![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Edina kindje, ik heb hier niemand horen beweren dat het ENKEL bij moslims voorkomt.
Ik heb hier vooral JOU horen beweren op de eerste pagina's dat het NIKS met islam te maken had. over dat Engelse zinnetje: "you can have part of an apple or an orange" is nog iets anders dan "you can have part of an apple or OF an orange". In het eerste geval krijg je een stukje appel en een hele appelsien, in het tweede geval krijg je een stukje appelsien. en nee, is stop niet omdat "ik me vastgereden heb", ik stop omdat ik je gewoon beu ben! Hoe oud ben je in feite? Laatst gewijzigd door circe : 3 juni 2006 om 06:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#662 | ||||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wel Circeje, ik zal een tip van de sluier oplichten. Ik heb nog de gelukkige tijden gekend toen er van het VB nog geen sprake was! Jammer genoeg verzamelden een boel toekomstige VB'ers zich toen al wel in het geweldadige VMO. Dus, nee, ik ben niet het jonge naieve wichtje dat je klaarblijkelijk hoopte. Laatst gewijzigd door Edina : 3 juni 2006 om 14:18. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#663 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn excuses Edina, ik wist niet dat de tijd van dementie al aangetreden was.
Misschien dan toch nog even tijd vrijmaken voor een klein lesje Engels? De originele tekst luidde: Citaat:
to cut : is niet noodzakelijk wegsnijden eg : i have cut my finger raar dat ze niet weet dat indien ze A PIECE van haar finger heeft geCUT ze dan een groter probleem heeft! Laten we dan nog even kijken naar haar duidelijke vertaling: er staat dus wel degelijk dat "'een klein stukje van de voorhuid of [van] de clitoris wordt gesneden tot het bloedt". Oh ja? ik zie nergens die [van] staan, daar gaat het net om! Indien die [van] er had gestaan had het op een STUKJE van de clitoris kunnen slaan, maar dit staat er nu eenmaal niet, kijk nog even: Citaat:
Dagelijks blijven oefenen Edina! Dat blijkt goed te zijn voor de hersenfunctie. Ondertussen heb je toch weeral bijgeleerd dat het gros van de BESNEDEN moslima's zich op hun religie beroepen om dit vreselijke gebruik te blijven volhouden. En bovendien heb je nu ook bijgeleerd dat het in Indonesie (total population: 245,452,739 (July 2006 est.) - 88% muslim) een standaard gebruik is onder moslims, dat mee werd geïmporteerd met de islamitische religie. Zo! we hebben ons best weeral gedaan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#664 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het wordt nu echt wel zielig hoor. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#665 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.synergyaids.com/documents...maleCircum.pdf
ik zag net dat ik toch kon quoten uit het USAID report: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#666 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel dat besnijdenisgedoe is een inbreuk op de fysieke integriteit van de mens.
-Of dat nu krachtens religieuse basisteksten gebeurt, of krachtens interpretaties van religieuze bedienaars plaatsvindt, of bevolen wordt door de freaks die een van beiden volgen, speelt geen rol. -Of het om een klein knipje of wegsnijden van de hele bollenwinkel gaat, speelt geen rol: 't is onmenselijk, verachtelijk, en niet te rijmen met beschaving of mensenrechten. Wie zoiets probeert te vergoelijken, om welke reden ook, met welk sofisme dan ook, is in mijn ogen niet goed bezig. Schaamtelijk dat een rechtse zak als circe in deze materie als een van de weinige op een menselijke manier reageert. ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 3 juni 2006 om 17:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#667 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 3 juni 2006 om 17:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#668 | |
|
![]() Citaat:
En mag ik je er ook op wijzen dat nota bene Circe herhaaldelijk heeft gezegd dat het haar geen bal kan schelen. Laatst gewijzigd door Edina : 3 juni 2006 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#669 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zie ook het rapport van AI op pag. 14 Laatst gewijzigd door circe : 3 juni 2006 om 18:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#670 | ||
|
![]() Circe, lees even wat er staat, ja? Ik heb gezegd dat een aantal mensen dat hebben gezegd, ik heb nergens gezegd dat jij dat hebt gezegd. Maar omdat ook jij blijkbaar over die posts had gelezen, heb ik vandaag al eens een bloemlezing ervan gegeven. Die kan je hier lezen: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=662
Alweer vergeten Circe? En dan beschuldig je mij van dementie? Citaat:
Blijf maar volharden in je hetze. Je bewijst er in ieder geval de slachtoffers van vrouwenbesnijdenis geen dienst mee, integendeel! Maar ja, die kunnen je toch geen bal schelen hé, want daar is het je immers niet om te doen. Ik zal dus maar eindigen met een citaat van http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert21.htm en wees er maar zeker van dat alle organisaties die actief bezig zijn met het bestrijden van deze praktijk die mening delen! Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 3 juni 2006 om 18:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#671 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan klinkt de rest van haar betoog wel héél hypocriet Iedereen spreekt zich ertegen uit hier maar Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 3 juni 2006 om 20:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#672 |
Banneling
|
![]() Dan klinkt de rest van haar betoog wel héél hypocriet...
Meer migrantenjacht dan zorg over het lot van de vrouwen. Pure Vuil B-stijl dus: het is voor dergelijke propaganda dat het VB veroordeeld werd Laatst gewijzigd door filosoof : 3 juni 2006 om 20:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#673 |
Banneling
|
![]() ![]() The senior Islamic authority in Egypt, the Sheikh of Al-Azhar and the Mufti, have stated publicly on a number of occasions that this practice is not required by Islam. http://www.state.gov/g/wi/rls/rep/crfgm/10096.htm Egypt: Report on Female Genital Mutilation (FGM) or Female Genital Cutting (FGC) Released by the Office of the Senior Coordinator for International Women's Issues (vh US state dept dus!) Maar 't moet en zal de islam zijn voor circe...(of voor Pilip Dewinter, circe? ![]() ![]() PS, circe, hoelang ben je al moslima en gediplomeerde in islamietische theologie? Laatst gewijzigd door filosoof : 3 juni 2006 om 20:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#674 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 3 juni 2006 om 20:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#675 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jeps.
Ik lees alles hoor filosoof. Niet enkel wat jij uit de kontekst rukt. ![]()
![]() |
![]() |
#676 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Edina toch, lees nog eens goed wat Circe schreef inplaats van zo paternalistisch te doen.
Citaat:
Citaat:
En waarom krijgen de islamvrouwen geen toegang tot iets waar ze volgens hun godstdienst recht op hebben? Waarom al die excuses en omwegen als de islam er toch voor niets tussen zit? Wij hebben hier toch NOOIT problemen gehad met genitale verminking van vrouwen? 'Toevallig', of omdat er hier (nog) geen islamdictatuur bestond? Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 juni 2006 om 12:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#677 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is Circe, na Distel, het volgende, uitverkoren slachtoffer van je VUIL-F techniek?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 juni 2006 om 12:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#678 | |
|
![]() Citaat:
Ik herhaal dus: Vrouwenbesnijdenis heeft NIETS MET RELIGIE OP ZICH te maken. Het is een pre-Islamistisch/pre-Christelijk streekgebonden gebruik. Wat niet wegneemt dat VANDAAG op sommige plaatsen waar het gebeurt, religie wel door sommigen wordt misbruikt om het te rechtvaardigen. En dat is niet alleen voor moslims zo, maar even goed voor christenen (is reeds allemaal aangetoond in de thread). Maar er worden veel meer redenen gebruikt om het te rechtvaardigen. Het is in de eerste plaats een streekgebonden traditie, waarbij het religieuse aspect bestrijden een onderdeel is, maar zeker en vast niet het belangrijkste onderdeel. Daar zijn alle organisaties en personen die vrouwenbesnijdenis actief bestrijden het over eens, inclusief Waris Dirie. Enkel dgenen die het probleem van de vrouwenbesnijdenis MISBRUIKEN in hun hetze tegen de Islam beweren nog het tegendeel. En voor alle duidelijkheid: dat het nu jammer genoeg ook in onze streken gebeurt heeft wederom niets te maken met Islam op zich, maar alles met de migratie van mensen uit streken waar het een diep gewortelde traditie is en dat zijn dus niet alleen moslims, maar ook christenen. De ergste vorm van vrouwenbesnijdenis wordt vooral toegepast in Oost-Afrika en dat is met de uitzondering van Somalië ongeveer 50-50 moslims en christenen. En nogmaals: de meerderheid van de moslimlanden kent het gebruik niet, het gebruik is onbekend in de meeste moslimlanden (inclusief de 2 moslimlanden - Saoedi Arabië en Iran - die de sharia strikt volgen) en het gebruik wordt zelfs in meer niet-moslimlanden dan moslimlanden toegepast. Allemaal onweerlegbare feiten die mijn eerste stelling uit deze thread staven. Anderen hebben daarentegen de hele tijd hun stellingen moeten bijstellen, doch kunnen dat vooralsnog blijkbaar moeilijk toegeven. Laatst gewijzigd door Edina : 4 juni 2006 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#679 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals Edina:
Kerstmis heeft NIKS met het christendom te maken. het was een pre-christelijk gebruik in deze contreien. Het feit dat ondertussen over héél de wereld Kerstmis gevierd wordt heeft volgens uw redenering ook niks met het christendom te maken,maar enkel en alleen met de Keltische traditie. Fijn dat we toch tot een consensus gekomen zijn nietwaar? --------- Nu, in geval we Kerstmis zouden willen bannen, heeft het natuurlijk totaal geen zin om het christendom daarbij te betrekken, dat zou van de pot gerukt zijn, vermits het NIKS met de christelijke religie te maken heeft natuurlijk. Nee, om kerstmis te bannen gaan we op zoek naar de pre-christelijke Keltische origines, en dat gaan we aan de christelijke mensen in Afrika even uitleggen met volgende bewijzen: er lag helemaal geen sneeuw in Nazareth, de os en de ezel moesten het kindje zelfs niet warm houden, kerstbomen staan er ook niet, en er was zeker geen open haard met Joelblok in het stalletje. Dus beste christelijke Afrikaantjes, nu dat je d�*t weet, gaan jullie zeker geen kerstmis meer vieren hé. ----------- En dan gaan we even de besnijdenisrituelen aanpakken: Nee, het heeft niks met religie te maken hoor. De christelijke afrikaantjes weten dat in feite, want die leggen een "besnijdenisblok" op het vuur met hun feest. Voor hen maakt het niks uit of het nu met religie te maken heeft of niet. De moslim (afrikaantjes+indonesiers) weten nog niet dat het niks met hun religie te maken heeft. Daarom moet je eerst duidelijk maken dat de imam in feite dom en achterlijk is, dat ze hun eigen hadiths niet gelezen hebben (o... is dat geen paternalistisch racisme om zoiets tegen analfabeten te durven zeggen?), maar kom! ZE ZIJN GEWOON DOM EN MIS! En vanaf dan staat de weg open voor zuster Edina die als goede hulpverleenster Erithrea al heeft bezocht en daar de orde op zaken heeft kunnen stellen! Bovendien gaat zuster Edina aan de Europese grenzen een inburgeringscursus organizeren waarin staat welke hadith er wèl mogen gevolgd worden en welke niet. Dit zal gesteund worden door alle bedienaars van islam in Europa, en het boekje waarin ergens op vorige pagina's naar verwezen wordt, zal door Edina persoonlijk van de markt worden gehaald. (uiteraard na tussenspraak met Minister van Justitie Onkelinx, die nochtans zwaar voor vrije meningsuiting is, en de homo's graag een cursus zweefvliegen laat krijgen middels het ander boekje: "de weg van de moslim" ) Enfin, ik heb het na 17 pagina's eindelijk begrepen [SIZE="3"]KNUPPEL [/SIZE] ![]() Ik vraag me nu af of zuster Edina dezelfde redenering wil volgen met o.a. volgende zaken, die evenmin in de Koran staan noch in de hadith: - het dragen van hoofddoekjes, sluiers of boerka's - het verbod op huwen van moslimmeisjes met niet-moslims Deze laatste dingen hebben evenmin iets met religie te maken, enkel met traditie. Traditie mag dus volgens Edina verbroken worden. Wanneer begin je eraan zuster? Is dat geen leuke ontknoping? |
![]() |
![]() |
![]() |
#680 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Toch hetvolgende: tradities waarbij de rechten van iemand worden geschonden mogen niet alleen, maar moeten ook verbroken worden. En daar zal ik volop aan meewerken. Alleen bepaal gelukkig jij niet wanneer iemand's rechten geschonden worden. Wanneer iemand uit vrije wil een hoofddoek draagt, is dat geen enkel probleem. En wanneer iemand verplicht wordt om een hoofddoek te dragen tegen haar wil, zal het verbod op die hoofddoek de positie van de vrouw in kwestie niet noodzakelijk verbeteren. Maar dat snap jij waarschijnlijk niet, aangezien voor jou alle problemen blijbaar een simplistishe oplossing kennen. Laatst gewijzigd door Edina : 4 juni 2006 om 14:45. |
|||||
![]() |
![]() |