Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2007, 08:07   #801
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Beseft u dat het al belachelijk veel helpt als de meerderheid van de mensen hun vooroordelen en angst niet uit hun blik spraken als ze een groepje allochtonen zien?

nee, leg eens uit.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 15:22   #802
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat voor een desinformatiecampagne die bulkt van de vooroordelen tegeover bepaalde groepen, niet in het minst allochtonen, maar ook 'linkse'n is me dit ...

Door de wet op gezinshereniging een beetje creatief te gebruiken zijn bepaalde migrantengroepen erin geslaagd tot 20 - 30 familieleden naar hier te halen. Deze familieleden moesten geen taalcursus volgen. Met alle gevolgen vandien. Mensen de mogelijkheid om een taal te leren in het land waar ze vanaf dan moeten functioneren ontzeggen vind ik een vorm van racisme. Er is geen betere manier om iemand bij voorbaat al zijn kansen te ontzeggen dan door iemand de taal niet te laten leren.
Een tweede vorm van racisme is het bouwen van sociale wijken waarin je al deze mensen samen kan huisvesten. Hierdoor is het voor hun plots ook niet meer noodzakelijk om de taal te leren, ze leven er toch samen met de mensen uit hun minderheidsgroep...
Ik moet er geen tekening bij maken dat de taal kennen nogal noodzakelijk is om werk te vinden zeker, of om één of ander reglement te volgen...

En zoals ik al schreef:
De eis tot assimilatie leidt tot geweld!
Maar dat vind je geen probleem zeker hé? Dan kan je hier weer komen brullen dat het de allochtonen geweest zijn en het de schuld is van links.
Dus als ik het goed versta, zijn wij zo goed geweest om die sukkelaars vol heimwee hun oud moedertje, of echtgenote, of kindjes naar hier te laten halen.
Lovenswaardig van ons niet? Blijkt nu plotseling dat heel marocco één grote familie is en elke verrijker dus een dertigtal familieleden kan laten overkomen, ammai, als die dertig er ook nog eens ieder dertig laten overkomen, en nog eens en nog eens, we gaan wij niet genoeg ocmw's hebben.
Ff in't klein bezien, ik kom morgen bij u logeren, alles op uw kosten, na een jaar of 2 laat ik mijn familie ook bij u komen wonen en 2 jaar later mijn schoonfamilie. Amaai gij zijt nen brave mens, bij mij zoude nogal vliegen, wel trek dit gevoel door en fantaseer dat België uw huis is.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 15:42   #803
Hoomer

Standaard

Citaat:
Mensen emigreren in de eerste plaats omdat ze geen toekomstperspectieven hebben. Push- en pull factoren weetjewel.
In Iran is er een hoge werkloosheid, de productiecapaciteit is er sterk onderbenut, er is een heel hoge inflatie, de consumptie ligt er laag, de lonen die de overheid uitbetaalt blijven achter (het aantal overheidsambtenaren telt er meer dan de helft van de beroepsbevolking!). Ze juichen dus waarschijnlijk niet omwille van het bestuur van het land, maar dat zeker niet enkel om relegieuze redenen!
Leg me even uit, waarom is er geen werk of geld voor de bevolking in die superrijke olielanden, waarom willen ze bij de satan komen wonen en leven als ze daar met gelijkgezinde kunnen in VREDE leven?
Oud 10 december 2007, 15:48   #804
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Kansarmoede is duidelijk onbekend terrein voor jou.
Heu, is de schuld van die zogenaamde kansarmoede niet eerder te zoeken bij hun zelf?
zouden ze hun kinderen niet beter op 3 jaar naar school doen zodat ze fatsoendelijk Nederlands kunnen leren tegen dat ze moeten leren schrijven en lezen?
Ps De marocaan die naast men vriendin woont (sociale woonwijk) komt ongeveer 2 maal per jaar naar België, krijgt hier maandelijks 1500€ invaliditeit en heeft 250.000€ op zijn bankrekening staan.
Bron: Door de post verkeerd geleverde bankuittreksels;
Oud 10 december 2007, 15:52   #805
Hoomer

Standaard

Citaat:
Twee alinea's vol zogenaamde argumentatie, en dan moet de auteur bekennen dat het daar niet over ging (nl over de sint), maar wel hierover:

