Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2006, 06:54   #661
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Edina kindje, ik heb hier niemand horen beweren dat het ENKEL bij moslims voorkomt.

Ik heb hier vooral JOU horen beweren op de eerste pagina's dat het NIKS met islam te maken had.

over dat Engelse zinnetje:

"you can have part of an apple or an orange" is nog iets anders dan "you can have part of an apple or OF an orange". In het eerste geval krijg je een stukje appel en een hele appelsien, in het tweede geval krijg je een stukje appelsien.

en nee, is stop niet omdat "ik me vastgereden heb", ik stop omdat ik je gewoon beu ben!

Hoe oud ben je in feite?

Laatst gewijzigd door circe : 3 juni 2006 om 06:55.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 14:13   #662
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Edina kindje, ik heb hier niemand horen beweren dat het ENKEL bij moslims voorkomt.
Dat zal dan wel wegens zeer selectief lezen zijn. Een kleine bloemlezing (waarbij ik dan nog de stukjes van anderen zoals Stefanie, Knuppel en Noorman er uit laat die dat ook gesugereerd hebben en het plots ontkenden of gewoon zwegen nadat ze er op gewezen werden dat dat niet klopte):

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjan Bekijk bericht
In tegenstelling tot wat je beweert komt vrouwenbesnijdenis NIET voor bij joden (enkel besnijdenis van jongens) en ook NIET bij christenen. Vrouwenbesnijdenis (of verminking) komt wel nog voor bij een aantal primitieve, animistische culturen in Afrika en in sommige islamitische landen in Afrika en Azië.
Citaat:
Ik herhaal het nog eens: vrouwenbesnijdeneis komt voor in sommige islamitische landen en bepaalde primitieve culturen in Afrika.
Citaat:
Vrouwenbesnijdenis is een primitief pre-islamitisch gebruik dat nog voorkomt in een aantal islamitische landen (die ik al heb genoemd) en bij bepaalde primitieve en animistische volkeren in Afrika. .... Als er in Ethiopië 'christenen' zouden worden besneden, dien je dit wel te kunnen bewijzen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EXTREEM Bekijk bericht
Een uitvinding van moslims! Wie laat anders zijn dochter besnijden
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Ik heb het VB niet nodig om deze achterlijke islamitische praktijk te veroordelen.
Citaat:
Al die politiek correcte afzeik doet niets af aan de gruwelijke realiteit dat FGM hoofdzakelijk haar grond vindt in het islamitisch geloof en hoofdzakelijk toegepast wordt in islamitische landen.
FGM en islam zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Citaat:
In de koran staan wel drie paragrafen waarin de besnijding van de vrouw behandeld wordt. Het wordt niet expliciet afgekeurd. Wat er staat is : "als het dan toch moet, dat er niet overdreven gesneden moet worden. Maw beperk de genitale mutilatie tot een minimum. Geen infibulatie, maar nog steeds wel het wegsnijden van kleine schaamlippen en clitoris.
Verder is het zo dat de FGM heel snel de wereld zou kunnen uitgeholpen worden indien de islamitische geestelijke leiders (want in de praktijk komt dit alleen voor in moslimlanden) in die gebieden waar deze gruwel een traditie is, zouden oproepen om die traditie te doen stoppen en het dom islamitische klootjesvolk erop zouden wijzen dat de koran het niet voorschrijft.
Alleen doen ze dat niet, omdat het niet pas in de islamitische cultuur van vrouwenonderdrukking.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chyron0 Bekijk bericht
En waarom mag je niet tégen de Islam zijn ? En als je ertegen bent, waarom zou je die mening dan niet mogen uiten ? En waarom zou je die niet mogen staven met een aantal feiten die in dit tijdperk zo goed als uitsluitend in bepaalde islamitische landen en middens gepraktizeerd worden en die wij (= normale niet-gehersenspoelde Europeanen)als barbaars en wreed beschouwen.
----------------------------

Citaat:
Ik heb hier vooral JOU horen beweren op de eerste pagina's dat het NIKS met islam te maken had.
Nee, Circe. Ik heb hier de hele tijd beweerd dat het NIETS MET ISLAM (OF GODSDIENST/RELIGIE) OP ZICH heeft te maken en dat het dus NIET ONLOSMAKELIJK met Islam verbonden kan worden, aangezien het in de eerste plaats een zeer oude streekgebonden traditie is. Je wil het maar niet snappen, hé? Ik heb nooit ontkend dat op sommige plaatsen Islam (en andere godsdiensten/religies) vandaag misbruikt worden om het gebruik te rechtvaardigen. Dus nog maar eens: de meerderheid van de moslims kennen het gebruik niet, in de meerderheid van de moslimlanden wordt het niet toegepast en het wordt bovendien zelfs in meer niet-moslimlanden dan moslimlanden toegepast. Al die cijfers heb ik reeds aangetoond in deze thread.

