onaanvaardbaar.'

De Standaard - 22 oktober 2007

Oud 24 oktober 2007, 16:44   #2
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

24 oktober

Tine PEETERS (De Morgen): een spitsvondige manier om de communautaire tegenstellingen te ontmijnen

Waarom komt het idee dannu weer op de tafel? Het zou een spitvondige manier kunnen zijn om de communautaire tegenstellingen te ontmijnen. .. Reynders, en bij uitbreiding alle Franstaligen, krijgt met de overkoepelende kieskring de garantie dat het land niet op springen staat en kan daarmee misschien gemakkelijker de splitsing van B-H-V verteren. Een aantal oudere toppers in christen-democratische kringen, zoals Jean-Luc Dehaene en Herman Van Rompuy, achtte het idee in de afgelopen weken wel bespreekbaar. ook gedoodverfd premier Leterme dacht er al ernstig over na. Zelfs CD&V-voorzitter Jo Vandeurzenschoot de federale kieskring na de herlancerig door Reynders niet meteen af. Het officiële njet kwam er pas maandag na het partijbureau en het blijvende no pasaran van hun kartelpartner.

("De Belgische kieskring voor beginners", De Morgen, 24/10/07)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 24 oktober 2007 om 16:44.
Nr.10 is offline  
Oud 24 oktober 2007, 16:49   #3
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

In het verleden waren er nog zo van die politieke formaties die dachten dat een handjevol zetels in de volksvertegenwoordiging in feite synoniem aren van een 2/3 meerderheid.. en toen werd men wakker...
Oud 24 oktober 2007, 16:50   #4
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
"Het officiële njet kwam er pas maandag na het partijbureau en het blijvende no pasaran van hun kartelpartner."
Oud 24 oktober 2007, 17:14   #5
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Quid wie?
Oud 24 oktober 2007, 17:30   #6
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

24 oktober

Geert BUELENS (Universiteit Utrecht): maakt het makkelijker over bevoegdheidsverdelingen te praten

Er bestaat geen beter middel om de Franstaligen te bewijzen dat Vlaanderen niet aanstuurt op het einde van België dan de invoering van een federale kieskring. Die kan de federale structuur symbolisch én concreet versterken, waardoor er ook makkelijker gepraat kan worden over bevoegdheidsherverdelingen

("Quid CD&V?", De Morgen, 24/10/07)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 24 oktober 2007 om 17:30.
Nr.10 is offline  
Oud 24 oktober 2007, 18:18   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik wil absoluut geen federale kieskring.
Bespaar me aub kiesfolders in mijn brievenbus van franstalige kandidaten en franstalige partijen.
Ik wil er geen teelbal mee te maken hebben.

Ik ben voorstander van de subsidiariteitsregel. Konkreet: van Europa over Vlaanderen naar de gemeente.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 24 oktober 2007, 19:13   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er bestaat geen beter middel om de Franstaligen te bewijzen dat Vlaanderen niet aanstuurt op het einde van België dan de invoering van een federale kieskring.
Vlaanderen hoeft helemaal niets te bewijzen. Het bewijst met een miljard euro per maand al veel teveel.
Dat de Franstaligen maar zélf bewijzen dat het behoud van 12 miljard per jaar hen iets ward is.
Oud 24 oktober 2007, 19:22   #9
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

het gaat weer de slechte kant uit.

Eén van de dingen die ik niet begrijp is dat men nog steeds onderhandelt op straat (t is te zeggen, met voortdurend harde verklaringen voor de pers).

Ik dacht dat men na de eerste mislukte onderhandelingen had begrepen dat discretie gewenst was: best onderhandelen in een kasteel, diep in de Ardense wouden, waarbij geen onderhandelaar naar buiten komt om met de pers te praten, en waarbij GSM's zo weinig mogelijk worden gebruikt.

-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 24 oktober 2007 om 19:23.
Den Ardennees is offline  
Oud 24 oktober 2007, 20:25   #10
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben voorstander van de subsidiariteitsregel. Konkreet: van Europa over Vlaanderen naar de gemeente.
vooruit is offline  
Oud 25 oktober 2007, 22:31   #11
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht

Eén van de dingen die ik niet begrijp is dat men nog steeds onderhandelt op straat (t is te zeggen, met voortdurend harde verklaringen voor de pers).

Ik dacht dat men na de eerste mislukte onderhandelingen had begrepen dat discretie gewenst was: best onderhandelen in een kasteel, diep in de Ardense wouden, waarbij geen onderhandelaar naar buiten komt om met de pers te praten, en waarbij GSM's zo weinig mogelijk worden gebruikt.

Wie zijn buitenhuisje is dit nu weer?
Garry is offline  
Oud 25 oktober 2007, 22:40   #12
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht

Heel die bende opsluiten in één kamer en alle contact met de buitenwereld verbreken. En verder op water en brood tot ze er eindelijk uit zijn.

Gedaan met op onze kosten op hotel te gaan en etentjes te houden.

