![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Geen van beide. Die was van Cedric Vloemans. Op het forum heette hij denk ik Nello.
|
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarmee ik niet zeg dat ik zo'n uitspraken goedkeur!
|
|
|
|
#243 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#244 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die analyse deel ik op geen enkele manier. Ik denk dat u nog steeds niet goed aanvoelt hoe Nederlanders zich uitdrukken en dit al evenmin kunt plaatsen. Jammer eigenlijk, daar het niet klopt waarvan u uw eigen vrienden beschuldigt.
|
|
|
|
|
|
#245 | |
|
|
Citaat:
Het is echt een hele rare gedachtenkronkel om te denken dat als de Antwerpse haven voor Nederland binnenland is, wat het geval zou zijn als Vlaanderen en Nederland een staatsverband vormen, die haven ineens gesloten zou worden ofzo. Waarom denk jij eigenlijk dat er nog andere havens in Nederland zijn behalve Rotterdam? Amsterdam-Noordzeekanaal, Vlissingen, Eemshaven, het zijn allemaal havens die 'concurreren' met Rotterdam. Zeker de Noordzeekanaalhavens groeien zeer sterk en beginnen al een rol van betekenis te spelen op Europees vlak. En toch zijn ze allemaal met overheidssteun aangelegd. Gek hè, concurrentie in eigen land organiseren. Volstrekt onlogisch als we jou moeten geloven, maar zo centralistisch als jij denkt is Nederland nu eenmaal niet. De Rotterdamse en Antwerpse havens zouden perfect kunnen samenwerken als één grote poort naar Europa. Op wereldschaal liggen de havens gewoon naast elkaar, het achterland overlapt, de distributiecentra worden gedeeld (meeste zitten in Noord-Brabant of de Noorderkempen, om zowel R'dam als A'pen te kunnen bedienen), dus samenwerking ligt gewoon voor de hand. |
|
|
|
|
|
|
#246 | |
|
|
Citaat:
In Rotterdam èn Antwerpen èn Hamburg zie je plenty dezelfde kantoornamen.
|
|
|
|
#247 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik weet maar al te goed hoe Nederlanders zich uitdrukken, ik vertoef vaak genoeg in hun gezelschap. Hoe kan jij overigens weten hoe Nederlanders zich tegenover mij gedragen?
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 1 mei 2006 om 21:32. |
|
|
|
|
|
|
#248 | |
|
|
Citaat:
Voor het overige is het inderdaad zo dat zolang van beide kanten de verschillen tussen Vlaanderen en Nederland worden benadrukt, mensen ook die verschillen opzoeken. |
|
|
|
|
|
|
#249 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#250 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mochten uw vrienden zich daadwerkelijk arrogant hebben gedragen, dan heeft dit een oorzaak die ongetwijfeld bij u moet gezocht worden. Mijn ervaring is bijzonder positief met Nederlanders, op velerlei wijzen trouwens. |
|
|
|
|
|
|
#251 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En neen, ik ben niet arrogant. Vaak houd ik me nog in wanneer ik bezoek ben bij hen want ik zou hen makkelijk van antwoord kunnen dienen. Maar ja, zo ben ik nu eenmaal niet opgevoed (altijd beleefd blijven, zie je). Ik druk zelfs mijn "Belgicistische gedachtegang" niet door wanneer ik bij hen ben, omdat ik van mening ben dat je politiek en vriendschap moet kunnen scheiden, daarom ben ik ook bevriend met een paar Vlaams-nationalisten. Maar waarom doe ik nog moeite? Jan, de Nederlanderkenner bij uitstek weet het - zoals altijd - toch beter... U mag uw gelijk hebben wat mij betreft, het is gewoon hopeloos om met u een simpele discussie te voeren! U moet gewoonweg altijd gelijk hebben! Je kent mij amper en je kent mijn vrienden al helemaal niet. Je weet niet eens met wie ik optrek en hoe ik tegen die mensen doe en hoe die mensen tegen mij doen en toch pretendeert u hier DE kenner te zijn... zielig gewoon!
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 1 mei 2006 om 21:39. |
|
|
|
|
|
|
#252 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat ik zo heerlijk vind, is juist die uitdrukkingskracht die veel Nederlanders bezitten. Begin met een Nederlander te praten en na enkele minuten heb je al enkele mooie, frisse, opvallende uitspraken verzameld. |
|
|
|
|
|
|
#253 | |
|
|
Citaat:
Wat ik maar wil zeggen: ook binnen Nederland zijn er grote verschillen. En die zijn er ook binnen Vlaanderen, want ik hoor hier vaak genoeg mensen afgeven op Antwerpenaren als 'dikkenekken'. Het vreemde is echter, dat zodra er Nederlanders in het spel zijn het ineens een tegenstelling Vlamingen-Nederlanders wordt. Dat slaat natuurlijk nergens op. Laatst gewijzigd door Dimitri : 1 mei 2006 om 21:49. |
|
|
|
|
|
|
#254 |
|
|
Voel je je prettig in een "slachtoffer-rol" of zo?
|
|
|
#255 |
|
|
Natuurlijk is het (zelfs) in Nederland mogelijk om verkeerde vrienden te kiezen.
|
|
|
|
|
|
#256 |
|
|
Nederlanders doen dat soms ook, schijnbeleefd weliswaar, als ze een zin beginnen met "Met alle respect...". Vervolgens kun je wel degelijk zònder enig respect de grofste verwijten naar je hoofd geslingerd krijgen.
|
|
|
|
|
|
#257 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#258 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#259 | |
|
|
Citaat:
In Nederland wordt nu eenmaal erg weinig aandacht besteed aan Vlaanderen/België, veel minder nog dan in Vlaanderen aan Nederland. Er is dus weinig achtergrondinformatie bekend en mensen gaan daarom af op hun eigen ervaringen. Wat is de makkelijkste ervaring met Vlaanderen of België? Precies, erdoorheen rijden. En tja, dan zie je inderdaad nogal wat verschillen met Nederland. De slechtere wegen en verspreid staande huizen van gemiddeld hogere leeftijd en in de grote steden ook van slechtere kwaliteit (vergelijk maar eens de volksbuurten) maken dat bij een eerste indruk vaak wordt gedacht dat België ofwel armer is dan Nederland, ofwel geen geld over heeft voor deze zaken, ofwel de zaken slecht heeft geregeld. Dan mogen onderwijs en gezondheidszorg nog zo goed geregeld zijn, die zie je niet als je alleen maar door een land rijdt of er kort verblijft (als het goed is). En verder dan dat komen de meeste Nederlanders echt niet. Zo zie je dat door onwetendheid veel misverstanden kunnen ontstaan. |
|
|
|
|
|
|
#260 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 mei 2006 om 22:16. |
||
|
|
|