Citaat:
over dat Engelse zinnetje:
"you can have part of an apple or an orange" is nog iets anders dan "you can have part of an apple or OF an orange". In het eerste geval krijg je een stukje appel en een hele appelsien, in het tweede geval krijg je een stukje appelsien.
Wil je hier nu terug opnieuw beweren dat er in dat rapport mbt Indonesië staat dat soms de volledige clitoris wordt weggesneden? En dat terwijl je enkele posts geleden nog zat te ontkennen dat je dat ooit had beweerd? Ken je het woord kazakdraaien? Ik zou toch die cursus Engels overwegen. Kan je de leraar ineens vragen hoe je dat zinnetje uit het rapport nu precies moet vertalen. En voor alle duidelijk: er staat dus wel degelijk dat "'een klein stukje van de voorhuid of [van] de clitoris wordt gesneden tot het bloedt".

Citaat:
en nee, is stop niet omdat "ik me vastgereden heb", ik stop omdat ik je gewoon beu ben!
Voeg dan ook de daad ook bij je woord en stop ermee. Je hebt je hier nu echt wel belachelijk genoeg gemaakt door de tegenstrijdigheden die je hier hebt verkondigd mbt vrouwenbesnijdenis (zie mijn vorige post). Om nog maar te zwijgen van het feit dat je hier zelfs zat te ontkennen dat de veroordeling voor racisme van het VB zowel door het Hof van Cassatie als door het Hof van Straatsburg werden bekrachtigd (onwetend of bewust, dat laat ik in het midden).

Citaat:
Hoe oud ben je in feite?
Wel Circeje, ik zal een tip van de sluier oplichten. Ik heb nog de gelukkige tijden gekend toen er van het VB nog geen sprake was! Jammer genoeg verzamelden een boel toekomstige VB'ers zich toen al wel in het geweldadige VMO. Dus, nee, ik ben niet het jonge naieve wichtje dat je klaarblijkelijk hoopte.

Laatst gewijzigd door Edina : 3 juni 2006 om 14:18.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 15:22   #663
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Mijn excuses Edina, ik wist niet dat de tijd van dementie al aangetreden was.

Misschien dan toch nog even tijd vrijmaken voor een klein lesje Engels?

De originele tekst luidde:

Citaat:
The TBAs cut a small piece of the prepuce (clitoral hood) or the clitoris itself until bleeding occurred.
commentaar van Miss Edina:
to cut : is niet noodzakelijk wegsnijden eg : i have cut my finger

raar dat ze niet weet dat indien ze A PIECE van haar finger heeft geCUT ze dan een groter probleem heeft!

Laten we dan nog even kijken naar haar duidelijke vertaling:

er staat dus wel degelijk dat "'een klein stukje van de voorhuid of [van] de clitoris wordt gesneden tot het bloedt".

Oh ja? ik zie nergens die [van] staan, daar gaat het net om! Indien die [van] er had gestaan had het op een STUKJE van de clitoris kunnen slaan, maar dit staat er nu eenmaal niet, kijk nog even:

Citaat:
The TBAs cut a small piece of the prepuce (clitoral hood) or the clitoris itself until bleeding occurred.
-----------------

Dagelijks blijven oefenen Edina! Dat blijkt goed te zijn voor de hersenfunctie.

Ondertussen heb je toch weeral bijgeleerd dat het gros van de BESNEDEN moslima's zich op hun religie beroepen om dit vreselijke gebruik te blijven volhouden. En bovendien heb je nu ook bijgeleerd dat het in Indonesie (total population: 245,452,739 (July 2006 est.) - 88% muslim) een standaard gebruik is onder moslims, dat mee werd geïmporteerd met de islamitische religie.

Zo! we hebben ons best weeral gedaan.
Oud 3 juni 2006, 15:50   #664
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn excuses Edina, ik wist niet dat de tijd van dementie al aangetreden was.

Misschien dan toch nog even tijd vrijmaken voor een klein lesje Engels?

