Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2009, 22:39   #361
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

De Leie was wellicht te koud, of te smal, of te ondiep voor onze 'dolfijn'.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 22:47   #362
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ook dat is een foefje. Antwoord me maar eens op mijn vraag in plaats van rond de pot te draaien.
Waarom zou ik mijn tijd aan U verkwisten als u niet eens zich de moeite getroost informatie op te zoeken?
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 22:50   #363
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik hoop dat u begrip kunt opbrengen voor het feit dat ik mij graag informeer.

'Als ...' - vragen zijn maar één mogelijkheid, maar blijkbaar toch nuttig.

Uw antwoord lijkt mij vrij duidelijk, behalve op volgend punt:

Wat zouden jullie doen met mensen die het hier ècht goed leven vinden, en zich hard inspannen om - ik zeg maar wat - tot 'de élite' in de meritocratische betekenis van het woord te behoren?

Ik denk hierbij spontaan aan zo iemand als Kader Abdolah, die er in slaagde de landstaal zo goed onder de knie te krijgen dat hij nu al beschouwd wordt als een der groten van de Nederlandstalige literatuur.

Mag die man blijven en zich daarbij op z'n gemak voelen, wetende dat 'zelfs' de solidaristen hem als 'ene van ons' beschouwen, of doet hij er toch maar beter aan een plekje in Iran op te zoeken, in de hoop dat hij daar niet opgepakt en terechtgesteld wordt?
Hier zou ik toch graag een antwoord op zien verschijnen, want ik stel me dezelfde vragen.
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 22:50   #364
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
Waarom zou ik mijn tijd aan U verkwisten als u niet eens zich de moeite getroost informatie op te zoeken?
Omdat uw omschrijving van 'soldiarisme' wellicht niet dezelfde is als de mijne.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 01:36   #365
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
U bent dus duidelijk van kwade wil. U liegt er maar op los. N-SA kant zich net tegen racisme omdat het differentialisme verdedigt!
U discrimineert en wil bevolkingsgroepen het land uithebben ''om racisme te voorkomen''. Wie denkt u eigenlijk voor de gek te houden met die newspeak?

Citaat:
Lasterpraat verkopen is blijkbaar uw sterkste punt. Nergens zegt N-SA wat jij hier schrijft.
N-SA zegt dat illegale aanwezigheid gewoon strafbaar moet zijn en illegalen onmiddelijk moeten verwijderd worden van het grondgebied door onmiddelijke etrugkeer naar land van herkomst. In d ekorte tijd dat ze hier in afwachting toch aanwezig zijn, verblijven ze in strikt gesloten centra.
N-SA pleit voor remigratie van de hier aanwezige niet-Europese vreemdelingen die hier niet illegaal zijn.
NERGENS wordt er dus gesproken over raszuiverheid en dergelijke.
U doet het in uw één-na-laatste regel. Blanke, Christelijke Europeanen mogen blijven. Ik geloof dat u ergens zelfs West-Europeanen heeft genoemd.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 01:38   #366
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Niet iedereen beschouwt de mens als een inwisselbaar wezen zonder etnoculturele eigenheid.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 01:42   #367
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Het is natuurlijk moeilijk om dergelijke zaken al op voorhand te gaan stellen. Als als als... dan is theoretisch veel mogelijk. Gelet op de huidige wetgeving pleiten wij voor een vrijwillige terugkeerpolitiek, en deze wordt uiteraard zeer aantrekkelijk gemaakt via allerhande steunmaatregelen, akkoorden met de thuislanden, scholing en begeleiding,... Er mag evenwel niet vergeten worden dat de bestaande wetgeving een weerspiegeling is van de heersende ideologie en dus zeker niet ideologisch neutraal. In afwachting van die terugkeer kunnen deze groepen in hun gemeenschappen hun eigen religie en taal, hun eigen sociale zekerheid, scholen,... organiseren.
Omdat u zich aan de wet moet houden pleit u voor een vrijwillige terugkeerpolitiek van mensen Niet-West-Europese origine. Het spijt u dat u zich aan die wet moet houden. Als het zover komt dat u zelf de wetten mag maken, wat zou dan uw oplossing zijn?