Helaas hebben sommige mensen dat niet door.
Hilarisch.
Helaas heeft u niet door dat dat ONZE pleintjes zijn, en dat niemand het recht heeft ze te claimen als hun speelgrond (lees rondhangen en drugs delen)
Oud 10 december 2007, 16:01   #806
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Helaas heeft u niet door dat dat ONZE pleintjes zijn, en dat niemand het recht heeft ze te claimen als hun speelgrond (lees rondhangen en drugs delen)
Precies: niks is hier van hun. In tegenstelling met wat ze zelf, en een hoop andere, Belgische ditmaal, driedubbelle idioten schijnen te denken. En zeker geen hele openbare pleinen.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 16:05   #807
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ps De marocaan die naast men vriendin woont (sociale woonwijk) komt ongeveer 2 maal per jaar naar België, krijgt hier maandelijks 1500€ invaliditeit en heeft 250.000€ op zijn bankrekening staan.
Bron: Door de post verkeerd geleverde bankuittreksels;
Ik meen dat iemand die op invaliditeit is max. 1200 euro kon krijgen als alleenstaande, en nooit langer dan één maand in het buitenland mocht verblijven.
Ik heb het dan wel over oude-belgen die jarenlang gewerkt hebben.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 16:33   #808
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Net gevonden: persoon mét gezinslast: 1.548 euro/bruto per maand!

kan dus best waar zijn. En tja, als je ter plekke iemand hebt om je te verwittigen moest je TOCH op controle moeten, dan kan je ondertussen gerust ergens anders verblijven (én desnoods werken of zaakjes doen).

Niet weggelegd voor een modale oude-belg echter.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 18:11   #809
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beschouw de pleintjes als speelpleinen binnen de scholen. De sterkste leider wint het veld en bepaald wat er wordt gespeeld, ook al staan er tientallen toezichters of leerkrachten op te kijken. Een ongeschreven wet zo oud als de straat. Niets nieuws onder de zon.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 18:40   #810
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Beschouw de pleintjes als speelpleinen binnen de scholen. De sterkste leider wint het veld en bepaald wat er wordt gespeeld, ook al staan er tientallen toezichters of leerkrachten op te kijken. Een ongeschreven wet zo oud als de straat. Niets nieuws onder de zon.
Dus jij vindt het wel goed zo?
Oud 10 december 2007, 18:58   #811
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ik schaam me weer dood voor wat ik voor racistische praat ga zeggen, Edina beste WelzijnsVechtster, maar ik werk me al jaren de pletter en zie allochtone jongeren in Brussel dingen doen waar ik niet eens van droom: dure gsm's, breedbek-rashonden bij de vleet, nieuwe merkkledij, luide BMW's en andere hippe auto's, voortdurend uitgaan, hash en wiet roken, ook achter het stuur,... dat is allemaal véél te duur voor mij. En dan komt daar nog bij het regelmatig op reis gaan naar het thuisland natuurlijk. En centjes sturen naar ginder, omdat het hier voor het rapen ligt (in de metro enz).
Leer eens niet zo veralgemenen, beste Polly, het zou je sieren. Het is een simpel feit dat veel gezinnen van allochtone afkomst onder de armoededrempel leven. Net zoals het een simpel feit is dat mensen uit kansarme gezinnen meer kans hebben om in de criminaliteit te verzeilen. Nu mag jij gerust geloven dat je criminaliteit kan doen verdwijnen door repressie. Elk verstandig mens weet beter. En nee, ik heb daarmee niet gezegd dat alle problemen tot kansarmoede de herleiden zijn, maar wel dat dit één van de factoren is en blijft.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 19:00   #812
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Hard werken om een waardige burger te zijn misschien wel, Edina? Ooit van gehoord?
Het gaat over kinderen, schatje!

Citaat:
Of ligt het Profitariaat je lekkerder?
Over wat heb je het in hemelsnaam?
Toch geen last van vooroordelen zeker?
Oud 10 december 2007, 19:05   #813
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heu, is de schuld van die zogenaamde kansarmoede niet eerder te zoeken bij hun zelf?
Nogmaals, het gaat over kinderen! En nee, die hebben geen schuld aan het feit dat ze opgroeien in een kansarm milieu. Natuurlijk heb je een aantal dingen ook zelf in handen, maar beweren dat het milieu waar je opgroeit geen effect heeft op de kansen die je krijgt, is gewoonweg onnozel. Voor autochtone kansarmen geldt overigens perfect hetzelfde.
Oud 10 december 2007, 19:08   #814
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Dageraadplaats wordt dan ook helemaal niet geclaimd. Het is gewoon bespottelijk hoe sommigen op basis van dit incident uitspraken doen over een plek die ze helemaal niet kennen. Ga er eens een bezoekje brengen ofzo. Je zal versteld staan.
Oud 10 december 2007, 20:17   #815
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leer eens niet zo veralgemenen, beste Polly, het zou je sieren. Het is een simpel feit dat veel gezinnen van allochtone afkomst onder de armoededrempel leven. Net zoals het een simpel feit is dat mensen uit kansarme gezinnen meer kans hebben om in de criminaliteit te verzeilen. Nu mag jij gerust geloven dat je criminaliteit kan doen verdwijnen door repressie. Elk verstandig mens weet beter. En nee, ik heb daarmee niet gezegd dat alle problemen tot kansarmoede de herleiden zijn, maar wel dat dit één van de factoren is en blijft.
Op papier klopt je verhaal Edina en in veel praktijkgevallen ook, maar soms ook niet. Er zijn inderdaad meer allochtonen die van armoede een crimineel luxeleventje leiden, dan Belgen.
Ik behoor ook tot de categorie die moet krabben om rond te komen en vind het raar dat jongeren die hetzelfde inkomen hebben als ik, zich bepaalde luxe wel kunnen permitteren. Als steuntrekker moet ik knokken om rond te komen en ik zie er andere ook van hetzelfde systeem genieten, maar het veel breder nemen. Leg me dat dan eens uit, AUB?
Oud 10 december 2007, 20:17   #816
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Dageraadplaats wordt dan ook helemaal niet geclaimd. Het is gewoon bespottelijk hoe sommigen op basis van dit incident uitspraken doen over een plek die ze helemaal niet kennen. Ga er eens een bezoekje brengen ofzo. Je zal versteld staan.
Ik ken die plaats heel goed. Veel van mijn vrienden zijn er al gaan lopen.
Oud 10 december 2007, 21:11   #817
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Net gevonden: persoon mét gezinslast: 1.548 euro/bruto per maand!