De originele tekst luidde:

commentaar van Miss Edina:
to cut : is niet noodzakelijk wegsnijden eg : i have cut my finger

raar dat ze niet weet dat indien ze A PIECE van haar finger heeft geCUT ze dan een groter probleem heeft!
Circeje, ik dacht dat je ging zwijgen en dat zou je dus echt wel beter doen, want je blijft maar onzin verkopen. IK heb dat helemaal niet geschreven!!! Dat was spherelike!!! Kijk maar na en begin je vooral zorgen te maken over jouw naderende dementie. Waarom toch zo gefixeerd op mij? Lichte frustratie omdat je geen argumenten meer hebt?

Citaat:
Laten we dan nog even kijken naar haar duidelijke vertaling:

er staat dus wel degelijk dat "'een klein stukje van de voorhuid of [van] de clitoris wordt gesneden tot het bloedt".

Oh ja? ik zie nergens die [van] staan, daar gaat het net om! Indien die [van] er had gestaan had het op een STUKJE van de clitoris kunnen slaan, maar dit staat er nu eenmaal niet, kijk nog even:
Die van staat tussen [ ] om er op te wijzen dat die er helemaal niet hoeft te staan om toch die betekenis te hebben, niet in het Nederlands en al helemaal niet in het Engels. Dat had ik je in een eerdere post ook al uitgelegd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
"de TBA's snijden een klein stukje van de voorhuid of [van] de clitoris zelf tot het bloedt". Dat kleine stukje is dus toepasselijk op zowel voorhuid als clitoris. Zelfs in het Nederlands is het niet nodig om die "van" nog eens voor clitoris te zetten en in het Engels zou het volgens mij zelfs fout zijn om nog eens "of" voor clitoris te zetten.
Ter illustratie (kijk maar na in een Engelse woordenboek, bv. http://www.m-w.com/cgi-bin/dictionary): Fillet = a piece or slice of boneless meat or fish. Dat wil dus niet zeggen dat een fillet een stukje vlees zonder beenderen of een vis zonder graten is, maar wel degelijk dat een fillet een stukje vlees zonder beenderen of een stukje vis zonder graten is.

Citaat:
Ondertussen heb je toch weeral bijgeleerd dat het gros van de BESNEDEN moslima's zich op hun religie beroepen om dit vreselijke gebruik te blijven volhouden. En bovendien heb je nu ook bijgeleerd dat het in Indonesie (total population: 245,452,739 (July 2006 est.) - 88% muslim) een standaard gebruik is onder moslims, dat mee werd geïmporteerd met de islamitische religie.
Nee, Circeje. Je blijft verkeerd zitten. Een deel (niet het gros) van de moslims die vrouwenbesnijdenis toepassen beroepen zich ONDER MEER op religie zonder te weten op welk Islamitisch voorschrift ze zich daarvoor baseren (ook in Indonesië). Net zoals een deel van de niet-moslims die vrouwenbesnijdenis toepassen zich ONDER MEER beroepen op hun religie/godsdienst. Lees het rapport van de US State Department er toch nog maar eens op na. En het werd vermoedelijk geïntroduceerd door Islam, doch kende pas recent zijn wijde verbreiding ondanks het feit dat Islam daar al langer wijd verbreid was. Het is overal in de eerste plaats een traditie.

Het wordt nu echt wel zielig hoor.
Oud 3 juni 2006, 17:15   #665
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

http://www.synergyaids.com/documents...maleCircum.pdf
ik zag net dat ik toch kon quoten uit het USAID report:
Citaat:
Approximately 5%
of FC cases performed by each type of traditional provider involved excision of tissue. In
comparison, most of the FC cases where midwives provided services, used excision (57%),
and incision was also common (31%), while only one-tenth were rubbed and scraped
Citaat:
But where scissors were used, cutting was almost always involved, including
incision (22%) and excision (72%).
Citaat:
One midwife in Padang City described the FC by pinching directly with tweezers
and then cutting the tip of the clitoris with scissors.
Citaat:
One midwife in Padang Pariaman admitted cutting the genital part as a proof the
girl has already been ‘formally’ circumcised. Family can request the proof through the
removed tissue to be buried. If there is no proof her Islam would not be considered‘formal’.
Citaat:
According to direct observations during a FC mass event in Bandung-West Java,
that was organized by Assalam Foundation and involved almost 100 girl children and a
few girl adolescents, the observers did witness actual cutting of the clitoris by the
midwives and the certified circumcisers
.

Oud 3 juni 2006, 17:27   #666
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Heel dat besnijdenisgedoe is een inbreuk op de fysieke integriteit van de mens.
-Of dat nu krachtens religieuse basisteksten gebeurt, of krachtens interpretaties van religieuze bedienaars plaatsvindt, of bevolen wordt door de freaks die een van beiden volgen, speelt geen rol.
-Of het om een klein knipje of wegsnijden van de hele bollenwinkel gaat, speelt geen rol: 't is onmenselijk, verachtelijk, en niet te rijmen met beschaving of mensenrechten.

Wie zoiets probeert te vergoelijken, om welke reden ook, met welk sofisme dan ook, is in mijn ogen niet goed bezig.
Schaamtelijk dat een rechtse zak als circe in deze materie als een van de weinige op een menselijke manier reageert.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 3 juni 2006 om 17:29.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 17:38   #667
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.synergyaids.com/documents...maleCircum.pdf
ik zag net dat ik toch kon quoten uit het USAID report:
Er staat nergens dat de clitoris helemaal wordt weggesneden Circe (excision of tissue is niet hetzelfde als excision of the clitoris; cutting of the clitoris is niet hetzelfde als cutting off the clitoris)!!! Wat wil je nu eigenlijk bewijzen. Ik heb toch de hele tijd al gezegd dat er soms een stukje van de voorhuid van de clitoris of van de clitoris zelf wordt weggesneden? En in tegenstelling tot jou, kan het mij wel degelijk schelen wat er met die meisjes gebeurt, maar de hele clitoris wegsnijden (zoals wel degelijk gebeurt op andere plaatsten) is nu eenmaal niet hetzelfde als een stukje ervan afsnijden. Uit hetzelfde rapport:

Citaat:
The study findings did not reveal any clear immediate or long-term physical or psychological complications of FC for girls or women.
Dat maakt het nog steeds niet aanvaardbaar, maar je kan niet blijven zeggen dat het van dezelfde orde is als de praktijken in Afrika.

Laatst gewijzigd door Edina : 3 juni 2006 om 17:50.
Oud 3 juni 2006, 17:47   #668
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wie zoiets probeert te vergoelijken, om welke reden ook, met welk sofisme dan ook, is in mijn ogen niet goed bezig.
Schaamtelijk dat een rechtse zak als circe in deze materie als een van de weinige op een menselijke manier reageert.
Kan je mij even zeggen waar ik iets zou vergoelijkt hebben aub??? Ik herhaal bijna elke keer weer dat ik geen enkele vorm van besnijdenis goedpraat (ook niet bij mannen overigens, tenzij dan om medische redenen). Daar gaat de discussie hier niet over. Het gaat erover dat er hier een aantal mensen eerst verklaarden dat het om een exclusief en typisch Islamitisch gebruik ging en dit op basis van door mij en anderen aangebrachte feiten hebben telkens hebben moeten afzwakken. En nog steeds niet willen toegeven dat het niet onlosmakelijk verboden is met Islam. En de juiste omvang en alle redenen erkennen is nu juist essentieel in het bestrijden ervan. Vrouwenbesnijdenis misbruiken in de hetze tegen Islam is een regelrechte kaaklsag voor alle slachtoffers van besnijdenis en de mensen die er actief tegen strijden!

En mag ik je er ook op wijzen dat nota bene Circe herhaaldelijk heeft gezegd dat het haar geen bal kan schelen.

Laatst gewijzigd door Edina : 3 juni 2006 om 17:52.
Oud 3 juni 2006, 17:58   #669
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaat de discussie hier niet over. Het gaat erover dat er hier een aantal mensen eerst verklaarden dat het om een exclusief en typisch Islamitisch gebruik ging
WAAR HEB IK DAT GEZEGD?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Vrouwenbesnijdenis heeft NIETS met religie op zich te maken, maar alles met regio.
Ik heb gewoon steeds beweerd dat vrouwenbesnijdenis door islam wordt verrechtvaardigd in tenminste één sahih hadith, terwijl de geleerden er nog verschillende aan toegevoegd hebben die ik zelfs niet kende.

Zie ook het rapport van AI op pag. 14

Laatst gewijzigd door circe : 3 juni 2006 om 18:08.
Oud 3 juni 2006, 18:56   #670
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
WAAR HEB IK DAT GEZEGD?
Circe, lees even wat er staat, ja? Ik heb gezegd dat een aantal mensen dat hebben gezegd, ik heb nergens gezegd dat jij dat hebt gezegd. Maar omdat ook jij blijkbaar over die posts had gelezen, heb ik vandaag al eens een bloemlezing ervan gegeven. Die kan je hier lezen: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=662
Alweer vergeten Circe? En dan beschuldig je mij van dementie?

