![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#202 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Mooi, nog enkele jaren geduld dus en wat nu als een mutatie van een dergelijke creatie 99% van de wereldbevolking sterft, is de creatie superieur aan de creator.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
|
#203 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#204 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ten koste van energie kan er dan lokaal orde worden geschapen zonder de tweede wet te schenden voor het hele systeem. Dat is bijvoorbeeld exact wat bijvoorbeeld een polymeer reactie is. Uit monomeren wordt een keten geschapen. Orde. Alleen voor het systeem is er een verhoging van de wanorde omdat deze reactie energie omzet (chemische verbindingen naar bvb hitte). Kijk eens grondiger naar polymerizatiereacties, want ze hebben te maken met het begin van het leven. DNA is een gigantisch polymeer. |
|
|
|
|
|
|
#205 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Punt 5 is in contradictie met de bovenstaande 4 punten. Je bewijs is dus geen bewijs. |
|
|
|
|
|
|
#206 | |
|
Minister
|
Citaat:
Verder is het duidelijk dat je geen idee hebt van chemie, noch fysica.
|
|
|
|
#207 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Doden is geen kunst. Dat kan water en vuur ook bijvoorbeeld en dat zijn niet eens levende dingen. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#208 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 juli 2008 om 16:11. |
|
|
|
|
|
|
#209 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gewoon tegenargumenteren of mijn stelling weerleggen is ruim voldoende. Mijn persoon doet hier niets ter zake. Maar ik begrijp het wel natuurlijk Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
Banneling
|
Lees ze er eenvoudigweg eens op na.
Maar om je een plezier te doen: Punt 1 tot en met 4 --> geen gevolg zonder oorzaak, alles heeft een oorzaak en elke oorzaak wordt op zijn beurt veroorzaakt door een andere oorzaak. Maar! Punt 5: helemaal in het begin is er eentje die geen oorzaak heeft... Dat spreekt elkaar tegen. |
|
|
|
|
|
#212 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dar er geen gevolg is zonder oorzaak impliceert juist een absoluut begin, die daar niet onderhevig aan is. Vergelijk het met een lawine. Elk stukje sneeuw wordt door een ander stukje sneeuw in beweging gebracht. Maar er moet wel tenminste één stukje sneeuw in beweging gebracht zijn door wat anders. Zo ook met alle dingen die bewegen. Iets of iemand moet helemaal aan het begin, zonder dat het zelf bewoog door iets anders, een eerste beweging in gang gezet hebben, dat nog altijd bezig is. En die iets of iemand is blijkbaar niet aan de wetten van oorzaak en gevolg onderworpen. Er is volgens mij geen andere verklaring voor het bewegen van dingen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 juli 2008 om 16:56. |
|
|
|
|
|
|
#213 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
grappig eigenlijk
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
|
|
|
|
|
#214 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tenminste één sneeuwvlokje verschoof niet door een ander sneeuwvlokje. Bovendien snap je best wel wat ik bedoel denk ik. Citaat:
Dat er helemaal vooraan een onbewogen beweger, die geen gevolg is van een eerste oorzaak en toch de oorzaak is van alle andere dingen, moet bestaan, is ook niet iets wat ik heb uitgevonden. De stelling is van Thomas van Aquino en is al meer dan zevenhonderd jaar oud en wordt nog steeds actueel onderwezen aan de faculteiten. Het is juist dat de stelling enkele zwakke punten heeft, maar dat is niet de sprong naar de onbewogen beweger. De echte zwakke puntnen, kwamen hier nog niet aan bod. Het is eerder grappig dat de logische gevolgtrekking, die duidt naar een onbewogen beweger als een fout wordt gezien in de redenatie. Er mag precies geen onbewogen beweger zijn als ultieme oorzaak, want dat zou wel eens God kunnen zijn. Nochtans heeft alleen datgene wat niet onderhevig is aan tijd, geen begin en geen einde. Al de rest wel. Onze waarneming als bewijs. Paulus. |
||
|
|
|
|
|
#215 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#216 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#217 |
|
Gouverneur
|
Als de krachten die op een object werken niet in balans zijn, komt een object in beweging.
|
|
|
#218 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kan niet alleen vragen naar de oorzaak van die krachten, maar ook naar de oorzaak van het onevenwicht. Bovendien kan ik je met de hand op het hart verzekeren, dat de beweging die ik maak om u dit bericht te typen, niet het gevolg is van krachten die niet in evenwicht zijn. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#219 |
|
Gouverneur
|
Het typen van een bericht is niet een beweging, maar een aaneenschakeling van toetsindrukken. Achter elke toets zit een veertje die de toets van het toetsenbord wegdrukt. Als de druk die jij op een toets uitoefent groter is dan de veerkracht en de wrijvingskracht (verminderd met de zwaartekracht, tenzij je het toetsenbord op zijn kop houdt), dan beweegt de toets naar beneden. Als de kracht die jij uitoefent kleiner is, beweegt de toets niet.
|
|
|
#220 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|