![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Minister-President
|
![]() Uiteraard.
Maar ik heb daar ook geen probleem mee. Het kerstgebeuren heeft niet per definitie een religieuze inslag. Dennenbomen en kerstballen en het hele commerciële gedoe errond hebben bitter weinig christelijke diepgang. Dus d�*�*r kan je over discussiëren. Over kerststallen, van het type Maria, Jozef, kindeke Jezus, Os en Ezel en consoorten, is er geen discussie mogelijk. De overheid hoeft dit niet te financieren, laat staan te gedogen binnen de openbare gebouwen waar ze haar diensten aan de gemeenschap aanbiedt. Het provocerende in dit verhaal zit vooral in de foutieve uitleg die eraan gegeven wordt: het gaat helemaal niet om het 'niet provoceren van moslims'. Het gaat om het volhouden en consequent doortrekken van het neutraliteitsbeginsel. Dat snijdt inderdaad in alle richtingen. Wellicht is de ambtenaar in kwestie een ietsje te overijverig geweest. En het klopt dat het neutraliteitsbeginsel zorgt voor een nogal grijze overheid. Begrijp je meteen ook waarom ik het niet zo begrepen heb op die collectieve voorzieningen... (ik ga ook niet graag pissen in een publiek pissijn; niet comfortabel, stinkt en ziet er niet uit. Alle kunstzinnige pogingen tot een creatievere invulling ten spijt) Je kan dus beter zo weinig mogelijk 'overheid' hebben.
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
beschamend, belachelijk, beverig, bibberend... dat ze dan van dat gedrocht maar een megamoskee maken ! Onkelinx zal hem komen inhuldigen ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij kan ons misschien 1 voorbeeldje geven van wetgeving die door een andere dan de leitcultuur is geinspireerd, bij vb de islamitische cultuur. We zijn benieuwd. Citaat:
Waarom denk je dat in bepaade Brusselse gemeenten men volgende week plots extra slachtafvalcontainers gaat plaatsen? Om versleten kerstbollen te recuperen? ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
By the way, keuterboerkes zijn er zo goed als niet meer. Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Gouverneur
|
![]() Christenen <=> Moslims:
Vertel aan een doorsnee christelijk opgevoed mens een mop over Jezus of God en die zal er eens goed mee lachen. Vertel aan een doorsnee moslim een mop over Mohammed of Allah en u wordt verketterd, geradbrakt, gestenigd, gevierendeeld en onthoofd.
![]() |
#165 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ook niet, integendeel... alhoewel er enige vorm van hunker is naar die zaken... gewoon uit gewoonte/traditie dus... maar dat heb ik dus ook bij .....hoofdoeken
Citaat:
maar zoals je zegt : ter discussie Citaat:
tenslotte profileert de overheid zich dan als 'neutraal', of wat daarvoor kan aanzien worden, tot een grote meerderheid maar niet tot een kleine minderheid Citaat:
en die lijn van 'regels inzake neutraliteit' versus 'vrijheid' is mijn part net te situeren ( als het al überhaupt moet ) ergens ter hoogte van het personeel uiteraard is dit weer gans anders omdat het gaat over één welbepaalde periode ... dan zou je flexibeler te werk kunnen gaan Citaat:
maar we zitten er nu eenmaal mee en stel dat je het totaal kunt afbouwen... waar naartoe ? privatisering van die hele hetze lijkt me nog 'grijzer' binnenin elke firma die zich ermee gaat bezighouden : 'k denk nu spontaan aan verzekeringsmakelaars, vertegenwoordigers ed |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar allez gij ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
For your information: ik ga véél liever pissen in een gezellige biertent (mét kerstbomen, stallen en de hele reutemeteut) om er dan nog een glühweintje te nuttigen in het feestgedruis, dan m'n ballen afvriezen in één van die grauwe publieke stinkholen. Bij de vergelijking tussen overheid en privé valt d�*t me vooral te binnen. En in feite kost het niet zo gek veel meer hoor... (in praktijk meestal zelfs een pak minder)
![]() |
![]() |
#168 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#169 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar misscchien moet jij gewoon maar eens google hanteren voor die befaamde code Napolean waarop je je betoog laat rusten je zal zien, buiten enkele uitzonderingen inzake burgelijke staat etc, die hele code net gebaseerd is op gelijkheid en vrijheid wat betreft het maatschappelijke bestel in doen en laten betreffende de persoonlijke leefsfeer en verder dat de hoofdnoot ligt op de zakelijke aangelegenheden, familierecht ed dus niet alleen slaag je er niet in van de hele waaier ( 99% aldus jou ) wat voorbeelden uit je mouw te toveren maar zelfs je ijdele poging om de bewijslast in mijn schoenen te schuiven trekt op geen fluit Citaat:
dat er inbreuken zijn weet mijn bomma ook wel maar ze is zelfs slimmer ... ze weet dat er eveneens dagelijks, het ganse jaar door, inbreuken zijn op die gehele wetgeving en dit niet alleen door moslims maar door vlaamse amateur slagerkes die wat willen bijverdienen Citaat:
het omgekeerde is net waar men introduceert wetten daar waar ratio ( allez dat zou toch de bedoeling moeten zijn ) ons zegt dat het niet langer kan omwille van bepaalde redenen met deze wet loopt men dus ergens achter, als je wilt, op de wensen voor het dierenleed te beperken zelfs volksgezondheid heeft er niks mee te maken want dan moet je die andere uitzondering ook dringend schrappen Citaat:
![]() dat is pas een leugen uit politieke intresses alleen organistaties gelijk gaia zijn hier ten minste volledig en gans het jaar door correct in bovendien ... waarom vereng je de discussie plots tot slachterijen ? en dat het in onze industriele dierenhandel allemaal peis en vree is hebben we al genoeg staaltjes van gezien Citaat:
[/quote]Waarom gebruik je geen leestekens ? Luiheid?[/quote] ik vraag me zelfs af over welke leestekens je het hier hebt ? heb je problemen dat er geen hoofdletters gebruikt worden ? of zijn het die puntjes die je storen ? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
uiteraard verkies ik dat ook en bovendien de faciliteiten die aangeboden worden dooe de overheid zijn allerminst confortabel, om nog maar te zwijgen over hygiënisch en veel te dun bezaaid ... maw zo goed als onbestaande maar hier komen we weer tot datzelfde verdomde grondbeginsel waar jij geen problemen inziet stel je voor dat iemand geen rooie duit bezit dan moet je wel terrecht in zo'n publiek stinkhol daar diezelfde overheid je verbiedt dat gauwgauw tegen een boom ( zover die er zijn ) of over een rioolroosterke te doen diezelfde pummel gaat ook niet echt veel afdragen aan het systeem dus vanuit zijn standpunt zijn ze gratis nu ga jij natuurlijk weer opwerpen dat het allemaal niet eerlijk is etc omdat jij en anderen dan moeten opdraaien voor die z'n plasje maar uiteindelijk is die publieke ruimte net zoveel de zijne |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hoe zou jij zo'n referendum formuleren zonder enige termen te gebruiken die refereren naar iets wat ongrondwettelijk is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Weet je wat hé? Ik ben géén x-ten, maar ik ga extra veel kerstlichtjes aan mijn venster hangen, minstens een maand lang. Van de wederomstuit! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alleen slachten, d�*t is pas feest. In Amerika waar er veel multiculti is hebben de Joden gewoon de Winterpret meegenomen en bij Hanoeka gestopt. Dan heb je precies dezelfde lol als bij Kerst: lichtjes, hangende schitterende dingen, vensters versierd, kaarsjes en kleurtjes. Niks te maken verder met Gristus is Geboren. Gewoon pure Winterpret. Dat de Vrolijke Vrienden van de islam ons die winter feestelijkheid willen afnemen in naam van Jezus slaat echt NERGENS op. Ze beweren trouwens zelf dat ze "Jezus erkennen als profeet net zoals Mo". Het is territorial pissing zeg ik je. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geshokeerd door de manier waarop moslims schapen slachten. Jammer voor die schapen maar voor de rest kunnen ze mijn k...kussen. Foert ! Doe ze nog ne keer vol, madam !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ja. In de Koran heet hij Sidna Isa. Maar moslims geloven alleen niet dat hij de laatste profeet was. Verder is Adam en Eva ook dezelfde personen. Dan vraag je je af waar het eigenlijk mis is gelopen.
![]() En ik zie op GVA dat ze dat bericht aangepast hebben, omdat het toch niet klopt wat La Dernière Heure vermeld heeft. Er worden namelijk alleen enkele versieringen verwijderd omdat het niet bij het gebouw past. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat die schapen betreft: indien je vegetariër bent: respect! En gelijk heb je dat dieren slachten onnodig is en lijden veroorzaakt. Vergeet toch maar niet dat het voorverpakte gehakt in de Delhaize ook ooit vastzat aan een dier en dat elke sneer naar de moslimslachtingen bizar is als je de bioindustrie niet aanklaagt. Ben ik een linkse politiek correcte kommaneuker met oogkleppen? Nope, ik ben links en ik weet waarom. Om het fair te houden. En omdat de waarheid haar rechten heeft. Samengevat: "Eerlijk is eerlijk"
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 15 december 2007 om 01:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dat die religieuze onverdraagzamen een keer van de kerstboom afbleven en zich eens afvroegen waar die boom werkelijk voor staat ipv hun haat te verspreiden.
![]() |
#178 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Is zoiets als "rechten en plichten", met de rechten hebben ze geen probleem, met de plichten? Misschien nogeens in herhaling vallen, dat allochtoons volkske dat zich hier komt vestigen voor betere leef en werkomstandigheden (dat laatste kunt ge bekijken en beoordelen naar eigen keus) zou op voorhand toch moeten weten dat ze gingen terechtkomen in een Westerse cultuur, zonder hoofdoeken, zonder het offeren van schapen, zonder torekens waar ene staat op te janken. Maar met kerken, kruisbeelden, Christelijke feestdagen en alles wat daar door de jaren heen of eeuwen is komen rond te zitten. Zoals men ziet, na al die jaren van betutteling, zever over integratie enz. is men nog verder van het doel verwijderd dan ooit. Zou het mogelijk zijn dat het allochtoons volkske de oproep tot integratie verkeerd heeft begrepen, of dat hun bleke spreekbuizen het verkeerd hebben gebracht en dat ze ervan uit zijn gegaan dat de autochtoon zich ging aanpassen aan hen, zou veel van hun gedrag kunnen verklaren. En zoals men soms durft vermelden de allochtonen eisen niets alléz laat ons zeggn niet altijd dat klopt, ze stellen hun eisen via hun bleke vrienden de nestbevuilers die hun politieke macht misbruiken tegenover het "eigen volk" zonder probleem (hmmmm, heerlijke racistische slogan eigen volk ![]() Van het moment dat men door heeft dat m'n deze bleke viezigheid uit het nest moet verwijderen, lost dat allochtoons gezeik zichzelf op.
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 15 december 2007 om 06:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Minister-President
|
![]() Waar die boom voorstaat, was in de "Germaanse" oudheid een symbool voor vruchtbaarheid. Deze altijd groen blijvende boom stond in de oudheid tevens voor hernieuwing! Iets wat we zeker kunnen gebruiken na jaren van links progressief volksbedrog.