![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 43.753
|
![]() Citaat:
Goed, in België heb je meer treinen die 5 minuten of zo vertraging hebben, maar anderzijds heb je in Nederland meer treinen die een half uur of meer vertraging hebben, afgeschaft of omgeleid werden. 2007 was trouwens een slecht jaar bij de NMBS, met veel stakingen, een veranderde dienstregeling en werken. Laatst gewijzigd door tomm : 1 februari 2008 om 00:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 43.753
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 43.753
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 43.753
|
![]() Dimitri
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
OK, maar wat De Lijn betreft is het een grote onvoldoende over de hele lijn... verbindingen zoals hierboven aangegeven zijn zonder meer slecht of onbestaande. Wat ik maar wou duidelijk maken is dat staatsgrenzen, ondanks toenemende integratie langs beide grenzen in sommige streken, nog steeds een grotere belemmering vormen voor handel, vervoer, etc. dan gewest- of provinciegrenzen. Ik ben dan ook, onder andere hierdoor, sterk gekant tegen het optrekken van nieuwe staatsgrenzen, net als de overgrote meerderheid der Belgen. Laatst gewijzigd door tomm : 1 februari 2008 om 01:14. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 33.990
|
![]() Het gaat hier veel over personen-vervoer via de trein.
Laat ons het goederentransport via het spoor niet vergeten. Wij moeten daar, intra-Europa, véél meer aandacht aan besteden. Het aantal vrachtwagens op onze wegen dient drastisch te dalen. INTRA-Europa = trein véél beter dan vrachtwagen.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 1 februari 2008 om 06:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
http://www.grootstad.org/plan.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Nogmaals: met dank aan Decroo die heel wat grensoverschrijdende lijnen tijdens zijn ambtsperiode heeft afgeschaft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
|
![]() Citaat:
In NL zelf wordt de NS afgerekend op de strengere 3-minutennorm, want inderdaad, als een trein vijf minuten te laat is, wordt dat door de meeste reizigers als vertraging beschouwd. Volgens die norm reed bij NS 87% van de treinen op tijd (met max. drie minuten vertraging). Op basis van deze 3-minutennorm mag de NS de tarieven verhogen. Deze norm is de voorbije jaren als volgt gestegen: 2001: 79,9% 2002: 81,2% 2003: 83,1% 2004: 86,0% 2005: 84,7% 2006: 84,8% 2007: 87,0% De doelstelling is om deze norm uiteindelijk op 90% te krijgen. Het aandeel niet gereden treinen ligt al jaren vrij stabiel rond de 1,5%. (Terzijde: ik vind het begrip "afgeschaft" dat in België gebruikt wordt niet erg gelukkig. Ik zou denken dat de trein uit het spoorboekje is geschrapt. Het gaat waarschijnlijk weer om een letterlijke vertaling uit het Frans...) Waar je het idee vandaan haalt dat veel treinen lange vertragingen hebben, is mij een raadsel. Dat komt tegenwoordig maar zelden voor. Trouwens, lange vertragingen hebben meteen invloed op de klanttevredenheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Alleen de grote steden hebben ook een nachtnet voor de bus. Citaat:
![]() Van België naar Nederland reizen is trouwens erg duur door de grenstoeslag. Zo is een kaartje van Utrecht naar Maastricht even duur als een kaartje van Maastricht naar Luik, een veel kortere afstand. NS Hispeed (v/h NS Internationaal) is inderdaad erg duur in vergelijking met de buitenlandse collega's. Internationale kaartjes kun je beter bij de DB of de NMBS kopen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
|
![]() Citaat:
Als het even meezit, komen er binnenkort dankzij Vlaanderen twee grenslijnen in Limburg bij. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
|
![]() Citaat:
En bijna parallel rijdt aan de Franse kant een Franse bus naar Halluin waarbij hij tot aan de grens met Menen komt. Zou mits overleg heel wat beter kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Minister-President
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
|
![]() Stevaert vandaag in De Morgen
"Kijk eens, het zou bijzonder kortzichtig zijn om vandaag een mobiliteitsplan voor een regio uit te werken, zonder rekening te houden met de hst. Een gouverneur moet opkomen voor zijn provincie. Maar het zou even bekrompen zijn om vandaag een hst-station voor Hasselt of Genk te eisen: dat heeft geen zin. Maar we hebben een fonkelnieuw hst-station, op een paar kilometer afstand van Tongeren. Waarom dat dan niet gebruiken? In Luik, in een stad waarmee Limburg achthonderd jaar lang verenigd was in het hetzelfde prinsbisdom? "Trouwens, let op mijn woorden: Luik zal binnen afzienbare tijd zijn 'draai' maken. Het zal veranderen van een industrieel kerkhof in een voorspoedige regio, met nieuwe bedrijven op die oude, industriële sites. Mijn Oost-Limburgse vrienden van Maastricht lopen Luik nu al plat Sommige willen van de taalgrens een economische grens maken: pas avec moi. Laatst gewijzigd door straatrue : 2 februari 2008 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Minister-President
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
|
![]() Beetje verder:
"Wij Limburgers ergeren ons mateloos aan de navelstaarderij van de Vlaamse overheid. Ik kreeg onlangs zo'n Vlaams foldertje in handen, met daarop de trekpleisters van het land. Voor Limburg stond er één bolletje: stad Hasselt. De legende vermeldde daarbij: 'forest'. Bos! Antwerpen stond voor 'city en 'trade' enzovoort, Leuven voor 'university'. Maar sommigen denken dat wij nog altijd als Eburonen in de wouden leven. Maar denk je dat dat foldertje Luik vermeldde? Maastricht? Düsseldorf? Stefaan De Clerck zal ook wel gezucht hebben, want Lille of Tourcoing hebben ze er vanzelfsprekend ook niet bij gezet. Neen neen: de Vlaamse wereld stopt aan de grenzen van Vlaanderen. "Ik wil geen provincialist zijn. Een provincialist sluit zich op, is op zichzelf gericht. Zij die binnen de Vlaamse overheid denken dat Vlaanderen de maat van alle dingen is: dát zijn de echte provincialisten. Laatst gewijzigd door straatrue : 2 februari 2008 om 16:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 33.990
|
![]() Citaat:
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 33.990
|
![]() Citaat:
Citaat:
Merk op: ondertussen chanteert deze firma de regering om een hoogoven te kunnen heropstarten in Luik (omdat er tijdelijk een hoogconjunctuur is in de vraag naar staal, en zij geen reservecapaciteit hebben, behalve de stilgelegde hoogoven te Luik). Merk verder op: zij zijn niet bereidt te betalen voor de extra CO²-rechten die deze heropstart vereist. Ondertussen hebben zij vorig jaar 100.000 euro verdient aan de verkoop van diezelfde CO²-rechten.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 2 februari 2008 om 19:12. |
||
![]() |
![]() |