![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#701 |
Banneling
|
![]() circe,
Je deed je best, meester Philip Dewinter zal je een kus en een nieuw potlood geven... Hélaas is je best niet voldoende. Enfin, geef toe dat je al veel bijleerde in deze thread... Laatst gewijzigd door filosoof : 5 juni 2006 om 00:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#702 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En jij hebt duidelijk nog wat leeswerk voor de boeg. Er zijn verschillende vormen van vrouwenbesnijdenis, waarvan een aantal perfect te vergelijken zijn met besnijdenis bij mannen (namelijk degene waarbij enkel de voorhuid van de cllitoris wordt weggesneden of waarbij de clitoris wordt aangeprikt). Besnijdenis bij mannen gebeurt niet alleen bij Joden, maar ook bij moslims en bij christenen. In de VS is de meerderheid van de mannen zelfs besneden. En dat dit ook veel onaangename gevolgen kan hebben kan je hier lezen: http://mgmbill.org/index.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#703 | ||
|
![]() Citaat:
En het is verboden bij wet sinds 2001: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#704 |
|
![]() Ik vond nog een interessant rapport over vrouwenbesnijdenis.
http://www.aivl.be/Media/Vrouwelijke...ng_april03.pdf Kijk vooral naar het stuk "Waarom wordt vrouwelijke genitale verminking beoefend?" Daar staat het nog maar eens: "Gewoonte en traditie worden het meest opgegeven als redenen". Er staat ook in dat 80% van moslims het gebruik niet kennen. Willen jullie dan nu eindelijk aanvaarden dat het niets met religie op zich te maken heeft??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#705 | |
|
![]() Citaat:
Het motief van Circe ea hier is duidelijk hun hetze tegen de Islam. Het lot van de vrouwen die slachtoffer worden van besnijdenis kan hen immers geen bal schelen. Mijn motief is hetzelfde als dat van alle organisaties die er actief tegen strijden: vrouwenbesnijdenis uit de wereld helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#706 | |||||
|
![]() Citaat:
Och, Stefanie, zoek dat zelf maar even terug. Ik heb met van Circe met cijfers het tegendeel moeten bewijzen, dat zegt genoeg me dunkt (zowel om aan te tonen dat het in de meerderheid van de moslimlanden niet gebeurt, als om aan te tonen dat vrouwenbesnijdenis bij de meerderheid van de moslims niet voorkomt; en aan iemand anders heb ik dan nog eens moeten aantonen dat er meer niet-moslimlanden dan moslimlanden zijn waar het wordt toegepast). Citaat:
Het blijft verwerpelijk. Maar je kan onmogelijk de praktijken in Afrika vergelijken met die van Indonesië. Dat is gewoon blind zijn voor de relaliteit. De vormen van besnijdenis die in Indonesië worden toegepast leiden voor zover bekend immers niet tot blijvende schade (zoals je in het rapport had kunnen lezen als je de moeite even had gedaan). Of ga je mannenbesnijdenis er nu ook mee gelijkstellen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#707 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je daar onderscheid wil in maken, en afkomst of nationaliteit als vergoelijking wil gebruiken om eenzelfde verminking aannemelijker dan de andere voor te stellen, dan hanteer je niet-objectieve criteria om te discrimineren. Ik hoop dat je inziet dat zoiets onvervalst racistisch is..........
![]() |
![]() |
![]() |
#708 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
[SIZE=2] [/SIZE][SIZE=2][SIZE=2] [/SIZE][/SIZE] Laatst gewijzigd door filosoof : 5 juni 2006 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#709 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Lees eerst eens een rapport met de types van besnijdenis, en de graad van verminking. Elke opzettelijke verminking is af te keuren. Na lectuur zal je alvast je eerste zin anders formuleren. Je zal dan ook beseffen dat de rest van je betoog kant noch wal raakt. En je zal dan ook beseffen dat dit met ras, religie, ... weinig te maken heeft. Een vlaamse vrouwelijke verminkte baby met gaatjes voor oorringen, (ook soms wat bloed) is dus opzettelijk, onnodig en even misdadig als er toch geen onderscheid dient gemaakt te worden in de methode en de graad van verminking ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#710 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jij bent diegene die onderscheid probeert te maken op basis van
Citaat:
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 5 juni 2006 om 13:41. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#711 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Edina ![]() Ik vond nog een interessant rapport over vrouwenbesnijdenis. http://www.aivl.be/Media/Vrouwelijke...ng_april03.pdf Kijk vooral naar het stuk "Waarom wordt vrouwelijke genitale verminking beoefend?" Daar staat het nog maar eens: "Gewoonte en traditie worden het meest opgegeven als redenen". Er staat ook in dat 80% van moslims het gebruik niet kennen. Willen jullie dan nu eindelijk aanvaarden dat het niets met religie op zich te maken heeft??? Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 5 juni 2006 om 13:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#712 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Akkoord, maar mag ik je eraan herinneren dat het de VB-propagandamachine is die FGM absoluut aan islam en moslims wil linken en(en, gezien het gebrek aan uitgewerkt programma "buitenlandse politiek", van het VB) betreft het dus voor hen de islam hier en per extensie de moslims hier. Citaat:
Citaat:
Akkoord waar je je afkeer vn elke verminking verwoordt, maar mag ik je eraan herinneren dat het de VB-propagandamachine is die FGM absoluut aan islam en moslims wil linken en(en gezien het gebrek aan uitgewerkt programma "buitenlandse politiek" van het VB) betreft het dus voor hen de islam hier en per extensie de moslims hier. Ik herinner je eraan dat circe, die het VB-standpunt verdedigt,duidelijk verklaarde dat ze het van haar gerust mogen doen.. Waar jij dus racisme uit de tegenspraak distilleert kan ik je niet begrijpen, noch volgen: gewoon omdat gschreven wordt dat het een regionale tradie is? Vreeemd: Amnesty International, zijn die dan racistisch of "neo-racistisctisch"? PS zou je het begrip "neo-racistisch" willen definiëren en het verschil aanwijzen met racistisch? In mijn woordenboek vond ik dat neologisme nog niet. (te oud of te goedkoop misschien?) Waar jij dus racisme uit de tegenspraak distilleert kan ik je niet begrijpen, noch volgen: gewoon omdat geschreven wordt dat het een regionale en geen mondiale traditie is? Vreemd: Amnesty International, zijn die dan ook racistisch of "neo-racististisch"? Het State Department en Unesco ook? PS zou je het begrip "neo-racistisch" willen definiëren en het verschil aanwijzen met racistisch? In mijn woordenboek vond ik dat neologisme nog niet. (te oud of te goedkoop misschien?) Laatst gewijzigd door filosoof : 5 juni 2006 om 14:11. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#713 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komt vrouwverminking alhier misschien vooral voor bij islamieten en moslims? Sorry dat ik van het VB niet veel afweet. Ik klik nu eenmaal niet fervent op hun sites. Citaat:
Citaat:
Ik gebruik die term i.v.m. vormen van racisme waar vele hedendaagse racismebestrijders, in hun zelotische ijver, vaak (onbewust) zelf in vervallen.
![]() |
![]() |
![]() |
#714 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Keurden edwina, spherelike of ik ergens die FGM goed ? ![]() Uiteraard geeft het VB géén cijfers , naar VB-gewoonte... Komt FGM hier voor? Komt het voor in Marokko, Turkije of Tunesië? Bij de Marokkaanse of turkse afstammelingen hier? Sinds wanneer is erop wijzen dat er gradaties en plaatsverschillen bestaan dat het niet godsdienstgebonden is racistisch of iets goedpraten? Waar is het racisme? In het niet "alles op één hoopje gooien"? ![]() Kort: beschuldig je Amnesty International, Unesco, het US State Dept en het Gerecht van "neo-racisme"? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 5 juni 2006 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#715 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.aivl.be/Media/Vrouwelijke...ng_april03.pdf Wereldwijd wordt het aantal vrouwen en meisjes dat genitaal verminkt is op 100 tot 140 miljoen3 geschat, waarvan de grote meerderheid in Afrika. ................. De praktijk wordt voornamelijk en op grote schaal uitgevoerd in Afrika, waar het in 28 landen toegepast wordt. .......................... Er wordt bericht dat het bij de moslimbevolking in Indonesië, Sri Lanka en Maleisië uitgevoerd wordt, maar er is weinig bekend over de praktijk in deze landen. In India is er eveneens een kleine moslimsekte, de Daudi Bohra, die clitoridectomie uitvoert. VGV komt ook veel voor in sommige landen in het Midden-Oosten, waar het beoefend wordt in Egypte, Oman, Jemen en de Verenigde Arabische Emiraten.4 Er zijn ook berichten over VGV bij bepaalde inheemse groepen in Midden- en Zuid-Amerika, maar hierover is weinig informatie beschikbaar. In het Westen komt genitale verminking voornamelijk voor bij immigranten uit landen waar VGV beoefend wordt. Zoals jouw bron dus aangeeft komt verminking vooral voor in:
![]() |
![]() |
![]() |
#716 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bovendien lijkt het er sterk op dat jullie bepaalde religies willen vrijpleiten, die er nochtans (ook volgens uw bron!) sterk de hand in hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#717 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laten we even meegaan in je redenering :
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#718 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dan had je ook geweten dat ook gelovigen van nog andere godsdiensten het toepassen. Laatst gewijzigd door spherelike : 5 juni 2006 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#719 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na uw scheldtirade volgde geen enkel zinnig argument meer. Citaat:
Citaat:
Die zijn niet minder verwerpelijk wanneer ze om christelijke, islamitische of redenen van andere sektaire oorsprong gebeuren. Citaat:
Ik wees er echter op dat jij de plaats van gebeuren hanteert als criterium. En daar schuilt de dwazigheid. Een verminking is niet te verschonen omdat ze in land x-y-z een ingeburgerde traditie is.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 5 juni 2006 om 14:43. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#720 |
Banneling
|
![]() Steeds werd gesteld dat de godsdienst gebruikt wordt als (slecht!) excuus om een locale traditie of gewoonte te verrechtvaardigen (zowel bij moslims als bij christenen in Egypte in Egypte en Soudan, waar sommige priesters de doop weigeren aan meisjes die niet besneden zijn) Ook in de victoriaanse stroming in het westen waar het in den beginne toegepast werd om te vechten tegen de "zonde van Onan" (masturbatie in hun toenmalige terminologie) is het religieus of semireligieus component gebruikt...
|
![]() |
![]() |