EEns zien hoe snel ze dan een regerakkoord hebben, het zal dan ook snel gedaan zijn met die NON, want die gek met zijn strikje kan dan niemand meer zijn wil opleggen.
Jantje is offline  
Oud 25 oktober 2007, 22:47   #13
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BRUSSEL - N-VA-boegbeeld Geert Bourgeois schiet het voorstel van MR-topman Didier Reynders over een federale kieskring aan flarden: 'Dit is onaanvaardbaar.'

De Standaard - 22 oktober 2007
Het voorstel van Reynders hield in:
-Geen splitsing van BHV
-Federale kieskring
-Paritaire senaat
-Extra geld voor Brussel

En in ruil hiervoor zou het Brussels gewest niet uitgebreid worden.

Voor welke idioten neemt die Reynders ons??
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 25 oktober 2007, 22:49   #14
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaat geen beter middel om de Franstaligen te bewijzen dat Vlaanderen niet aanstuurt op het einde van België dan de invoering van een federale kieskring.
Het is wachten op het eerste dergelijke bewijs vanuit Franstalige kant.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 26 oktober 2007, 06:53   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Het voorstel van Reynders hield in:
-Geen splitsing van BHV
-Federale kieskring
-Paritaire senaat
-Extra geld voor Brussel

En in ruil hiervoor zou het Brussels gewest niet uitgebreid worden.

Reynders wéét nu eenmaal dat er onder 'ons' nog altijd heel wat straatreu's, Pietjes, en andere Schaveigers zitten. Ik snap ook niet dat de 'betere belgen' niet in staat zijn om te zien op welke wijze de franstaligen Vlaanderen, nog maar eens, in de luren proberen te leggen. Merken zij dan niet dat Reynders zegt: ofwel geven jullie ons goedschiks het grondgebied dat wij jullie allang willen ontfrutselen, ofwel schenken jullie ons een federale kieskring in ruil voor een ongrondwettelijke, plus een ondemocratische senaat als bijkomende grendel op de Vlaamse meerderheid, plus nog meer Vlaams geld voor het 'vlaamsvriendelijk' Brussel.

Reynders probeert iets te ruilen dat de Franstaligen niet eens bezitten voor een pak andere francofone verlangens.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 oktober 2007 om 06:55.
Knuppel is offline  
Oud 26 oktober 2007, 07:14   #16
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Reynders wéét nu eenmaal dat er onder 'ons' nog altijd heel wat straatreu's, Pietjes, en andere Schaveigers zitten. Ik snap ook niet dat de 'betere belgen' niet in staat zijn om te zien op welke wijze de franstaligen Vlaanderen, nog maar eens, in de luren proberen te leggen. Merken zij dan niet dat Reynders zegt: ofwel geven jullie ons goedschiks het grondgebied dat wij jullie allang willen ontfrutselen, ofwel schenken jullie ons een federale kieskring in ruil voor een ongrondwettelijke, plus een ondemocratische senaat als bijkomende grendel op de Vlaamse meerderheid, plus nog meer Vlaams geld voor het 'vlaamsvriendelijk' Brussel.

Reynders probeert iets te ruilen dat de Franstaligen niet eens bezitten voor een pak andere francofone verlangens.
Inderdaad Knuppel en de nr. 10's niet vergeten die ook blindelings de Franstalige ubermenschen in alles gelijk geven......

En de morgen dan..... tjonge toch de grootste onderdanige regimegazet die er is.... Ik weiger er zelfs mijn gat mee af te vegen...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 26 oktober 2007, 09:22   #17
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht

Die houdt ons voor de Vlamingen die al 170 jaar langs achter gepakt worden en het graag hebben ook.

Slavenmentaliteit.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 26 oktober 2007, 20:38   #18
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
In het verleden waren er nog zo van die politieke formaties die dachten dat een handjevol zetels in de volksvertegenwoordiging in feite synoniem aren van een 2/3 meerderheid.. en toen werd men wakker...
Onzin.

Er komt geen Belgique-Halle-Vilvoorde, en er komt wsch ook geen oranjeblauwe regering.

Zelfs vooraanstaande ACV-ers in de CD&V zijn die mening toegedaan.

De NVA bezit nu even de macht om Belgicistische restauratie te verhinderen, en hopelijk gebruikt ze die macht ten volle.
Kortaf is offline  
Oud 26 oktober 2007, 20:42   #19
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Heel die bende opsluiten in één kamer en alle contact met de buitenwereld verbreken. En verder op water en brood tot ze er eindelijk uit zijn.
U wil de democratie de nek om wringen.

U wil dat de CD&V haar terechte, zeer minimale eisen dropt en haar kiezers, leden en kaders voor schut zet.

Dat zal niet gebeuren, en daar ben ik de NVA dankbaar voor. Ere wie ere toekomt.

Het Belgische koloniale tijdvak is afgelopen. Alleen de conclusies moeten nog getrokken worden.

Als deze episode goed afgesloten wordt, dat wil zeggen met een democratische splitsing van BHV in het parlement, meerderheid tegen minderheid, dan zal dit de NVA zéér veel stemmen, opleveren. Ik voorspel in dat geval minstens 10 pct.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 26 oktober 2007 om 20:44.
Kortaf is offline  
Oud 26 oktober 2007, 20:44   #20
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Quid wie?
Quid Belgique.
Kortaf is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be