![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Cannabis legaliseren in Vlaanderen? (Lees: opening coffeeshops) | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
75 | 49,02% |
JA, MAAR NIET IN MIJN DORP! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,31% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
72 | 47,06% |
IK WEET NIET, NOOIT GEBRUIKT (DUS IK WEET NIET WAAROVER IK HET HEB) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 2,61% |
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit die talrijke onderzoeken zijn tot nog toe heel wat resultaten voortgekomen die elkaar vaak tegenspreken. Een algemene consensus is er (nog) niet bereikt, waardoor je onmogelijk zo'n stelling kan doen. Cannabis is niet minder schadelijk dan alcohol, de schade wordt volledig bepaald door de gebruikte hoeveelheid e.a. factoren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De draad is wat mij betreft, lang genoeg geworden om voor mij persoonlijk een konklusie te trekken:
je gaat mij niet zo vlug zien stemmen op een partij die de legalisering van eenderwelke drug op haar programma heeft staan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ded grondvraag is eigenlijk : leiden drugs tot verslaving ? Waarbij we dan "verslaving" moeten definiëren. (...)
Mijn persoonlijke ervaring ivm de opvoeding van mijn inmiddels volwassen kinderen & hun en mijn kennissenkring is alleszins dat cannabis op zich altijd gevaarlijk is en leid tot een grote apathie, waarbij het gevaar voor uitbreieing naar "hardere" en "meer verslavende" middelen zeer reeël is. Het is met roesopwekkende middelen gewoon zo dat men steeds verder gaat - zo zag ik dat er onlangs een holme voor oudere drugsverslaafden bestaat - hier zien we de voortijdig oudgeworden 43 jarigen in totale leegheid vegeteren in afwachting van hun volgende portie. Laat ons inderdaad meer van diue tehuizen oprichten : en er uitvoerig over berichten hoe fijn het leven in zulke tehuizen is : een goede aansporring voor onze schoolvermoeide jeugd, die tot de conclusie komt dat een beetje in hash dealen financieël goed rendeert en bovendien studeren of nuttig werk leveren totaal overbodig maakt.
![]() |
#485 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Cannabis is minder ongezond en minder verslavend dan alcohol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad, cannabis vernietigd geen hersencellen, zoals ze de jeugd voor hun eigen bestwil willen wijsmaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Banneling
|
![]() Zieligaards moeten niet geholpen worden in hun zielig-zijn, dus kan cannabis maar beter niet gelegaliseerd worden. Ten andere blijkt de stasteentheorie wel degelijk een grote wetenschappelijk-aanvaardde waarde te bezitten. Het overgrote deel van de toxicomanen is begonnen met dat hennep-onkruid in brand te steken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je kan ook mengsels maken : een flinke handvol goede wiet door de kruidenmolen fijnmalen, of met de schaar heel klein knippen, en in een fles vodka, jenever of gin toevoegen (je moet er een goede slok uit verwijderen om wat plaats te maken ). Goed dichtdoen en een maand in de kast laten trekken. Als de vloeistof goed groen geworden is, lekker van drinken . Er is interactie tussen de tetracannabinol en de alcohol ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk voegt Vandeurzen de daad bij het woord, en zorgt hij dat de Belgische justitie een strengere vervolgingspolitiek inschakelt (met nultolerantie) op vlak van soft-drugs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De prijselasticiteit van die vraag zal ongetwijfeld lager zijn dan die van de vraag naar alcohol e.d. dus dat zal voor de vaste gebruikers wel geen hinderpunt vormen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedere toxicomaan is begonnen met melk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De meeste kiezers kennen niet eens het verschil tussen cannabis en heroïne. De media maakt dan ook zelden een onderscheid. 't Zijn allemaal drugs. Waarom wil jij nultolerantie? Waarom is het, tijdens de optredens in open lucht, verboden een jointje op te steken, terwijl alle mogelijk alcoholische dranken in overvloed aanwezig zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Minister-President
|
![]()
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Europees Commissaris
|
![]() FOUT. Marihuana tast hersencellen tijdelijk aan. Alcolhol daarentegen vernietigt hersencellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 24 augustus 2008 om 19:45. |
|
![]() |
![]() |