Citaat:
Ik heb gewoon steeds beweerd dat vrouwenbesnijdenis door islam wordt verrechtvaardigd in tenminste één sahih hadith, terwijl de geleerden er nog verschillende aan toegevoegd hebben die ik zelfs niet kende.Zie ook het rapport van AI op pag. 14
Circe toch. Je wil tegen beter weten in de niet bestaande band tussen DE Islam en vrouwenbesnijdenis blijven volhouden. Ook al heb ik je keer op keer feiten gegeven die dat weerleggen. Foei foei. Lees nog maar eens mijn mijn volgende post (daar staat het allemaal in samengevat): http://forum.politics.be/showthread.php?t=51005&page=34

Blijf maar volharden in je hetze. Je bewijst er in ieder geval de slachtoffers van vrouwenbesnijdenis geen dienst mee, integendeel! Maar ja, die kunnen je toch geen bal schelen hé, want daar is het je immers niet om te doen.

Ik zal dus maar eindigen met een citaat van http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert21.htm
en wees er maar zeker van dat alle organisaties die actief bezig zijn met het bestrijden van deze praktijk die mening delen!

Citaat:
Wanneer men vrouwenbesnijdenis toeschrijft aan 'de islam', doet men dat dan ook niet alleen ten onrechte, men bewijst er muslimvrouwen ook een zeer slechte dienst mee. Op die manier immers manoeuvreert men muslimvrouwen die zich tegen vrouwenbesnijdenis willen verzetten, in een positie waarin ze niet anders kunnen dan ofwel akkoord te gaan met de vrouwenbesnijdenis, ofwel zich te keren tegen hun religie. Tot dat laatste zijn weinigen bereid. Het gevolg is dat de vrouwenbesnijdenissen in sommige regio's maar blijven doorgaan en dat vrouwen slachtoffer blijven worden van deze verminking, terwijl er in de islam juist tal van argumenten voorhanden zijn tegen dit gebruik. Met doet er dan ook veel beter aan deze vrouwen toegang te geven tot (ook religieuze) informatie en scholing (waar zij volgens de islam overigens recht op hebben), zodat ze zich desgevallend ook op grond van gefundeerde religieuze argumenten kunnen verzetten tegen vrouwenbesnijdenis en eventueel schadeclaims kunnen indienen op grond van de rechten die de islam hen toekent.

Laatst gewijzigd door Edina : 3 juni 2006 om 18:57.
Oud 3 juni 2006, 19:53   #671
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noteer even: van mij mogen ze knippen en snijden en afkappen zoals ze willen hoor! ik ga daar zelfs geen blokje voor om!
Ben je nu gelukkig?
kwestie van even eraan te herinneren hoe circe zélf haar standpunt samenvat...
Dan klinkt de rest van haar betoog wel héél hypocriet
Iedereen spreekt zich ertegen uit hier maar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
mogen ze knippen en snijden en afkappen zoals ze willen hoor! ik ga daar zelfs geen blokje voor om!

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 juni 2006 om 20:10.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 20:00   #672
filosoof
Banneling

Standaard

Dan klinkt de rest van haar betoog wel héél hypocriet...
Meer migrantenjacht dan zorg over het lot van de vrouwen.
Pure Vuil B-stijl dus: het is voor dergelijke propaganda dat het VB veroordeeld werd

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 juni 2006 om 20:13.
Oud 3 juni 2006, 20:30   #673
filosoof
Banneling

Standaard

http://forum.politics.be/showthread....ro#post1725901

The senior Islamic authority in Egypt, the Sheikh of Al-Azhar and the Mufti, have stated publicly on a number of occasions that this practice is not required by Islam.
http://www.state.gov/g/wi/rls/rep/crfgm/10096.htm
Egypt: Report on Female Genital Mutilation (FGM) or Female Genital Cutting (FGC)

Released by the Office of the Senior Coordinator for International Women's Issues (vh US state dept dus!)

Maar 't moet en zal de islam zijn voor circe...(of voor Pilip Dewinter, circe?)The senior Islamic authority in Egypt, the Sheikh of Al-Azhar and the Mufti, die weten er dus onvoldoende van en preken tégen zijn eigen kapelleke, maar "onze(euhm,euhm)" circe, DIE weet het WEL!? DIE weet het BETER!? Wat een autoriteit...

PS, circe, hoelang ben je al moslima en gediplomeerde in islamietische theologie?

