![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Parlementslid
|
![]() Ik vind het jammer dat men steeds tot dit soort praktijken overgaat als men geen argumenten meer heeft , dan maar de persoonlijke aanval ..... . Ik vind het jammer voor mensen die wel ten gronde een discussie wllen voeren. Ik hoop dat iedereen het hier met me eens is, dat zulke uitspraken ongepast zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Nergens, maar dan ook nergens, ga je dieper in op het geboden weerwoord. Het lijkt je er enkel om te doen jouw waarheid hier uit te bazuinen. Maar hoe wil je dat anderen nog naar jou willen luisteren, wanneer je zelf blijk geeft van een manifeste onwil (of is het onkunde?) naar andermans tegenargumenten te luisteren? Vol ongeduld wacht ikzelf bijvoorbeeld op jouw reactie op mijn bijdrage in de discussie over de taaleigenschappen van het Hebreeuws. Ik heb je al eerder daartoe opgeroepen, maar totnogtoe noppes. Onder andere hier, waaruit dit citaat: Citaat:
Citaat:
Misschien heeft Flippend Rund wel geen ongelijk... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een of andere Fransman heeft ooit terecht opgemerkt dat als je één regel volstrekte nonsens wil weerleggen, je een volledige bladzijde moet volschrijven. Dus veel geluk ermee! Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 24 februari 2008 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() Er staat nochtans vrij duidelijk in Genesis dat het God zelf was die verantwoordelijk is voor de eerste dodingen na de zondeval. Hoe is Ie anders aan de dierenhuiden geraakt om Adam en Eva te kleden?
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Nogal zwak trouwens om rond te strooien dat de Chardin een oplichter is, terwijl het fijne rond die zaak nog altijd niet geweten is.
Zijn rol bij de opgravingen twijfelachtig noemen, zelfs met rollende ogen erachter, tot daar aan toe. Maar hem zonder verder op de zaken in te gaan een fraudeur noemen, en dus de schuld bij hem leggen, dat gaat toch wel wat te ver. De waarheid heeft ook haar rechten en de waarheid over die zaak is dat er verschillende hypotheses zijn over de fraude maar dat nog geen enkele van die hypotheses bevestigd is.
![]() |
![]() |
#69 |
Minister
|
![]() Dat viel mij ook op.
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Ja, maar God is toch altijd verantwoordelijk voor geboortes (levens) en sterftes (dodingen)? Op welke manier weerleg je daarmee dan dat de dood in de wereld pas kwam door de zonde van Adam?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vervang het misschien door 'naar aanleiding van' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Stel je een ouder voor die tegen zijn zoon zegt: "Als je nu nog eenmaal op de grond spuwt, dan verscheur ik je stripboek." Waarna de zoon op de grond spuwt en de ouder het boek verscheurt. Dan is de ouder toch verantwoordelijk voor het scheuren van het boek, ook al gebeurt dit naar aanleiding van het gedrag van het kind. Het brengen van de dood in de wereld lijkt me dus, als we Genesis letterlijk willen interpreteren, een bewuste autonome actie van God te zijn.
Laatst gewijzigd door netslet : 24 februari 2008 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als ik het me goed herinner is er hier ooit iemand, ik dacht JvdB, geweest op het forum die stelde dat het een ontnemen was van een (goddelijk) voorrecht en we het dus niet moeten bekijken als een opgelegde straf ik vond die visie wel iets hebben maar in de context van de letterlijke interpretatie die dirk001 erop nahoudt klopt dat dan weer niet... want dan is de dood er steeds geweest welliswaar uitgesteld |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||||||
Parlementslid
|
![]() Vooraleer ik antwoord even dit :
Ik zal op alle redelijke vragen antwoorden, maar er zijn vragen gesteld in 3 of 4 verschillende topics en ik kan ze niet allemaal tegelijk beantwoorden, dus even geduld. Ik heb ook andere bezigheden behalve dit forum. Daarnaast moet ik vaak dingen opzoeken (ik ben geen wandelende alwetende woordenboek of bijbelkenner die alle antwoorden exact uit het hoofd kent) Citaat:
. Citaat:
http://christiananswers.net/q-aig/aig-c020.html http://christiananswers.net/q-aig/aig-c024.html . Citaat:
De bijbel is het hier volledig oneens mee want volgens de bijbel is de dood onze grootste vijand (en ook de laatste die Jezus heeft overwonnen). Er was geen dood totdat Adam en Eva gezondigd hebben want toen heeft God om hun zonde tijdelijk te bedekken een dier moeten doden om hen van kleren te voorzien(nogal symbolisch trouwens om allerlei redenen). Trouwens als de evolutieleer zo voor het leven is, waarom zijn de meeste evolutionisten dan voor abortus … . (het is een mens bij conceptie !) Over het principe “survival of the fittest”, dit verklaar niet de “arrival of the fittest”. Als een walvis 80% van het plankton opeet dan is dat eerder survival of the luckiest. Vele roofdieren gaan voor de gemakkelijkste prooi maar dat is lang niet altijd de zwakste want veelal doden ze jonge dieren en ook dat heeft niks te zien met survival of the fittest. Kinderen zijn nu eenmaal niet zo snel als volwassenen en als we ziek zijn dan presteren we ook minder dan als we gezond zijn, maar dat heeft op zich niks te zien met survival of the fittest. Want als we genezen zijn, presteren we terug zoals voorheen. Over dat toeval heb ik weinig te zeggen. Het doet er niet toe of je toeval met hoofdletter schrijft of niet voor mij. Het komt er hoe dan ook op neer dat de evolutie toeval gebruikt als motor voor evolutie. Ik moet zeggen dat het toeval van de evolutie zowat alle statistische records breekt. De kans dat DNA toevallig ontstaat is wel heeeeeeeeeeeeeel erg klein. Als je zegt dat de eerste 3 vormen van evolutie eigenlijk niet tot de evolutieleer behoren, waarom worden die dan op school onderwezen als zijnde onderdeel van evolutie ?? Laten we die vormen dan snel uit het onderwijs halen. En betekent dit dat je dan akkoord gaat met creatie voor de eerste 3 vormen ? Want het universum en alle elementen en alle sterren, sterrenstelsels en zo bestaan. . Dus op 1 of andere manier zijn die hier toch gekomen of door creatie of via die oerknaltheorie. Dus welke van beiden geloof je dan dat de juiste is ?? . Citaat:
Vooraleer ik hier dieper op inga eerst een paar dingen : 1)De creatieweek is een bovennatuurlijke ingreep van God 2)Het is niet omdat de bijbel niet exact uitlegt wat dit licht van dag 1 was, dat het niet gebeurd is. 3)Aangezien de bijbel niet exact uitlegt wat dit licht was, is elk antwoord altijd een beetje giswerk Daarnaast geef ik hier mijn persoonlijke mening weer over wat dat licht was gebaseerd op wat anderen hierover hebben geschreven. Als we even naar de originele hebreeuwse tekst kijken zien we dat het licht van dag 1 “owr” genoemd wordt en het licht van dag 4 “ma-owr”. Het is daarom al heel snel duidelijk dat het hier niet over hetzelfde licht gaat. Het woord “owr” moeten we vertalen als licht in zijn pure vorm, licht als energie. God heeft wellicht op dag 1 het electromagnetisch lichtspectrum geschapen waarvan zichtbaar licht een onderdeel is. God heeft dus alle soorten “(kosmische) stralingen” geschapen op dag 1 maw hij energetiseerde het universum. Er zijn bepaalde mensen die geloven dat het licht van dag 1 over Jezus ging. Maar er staat duidelijk dat dat licht geschapen is en Jezus is God en is niet geschapen. Net zoals God is ook Jezus(hij is de 2de persoon van de heilige drievuldigheid) oneindig, hij was, is en zal altijd zijn. Dus het is zeker niet Jezus. . Citaat:
http://www.scoliosis.org/resources/m...racoplasty.php : Citaat:
Over verschillen tussen genesis 1 en 2 : er zijn er geen. Genesis 2 gaat dieper in op dag 6 en over het Hof van Eden. In verband hiermee staat er een goed artikel op christiananswers.net : http://christiananswers.net/q-aig/aig-c023.html#r1 Opnieuw het woordje letterlijk is niet correct.(zie hierboven) De bijbel lezen zoals de originele auteurs het bedoeld hebben is de enige correcte manier om de bijbel goed te kunnen interpreteren, maar dan moet je wel zonder vooroordelen de bijbel lezen. : Citaat:
In de originele creatie aten alle dieren en mensen enkel planten (ze waren allemaal vegetariërs). Maar in onze tijd is het toegestaan om bepaalde dieren te doden voor voedsel, maar niet voor sport of andere redenen. Ivm waarom de evolutie “wreed” is: Darwin zei zelf dat dood, hongersnood en andere miserie goed was voor de evolutie (dat lijkt me toch redelijk wreed ) God heeft ons een wil gegeven om vrij te beslissen om te of te doen wat God wil of om onze eigen lust(en) achterna te lopen, maar we zijn wel verantwoordelijk voor onze daden. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb voor u dezelfde vragen als voor de andere persoon. 1) als de evolutieleer enkel over 5 en 6 gaat, accepteert u dan creatie voor de andere 4 punten of niet ? 2) Gelooft u dat we afkomstig zijn van niet-levende materie (gesteenten), ja of nee is voldoende als antwoord. 3) nog een extra vraag die ik daarnet vergat : Geloof je dat er een god is of geloof je dat het universum zichzelf heeft laten ontstaan bijv door de oerknaltheorie Nee een grondtype is niet hetzelfde als een soort. Het staat boven een soort. Als men bijv een wolf en een hond als verschillende soorten ziet, behoren die wel tot hetzelfde grondtype. De reden dat je alle 6 de punten nodig hebt is omdat die andere 4 er zijn. feiten zijn : 1) het universum bestaat 2) de planeten en sterren en stelsels en kometen en dergelijke bestaan 3) de chemische elementen bestaan 4) om tot levende wezens te komen moeten er toch ergens een eerste levende wezen zijn ontstaan ergens ? Dus je hebt die eerste 4 dingen nodig om tot punt 5 en 6 te komen. Als je nu aangeeft dat je creatie accepteerd voor de eerste 4 dan is die discussie idd afgelopen, anders moet je toch uitleggen hoe die eerste 4 er gekomen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik snap niet hoe je dat kan vergelijken met het aangroeien van een nieuwe rib.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bij voorbaat dank Citaat:
nietemin volg ik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zelfs al geloof/accepteer ik creatie voor de andere zaken dan hoef ik die niet in te vullen zoals jij dat doet en staan 5 en 6 daar dus volledig los van maar om je nieuwsgierigheid niet langer op proef te stellen : neen ik accepteer creatie, in de religieuze zin, niet als afdoende bevredigend Citaat:
er is een verschil tussen 'geloven' in de gewone spreekzinnelijke betekenis en 'geloven' zoals jij dat doet het antwoord is uiteraard ja daar alles in die richting begint te wijzen Citaat:
het geloof in god en het geloof in god als creator van het unversum alles hangt ook af van de definitie en de inbreng van die vermeende god als antwoord : neen, er is geen aanwijzing voor beiden Citaat:
de vraag is of je dat kan met dat zelfverklaarde begripje Citaat:
dat schijn jij echt niet te willen begrijpen ik geef, het al veel aangehaalde voorbeeldje, de gravitatiewet da's geen kwestie van geloof of niet-geloven maar een kwestie dat het vaststaat dat elk lichaam daaraan onderhevig zich net zo gaat gedragen als die wet voorschrijft dat wordt elke dag sinds dat dat dingetje bekend is met een regelmaat van de klok geverifieerd en er is nog geen enkel geval bekend waar het gefalsifieerd wordt/werd doch kan men steeds opwerpen : maar stel dat ik een blauw gekleurde banaan van exact die afmetingen vanop exact die afstand laat vallen.... zou het dan niet kunnen dat... nu is de vraag ... behoeven we het waarom om het waarheidsgetrouwe van die wet af te wegen ? neen, desnoods leg je dat uit aan de hand van engeltjes die die objecten langsheen onzichtbare zijden draadjes naar beneden trekken behoeven we ons verder af te vragen - hoe het universum is onstaan ? - hoe de planeten en sterren en stelsels en kometen en dergelijke zijn onstaan - hoe de chemische elementen zijn onstaan ? evenmin neen dus al is het natuurlijk steeds wenselijk om ook op deze vragen een antwoord te verkrijgen zo behoef je dus ook niet de vier andere puntjes, al is het erg wenselijk, te beantwoorden om vast te stellen dat de evolutietheorie perfect en met grote onderscheiding de toets doorstaat |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) heeft volgens jou god de wereld geschapen zoals we die nu kennen met alles eropen eraan en mét fossiele bomen mét overlappende jaarringen ? of hoe zit dat ? Laatst gewijzigd door praha : 25 februari 2008 om 01:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn immers gewoon mensen die eisen dat we elk wetenschappelijk onderzoek en elke wetenschappelijke ontdekking gewoon negeren en afdoen als niet bestaande, omdat het niet overeenkomt met wat in een boekje staat geschreven lang voor dat de mens deftig kon lezen en schrijven en dat dan nog enkel gebaseerd is op de van mens tot mens door vertelde verhalen. Kom dus AUB niet af met een discussie te gronde voeren over de evolutieleer. Toen mij eerst eens de stukken tekst waar staat dat de mensen ooit samen met reuze dieren hier op aarde heeft rond gelopen. En zolang je die niet kan tonen, hebben wij het recht om je als een idioot te bestempelen, want je negeert gewoon alle bewijzen van de evolutieleer, archeologie, medische wetenschap enz...enkel en alleen om je te kunnen vasthouden aan dat idiote boekje waarin men over toveren en supermachten spreekt en waarin vaders door hun dochters worden verkracht en broers elkaar vermoorden. Waarin de zonen van God de vrouwen op aarde komen bezwangeren. Waarin donkenschap en alcoholisme worden beschreven als een deugd. Waarin vrouwen slecht enkel geschikt worden verklaard om de man te gerieven en kinderen op aarde te zetten en verder hun mond moeten houden. En zo'n boek moeten wij gaan geloven en als juist aanvaarden? Doe eens normaal zeg. |
|
![]() |
![]() |