![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij af waarom de allochtone meisjes, die mij spontaan over hun problemen komen vertellen - gedwongen huwelijk, bijvoorbeeld, of systematische maar bijzonder heimelijke pesterij door een mini-tiran in de klas - zich nog nooit zijn komen beklagen over die kwetsende verwerping van hun cultuur, de vijandigheid en het nazisme dat in onze - en hùn - school blijkbaar schering en inslag is. Al even vreemd vind ik het dat de moslima's die weigeren waar dan ook een hoofddoek te dragen en daarin door hun ouders worden gesteund duidelijk niet ervaren worden als vijandig, en er ook niet van worden beschuldigd dat zij zèlf hun eigen cultuur verwerpen en vies vinden en daardoor kwetsen. Ik heb hier in deze draad trouwens al vermeld dat ik het toestaan van religieuze symbolen of hoofdhaar-bedekking zou aanvaarden als de directie daaromtrent volledig autonoom zou beslissen. Mij gaat het om de vrijwaring van die autonomie van de schooldirectie. Als een meerderjarige vrouw zèlf en ongedwongen ervoor kiest een hoofddoek te dragen, aanvaard ik dat zonder probleem, en ik zal haar met evenveel respect behandelen als een meerderjarige vrouw die daar niet voor kiest. De macho's (al dan niet in de puberteit) die menen dat zìj in de plaats van hun 'zusters' over die hoofddoek-dracht mogen beslissen, alsmede de intolerante hoofddoek-draagsters die hùn keuze aan anderen willen opdringen kunnen alvast NIET op mijn sympathie/steun rekenen. Heeft u er enig idee van wat de beweegredenen waren van de directie van het KA Antwerpen om alsnog tot het verbieden van hoofddoeken over te gaan? En om nog eens op uw stereotypering terug te komen: ik werd door een collega - hij is leraar islamitische godsdienst - uitgenodigd om een bijeenkomst van soefi-meesters bij te wonen. Zou die man zich door een debiel als ik nu ècht zo gemakkelijk in de luren laten leggen? Zou die man na alle gesprekken die we al hadden nu nog niet doorhebben dat ik hem eigenlijk maar een viezerik vind die ik zo snel mogelijk een jodenster wil aannaaien? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 25 juni 2009 om 23:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#722 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het geen verdoken maatregel was gericht naar één bepaalde doelgroep die te indentificren viel omwille van die bermuda .... of was het de bermuda die de dragers ervan aanzette tot geweld en intidatie ? Laatst gewijzigd door praha : 25 juni 2009 om 23:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#723 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#724 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan worden die zwaksten in de maatschappij het liefst onder de mat geveegd, niet? Of bedekt u ze liever met de mantel der liefde?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#725 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard zullen ze wel morren net zoals elke godsdienst dat doet.... maar net omwille van de seculariteit hoeven we daar dan geen rekenschap aan te geven. En wat heeft deze opmerking dan precies te maken met 't feit dat men door de invoering van dat verbod net in eigen voet schoot betreffende dat toch wel onopvallende ( denk dat daar een brede consensus is ) kruisje dat nu plots ook niet meer kan als je de puntjes op de i wilt zetten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#726 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#727 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was de enige manier waarop het gemeentebestuur in deze belachelijke tijden nog een poging kon doen om de rust te herstellen en haar mooi provinciaal domein niet te laten verloren gaan. Maar dat men zich daarvoor moet wegstoppen achter een bermuda, zegt veel. Net zo moet men, om het opdringen van een politiek-religieus symbool in de klas tegen te gaan, ook de kruisjes en de Mariakes verbieden die tot nu toe niemand opvielen.
![]() |
![]() |
#728 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#729 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan moet je naast een dressingcode ook een gedragscode ( beperkte menigsuiting etc. ) opleggen. Andere oplossing is natuurlijk dat men gewoon hoopt dat de overmaat wat afneemt, na de invoering van het verbod, omdat een deel van hen de school verlaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#730 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nee dat toont alleen maar aan dat ik in tegenstelling tot u nog helder kan denken. Ik maak mezelf niet wijs dat alle overtuigingen evenwaardig zijn, dat is uw probleem niet het mijne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#731 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hoeven dan dus helemaal géén rekening te houden met de autochtone jongeren en hun houten kruisen , zij moeten maar het schoolreglement eerbiedigen, net zoals de allochtone dragertjes van hoofddoeken dat moeten doen.... En het liefst zonder al te véél tamtam te maken wat dat betreft... Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#732 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit de rest van die post ( en de vorige ) blijkt net dat zulk een maatregel, hoe goed bedoeld, net zou getuigen van niet-neutraliteit van de instelling. Dat kan perfect in niet gemeenschaps onderwijs....dus als je dan een specifieke wens hebt van totaal niet geconfronteerd te worden met allerhande godsdienstige symbolen, verwijzingen of zelfs gedragingen dan lijkt het me oportuun daar een speciaal onderwijs voor op te zetten. ![]() Laatst gewijzigd door praha : 25 juni 2009 om 23:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#733 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat het wel degelijk, zoals er in dit topic al zoveel op gewezen is, gericht is op het mijden van of indijken van het uiten van islamitisch geloof
Laatst gewijzigd door praha : 25 juni 2009 om 23:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#734 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#735 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dankzij dit forum enkele uitstekende leermeesters leren kennen, E. Gidius.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#736 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan werd het wel een openbaar verbod wat het dragen van een hoofddoek betreft..... En dat is het dus niet..... En wat vindt U dan van die arabische landen waar de vrouwelijke toeristen dienen gesluierd in het openbaar te verschijnen ,verdraagzaamheid ten top zeker....... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#737 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#738 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de tweede plaats kunnen de meisjes zèlf voelen hoe heerlijk het kan zijn de haren vrij te laten wapperen. Ik geef tegelijkertijd toe dat ik nog niet goed weet hoe de macho's aan te pakken. Er moet een methode te vinden zijn om de tirannen onder ons de pas af te snijden. Ik ben op zoek. Als je suggesties hebt: be my guest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#739 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zipper : 26 juni 2009 om 00:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#740 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ach, dromen!
|
![]() |
![]() |