![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De titel spreekt voor zichzelf: hoe gaan we omgaan met deze problematiek? Gaan we, zoals een hele groep progressieven, beleefd en stilletjes de andere kant blijven opkijken?
Of gaan we de onderdrukkers daarop aanspreken, hen uitleggen dat vrouwen evenwaardige wezens zijn en dat we onderdrukking niet kunnen dulden? Ook niet "in naam van een religie". Dat vrouwen het recht hebben een jeans te dragen, een glas wijn te drinken, om te gan met wie ze willen, dat ze mogen trouwen met wie ze willen. Dat zijn basisrechten en die moeten gerespecteerd worden. Ook door moslims. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() Dergelijke veranderingen kun je alleen in kleine stapjes ondernemen denk ik... En zeker in een groep met zo veel sociale controle en eigen gewoontes.
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
5 op 5 islamse vrouwen slachtoffer onderdrukking Dus simpel gezegd, allemaal. Tja en de onderdrukkers aanspreken, mar hoe. Kpeis nie dat die veel gaan luisteren. Op FFI worden die onderdrukkers met veel uitleg geprobeerd wat duidelijk te maken, maar... Mijn "kufar" dochter heeft zo een onderdrukker dat eens duidelijk uitgelegd toen hij haar voor de zoveelste keer lastig viel: met een goeie peer op zijn smoel. En die heeft het begrepen want die taal verstaan sommigen duidelijk wel. Daarna nooit meer ambetant geweest tegen haar. ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bron?
(En wat is een Islamse vrouw?)
![]() |
![]() |
#5 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De echte vraag is: is er wel een verschil tussen de blanke man die islamitische vrouwen wil 'bevrijden', en de moslim-man die zegt dat hij alle blanke vrouwen wil 'bevrijden' van de hoerige, prostituerende staat waarin de blanke man hen houdt? Waarom laten we de vrouwen niet zelf eens aan het woord?
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel voel ik me beledigd indien een moslim onze vrouwen steeds als hoerig potreteert door steeds de extreemste voorbeelden te geven en nooit te nuanceren, dit terwijl het gewoon niet steeds zo het geval is in een seksueel vrije cultuur. Seksualiteit is niet kwaadaardig in mijn visie, ondanks wat de meeste oude culturen en hun bijhorende religies beweren. Wat me overigens ook beledigt, is dat vrouwen hun hoofddoek dragen om geen mannelijke lusten op te wekken. Zoals dhr. Leyers het zelf ook beweerde: wij zullen geen vrouwen zomaar bespringen. De waarheid is, in de stad Antwerpen zijn er zoveel extreem verleidelijke vrouwen waarvan hun hoofddoek hun schoonheid echt niet bedekt. Hun hoofddoek is niet hallal omdat het geen echte hijab is en zelfs een echte hijab helpt niet bij extreem mooie vrouwen. De enige zekerheid dat je geen mannen in bekoring brengt is een boerka/niqaab dragen, zodat je het onvermijdelijke enkel beperkt tot een groep geïsoleerde fetisjisten. Willen moslimvrouwen dat dan? Zij beseffen toch dat hun sluier louter een symbolische functie heeft, want moslimmannen vinden hen zéér zeker ook fysiek aantrekkelijk en eens ze hun inhoud te weten komen kan het snel emotioneel zéér goed klikken.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 17 november 2007 om 02:38. Reden: dt-fouten wegens laatheid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Wel, Groentje-18, voor mij is http://http://www.etiennevermeersch.be/vermeersch/artikels/god_rel/vrouw_islam
een onverdachte bron. In tegenstelling tot mij is Etienne Vermeersch iemand die het rustig en zonder te kwetsen kan uitleggen. Hij heeft het in dit verband trouwens ook over het christendom, en zelfs de westerse democratieën tot ver in de 20e eeuw. Vermeersch verwijt niet in zijn artikel, hij stelt vast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Hallo, Groentje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Of neem je dat zomaar aan omdat haar halve trouwboek een moslim is? Dan krijgt ze meteen ook op tijd en stond een pak rammel neem ik aan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() heeft er nog iemand heimwee naar den tijd dat sn00py geband was?
die posts, die avatar... geen zinnig mens kan zoiets toch een 'bijdrage' aan dit forum noemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wanneer het over moslims in ons eigen land gaat, zal de verandering toch meteen mogen gebeuren. Anders kunnen ze wat mij betreft rekenen op een terugkeerticket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zegt veel over jouw inhoudelijke argumenten inzake dit topic (onderdrukking van vrouwen door moslims) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Nergens zeg ik dat er in islamitische culturen geen vrouwen gerespecteerd worden, echter, hun cultuur is voor grote delen anders dan de onze. Jouw assertieve reactie begrijp ik hier eigenlijk niet. Wat ik hoogstens als negatieve kritiek hier uitte, was dat ik het stellig oneens ben met haar man zijn instelling dat de man de leider van een gezin is en daarom de religie van het kind bepaalt. Om die reden vindt deze heer bijvoorbeeld het ontoelaatbaar voor een islamitische vrouw om een relatie aan te gaan met een niet-moslim. Die gedachte leeft! Desondanks blijft het Sylvies eigen keuze met zo'n man te trouwen en er een kind mee te maken. Ik raak daar absoluut niet aan. Nogmaals, en ik heb dat uit meerdere reacties langs jouw zijde kunnen opmaken, ik begrijp jouw assertieve verdedigende houding tov. de islam niet. Zelfs als iemand de islam neutraal benadert, maar zijn mening er toch over geeft voel jij je aangevallen. Raar.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 22 november 2007 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() meestal lange klederdracht en éénkleurige sjaal op het hoofd, ogen naar beneden, ernstig, niet lachend, droevig... gezicht
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |