![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Quotes van mij met beweringen en het bewijs uit onverdachte bron dat ik vergoeilijk, veralgemeen, minimaliseer, .... Dat is pas serieus discussieren. Denk jij ook niet dat er mensen zijn die moeilijkheden hebben om de diversiteit en de complexiteit van de realiteit onder ogen te zien ? Mensen die zich gelukkig voelen bij het éénvijand beeld ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#802 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Ik ben tegen besnijdenis, maar ik heb er begrip voor dat het gebeurt als 'ingeburgerde traditie' Citaat:
Er zijn verschillende vormen van besnijdenis, sommigen daarvan zijn 'toch niet zo erg' Citaat:
'Jamaar, de anderen doen het ook' Citaat:
"'t Is een kwestie van afkomst, niet noodzakelijk van religie'" Citaat:
"Ze doen het toch niet allemaal!" Citaat:
"Kijk eens om welke redenen er nog zoal besneden wordt!" Deze oogst van minimaliseren, vergoelijken en verontschuldigen lijkt me al geen kattepis..............
![]() |
![]() |
![]() |
#803 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() een ding is zeker, de (be)snijmessen industrie heeft nog een toekomst...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#804 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U vergeet blijkbaar iets, het BEWIJS dat deze beweringen niet correct zijn. Bovendien neemt u schaamteloos het proberen correct weergeven van feiten als bewijs van uw insinuaties. Bewijs dat de aangehaalde uitspraken niet juist zijn . Bovendien zitten er denk ik twee bij waarvan ik me niet kan herinneren ze geschreven te hebben. Heb je ook nummertjes ter verificatie ? Je moet wel erg in het nauw zitten, om tot dergelijk niveau te zakken, je eigen interpretatie van een zin als bewijs van je eigen verzonnen beschuldiging aanvoeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#805 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-die VB "klokkeluiders" luiden kwaadwillig klokken, de verkeerde klokken zonder te (willen!) weten waar de klepel hangt, met het verkeerde motief dus... - De band islam /FGM wordt door hen gelegd, maar tegengesproken door -het US State Dept -Amnesty International -de World Medical Association -Unesco -de hoogste islamietische autoriteiten in Egypte Wat blijft er dan van een band met een "mogelijk achterliggende ideologie"? Bitter weinig: een betwiste haddith (die dan ook enkel regionaal wordt aangehaald als excuus) de VB haatzaaierij (bestemd voor locale "consumpte" hier)... is die dan in het licht van de reeds uitgesproken veroordeling wegens overtreding van de racisme wetgeving van die partij (en waarin ook dit werd vermeld, meen ik), écht geloofwaardiger dan die hoger vermelde en hier geciteerde bronnen? Hecht jij écht zovéél waarde aan de demagogische opinie die het VB probeert te verspreiden met dubieus en reeds veroordeeld oogmerk? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#806 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Boadicea ![]() Leeftijd doet er bij hen niet toe. Als het Westers en vrouwelijk is, beschouwen ze het als een gebruiksvoorwerp. Als ze dat meisje als menselijk hadden aanzien, waren ze er afgebleven. dat is toch geen racisme... ik denk eerder een vrij selectieve keuze ![]() "ander volk eerst..." Citaat:
En zo jij dat denkt, moeten wij dat dan maar goedschiks als waarheid aanvaarden? Jij schrijft hem dat motief toe, vanuit jouw racistisch denkwereldje, zoals Ancapa mij ook indirect van verkrachting beschuldigde... Laatst gewijzigd door filosoof : 6 juni 2006 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#807 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-Voor de misdaad maakte HVT zijn racistische intentie duidelijk -N�* de misdaad maakte HVT zijn racistische intentie duidelijk - Het VB werd veroordeeld voor racisme Accessoir?? Vervorming door mij? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 6 juni 2006 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#808 | ||||
|
![]() Citaat:
Deze stelling in combinatie met de door jou bevestigde stelling dat vrouwenbesnijdenis perfect vergelijkbaar en een even grote verminking is als het piercen van oren bij baby’s is een perfect voorbeeld van “reductio ad absurdum”. Ik denk ook niet dat die laatste stelling op veel bijval kan rekenen. Overigens is die discussie vooral ontstaan doordat sommigen (al dan niet bewust) de objectieve feiten niet wilden weergeven zoals ze zijn. Als je persé wil vasthouden aan het volgens mij dwaze idee dat alle vormen van besnijdenis even erg zijn, geeft dat je nog niet het recht om onwaarheden te verkondigen. Alle vormen van besnijdenis moeten bestreden worden, maar dan wel met de argumentatie die gebaseerd is op de juiste feiten. Als je dat niet doet, dan is je strijd bij voorbaat gedoemd te mislukken. Jouw stelling dat alle argumenten tegen goed zijn, ook als ze wat rammelen, is echt complete nonsens. Je zal de mensen echt niet kunnen overtuigen met het argumenten over bepaalde gevolgen van de besnijdenis, indien het type besnijdenis dat op die plaats gebeurt niet tot die gevolgen leidt. Dat is nogal logisch aangezien het al een lange traditie is en de vrouwen dus wel op de hoogte zijn van eventuele gevolgen. Citaat:
Waarom denk je dat daar zowel een imam als een priester komt spreken? Citaat:
1) Het komt voor in 28 landen in Afrika, waarvan 17! niet-moslimlanden. Dat is meer dan de helft. Bovendien zijn er minstens 5 moslimlanden in Afrika alleen al waar het gebruik onbekend is. 2) De meerderheid van de moslimlanden in de wereld kent het gebruik niet, wat volgens het rapport neerkomt op 80% van de moslims. 3) Het komt zelfs in Indonesië niet alleen bij de moslimbevolking voor, dat kon je lezen in het rapport dat hier werd aangebracht (maar de meerderheid van de bevolking is hier nu eenmaal moslim). En verder negeer je uit het AI-rapport ook het zinnetje waarin staat dat het ook in Midden- en Zuid-Amerika wordt gerapporteerd (waar het niet om moslims gaat). 4) De migranten uit de gebieden waar het voorkomt, komen dus niet enkel uit moslimlanden en zijn niet allemaal moslims. Als je dus niet wil inzien dat het in de eerste plaats een streekgebonden traditie is, ben je toch een beetje blind voor de realiteit. Stel dat er één of andere traditie zijn oorsprong vind in Europa, waar voornamelijk christenen wonen en dat een deel van die christenen daar ondertussen een religieuze betekenis aan heeft gegeven, dan kan je toch onmogelijk stellen dat die traditie in de eerste plaats gerelateerd is met het christendom? Dat alles neemt niet weg dat indien je komaf wil maken met die traditie, je dan ook dat religieuze aspect zal moeten aanpakken (zoals in het geval van vrouwenbesnijdenis ook moet gebeuren), maar dat zal dus niet de enige en niet de voornaamste oorzaak zijn waar je tegen moet vechten. Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 6 juni 2006 om 16:12. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#809 | |
|
![]() Citaat:
Nee, en dat heeft ook niemand gezegd. Het gaat er enkel om dat het gebruik niet onlosmakelijk met Islam verbonden is en dat het niets met religie op zich te maken heeft. Het is in de eerste plaats een oude streekgebonden traditie die later op sommige plaatsen een religieuze dimensie heeft gekregen. Moet dat nu echt herhaald blijven worden? Daarmee wordt geen enkele godsdienst/religie witgewassen (integendeel, ze zijn er op de plaasten waar het gebeurd allemaal bij betrokken) en wat meer is: het is onaanvaardbaar dat om het even welke religieuze leider de praktijk goedkeurt of erger nog, aanmoedigt. Dat heeft niemand beweerd en daar gaat de discussie dus ook niet over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#810 |
|
![]() De discussie gaat over het feit dat sommigen deze gruwelijke praktijk misbruiken voor andere doeleinden dan het bestrijden van die praktijk. Sommige mensen misbruiken het om DE Islam in een slecht daglicht te stellen en trekken zich voor de rest geen bal aan van de slachtoffers van de verminking. En dit terwijl nu net vrouwenbesnijdenis niet onlosmakelijk met Islam verbonden is (en andere dingen dat wel of toch veel meer zijn).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#811 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat je dan waarschijnlijk ook niet hebt gezien, is dat in de wet die vrouwenbesnijdenis verbiedt in België staat "Artikel 409 van hetzelfde Wetboek, opgeheven bij de wet van 9 april 1930, wordt opnieuw opgenomen in de volgende lezing ". Hoe zou dat nu toch komen hé? Waarschijnlijk uit ons Islamitisch verleden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#812 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#813 |
|
