![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Evolutietheorie heeft nu eenmaal de ballen te maken met de ouderdom van de Aarde, maar alles met het evolueren van diersoorten. Voor alle zekerheid: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#762 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#763 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#764 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Enkele links die je nuttig kunnen zijn: Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn voorbeeld van de ezel en het paard stelt enkel : miljoenen jaren geleden bestonden die soorten al , de waarschijnlijkheid dat toen een verdwaalde ezel en dito paard muilezels voortgebracht hebben ligt dichter bij de 100% dan bij de 99% . En is daar ooit in die miljoenen jaren iets nieuws uit ontstaan ? Vandaar dat ik ook stelde : Het duurt wel verdacht lang voor de evolutie iets nieuws brengt . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#766 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#767 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() De door mij aangegeven sleutel-referentie is echter wel van een hoger niveau en is in feite voor universiteitsstudenten bestemd zoals men uit de editor "ChampsUniversité" kan afleiden. Ik wens er nogmaals op te wijzen dat voornoemd boek uitsluitend de lineaire evolutietheorie behandelt. De niet-lineaire evolutietheorie komt in dit boek niet aan bod. Deze laatste theorie, vergt immers een doorgedreven kennis van de hogere wiskunde en is zeker niet geschikt voor dit forum, ofschoon zij het wetenschappelijk antwoord is op wat men noemt de (pseudo-)theorie van het Intelligent Design... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#768 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#769 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#770 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#771 |
Parlementslid
|
![]() Ik denk dat elke creationist website wel vermeld dat de huidige dateringsmethoden zeer onbetrouwbaar zijn.
Ze vergeten alleen altijd te melden waarom of hoe dat zo is ![]() Laatst gewijzigd door Wautd : 23 september 2006 om 12:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#772 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ziehier mijn bedenkingen in een notedop en in telegramstijl : 1° Evolutietheorie is geen "Geloof" maar een "Wetenschap": "Geloof" verkondigt een Geînspireerde, Absolute, Eeuwige Waarheid, "Wetenschap" daarentegen een Controleerbare, Relatieve en Tijdelijke Waarheid.... 2° Verwar Evolutietheorie niet met Abiogenesistheorie en Oerknaltheorie : De Abiogenesistheorie handelt over het ontstaan van het leven, de Oerknaltheorie over het ontstaan van de kosmos...de Evolutietheorie over de ontwikkeling en de geschiedenis van het leven..Het zijn ook en voornamelijk uit wetenschappelijk oogpunt drie wel te onderscheiden theorieën... 3° De aangegeven site vertoont alle kenmerken van een creationistische site en is om deze reden totaal onbetrouwbaar: Deze kenmerken zijn de volgende : allegaartje tussen of amalgaam van "geloof" (God) en "wetenschap"(zie 1°), thesis van complot of samenzwering zonder enige bewijsvoering met oproep tot steun of medewerking, pseudo-wetenschappelijke literatuur of boeken van prof. dr. X of nog uit de kontekst gehaalde citaten uit het werk van prof.dr. Y... 4° Ja, er zijn een aantal leemten in de evolutietheorie (zoals in alle wetenschappelijke theorieën) maar niet daar waar men ze doorgaans situeert... Ik meen echter dat dit forum niet de geschikte plaats is om hierop in te gaan..lijkt mij eerder voorbehouden aan een wetenschapsforum.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#773 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jullie kunnen nergens bewijzen dat er soorten ontstaan ; Om toch jullie gelijk te halen beginnen jullie over ééncelligen die zich niet geslachtelijk moeten voortplanten , jullie trekken een KUNSTMATIGE grens , 3% DNA verschil , en dat is dan die nieuwe soort ; Op zo'n manier kun je bewijzen dat de aarde plat is . Ik meen dat ik met het voorbeeld van het paard en de ezel wel degelijk bewezen heb dat evolutie niet kan , één miljoen jaar geleden kreerde die soort al muilezels . Geen enkele evolutie op 1 miljoen jaar tijd , evolutionair kan dit gewoon niet . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#774 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als jullie hier komen aandraven met nieuwe soorten is het ofwel zoner naam/foto/afkomst te vermelden of beginnen jullie over ééncelligen waar zonder pardon kunstmatige grenzen worden geschapen . Noem mij nu eens één zoogdier of vogel die na de mens zou zijn ontstaan ? Nog eens , stel dat een zoogdier/vogel 100.000 jaar nodig zou hebben om tot een andere soort te evolueren , en dat evolueren begint 99.000 jaar voor Christus , dan word dat een nieuwe soort 1.000 jaar na Christus . En daar klopt het niet , alle soorten zoogdieren en vogels ( over ééncelligen wil ik het hier niet hebben , want die grenzen zijn inderdaad kunstmatig ) zijn al stokoud , alleszins veel ouder dan de mens . ( over insekten wil ik het ook niet hebben want ik denk dat iedereen hier er wel mee akkoord gaat dat er nog miljoenen onontdekte soorten bestaan ) . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#776 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik wil het hier niet over bacterieen ( kunstmatige grenzen van soorten ) of insekten ( teveel onontdekte soorten ) hebben , wel over nieuw ontstane zoogdieren en vogels . En dat kunnen jullie niet bewijzen , de laatste honderdduizenden jaren zijn géén nieuwe soorten zoogdieren of vogels ontstaan . het kaartenhuisje van de evolutie valt in elkaar . Jullie lijken wel de laatste kommunisten die tot net voor de val van de Berlijnse muur bleven geloven dat het marxisme een alternatief was voor het kapitalisme . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#777 | ||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bij het ontstaan van nieuwe soorten is reproductieve isolatie het sleutelwoord: als 2 groepen van een soort gescheiden worden van elkaar voor een lange tijd gaan ze apart evolueren (Door mutaties, natuurlijke selectie e.d.) en uiteindelijk een nieuwe soort vormen die niet zich niet kan voortplanten. Over het algemeen wordt deze isolatie geografisch bepaalt (zee, bergketen,...), maar het kan ook op andere manieren gebeuren. Je zit ook nog met het verschil dat er bij bacteriën en insecten sneller nieuwe soorten ontstaan dan bij zoogdieren of vogels, gewoon omdat bacteriën en insekten zich sneller voortplanten. Daarom is het wetenschappelijk interessanter om soortvorming bij bv. bacteriën en insekten te volgen dan bij zoogdieren en vogels Citaat:
om nog eventjes te melden dat het voorbeeld van het paard ezel en muilezel/muildier irrelevant is aan het ontkrachten van de evolutietheorie en zelfs een mooi voorbeeld van evolutie is, nog even dit verhaaltje: heel lang geleden was er een oerpaard, dit oerpaard werd om de een of andere reden in meerdere groepen gesplitst die lange tijd onderling niet met elkaar paren. Enkele groepen sterfden uit omdat ze niet konden overleven. Er bleven twee groepen over: het oerpaard en de oerezel, nog steeds dezelfde soort, maar ze verschilden zodanig van elkaar dat we het 2 rassen konden noemen. Als dit oerpaard en de oerezel op dit ogenblik met elkaar zouden paren zouden hun nakomelingen nog steeds vruchtbaar zijn. Maar het oerpaard en de oerezel paren niet met elkaar omwille van seksuele voorkeuren, of geografische factoren. Uiteindelijk verschillen ze zodanig van elkaar dat hun nakomelingen niet meer vruchtbaar zijn en dat er dus 2 soorten zijn ontstaan, het paard en de ezel. misschien nogal simplistisch vertelt, maar ik hoop dat het begrijpbaar is ![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#778 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat betreft mijn voorhoofd , dat is inderdaad vrij mooi , en niet uit evolutie ontstaan . Je beweert hier en daar dat soorten vogels eventueel na de mens zouden zijn ontstaan . Volgens schema's van de evolutie zelve zijn alle soorten vogels voor de mens ontstaan . Vandaar dat ik dat evolutionair gedoe niet geloof , er komen geen soorten meer bij , is een beetje verdacht . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#779 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en de grens om een nieuwe soort af te bakenen staat op 3% of was het 30% of 0,3 % ? Laatst gewijzigd door Kaffer : 24 september 2006 om 04:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#780 |
Partijlid
|
![]() Je w�*lt het gewoon niet snappen.
"Het geloof is een gevaar voor de mens, in plaats van zijn gelovigen gerust te stellen en hen helpen een zorgeloos leven te leiden, zaait het haat zoals Homofobie en Racisme." "Mijn God zal mij beschermen van jullie daden." Hij brandde goed, die Christen.
|
![]() |
![]() |