Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2009, 01:19   #1021
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
uiteraard... ik ben de laatste die omgekeerd zou beweren
Mooi
Citaat:
Normalerwijs niet.
Het is niet omdat er een toenemend aantal geloofsbeleiders begint op te vallen dat dat plots ijler zou worden.
Is dat de reden ?
Zoals we weten was het de enige school waar hoofddoeken wel toegelaten waren.
Ik zou dus verwachten dat ouders daar voor de poorten moeten kamperen om hun gehoofddoekte kinderen daar ingeschreven te krijgen.
Mis poes, er was zelfs ruimte voor kinderen zonder hoofddoek, volgens sommigen was er zelfs sprake van leegloop.
Zou het niet mogelijk zijn dat maar een heel klein groepje extremisten vragende partij was?
De meeste moslims leggen misschien graag hun hoofddoek af om naar een betere school te kunnen gaan en loopt die school toch leeg.
Citaat:
(effe off-topic)
btw diezelfde duidelijkheid en rechtlijnigheid _ ondanks het waarom van een verandering _ ga je die dan ook toepassen zonder verder morren als het morgen plots niet meer toegelaten zou zijn te roken op 't café ?
Die vraag verwondert mij toch enigszins van u.
Natuurlijk ga ik het toejuichen als morgen het laatste café vrijwillig een rookverbod invoert.
Dat betekend immers dat alle rokers in dat laatste café geconcentreerd zijn en het café toch niet meer leefbaar is.
Er dus weinig rokers overblijven.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 01:21   #1022
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'k kruip er alvast in...
voor diegenen die hier nog online zijn ... alvast welterusten
Slopol.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 01:26   #1023
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Vraagje : zwemmen ze ook met hoofddoeken ?
Jawel, maar vastgehecht aan overige tuniek.

http://www.downloads.nl/results/images/1/burkini
Oud 27 juni 2009, 01:35   #1024
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Turkije is een seculiere staat.
Nep-seculier, met minstens 98% moslims wier dromen over kalifaat en Turan worden verijdeld door het leger. Zou in Turkije democratie worden ingevoerd dan wordt die de dag na toetreding tot de EU door de eenstemmig verkozen bajesklant Erdoĝan "democratisch" afgeschaft en vervangen door shar�*a.
Oud 27 juni 2009, 01:41   #1025
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik zou een boek of minstens een reportage moeten schrijven om dat uit te leggen. Als je in Turkije rondreist, zie en voel je dat het een land is dat zich op een moderne manier probeert te ontwikkelen. Je ziet het aan de infrastructuur, aan de steden, aan de artikels in de gazetten, je voelt het aan de gesprekken die je hebt met jonge en zelfs minder jonge Turken. Dat lééft daar, terwijl wij hier al lang dood zijn.

Een dingetje maar. Ik heb er een congres over duurzaam toerisme meegemaakt, waar ik pleidooien over dingen hoorde die ik hier nog nooit gehoord heb. Bijvoorbeeld over voorrang van de belangen van de lokale bevolking bij de ontwikkeling van het toerisme. Zij hebben daar 21ste ideeën over, terwijl wij op dat vlak nog in de jaren '50 leven. Lees er de Vlaamse formatienota maar eens op na.
Het ging over DEMOCRATIE en dat is iets totaal anders, al dan niet "modern".
Oud 27 juni 2009, 01:49   #1026
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Waarom niet? Dan weet iedereen wie er gepest moet worden in de klas
Terrorisme ligt jou wel hè?
Oud 27 juni 2009, 01:51   #1027
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PvdV Bekijk bericht
Zou iemand mij een duidelijk bron kunnen geven dat aantoont dat het in Turkije het verboden is om en hoofddoek te dragen op school?
http://www.metaseek.nl/search/nl/1/turkije+hoofddoek
Oud 27 juni 2009, 02:03   #1028
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
De openbare weg is geen overheidsinstelling...
Ik denk/vind juist van wel en het lijkt mij een uitmuntende gedachte om daar ook ALLE religieuze en politieke alsmede anderszins opruiende/polariserende symbolen te verbieden. Dat zal meteen die kneiter(s) in het Vaticaan een lesje bijbrengen.
Oud 27 juni 2009, 02:19   #1029
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik denk/vind juist van wel en het lijkt mij een uitmuntende gedachte om daar ook ALLE religieuze en politieke alsmede anderszins opruiende/polariserende symbolen te verbieden. Dat zal meteen die kneiter(s) in het Vaticaan een lesje bijbrengen.
Totalitair.

Laatst gewijzigd door Daimanta : 27 juni 2009 om 02:22.
Daimanta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 02:57   #1030
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik mag hopen dat er geen 'geloven' meer zijn die de platte-schijf-theorie voorschrijven.

