![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg Cunhal, doe ze de groeten eh.
Je toont wel je eigen sektarisme aan, ironisch als je bedenkt hoe jij altijd bent tekeer gegaan tegen het sektarisme van de lsp. Als je niet eens in staat bent met andere linksen te discussiëren vraag ik me toch wel af hoe jij je stand houdt in een overwegend rechtse samenleving... |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je echt internationalisme wil moet je bij de links-nationalisten gaan kijken: hierzo. En vooral de laatste halve minuut zo ongeveer ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jij zult wel blij zijn met de steun voor je nationalisme, anderen zijn daar minder gelukkig mee... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() onafgezien de ideologische achtergrond van de website (waar ge mss gelijk in hebt), en zelfs onafgezien de subjectiviteitsgraad (waar ik ook goed kan inkomen), ZE HEBBEN EEN PUNT!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De discussie niet aandurven of niet aankunnen en dan maar schieten op de boodschapper... Zeg nu zelf een communistische partij die pleit voor een niet-verkozen kapitalistische noodregering, faut le faire !
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
daar kan ik gewoonlijk van leren. Hier vind ik zeer veel over het identitaire en nationalistische denken - een politieke denkwijze die (helaas?) de wereld domineert, de stof waaruit moordadige konflikten gemaakt zijn. Mijn "links nationalistische" vrienden belgisch-nationalistisch, vlaams-natiuonalistisch, waals-nationalistisch enz.. zijn hoegenaamd niet te overtuigen dat hun standpunt radikaal tegengesteld is aan een geloof in de gelijkwaardige mens die ongeacht zijn huidskleur, afkomst, religie deelgenoot is in de universele rechten van de mens, de universele rechten van het kind enz.. Integendeel : ze zijn eer heilig van overtuigd dat achter zo hoog mogelijk opgebouwde grenzen ze hun identiteit te verdedigen hebben en gelijktijdig de gelijkwaardigheid en de indenteit van alle medemensen op deze planeet kunnen verdedigen. Zij zien in deze opvatting geen verschil met het apartheidsregime van Zuid-Afrika of de muren rondom Israël. Zij blijven dan ook weg van de "rechtse nationalistische" hoogdagen - maar moeten om zelf geëmancipeerd te geraken zich wel kunnen optrekken aan "het eigen volk"... Ik ken een voortreffelijke zwitser, een fervent communist.. spreek hem niet over "zijn eigen volk" - hij weet dat hij een "onderdaan" is van een zeer kapitalistisch traditioneel zeer rechts bestuurd land... maar hij is wel zwitser ondanks het feit dat dit "zwitser zijn" absoluut vrij is van elke nationalistische waan. Ik blijf op dit forum.. al is het maar om vast te stellen dat de rechse ideologen die hier vlijtig posten tot de onvoorstelbare slotsom komen dat hun ideologie leidt tot de eeuwige massaslachting die we oorlog noemen en waar ook hun kinderen aan deze moloch ten prooi zullen vallen en het hen ideologisch onmogelijk is om daartegen te ageren. "Links" ezn "Vlaams" vloekt niet, maar "Links" en "Vlaams-Nationalistisch" is een vloek...
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vloek graag. Ook binnen de rode kerk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementslid
|
![]() Op de libertairen na is iedereen hier ergens ter linkerzijde, in mijn ogen.
Mijn indruk is dat meer dan 50% hier links te noemen valt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kijk Pelgrim, ik ben blij voor je dat je hier op politics je eigen speeltuintje hebt en je laat binnen wie je wil natuurlijk. Maar verwacht niet van iedereen hier dat hij of zij blij is met de aanwezigheid van extreem-rechtsen hier. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() op dit subforum of op het forum in het algemeen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Fijn dat je het zo voor Pelgrim opneemt, maar de felheid waarmee hij telkens reageert wanneer iemand erover begint en de nonsensikale manier waarop hij reageerde op mijn post terzake in het bijzonder wekten bij mij de indruk dat hij dat wel deed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom probeer je eigenlijk van het onderwerp af te wijken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |