![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#802 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Lovenswaardig van ons niet? Blijkt nu plotseling dat heel marocco één grote familie is en elke verrijker dus een dertigtal familieleden kan laten overkomen, ammai, als die dertig er ook nog eens ieder dertig laten overkomen, en nog eens en nog eens, we gaan wij niet genoeg ocmw's hebben. Ff in't klein bezien, ik kom morgen bij u logeren, alles op uw kosten, na een jaar of 2 laat ik mijn familie ook bij u komen wonen en 2 jaar later mijn schoonfamilie. Amaai gij zijt nen brave mens, bij mij zoude nogal vliegen, wel trek dit gevoel door en fantaseer dat België uw huis is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#803 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#804 |
|
![]() Heu, is de schuld van die zogenaamde kansarmoede niet eerder te zoeken bij hun zelf?
zouden ze hun kinderen niet beter op 3 jaar naar school doen zodat ze fatsoendelijk Nederlands kunnen leren tegen dat ze moeten leren schrijven en lezen? Ps De marocaan die naast men vriendin woont (sociale woonwijk) komt ongeveer 2 maal per jaar naar België, krijgt hier maandelijks 1500€ invaliditeit en heeft 250.000€ op zijn bankrekening staan. Bron: Door de post verkeerd geleverde bankuittreksels; |
![]() |
![]() |
![]() |
#805 |
|
![]() Helaas heeft u niet door dat dat ONZE pleintjes zijn, en dat niemand het recht heeft ze te claimen als hun speelgrond (lees rondhangen en drugs delen)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#806 |
Banneling
|
![]() Precies: niks is hier van hun. In tegenstelling met wat ze zelf, en een hoop andere, Belgische ditmaal, driedubbelle idioten schijnen te denken. En zeker geen hele openbare pleinen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#807 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het dan wel over oude-belgen die jarenlang gewerkt hebben.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#808 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net gevonden: persoon mét gezinslast: 1.548 euro/bruto per maand!
kan dus best waar zijn. En tja, als je ter plekke iemand hebt om je te verwittigen moest je TOCH op controle moeten, dan kan je ondertussen gerust ergens anders verblijven (én desnoods werken of zaakjes doen). Niet weggelegd voor een modale oude-belg echter.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#809 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beschouw de pleintjes als speelpleinen binnen de scholen. De sterkste leider wint het veld en bepaald wat er wordt gespeeld, ook al staan er tientallen toezichters of leerkrachten op te kijken. Een ongeschreven wet zo oud als de straat. Niets nieuws onder de zon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#810 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#811 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#812 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#813 |
|
![]() Nogmaals, het gaat over kinderen! En nee, die hebben geen schuld aan het feit dat ze opgroeien in een kansarm milieu. Natuurlijk heb je een aantal dingen ook zelf in handen, maar beweren dat het milieu waar je opgroeit geen effect heeft op de kansen die je krijgt, is gewoonweg onnozel. Voor autochtone kansarmen geldt overigens perfect hetzelfde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#814 |
|
![]() De Dageraadplaats wordt dan ook helemaal niet geclaimd. Het is gewoon bespottelijk hoe sommigen op basis van dit incident uitspraken doen over een plek die ze helemaal niet kennen. Ga er eens een bezoekje brengen ofzo. Je zal versteld staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#815 | |
|
![]() Citaat:
Ik behoor ook tot de categorie die moet krabben om rond te komen en vind het raar dat jongeren die hetzelfde inkomen hebben als ik, zich bepaalde luxe wel kunnen permitteren. Als steuntrekker moet ik knokken om rond te komen en ik zie er andere ook van hetzelfde systeem genieten, maar het veel breder nemen. Leg me dat dan eens uit, AUB? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#816 |
|
![]() Ik ken die plaats heel goed. Veel van mijn vrienden zijn er al gaan lopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#817 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#818 | |
|
![]() Citaat:
Ze zijn toen al vechtend tot in de hal van het appartement geraakt, aanvallers waren een 14 tot 16 jaar. De grootmoeder van kinderen die over de deur wonen is haar arm gebroken door een 18 jarige die aan haar deur kwam bellen nadat ze had gereklameert over hetzelfde gebeuren met haar kleinkinderen. Blijven jullie blind???? Laatst gewijzigd door Hoomer : 10 december 2007 om 21:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#819 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier een staaltje van minimalisering door het links hoernaille van - hoe kan het anders - de VRT. Eenzelfde berichtgeving, uiteraard zonder enige kritische opmerking- was het horen tijdens het journaal. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#820 |
Banneling
|
![]() "kinderen" met grote messen, die volwassenen omver steken. Om te spelen zeker? U gelooft ook nog in Sinterklaas, hé? Of verkiest u Zwarte Piet mischien? Dat zou zo één en ander verklaren.
|
![]() |
![]() |