![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3401 | |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
ik was op zoek naar de twee links die je hier en daar belooft, en kwam dit berichtje tegen ik kon het niet laten om te antwoorden. Citaat:
slm, redwasp
![]() |
![]() |
#3402 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelieve de discussie niet te "verrijken" met persoonlijke aanvallen. Mvg, Diatonos omdat ik goed geluimd ben: Citaat:
En O ja, weet allang wat de reacties zijn. Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Diatonos : 4 mei 2008 om 09:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3403 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3404 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wetenschappelijk wereld consensus?????? En zoals eerder gezegd, de basis van de wetenschap staat harstikke scheef en de mensen maar zeggen dat ie recht staat. Ja hoor, keep dreaming.. Kijk bv eens naar Global Warming man. Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3405 |
Parlementslid
|
![]() Beste forummers,
Ik heb de laatste berichten in deze draad geknipt wegens persoonlijk gedoe en off-topic gescheld. Gelieve de discussie terug on topic te voeren. Zoniet komt er een slotje op deze draad, al dan niet gevolgd door de nodige strafpunten. Mvg, Diatonos
![]() |
#3406 | |
|
![]() Citaat:
waarom wijken de creationisten toch altijd af van de kern van deze topîc. Ik heb al ettelijke malen een aantal fundamentele vragen gesteld bij Dirk z'n beweringen, die nochtans representatief zijn voor een groot deel van de creatinoisten. Geen reactie. Noppes, nada. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3407 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, IK BEN GEEN CREATIONIST, DUIDELIJK? Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3408 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3409 | |||||||||||||||||||
|
![]() Citaat:
a) Blijft drijven b) Het eten lang genoeg kan eetbaar houden c) Niet in stukken breekt bij het eerste het beste onweder. In mijn opinie is het niet haalbaar (vooral het bewaren van voeding kan een probleem zijn) Citaat:
Citaat:
Citaat:
alle planten dood == fucked up ecosystem alle insecten dood == fucked up ecosystem Het is een piramide, en planten & incesten staan vrij dicht bij de bodem, haal je de bodem ervanonder dan sterft alles wat daarop steunde mee. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zelfs al heb je zaden van alle planten & gewassen die nodig zijn om de basis van de levenspiramide opnieuw op te bouwen, je hebt gewoonweg de tijd niet. Citaat:
Citaat:
[quote]Dat sommigen opnieuw met alternatieve verklaringen komen is normaal En hier hebben we de stroman die dient om alle andere explicaties weg te vegen als zijnde complotten tegen dé waarheid. Dacht dat ze daar in de psychologie een vakterm voor hadden... Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3410 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3411 | |||
|
![]() Citaat:
Het meest simpele voorbeeld dat ik kan geven: "Ik laat een appel los, deze valt." << Dit is een falsifieerbaar bewijs, iedereen kan een appel nemen & die laten vallen en zien dat dit effectief zo is. Dat is in basis wat ik een bewijs noem. Er is ook nog de materieële context, zoals deze gebruikt wordt bij gerechterlijke onderzoeken, bv een vingerafdruk die bewijst dat een individu daarwas. En er zijn ook mathematische bewijzen, 1 + 1 = 2 bv. Als ik ergens te hard van stapel liep hierin, en je wenst verduidelijking, aarzel niet voor het te zeggen, mijn sketchboek ligt klaar. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3412 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3413 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3414 | |
|
![]() Ik heb niets gezien over cold fusion in deze thread, welke pagina was dit?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3415 | ||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het probleem dat jij hebt in wat je zegt ivm de specht is dat je nu beweert dat de specht eerst al die eigenschappen heeft ontwikkeld en pas daarna zijn leefgewoonten is gaan aanpassen en voor zover ik weet leert evolutie ons net het omgekeerde dat door veranderende omstandigheden een organisme zich gaat aanpassen en jij zegt nu dat de specht het omgekeerde doet. Ik hoop dat je ziet dat dit totaal onlogisch is. Maw de enige mogelijkheid die er is om dit binnen de evolutie te verklaren is om een alternatief te vinden waarom elk van die eigenschappen nodig was zonder dat de specht dus gaten probeerde te maken ...... lijkt me toch vrij lastig en dan blijft de vraag waarom de specht dan plots is veranderd van leefgewoonte ... . En er is 1 klein extra probleempje ... er is 1 soort specht die al deze eigenschappen heeft maar die geen gaten in een boom maakt wel in een cactus, maar die zijn veel makkelijker te maken dan in een boom en toch heeft hij dezelfde eigenschappen. Deze specht leeft in de woestijn nl .. . Daarnaast is het dus zo dat deze specht al deze eigenschappen moet ontwikkeld hebben volgens de evolutieleer en ook dat is nog nooit geobserveerd alvast een aantal van die eigenschappen zijn nogal moeilijk te verklaren. Het meest logische hier is om gewoon te zeggen dat er design in het spel is en dat er dus een designer was/is nl God. Maar ja dan klopt de evolutieleer niet meer ... . Citaat:
Ik vind het wel raar dat je toegeeft dat een specht nu niet kan overleven zonder die eigenschappen , maar ver weg en lang geleden kon het wel ... . Citaat:
We moeten ons steeds inbeelden dat deze kleine veranderen zich over miljoenen jaren vertalen in grote veranderingen maar dat is dus nog nooit geobserveerd en kan dus nooit wetenschappelijk zijn. Als je dat wil geloven is dat uw zaak, maar dat is niet wetenschappelijk en dus ook geen feit. Citaat:
Veel meer kunnen we daar dan niet over zeggen ... . Maar ja het is zeker interessant en het opvolgen waard. Ja de jactluipaard heeft hetzelfde probleem als de chihuahua en dit wijst op een ontwikkeling aan de rand van de genenpoel van het grondtype. Ivm die cellen .... het blijft wel zo dat ze in een natuurlijke omgeving niet kunnen overleven en dat blijft dus een probleem als je hiermee evolutie wil aantonen. Er is nl menselijk ingrijpen aan te pas gekomen maw je hebt intelligentie nodig om leven te laten ontstaan en dat is net wat creationisten al lang beweren ....... wat dan weer zou wijzen op een schepper nl God. Citaat:
Ik heb hier dus nog steeds geen voorbeeld van een positieve mutatie gezien. En zou dus nogmaals eens om een vb willen vragen. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3416 |
|
![]() hey dirkie, vergeet je mijn berichtjes niet.
Oja, en dat zout-water probleem moet ge ook nog eens opzoeken in de bijbel. In het hoofdstuk van de zondvloed hé. Allez, ge hebt weer wat huiswerk tegen morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3417 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dit gaat over insekten die op drijvend hout kunnen overleven ..... . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3418 | ||||
Banneling
|
![]() Ik zal maar niet op alles ingaan, want veel is mijns insziens te stompzinnig.
Probleem is, wie bepaalt dat? Als Jij het effectief belachelijk vindt, wil dat nog niet zeggen dat het dat ook daadwerkelijk is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
de relativiteitstheorie uit. Indien U er goed van op de hoogte bent moet dat toch echt kunnen. Kunt U dat niet dan bewijst dat dat U U tekortkomingen op mij projecteert. Waar ik het over heb bestaat uit zoveel verschillende lagen die allemaal met elkaar verbonden zijn, en is niet een twee drie uit te leggen , nee. Pas als je de zaken met elkaar verbind kan je de 'gestalt' gaan zien. Citaat:
Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 4 mei 2008 om 20:25. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3419 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Veel meer dan wat giswerk heeft men niet. Ik zou zeggen voor iemand die wil geloven in evolutie is dit misschien voldoende, maar eigenlijk stelt het niet veel voor. Wat men observeert is dat er verschillende soorten ogen bestaan, maar hoe je van dat ene tussenmodel naar dat andere moet is nog steeds een mysterie. Het valt ook op dat we geen "halve" ogen vinden in fossielen, maar steeds volledig ontwikkelde ogen. De ogen zijn steeds netjes aangepast voor elk grondtype/soort van organisme en voor het gebruik dat ze nodig hebben. Je verwijst hier bijv naar de inktvis, maar het oog van de inktvis is toch heel anders dan dat van de mens bijv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3420 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat je hier zegt is totale nonsens. Die kinetische energie zou geen probleem zijn om verschillende redenen. De wereld zag er gans anders uit voor de zondvloed zonder grote oceanen en zonder hoge gebergten. Daarnaast kwam het meeste water niet van de regen, maar van ondergrondse reservoirs. Een houten boot met speciale ankerstenen, ingesmeerd met pek en versterkt met ijzer. Ook de afmetingen van de boot waren perfect. Dus ook dit is geen probleem. Het ontwerp kwam van God en was dus zeker in orde. Dat ruimteschip verhaal is totale nonsens. De bijbel heeft het duidelijk over een ark en niet over een ruimteschip. Daarnaast zoals gewoonlijk een paar wilde beweringen gebaseerd op niks ivm planten en vissen. |
|
![]() |
![]() |