Verder bent u voor segregatie en gettovorming zodat - als het eenmaal zo ver is dat u de wet kunt aanpassen - u die mensen makkelijker uit de samenleving kunt verwijderen. Begrijp ik dat goed?
Oud 20 september 2009, 01:47   #368
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je begrijpt het verschil tussen racisme en differentialisme niet. Maar goed, ik open een draad over (de geschiedenis van) rassentheorie, die een en ander zal duidelijk maken. Geen wetenschappelijke analyse, maar in één oogopslag de belangrijkste etappes.
Je vergist je behoorlijk. N-SA is racistisch en niet zo weinig ook.
Oud 20 september 2009, 01:52   #369
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Niet iedereen beschouwt de mens als een inwisselbaar wezen zonder etnoculturele eigenheid.
Nee, er zijn er zelfs die de mens beschouwen als een uniek individu waar op voorhand niet zomaar een etnocultureel etiketje op te plakken is.
Oud 20 september 2009, 02:28   #370
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Je vergist je behoorlijk. N-SA is racistisch en niet zo weinig ook.
Felicien Bwanatongo:http://politics.lunitechs.be/showpos...&postcount=274
Citaat:
Een Vlaming is per definitie blank. Negers, Aziaten,... kunnen nooit Vlaming zijn, ook niet wanneer ze goed Nederlands spreken.
Oud 20 september 2009, 07:26   #371
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Mij maakt het eigenlijk geen reet uit welke kleur de ogen, de huid of de haren van een Vlaming/Vlaamse hebben, noch waar zijn/haar ouders vandaan komen, noch met wie hij/zij graag zou trouwen.

Ik stel andere eigenschappen echter wèl erg op prijs.

Vrijheidsdrang, bijvoorbeeld, en vlijt, vrijgevigheid, vindingrijkheid, vrijmoedigheid en vreedzaamheid.

Een diepe afkeer van heerszucht, wreedheid, lafheid, onderdanigheid, benepenheid, stompzinnigheid en zelfgenoegzaamheid is een absolute vereiste.

Ik zou wel eens willen weten wat solidaristen daarvan denken.
Hallo, solidaristen, waar blijven jullie om mij ofwel af te maken ofwel toe te juichen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 08:58   #372
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Het liberalisme is racistisch en niet zo weinig ook.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
"Waar is Hans Van Themsche nu we hem nodig hebben?"
Gisteren nog een geschifte seriemoordenaar, binnenkort een visionair?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=128364

Laatst gewijzigd door IronChef : 20 september 2009 om 09:00.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 10:34   #373
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Je vergist je behoorlijk. N-SA is racistisch en niet zo weinig ook:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien
Een Vlaming is per definitie blank. Negers, Aziaten,... kunnen nooit Vlaming zijn, ook niet wanneer ze goed Nederlands spreken.
Dat is differentialisme, geen racisme. De Vlaming verschilt inderdaad van de neger en de Aziaat. Dat is een vaststelling. Dat betekent niet dat de Vlaming de neger en de Aziaat moet gaan "civiliseren" door de locale cultuur uit te roeien.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 10:47   #374
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is differentialisme, geen racisme. De Vlaming verschilt inderdaad van de neger en de Aziaat. Dat is een vaststelling. Dat betekent niet dat de Vlaming de neger en de Aziaat moet gaan "civiliseren" door de locale cultuur uit te roeien.
Maar dat betekent voor de N-SA ook onverminderd dat de neger en de Aziaat niet welkom is; uitgesloten wordt; niet mag meedoen.

Ik stelde de concrete vraag:
Stel dat een rasechte Vlaming of Belg huwt met een niet-Europeaan. Mogen zij hier hun leven opbouwen; hier een gezin stichten?

Hierop antwoordt geen enkele N-SA-er.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 11:02   #375
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Maar dat betekent voor de N-SA ook onverminderd dat de neger en de Aziaat niet welkom is; uitgesloten wordt; niet mag meedoen.

Ik stelde de concrete vraag:
Stel dat een rasechte Vlaming of Belg huwt met een niet-Europeaan. Mogen zij hier hun leven opbouwen; hier een gezin stichten?

Hierop antwoordt geen enkele N-SA-er.
Wat moeten ze daar op antwoorden? Uiteraard vinden ze dat niet ok, te snel mengen haalt de ethnische coherentie natuurlijk onderuit.

Nu heb ik daarop steeds gezegd: in de geschiedenis komen en gaan volkeren nu eenmaal. De poging om een volk ethnisch stabiel te houden is dus eigenlijk een morbide tendens, een uitdrukking van ressentiment tegen het leven, een verlangen naar de dood. De Vlamingen is een zeer recent volk, en het zal ook snel verdwijnen, zoals ook de Menapiërs zijn verdwenen.