...........
"Men" is het hierover nog steeds niet eens.

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/bijbel+aarde+plat

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/koran+aarde+plat

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 juni 2009 om 02:58.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 06:35   #1031
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerst ga je een potje liegen en nu ga je me nog eens woordenin de mond leggen ook ?
die 'slachtoffers' sloeg wel degelijk op het stukje dat ging over de dragers van een hoofddoek.
Dat bepaal jij nu postfactum. Sorry, maar op deze manier valt er niet te discussiëren.

Ik kom wel weer eens terug naar jou luisteren als je je scheldwoordarsenaal uitgekuist hebt.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 27 juni 2009 om 06:42.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 09:50   #1032
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat bepaal jij nu postfactum. Sorry, maar op deze manier valt er niet te discussiëren.

Ik kom wel weer eens terug naar jou luisteren als je je scheldwoordarsenaal uitgekuist hebt.
Groot gelijk!

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 10:53   #1033
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Religieuze symbolen zijn bedoeld om te polariseren.
Want jij denkt dat die meisjes vijandigheid willen uitlokken?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 10:59   #1034
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De hoofddoek is in eerste instantie bedacht om tijdens gevechten onderscheid te kunnen zien tussen 'eigen' en andere vrouwen, zodat niet de verkeerde gepakt en tot slaaf gemaakt werden.

Een hoofddoek betekent:

Ik ben dom, want ik denk dat ik een goede moslim ben omdat ik een hoofddoek draag

Ik ben dom, omdat ik denk dat je door het dragen van een hoofddoek in het paradijs kom (en anderen niet)

Ik ben dom, omdat ik denk dat het dragen van een burka of nikaab me meer punten oplevert voor het paradijs*

Ik ben dom, omdat ik denk dat een man buiten geen hoofdbedekking nodig heeft om in het paradijs te komen

Ik ben dom omdat ik accepteer dat een broer 2x zoveel erft als zijn zus

Ik ben gevangen, want ik mag alleen naar buiten met een hoofddoek

Ik ben gevangen want ik mag eigenlijk niet trouwen met de man van mijn eigen keuze

Ik ben gevangen want ik moet trouwen met een man ook al ben ik lesbisch

Ik ben gevangen omdat het me niet vrij staat een ander geloof te kiezen (ja eigenlijk wel, maar dan word ik geëxcommuniceerd of omgebracht)

Ik doe aan takiyya wat betreft mijn hoofddoek en mijn vrijheden. Nederlanders noemen dat liegen, ik noem dat verdediging van mijn geloof

Ik vertel leugens over mijn geloof omdat mijn geloof me verordonneert alleen een positief beeld van de islam te schetsen, sterker nog: het uiten van kritiek staat gelijk aan godslastering en dan kom ik nooit in het paradijs

Ik ben seksistisch omdat ik denk dat alleen een man zich niet kan beheersen

Ik ben seksistisch omdat ik accepteer dat mijn broers wel seks mogen hebben voor het huwelijk en ik maagd moet blijven (behalve van achteren)

Ik ben seksistisch omdat ik accepteer dat mijn broer meer vrijheden en keuze's heeft dan ik heb

Ik ben seksistisch omdat ik zoveel mogelijk contact met andere mannen afhoud en eigenlijk alleen met alleen vrouwen wil omgaan

Ik ben seksistisch omdat ik de apartheid van mannen en vrouwen accepteer

Ik ben seksistisch omdat ik vind dat een vrouw zonder hoofddoek een hoer is

Ik ben racistisch aangelegd omdat ik op basis van een boek neerkijk op niet-soortgenoten

Ik ben racistisch omdat ik meedoe aan de apartheid tussen moslims en niet-moslims

Ik ben racistisch omdat ik niet mag trouwen met een niet-moslim

Ik ben racistisch omdat ik niet de antisemitische teksten van de Koran verwerp

Ik ben racistisch omdat ik niet de haatdragende en moordlustige Koranteksten jegens andere mensensoorten (niet-moslims) verwerp

Eigenlijk wil ik niet integreren, maar alleen meedoen onder mijn voorwaarden (en die van de imams).
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 11:00   #1035
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Totalitair.
Totalitair moet kunnen voor modern rechts, eigen totalitair eerst wel te verstaan!

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 juni 2009 om 11:01.
Oud 27 juni 2009, 11:03   #1036
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
De hoofddoek is in eerste instantie bedacht om tijdens gevechten onderscheid te kunnen zien tussen 'eigen' en andere vrouwen, zodat niet de verkeerde gepakt en tot slaaf gemaakt werden.

