Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Cannabis legaliseren in Vlaanderen? (Lees: opening coffeeshops)
JA 75 49,02%
JA, MAAR NIET IN MIJN DORP! 2 1,31%
NEE 72 47,06%
IK WEET NIET, NOOIT GEBRUIKT (DUS IK WEET NIET WAAROVER IK HET HEB) 4 2,61%
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2008, 13:08   #481
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit is wel een algemeen gegeven. Dit blijkt uit de talrijke onderzoeken.

Omdat cannabis minder verslaven en minder ongezond is dan alcohol, moeten mensen de vrijheid hebben om te kiezen voor cannabis.
Uit die talrijke onderzoeken zijn tot nog toe heel wat resultaten voortgekomen die elkaar vaak tegenspreken. Een algemene consensus is er (nog) niet bereikt, waardoor je onmogelijk zo'n stelling kan doen. Cannabis is niet minder schadelijk dan alcohol, de schade wordt volledig bepaald door de gebruikte hoeveelheid e.a. factoren.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 13:11   #482
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
algemeen en bewezen feit.
Nope. Hoewel ik me best kan inbeelden dat zo'n frequent gebruiker als jij dat wel aanneemt zonder boe of ba.
Oud 24 augustus 2008, 13:18   #483
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De draad is wat mij betreft, lang genoeg geworden om voor mij persoonlijk een konklusie te trekken:
je gaat mij niet zo vlug zien stemmen op een partij die de legalisering van eenderwelke drug op haar programma heeft staan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 13:19   #484
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Ded grondvraag is eigenlijk : leiden drugs tot verslaving ? Waarbij we dan "verslaving" moeten definiëren. (...)

Mijn persoonlijke ervaring ivm de opvoeding van mijn inmiddels volwassen kinderen & hun en mijn kennissenkring is alleszins dat cannabis op zich altijd gevaarlijk is en leid tot een grote apathie, waarbij het gevaar voor uitbreieing naar "hardere" en "meer verslavende" middelen zeer reeël is.

Het is met roesopwekkende middelen gewoon zo dat men steeds verder gaat - zo zag ik dat er onlangs een holme voor oudere drugsverslaafden bestaat - hier zien we de voortijdig oudgeworden 43 jarigen in totale leegheid vegeteren in afwachting van hun volgende portie.

Laat ons inderdaad meer van diue tehuizen oprichten : en er uitvoerig over berichten hoe fijn het leven in zulke tehuizen is : een goede aansporring voor onze schoolvermoeide jeugd, die tot de conclusie komt dat een beetje in hash dealen financieël goed rendeert
en bovendien studeren of nuttig werk leveren totaal overbodig maakt.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 13:27   #485
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Uit die talrijke onderzoeken zijn tot nog toe heel wat resultaten voortgekomen die elkaar vaak tegenspreken. Een algemene consensus is er (nog) niet bereikt, waardoor je onmogelijk zo'n stelling kan doen. Cannabis is niet minder schadelijk dan alcohol, de schade wordt volledig bepaald door de gebruikte hoeveelheid e.a. factoren.
Nope, de resultaten spreken elkaar niet tegen. Er is dus een even grote consensus over cannabis als over tabak en alcohol.

Cannabis is minder ongezond en minder verslavend dan alcohol.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 13:30   #486
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nope, de resultaten spreken elkaar niet tegen. Er is dus een even grote consensus over cannabis als over tabak en alcohol.

Cannabis is minder ongezond en minder verslavend dan alcohol.
Inderdaad, cannabis vernietigd geen hersencellen, zoals ze de jeugd voor hun eigen bestwil willen wijsmaken.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 13:36   #487
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Mijn persoonlijke ervaring ivm de opvoeding van mijn inmiddels volwassen kinderen & hun en mijn kennissenkring is alleszins dat cannabis op zich altijd gevaarlijk is en leid tot een grote apathie, waarbij het gevaar voor uitbreieing naar "hardere" en "meer verslavende" middelen zeer reeël is.