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 juni 2006 om 20:37.
Oud 3 juni 2006, 20:43   #674
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
mogen ze knippen en snijden en afkappen zoals ze willen hoor! ik ga daar zelfs geen blokje voor om!
Euhm, euhm, U zei "een menselijke manier"?

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 juni 2006 om 20:46.
Oud 4 juni 2006, 10:19   #675
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jeps.
Ik lees alles hoor filosoof.
Niet enkel wat jij uit de kontekst rukt.
Oud 4 juni 2006, 12:34   #676
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Edina toch, lees nog eens goed wat Circe schreef inplaats van zo paternalistisch te doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Circe
Ik heb gewoon steeds beweerd dat vrouwenbesnijdenis door islam wordt verrechtvaardigd in tenminste één sahih hadith, terwijl de geleerden er nog verschillende aan toegevoegd hebben die ik zelfs niet kende.Zie ook het rapport van AI op pag. 14
Citaat:
Wanneer men vrouwenbesnijdenis toeschrijft aan 'de islam', doet men dat dan ook niet alleen ten onrechte, men bewijst er muslimvrouwen ook een zeer slechte dienst mee. Op die manier immers manoeuvreert men muslimvrouwen die zich tegen vrouwenbesnijdenis willen verzetten, in een positie waarin ze niet anders kunnen dan ofwel akkoord te gaan met de vrouwenbesnijdenis, ofwel zich te keren tegen hun religie. Tot dat laatste zijn weinigen bereid. Het gevolg is dat de vrouwenbesnijdenissen in sommige regio's maar blijven doorgaan en dat vrouwen slachtoffer blijven worden van deze verminking, terwijl er in de islam juist tal van argumenten voorhanden zijn tegen dit gebruik. Met doet er dan ook veel beter aan deze vrouwen toegang te geven tot (ook religieuze) informatie en scholing (waar zij volgens de islam overigens recht op hebben), zodat ze zich desgevallend ook op grond van gefundeerde religieuze argumenten kunnen verzetten tegen vrouwenbesnijdenis en eventueel schadeclaims
Waarom zouden moslimvrouwen zich eigenlijk moeten verzetten tegen iets dat niets met hun godsdienst te maken heeft?
En waarom krijgen de islamvrouwen geen toegang tot iets waar ze volgens hun godstdienst recht op hebben?

Waarom al die excuses en omwegen als de islam er toch voor niets tussen zit?

Wij hebben hier toch NOOIT problemen gehad met genitale verminking van vrouwen?
'Toevallig', of omdat er hier (nog) geen islamdictatuur bestond?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 juni 2006 om 12:37.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 12:40   #677
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Is Circe, na Distel, het volgende, uitverkoren slachtoffer van je VUIL-F techniek?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 juni 2006 om 12:41.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 13:29   #678
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Edina toch, lees nog eens goed wat Circe schreef inplaats van zo paternalistisch te doen.

Waarom al die excuses en omwegen als de islam er toch voor niets tussen zit?
Knuppel toch, lees eerst eens de rest van de discussie voor je mij van iets beschuldigd dat ik nooit heb gezegd.

Ik herhaal dus: Vrouwenbesnijdenis heeft NIETS MET RELIGIE OP ZICH te maken. Het is een pre-Islamistisch/pre-Christelijk streekgebonden gebruik. Wat niet wegneemt dat VANDAAG op sommige plaatsen waar het gebeurt, religie wel door sommigen wordt misbruikt om het te rechtvaardigen. En dat is niet alleen voor moslims zo, maar even goed voor christenen (is reeds allemaal aangetoond in de thread). Maar er worden veel meer redenen gebruikt om het te rechtvaardigen. Het is in de eerste plaats een streekgebonden traditie, waarbij het religieuse aspect bestrijden een onderdeel is, maar zeker en vast niet het belangrijkste onderdeel. Daar zijn alle organisaties en personen die vrouwenbesnijdenis actief bestrijden het over eens, inclusief Waris Dirie. Enkel dgenen die het probleem van de vrouwenbesnijdenis MISBRUIKEN in hun hetze tegen de Islam beweren nog het tegendeel.

En voor alle duidelijkheid: dat het nu jammer genoeg ook in onze streken gebeurt heeft wederom niets te maken met Islam op zich, maar alles met de migratie van mensen uit streken waar het een diep gewortelde traditie is en dat zijn dus niet alleen moslims, maar ook christenen. De ergste vorm van vrouwenbesnijdenis wordt vooral toegepast in Oost-Afrika en dat is met de uitzondering van Somalië ongeveer 50-50 moslims en christenen.

En nogmaals: de meerderheid van de moslimlanden kent het gebruik niet, het gebruik is onbekend in de meeste moslimlanden (inclusief de 2 moslimlanden - Saoedi Arabië en Iran - die de sharia strikt volgen) en het gebruik wordt zelfs in meer niet-moslimlanden dan moslimlanden toegepast. Allemaal onweerlegbare feiten die mijn eerste stelling uit deze thread staven. Anderen hebben daarentegen de hele tijd hun stellingen moeten bijstellen, doch kunnen dat vooralsnog blijkbaar moeilijk toegeven.

Laatst gewijzigd door Edina : 4 juni 2006 om 13:31.
Oud 4 juni 2006, 14:14   #679
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Nogmaals Edina:

Kerstmis heeft NIKS met het christendom te maken. het was een pre-christelijk gebruik in deze contreien.

Het feit dat ondertussen over héél de wereld Kerstmis gevierd wordt heeft volgens uw redenering ook niks met het christendom te maken,maar enkel en alleen met de Keltische traditie.

Fijn dat we toch tot een consensus gekomen zijn nietwaar?

---------

Nu, in geval we Kerstmis zouden willen bannen, heeft het natuurlijk totaal geen zin om het christendom daarbij te betrekken, dat zou van de pot gerukt zijn, vermits het NIKS met de christelijke religie te maken heeft natuurlijk.

Nee, om kerstmis te bannen gaan we op zoek naar de pre-christelijke Keltische origines, en dat gaan we aan de christelijke mensen in Afrika even uitleggen met volgende bewijzen:
er lag helemaal geen sneeuw in Nazareth, de os en de ezel moesten het kindje zelfs niet warm houden, kerstbomen staan er ook niet, en er was zeker geen open haard met Joelblok in het stalletje.

Dus beste christelijke Afrikaantjes, nu dat je d�*t weet, gaan jullie zeker geen kerstmis meer vieren hé.

-----------

En dan gaan we even de besnijdenisrituelen aanpakken:

Nee, het heeft niks met religie te maken hoor.

De christelijke afrikaantjes weten dat in feite, want die leggen een "besnijdenisblok" op het vuur met hun feest. Voor hen maakt het niks uit of het nu met religie te maken heeft of niet.

De moslim (afrikaantjes+indonesiers) weten nog niet dat het niks met hun religie te maken heeft. Daarom moet je eerst duidelijk maken dat de imam in feite dom en achterlijk is, dat ze hun eigen hadiths niet gelezen hebben (o... is dat geen paternalistisch racisme om zoiets tegen analfabeten te durven zeggen?), maar kom! ZE ZIJN GEWOON DOM EN MIS!
En vanaf dan staat de weg open voor zuster Edina die als goede hulpverleenster Erithrea al heeft bezocht en daar de orde op zaken heeft kunnen stellen!

Bovendien gaat zuster Edina aan de Europese grenzen een inburgeringscursus organizeren waarin staat welke hadith er wèl mogen gevolgd worden en welke niet. Dit zal gesteund worden door alle bedienaars van islam in Europa, en het boekje waarin ergens op vorige pagina's naar verwezen wordt, zal door Edina persoonlijk van de markt worden gehaald. (uiteraard na tussenspraak met Minister van Justitie Onkelinx, die nochtans zwaar voor vrije meningsuiting is, en de homo's graag een cursus zweefvliegen laat krijgen middels het ander boekje: "de weg van de moslim" )

Enfin, ik heb het na 17 pagina's eindelijk begrepen [SIZE="3"]KNUPPEL [/SIZE] !

Ik vraag me nu af of zuster Edina dezelfde redenering wil volgen met o.a. volgende zaken, die evenmin in de Koran staan noch in de hadith:

- het dragen van hoofddoekjes, sluiers of boerka's
- het verbod op huwen van moslimmeisjes met niet-moslims

Deze laatste dingen hebben evenmin iets met religie te maken, enkel met traditie. Traditie mag dus volgens Edina verbroken worden. Wanneer begin je eraan zuster?

Is dat geen leuke ontknoping?
Oud 4 juni 2006, 14:43   #680
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals Edina:

Kerstmis heeft NIKS met het christendom te maken. het was een pre-christelijk gebruik in deze contreien.

Het feit dat ondertussen over héél de wereld Kerstmis gevierd wordt heeft volgens uw redenering ook niks met het christendom te maken,maar enkel en alleen met de Keltische traditie.
Schatje, uw vergelijking rammelt aan alle kanten, aangezien Kerstmis een christelijk feest is geworden dat door alle christenen wordt gevierd (alleen het tijdstip waarop verschilt). Vrouwenbesnijdenis daarentegen is een streekgebonden traditie die op sommige plaatsen een religieus karakter heeft gekregen (en dit niet exclusief bij moslims). De meerderheid van de moslims kennen het gebruik bovendien niet en het gebruik is ook onbekend in de meerderheid van de moslimlanden, inclusief de 2 landen die de sharia het striktst volgen (Saoedi-Arabië en Iran) en het gebruik gebeurt in meer niet-moslimslanden dan in moslimlanden.

Citaat:
De christelijke afrikaantjes weten dat in feite, want die leggen een "besnijdenisblok" op het vuur met hun feest. Voor hen maakt het niks uit of het nu met religie te maken heeft of niet.
En maar blijven liegen hé. Ik heb je al aangetoond dat dat niet klopt. Ook in Christelijke kringen heeft vrouwenbesnijdenis op sommige plaatsen een religieus karakter. In Ethiopië bijvoorbeeld weigeren sommige prietsers onbesneden meisjes te dopen.

Citaat:
De moslim (afrikaantjes+indonesiers) weten nog niet dat het niks met hun religie te maken heeft. Daarom moet je eerst duidelijk maken dat de imam in feite dom en achterlijk is, dat ze hun eigen hadiths niet gelezen hebben (o... is dat geen paternalistisch racisme om zoiets tegen analfabeten te durven zeggen?), maar kom! ZE ZIJN GEWOON DOM EN MIS!
En weer een leugen. Niet alle moslims die vrouwenbesnijdenis toepassen doen dat om religieuze redenen. Ook dat heb ik je ondertussen al aangetoond in deze thread adhv rapporten. Voor de meeste moslims die besnijdenis toepassen is dit ook gewoon een ritueel.

Citaat:
Bovendien gaat zuster Edina aan de Europese grenzen een inburgeringscursus organizeren waarin staat welke hadith er wèl mogen gevolgd worden en welke niet. Dit zal gesteund worden door alle bedienaars van islam in Europa, en het boekje waarin ergens op vorige pagina's naar verwezen wordt, zal door Edina persoonlijk van de markt worden gehaald. (uiteraard na tussenspraak met Minister van Justitie Onkelinx, die nochtans zwaar voor vrije meningsuiting is, en de homo's graag een cursus zweefvliegen laat krijgen middels het ander boekje: "de weg van de moslim" )
Vrouwenbesnijdenis in Europa is ook niet exclusief gebonden aan moslims en bij moslims ook niet exclusief aan religie. Ongelooflijk hoe jij maar krampachtig een niet bestaande allesverklarende link wil blijven aantonen in je hetze tegen Islam. De slachtoffers van vrouwenbesnijdenis zijn er alvast niet mee geholpen. Maar oh ja, die konden je eigenlijk geen bal schelen!

Citaat:
Ik vraag me nu af of zuster Edina dezelfde redenering wil volgen met o.a. volgende zaken, die evenmin in de Koran staan noch in de hadith:

- het dragen van hoofddoekjes, sluiers of boerka's
- het verbod op huwen van moslimmeisjes met niet-moslims

Deze laatste dingen hebben evenmin iets met religie te maken, enkel met traditie. Traditie mag dus volgens Edina verbroken worden. Wanneer begin je eraan zuster?
Je probeert nu de discussie af te leiden naar andere onderwerpen om je anti-Islam hetze verder te zetten. Maar de parallel met vrouwenbesnijdenis gaat hier echt niet op.
Toch hetvolgende: tradities waarbij de rechten van iemand worden geschonden mogen niet alleen, maar moeten ook verbroken worden. En daar zal ik volop aan meewerken. Alleen bepaal gelukkig jij niet wanneer iemand's rechten geschonden worden. Wanneer iemand uit vrije wil een hoofddoek draagt, is dat geen enkel probleem. En wanneer iemand verplicht wordt om een hoofddoek te dragen tegen haar wil, zal het verbod op die hoofddoek de positie van de vrouw in kwestie niet noodzakelijk verbeteren. Maar dat snap jij waarschijnlijk niet, aangezien voor jou alle problemen blijbaar een simplistishe oplossing kennen.

Laatst gewijzigd door Edina : 4 juni 2006 om 14:45.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be