Het enige wat zin heeft als we dan toch ethnisch willen doen, is de al-Germaanse gedachte. De Germanen kun je al een volk met een zekere consistentie noemen, en we kunnen niet beter doen dan aanleunen bij onze grote broer Duitsland, want
"Deutschland hat ewigen Bestand,
es ist ein kerngesundes Land"

En ja, het is een Duitse Jood die het ons moeten leren, wat meteen brandhout maakt van alle morbide zuiverheidsutopiën.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 11:39   #376
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moeten ze daar op antwoorden? Uiteraard vinden ze dat niet ok, te snel mengen haalt de ethnische coherentie natuurlijk onderuit.

Nu heb ik daarop steeds gezegd: in de geschiedenis komen en gaan volkeren nu eenmaal. De poging om een volk ethnisch stabiel te houden is dus eigenlijk een morbide tendens, een uitdrukking van ressentiment tegen het leven, een verlangen naar de dood. De Vlamingen is een zeer recent volk, en het zal ook snel verdwijnen, zoals ook de Menapiërs zijn verdwenen.

Het enige wat zin heeft als we dan toch ethnisch willen doen, is de al-Germaanse gedachte. De Germanen kun je al een volk met een zekere consistentie noemen, en we kunnen niet beter doen dan aanleunen bij onze grote broer Duitsland, want

En ja, het is een Duitse Jood die het ons moeten leren, wat meteen brandhout maakt van alle morbide zuiverheidsutopiën.
Hoelang spreekt men dan eigenlijk van Duitsers? Pas veel later dan over Nederlanders. De Germanen mogen dan als etnische subgroepering van het Kaukasische ras al een tijdje bestaan, Duitsland niet. Bovendien heb ik genoeg kennis van de Duitse cultuur, die ik bewonder, om te kunnen vaststellen dat die totaal onverenigbaar is met de Nederlands/Vlaamse.

Als we willen dat Germanen als ras blijven bestaan, moet je een selectief immigratiebeleid voeren, waarbij blanke rassen bevoordeeld worden. Helaas is noch zo'n selectief immigratiebeleid, noch massa-immigratie de oplossing. Elk ras heeft af en toe olieverversing nodig in de vorm van rassenvermenging. Anders neemt de voortplanting op termijn incestueuze vormen aan, waarbij het volk verzwakt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 11:54   #377
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat moeten ze daar op antwoorden?
Op zijn minst ja of nee. Maar daar durven ze niet eens voor uitkomen. Zou dit etnisch bepaald zijn?

Citaat:
Uiteraard vinden ze dat niet ok, te snel mengen haalt de ethnische coherentie natuurlijk onderuit.
Het antwoord zou dus nee zijn. Ze zijn tegen gemengde huwelijken.

Citaat:
Ik zou eerder stellen : volkeren evolueren.

Citaat:

Ik wil helemaal niet etnisch doen.
En hun "zij menen dat de mengeling de vernietiging van alle diversiteit en het creëren van een mondialistische eenheidsworst bewerkstelligt. Zij menen dat dit tot een mensheid zonder traditie en afkomst leidt, die dan weerloos is uitgeleverd aan vegetatief consumeren en allerlei manipulaties." lijkt me eerder een excuus om etnisch te kunnen doen; dan een bezorgdheid/doelstelling.
Als we bij onze grote broer moeten aanleunen; verliezen we dan niet aan diversiteit, traditie, afkomst? Neigt dit niet naar eenheidsworst?
Als ze zich echt zorgen maken over het vegetatief consumeren en allerlei manipulaties, zien ze dan geen andere prioriteiten?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 12:27   #378
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
die ken je onderhand wel, ik (samen met het grootste deel vd bevolking) weiger mijn vrijheid op te geven voor een van bovenaf opgelegde mono-etnische maatschappijvisie. Diegene die een solidaristische staat wil stichten, zal dus een staatsgreep moeten plegen.
Het is multicultuur die opgelegd geweest is.
Vraag eens aan uw vakbondsleden wat ze daar allemaal van vinden...
Oud 20 september 2009, 12:32   #379
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Het is veel beter om in Europa een nieuwe levensbeschouwing te construeren. Adolf Hitler heeft het toch redelijk vlot kunnen doen?
² is ook nodig. Katholicisme is compleet achterhaald, al zie ik het katholicisme gewoon mee-evolueren. Tijd om het bewustzijn in te brengen, en dat mogen we dan ook doen in de wetenschap.
Oud 20 september 2009, 12:34   #380
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
...en dat mogen we dan ook doen in de wetenschap.
Breid uit.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be