Het is met roesopwekkende middelen gewoon zo dat men steeds verder gaat - zo zag ik dat er onlangs een holme voor oudere drugsverslaafden bestaat - hier zien we de voortijdig oudgeworden 43 jarigen in totale leegheid vegeteren in afwachting van hun volgende portie.
.
Het is gewoon zo dat iedere drug een trap kan vormen naar een hardere. Cannabis is daar geen uitzondering op, maar het vormt daarom geen gemakkelijkere trede als bv. alcohol.
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 15:20   #488
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Zieligaards moeten niet geholpen worden in hun zielig-zijn, dus kan cannabis maar beter niet gelegaliseerd worden. Ten andere blijkt de stasteentheorie wel degelijk een grote wetenschappelijk-aanvaardde waarde te bezitten. Het overgrote deel van de toxicomanen is begonnen met dat hennep-onkruid in brand te steken.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 15:21   #489
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Inderdaad, cannabis vernietigd geen hersencellen, zoals ze de jeugd voor hun eigen bestwil willen wijsmaken.
FOUT. Dat doet het wel. Wetenschappelijk bewezen met fotoscans van hersenen.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 15:33   #490
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet hoor. Ik ken toch wel een aantal mensen die sinds lang blowen, en er behoorlijk aangetast bijlopen . Nu moet ik er wel bijzeggen dat de meesten ook graag drinken, om niet te zeggen zuipen
Je kan ook mengsels maken : een flinke handvol goede wiet door de kruidenmolen fijnmalen, of met de schaar heel klein knippen, en in een fles vodka, jenever of gin toevoegen (je moet er een goede slok uit verwijderen om wat plaats te maken ). Goed dichtdoen en een maand in de kast laten trekken. Als de vloeistof goed groen geworden is, lekker van drinken . Er is interactie tussen de tetracannabinol en de alcohol
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 15:42   #491
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De draad is wat mij betreft, lang genoeg geworden om voor mij persoonlijk een konklusie te trekken:
je gaat mij niet zo vlug zien stemmen op een partij die de legalisering van eenderwelke drug op haar programma heeft staan.
AGALEV is indertijd zelfs moeten ophouden met bestaan nadat ze dat als programmastandpunt innamen. Van SPIRIT schiet ook al niet veel meer over.

Hopelijk voegt Vandeurzen de daad bij het woord, en zorgt hij dat de Belgische justitie een strengere vervolgingspolitiek inschakelt (met nultolerantie) op vlak van soft-drugs.
Oud 24 augustus 2008, 15:51   #492
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
AGALEV is indertijd zelfs moeten ophouden met bestaan nadat ze dat als programmastandpunt innamen. Van SPIRIT schiet ook al niet veel meer over.

Hopelijk voegt Vandeurzen de daad bij het woord, en zorgt hij dat de Belgische justitie een strengere vervolgingspolitiek inschakelt (met nultolerantie) op vlak van soft-drugs.
Als ze dat doen gaan de prijzen weer de lucht ingaan ! De dealers zullen content zijn ! Ah ja, hé ! Risico pakken moet betaald worden. Normaal...En degenen die reeds gebruiken, zullen blijven gebruiken, zoveel is zeker.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 15:52   #493
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Als ze dat doen gaan de prijzen weer de lucht ingaan ! De dealers zullen content zijn ! Ah ja, hé ! Risico pakken moet betaald worden. Normaal...En degenen die reeds gebruiken, zullen blijven gebruiken, zoveel is zeker.
De prijselasticiteit van die vraag zal ongetwijfeld lager zijn dan die van de vraag naar alcohol e.d. dus dat zal voor de vaste gebruikers wel geen hinderpunt vormen.
Oud 24 augustus 2008, 15:55   #494
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Met welk positief gevolg?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 19:09   #495
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Zieligaards moeten niet geholpen worden in hun zielig-zijn, dus kan cannabis maar beter niet gelegaliseerd worden. Ten andere blijkt de stasteentheorie wel degelijk een grote wetenschappelijk-aanvaardde waarde te bezitten. Het overgrote deel van de toxicomanen is begonnen met dat hennep-onkruid in brand te steken.
De stepstone-theorie werd op wetenschappelijke basis ontkracht.

Iedere toxicomaan is begonnen met melk.
Oud 24 augustus 2008, 19:21   #496
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

De meeste kiezers hebben geen benul wat de gevolgen zijn van legalisering.
De meeste kiezers kennen niet eens het verschil tussen cannabis en heroïne.
De media maakt dan ook zelden een onderscheid. 't Zijn allemaal drugs.

Waarom wil jij nultolerantie?
Waarom is het, tijdens de optredens in open lucht, verboden een jointje op te steken, terwijl alle mogelijk alcoholische dranken in overvloed aanwezig zijn?
Oud 24 augustus 2008, 19:21   #497
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedere toxicomaan is begonnen met melk.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 19:37   #498
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met welk positief gevolg?
1) Een duidelijk kordaar beleid t.o.v. soft-drugs itt het huidige gedoogbeleid
2) Op lange termijn een daling van het aantal drugsverslaafden
Oud 24 augustus 2008, 19:41   #499
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
FOUT. Dat doet het wel. Wetenschappelijk bewezen met fotoscans van hersenen.
FOUT. Marihuana tast hersencellen tijdelijk aan. Alcolhol daarentegen vernietigt hersencellen.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 19:45   #500
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En? Elke alcoholist is begonnen met 1 biertje drinken. Ook drank verbieden?
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 24 augustus 2008 om 19:45.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be