![]() Niemand heeft hier iets vergoelijkt. Alle vormen van besnijdenis zijn verwerpelijk en moeten bestreden worden. Wat de redenen ook zijn ervoor. Maar dat moet dan wel met de juiste argumenten en vooral met de juiste motivatie gebeuren. Anders bereik je niets en ben je met hele andere dingen bezig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#814 | |
|
![]() Citaat:
Er is niet een "reden" voor het walgelijke gebruik. Dat is nu net het punt. Zo simpel is het jammer genoeg niet. En elk "reden" moet aangepakt worden om het gebruik te bestrijden, het heeft geen zin om maar één "reden" te bestrijden (nogmaals dat blijkt uit de praktijk op het terrein). En als één van die "redenen" een interpretatie van een religie is, dan heeft het weinig zin om op basis daarvan de religie op zich te gaan bestrijden. Het is dan zinvoller om die bepaalde interpretatie ervan bestrijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#815 | |
|
![]() Citaat:
Degenen die hun pijlen op echte klokkenluiders richten, spinnen garen bij de wantoestand die de klokkenluider aanklaagt en hebben er dus alle belang dat die wantoestand blijft bestaan. Dus ook hier weer rammelt jouw allegorie mbt "Spherelikes": die hebben namelijk geen enkel belang bij het instandhouden van vrouwenbesnijdenissen (in het geval van VB'ers gaat de allegorie dan weer wel op: zij spinnen wel degelijk garen uit racisme en wakkeren het ook aan, maar ontkennen natuurlijk in alle toonaarden dat ze racistisch zijn als het met dat racisme dan eens zwaar uit de hand loopt). Laatst gewijzigd door Edina : 6 juni 2006 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#816 | ||||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 6 juni 2006 om 17:41. |
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#817 | |
|
![]() Citaat:
Iedereen hier keurt ELKE vorm van besnijdenis af, heeft voor geen enkele vorm begrip, vergoelijkt, minimaliseert of verontschuldigt niets (dat ga je echt nergens terugvinden). Dat neemt niet weg dat de gevolgen van sommige vormen van besnijdenis veel erger zijn dan bij andere: het aanprikken van de clitoris gelijkstellen aan faraonische besnijdenis is gewoonweg idioot. Dat neemt ook niet weg dat vrouwenbesnijdenis bij alle godsdiensten/religies voorkomt en plaatsgebonden is. En ook niet dat de overgrote meerderheid van de moslims (en van de christenen en joden) het gebruik niet kennen. Dat zijn gewoon allemaal onweerlegbare feiten. Een bovendien zijn een aantal van de aan Spherelike toegewezen quotes eerder van mij afkomstig. En aangezien ze er als citaat staan met de vermelding "oorspronkelijk bericht van Spherelike", lijkt het op kwaad opzet om ze aan iemand anders toe te schrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#818 |
Banneling
|
![]() Gewoon een zoveelste ronde migrantenbashen, in het vooruitzicht van de gemeenteverkiezingen, en wie niet meedoet wordt uitgescholden en persoonlijk aangevallen.
Laatst gewijzigd door filosoof : 6 juni 2006 om 21:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#819 | |
Banneling
|
![]() Als bewijs van het hypocriete van de hetze:
(in de mate dat dat nog altijd niet duidelijk zou zijn, als circe even uit haar schijnheilig-feministische rol valt): Citaat:
Het enige doel is [SIZE=4]punten scoren door moslimbashen[/SIZE], ten voordele van uiteraard het Vuil B. en het lot van de vrouwen en de FGM -zélf ?? DAT is wél hun laatste zorg... Las iemand een duidelijke kritiek van hen op de FGM bij kopten, joden of animisten? ![]() Als 't bij kopten gebeurt ist zo erg niet.. ![]() Sorry, maar voor mij is 't even gruwelijk, of 't nu door christenen, joden, animisten of door moslims gedaan wordt! ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 6 juni 2006 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#820 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vaststaand feit blijft: elk van deze beweringen zijn op een of andere manier ofwel:
Dit staat in contradictie met wat u nochtans zelf beweerde: Er zijn moslims die vrouwen besnijden, en die beroepen zich op een tekst uit de overlevering. (Een klikje op uw eigen tekst hierboven, brengt u naar de bewuste tekst zelf. Dan hoeft bij vergetelheid van wat u zelf schreef, niet langer het slappe excuus te hanteren dat ik niet verwijs, of dat ik refereer naar andermans tekst die naadloos aansluit of herformuleert wat u ook schrijft)
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 7 juni 2006 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |