![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
U staat hier gewoon keihard te beweren dat autochtonen zo nu en dan best gediscrimineerd mogen worden. Ik vroeg u: "Dus de vraag is en blijft waarom de ene discriminatie door een andere vervangen? En wat is de maatschappelijke winst daarvan?", en als antwoord krijg ik dit vage nietszeggende zinnetje? Omdat u beweert dat dat nodig is en omdat u met twee verschillende discriminatiematen meet; 1 voor de zielige allochtoon, en 1 voor de autochtoon. Waarbij 1) niet kan en 2) onder bepaalde omstandigheden wel. Daarmee verdedigt u discriminatie en praat u het onder bepaalde omstandigheden nog goed ook. Citaat:
Citaat:
Ik heb geen enkele ervaring met domme KMO-leiders, althans dat zij dom waren op hun vakgebied, te weten het leiden van een kleine of middelgrote onderneming. Buiten hun vakgebied heb ik er natuurlijk wel domme ontmoet, maar dat doet hier verder helemaal niet terzake. Vandaar dat de Italiaanse, Ierse, Zweedse, Chinese, Poolse etc ghettos niet meer bestaan natuurlijk, en dat al deze mensen net zo Amerikaans als de rest van de Amerikanen zijn geworden. Enige uitzondering op de regel zijn wellicht de negers, hoewel ook daar wel wisselend succes is geboekt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niet gehoord van de werknemer van het interimkantoor dat sommige werkgevers vlakaf zeggen dat ze geen allochtonen willen? Ongeacht hun kwalificatie. Niet gehoord van een allochtoon die gediplomeerd elektricien is (knelpuntberoep) maar geen werk vindt. Hij werkt nu als vrachtwagenbestuurder. Op het werk vertelde iemand, diploma ICT (ook knelpuntberoep) over een allochtoon die tweede van zijn jaar eindigde, en pas na een jaar vast werk vond (als laatste van zijn jaar) Citaat:
Citaat:
Ze zijn inderdaad Amerikaans geworden, maar of ze nooit gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt? |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Snapt u het nu of moet ik het uitspellen? Laat ik daar trouwens gelijk maar mee beginnen: Als mijn klanten om wat voor reden dan ook te kennen geven dat zij willen dat loodgieter Pieter-Jan bij hen de gootsteen komt ontstoppen, dan moet ik dus niet Fatima naar die klanten sturen, want daar hebben die klanten niet om gevraagd. Stuur ik wel Fatima, dan krijg ik ontevreden klanten. Ontevreden klanten komen niet terug. Dat kost mij dan omzet, en dus kost mij dat geld. Zonder geld, of met minder geld, kan ik mijn rekeningen niet betalen en mijn bedrijf kan ook niet blijven bestaan en gaat failliet. Het gevolg is dat zowel ik als loodgieters Pieter-Jan én Fatima bij de staat moeten aankloppen voor financiële steun. Andersom, als klanten aangeven dat zij willen dat Fatima de gootsteen komt ontstoppen, moet ik Pieter-Jan niet sturen, want dan kost mij dat ook omzet etc etc etc. Kortom, mijn bedrijf is er om winst te maken, om geld mee te verdienen, en dat gebeurt door aan de wensen van de klanten tegemoet te komen. Mijn bedrijf is geen sociale werkplaats o.i.d. en mijn bedrijf behoeft ook geen "afspiegeling van de samenleving" te zijn. Citaat:
En nee, ik denk dat de eventuele discriminatie van de door mij genoemde groepen tegenwoordig zo goed als niet bestaand is. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Jij gelooft dus echt in die Amerikanistische leugens?!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#505 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik durf beweren dat de "American dream" een mythe is en dat al die zogenaamde "fortuinmakers" als Bill Gates uit de hogere middenklasse stamden. De VS kent maar één god, en dat is de dollar en wie geen toegang heeft tot het dollarhoererijcircuit sterft.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat komt omdat jouw vraag ook geen antwoord op mijn vraag was. Jij sprak over de sociale lift in de VS. Ik zei dus: geloof jij echt in die Amerikanistische leugens?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Dit staat volledig los van het eventuele nut. 3 Wat begrijp je niet aan het woord "misschien"? Citaat:
Maar dat heeft er nog altijd niets mee te maken. Citaat:
De mensen zijn al lang blij dat ze een loodgieter vast krijgen. Als een bedrijf beroep doet op een interim-kantoor om werknemers te vinden om de lopende band draaiende te houden, en stelt, "Ik wil geen allochtonen"; hoe noem jij zo'n instelling? Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ja, er zijn nog andere groepen die later aangekomen zijn, en die zijn nu ergens midden in dat proces van zich opwerken. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Geheel terzijde : er zijn nog wel meer dingen die niet 100% positief of 100% negatief zijn. Dikwijls zijn er zowel positieve als negatieve kanten. Citaat:
Mijn man (een rasecht Vlaming) werkt als PC-technieker in een ICT-bedrijfje dat geleid wordt door een Belg van Marokkaanse origine. Er is daar nog nooit een klant geweest die weer weg ging omdat mijn man geen allochtoon is of de baas wel allochtoon. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vind van niet. Die klant die werkgever is, wil het beste voor zijn bedrijf en als daar geen allochtonen inpassen om wat voor reden dan ook, dan is dat zo. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Rare jongens, die extreem-linksen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door beste vriend : 7 juni 2009 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
VB afgegaaan!!! Hihihi Alles gaat echt tegen de negen laatsts hardliner op dit forum!!! VB NIET in de regering (zoals de laatste 20 jaar trouwens!) Multiculturelesamenleving is een feit!!! Hihihin loooosers...... Woehaaaaaaaa.....VB -15%!!!! Het Vlaamsche volk ect..... etc...... Multiculturele samenleving is een feit!!!! Moslim droomsprookjes hebben niet gewerkt!!! HIIHIHIHIHI Afrikanen geloven er niet in! De simpele Vlamingen zelfs niet Wie dan wel???? Laatst gewijzigd door Princessje : 8 juni 2009 om 02:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#517 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#518 |
Banneling
|
![]() [quote=artisjok;4156287]Indien je meer dan één post gelezen had, zou je weten waarover het gaat.
Als dit voor jou geen discriminatie is, wat is voor jou dan wel discriminatie?[/QUOTE] Discriminatie is bvb een autochtoon koppel dat niet aan een sociale woning geraakt omdat allochtonen voorrang krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Multicultuur houd in dat die volkeren zich vermengen, elkaar op prijs stellen , neem ik aan ? Hoeveel Walen trouwen met Vlamingen ? Hoeveel Marrokanen trouwen met Vlamingen ? Hoeveel Turken trouwen met Vlamingen ? Hoeveel negers trouwen met Vlamingen ? Hoeveel Marrokkanen trouwen met Turken ? Hoeveel Turken trouwen met negers ? Enz Enz...Al die groepen leven niet mét elkaar, maar naast elkaar , en hebben weinig sympatie voor elkaar, en dan druk ik mij zeer voorzichtig uit...Het echte sentiment gaat eerder van antipatie tot pure haat...Een succes zou ik dat niet precies noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ikdenk trouwens dat de meerderheid van de bevolking respect en sympathie heeft voor de andere bevolkingsgroepen, maar een kleine minderheid blijft maar polariseren... . |
|
![]() |
![]() |