kan dus best waar zijn. En tja, als je ter plekke iemand hebt om je te verwittigen moest je TOCH op controle moeten, dan kan je ondertussen gerust ergens anders verblijven (én desnoods werken of zaakjes doen).

Niet weggelegd voor een modale oude-belg echter.
Hij heeft gehandicapte zoon, en zijn familie woont ook in de wijk die komen zijn post ophalen, laatste keer gezien met de verkiezingen.
Oud 10 december 2007, 21:18   #818
Hoomer

Standaard

Citaat:
Nee dank u, mijn kinderen toen respectievelijk 7 en 10 jaar oud zijn reeds afgeslagen op de parking van de Aldi op Nekkerspoel te Mechelen, ze waren op zondagbezoek bij grootouders, verveelden zich en gingen een beetje op de parking spelen.
Ze zijn toen al vechtend tot in de hal van het appartement geraakt, aanvallers waren een 14 tot 16 jaar.
De grootmoeder van kinderen die over de deur wonen is haar arm gebroken door een 18 jarige die aan haar deur kwam bellen nadat ze had gereklameert over hetzelfde gebeuren met haar kleinkinderen.
Blijven jullie blind????

Laatst gewijzigd door Hoomer : 10 december 2007 om 21:20.
Oud 10 december 2007, 21:51   #819
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee dank u, mijn kinderen toen respectievelijk 7 en 10 jaar oud zijn reeds afgeslagen op de parking van de Aldi op Nekkerspoel te Mechelen, ze waren op zondagbezoek bij grootouders, verveelden zich en gingen een beetje op de parking spelen.
Ze zijn toen al vechtend tot in de hal van het appartement geraakt, aanvallers waren een 14 tot 16 jaar.
De grootmoeder van kinderen die over de deur wonen is haar arm gebroken door een 18 jarige die aan haar deur kwam bellen nadat ze had gereklameert over hetzelfde gebeuren met haar kleinkinderen.
Blijven jullie blind????
Door de gewillige collaboratie van de Edina's van deze wereld met het ingevoerd crimineel tuig, heet dat tegenwoordig 'kleine criminaliteit'. Gepleegd door 'jongeren', het verdoezeltermpje van links om niet met de werkelijkheid geconfronteerd te worden.

Hier een staaltje van minimalisering door het links hoernaille van - hoe kan het anders - de VRT. Eenzelfde berichtgeving, uiteraard zonder enige kritische opmerking- was het horen tijdens het journaal.

Citaat:

"Haal geen geld af in het donker"
ma 10/12/07 - De lokale politie raadt af om in de eindejaarsperiode naar een bankautomaat te gaan als het donker is, omdat kleine criminelen net dan hun slag slaan.
Zeker voor oudere klanten die alleen zijn, is dat volgens de politie af te raden. (Belga) "De ervaring leert ons dat in de aanloop naar de kerstdagen kleine criminelen meer op pad zijn, het zijn kruimeldieven die zich willen bevoorraden en die niet terugdeinzen voor geweld ."

Zij zoeken meestal slachtoffers op van wie ze vermoeden dat ze niet veel weerstand kunnen bieden.

" Onder die kleine criminelen, zien we meestal jongeren ", zegt de politie.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 23:29   #820
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat over kinderen, schatje!

Over wat heb je het in hemelsnaam?
Toch geen last van vooroordelen zeker?
"kinderen" met grote messen, die volwassenen omver steken. Om te spelen zeker? U gelooft ook nog in Sinterklaas, hé? Of verkiest u Zwarte Piet mischien? Dat zou zo één en ander verklaren.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be