Een hoofddoek betekent:

Ik ben dom, want ik denk dat ik een goede moslim ben omdat ik een hoofddoek draag

Ik ben dom, omdat ik denk dat je door het dragen van een hoofddoek in het paradijs kom (en anderen niet)

Ik ben dom, omdat ik denk dat het dragen van een burka of nikaab me meer punten oplevert voor het paradijs*

Ik ben dom, omdat ik denk dat een man buiten geen hoofdbedekking nodig heeft om in het paradijs te komen

Ik ben gevangen want ik mag eigenlijk niet trouwen met de man van mijn eigen keuze

Ik ben gevangen omdat het me niet vrij staat een ander geloof te kiezen (ja eigenlijk wel, maar dan word ik geëxcommuniceerd of omgebracht)

Ik doe aan takiyya wat betreft mijn hoofddoek en mijn vrijheden. Nederlanders noemen dat liegen, ik noem dat verdediging van mijn geloof

Ik vertel leugens over mijn geloof omdat mijn geloof me verordonneert alleen een positief beeld van de islam te schetsen, sterker nog: het uiten van kritiek staat gelijk aan godslastering en dan kom ik nooit in het paradijs

Ik ben seksistisch omdat ik accepteer dat mijn broers wel seks mogen hebben voor het huwelijk en ik maagd moet blijven (behalve van achteren)

Ik ben seksistisch omdat ik accepteer dat mijn broer meer vrijheden en keuze's heeft dan ik heb

Ik ben seksistisch omdat ik zoveel mogelijk contact met andere mannen afhoud en eigenlijk alleen met alleen vrouwen wil omgaan

Ik ben racistisch aangelegd omdat ik op basis van een boek neerkijk op niet-soortgenoten

Ik ben racistisch omdat ik meedoe aan de apartheid tussen moslims en niet-moslims

Ik ben racistisch omdat ik niet de haatdragende en moordlustige Koranteksten jegens andere mensensoorten (niet-moslims) verwerp

Eigenlijk wil ik niet integreren, maar alleen meedoen onder mijn voorwaarden (en die van de imams).
Tel eens op hoeveel scheldwoorden en onwaarheden je weeral gebruikte...
Lees dit eens:
http://www.demorgen.be/dm/nl/2462/St...oslima-s.dhtml

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 juni 2009 om 11:05.
Oud 27 juni 2009, 11:10   #1037
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer staat polariseren gelijk aan vijandigheid uitlokken?

Paulus.
Oud 27 juni 2009, 11:13   #1038
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een hoofddoek betekent:

Spijkers met grote koppen!

Paulus.
Oud 27 juni 2009, 11:14   #1039
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Tel eens op hoeveel scheldwoorden en onwaarheden je weeral gebruikte...
Lees dit eens:
http://www.demorgen.be/dm/nl/2462/St...oslima-s.dhtml

Scheldwoorden? Dat is jouw specialiteit. Het is nog niemand ontgaan dat jij je haatfixatie tgo een bepaalde politieke partij op dit forum komt ventileren dmv onophoudelijke scheldkannonades ten aanzien van elke forummer die jouw visie niet deelt.

Onwaarheden?
De waarheid is dat jij partij kiest voor het racisme en de onwaarheden van religieuze fanatici!!!

Lees je maar dit :

Citaat:
Hoofddoekenverbod is antiracistisch

11:09 ”Het hoofddoekenverbod in scholen ondersteunt de strijd tegen het racisme en bevordert de gelijkheid van de volkeren”. Dat besloot de De Raad van State in twee arresten tegen twee athenea van de Franstalige Gemeenschap. Die hadden de hoofddoek voor meisjes op school en tijdens schoolse activiteiten verboden, net als alle andere religieuze en politieke symbolen.

De Brusselse vreemdelingenorganisatie MRAX vond dit ’discriminerend’ en stapte naar de Raad van State. Maar die fluit de MRAX nu over de hele lijn terug. ”De doelstellingen van de MRAX zijn: racisme en discriminatie bestrijden en de vrede onder de volkeren bevorderen in respect voor iedereen. En dat doet nu net het hoofddoekenverbod op de athenea. Deze scholen bevorderen de doelstellingen van de MRAX en dus kan de organisatie dat hoofddoekenverbod niet aanvechten”.

Met deze arresten valt het doek over de hoofddoek. De laconieke motivering van de arresten maakt duidelijk dat ook het Antwerpse hoofddoekenreglement voor ambtenaren antiracistisch is. De Raad van State volgt hiermee overigens slechts de rechtspraak van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/hoo ... tisch.aspx
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 11:21   #1040
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Scheldwoorden? Dat is jouw specialiteit.
.....
dat jij je haatfixatie tgo een bepaalde politieke partij op dit forum komt ventileren dmv onophoudelijke scheldkannonades ten aanzien van elke forummer die jouw visie niet deelt.
Zoveelste onwaarheid dus: dan zou ik al lang geband zijn.

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 juni 2009 om 11:24.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be