Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2010, 22:23   #61
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Fine by me maar dan kies je ander werk.

"Alle geleerden" ?
Ander werk kiezen? Das makkelijk en cru gezegd. Denk je dat iemand met een hoofddoek snel werk vindt? Inderdaad, neen.

Zijn dat geleerden? Zijn ze opgenomen in de raad van islamgeleerden? Zo neen, dan verwerp ik ze en hebben ze niets te mengen in de islamitische oordelen over de hoofddoek en andere zaken.
Oud 10 juni 2010, 22:42   #62
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ander werk kiezen? Das makkelijk en cru gezegd. Denk je dat iemand met een hoofddoek snel werk vindt? Inderdaad, neen.

Zijn dat geleerden? Zijn ze opgenomen in de raad van islamgeleerden? Zo neen, dan verwerp ik ze en hebben ze niets te mengen in de islamitische oordelen over de hoofddoek en andere zaken.
Pech, "ons" probleem niet. Werknemers genoeg. Aan jou de keuze.
Trouwens , in een vleesverwerkend fabriek moet je een speciaal hoofddeksel op.

Wie kiest die Islam"geleerden"? Is dat een democratisch proces? Zitten er vrouwen in? Waarschijnlijk niet, nochtans is 50% van hun "fans" vrouw. Gelijkwaardig zijn julle nog laaaaaaaang niet als het aan die baarden ligt.

Laatst gewijzigd door Cdude : 10 juni 2010 om 22:45.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2010, 22:47   #63
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Pech, "ons" probleem niet. Werknemers genoeg. Aan jou de keuze.

Trouwens , in een vleesverwerkend fabriek moet je een speciaal hoofddeksel op.
'Ons' probleem niet? Waarom dan elke dag doordrammen over die zogezegde 'kopvod' als het toch jou probleem niet is. Laat ons in onze waarden en hou u bezig met uw eigen leventje. Laat de moslima's zelf maar bepalen of ze de hoofddoek willen ophouden of afzetten.

Ik heb geen fabriek nodig, niet mijn stijl. Ik sta in het onderwijs en heb mn diploma om ook in de apotheek te staan. Ik heb mn lesjes geleerd. Hoe meer diploma's ik op zak heb, des te beter.

Ik ben veel te moe om nu een uiteenzetting te geven over wie geleerde is en wie niet. De grootste islamitische geleerden hadden vrouwelijke leerkrachten voor mocht u dat even ontgaan zijn.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 10 juni 2010 om 22:58.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2010, 00:18   #64
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben geen islamitische geleerden, vertegenwoordig de moslims niet en iedereen is verantwoordelijk voor zn eigen daden. Maar als je mijn mening wilt horen: Iemand die zegt dat doppen haram is, blijft van het dopgeld af. Iemand die stemmen haram vindt, zou ook van het dopgeld moeten afblijven. Maar iemand die wordt afgewezen omwille van een hoofddoek, sry hoor maar dop gerust zou ik zeggen. Een moslima wordt opgelegd door haar werkgever een hoofddoek af te zetten maar stel dat deze vrouw de hoofddoek weigert af te zetten uit religieuze overwegingen, dan vind ik dat deze dame 100% gelijk heeft. Een vrouw heeft het recht een hoofddoek te dragen als ze er zelf voor kiest. Vrouwenrechten zijn mensenrechten.
Vrouwenrechten zijn mensenrechten, volledig mee eens! Daarom vind ik het jammer wanneer ik nog steeds van jonge Marokkaanse vrouwen hoor dat ze amper gestudeerd hebben omdat ze in Marokko op tienjarige leeftijd een tante moesten helpen die geen dochter maar enkel zonen had maar ik zal u als Marokkaanse niet hoeven uit te leggen dat dit soort praktijken niet ongewoon zijn in Marokko..gelukkig krijgen meisjes hier allemaal meer kansen!

Kijk, u heeft het recht om een hoofddoek te dragen. Ik kan dat de guillotine van vrouwenrechten vinden, maar natuurlijk betekent dit niet dat jij daar niet anders over mag denken, en een hoofddoek dragen.

Maar wat u niet kunt doen is zeggen" en dus moet dit steeds en overal".
Om de eenvoudige reden dat wat voor u een teken van onderwerping aan Allah is, voor anderen een totaal andere betekenis heeft, gezien wordt als een symbool van vrouwenonderdrukking en dan is de oplossing niet" ja maar jullie hebben islam niet begrepen". Met alle respect voor uw geloof, dat hoeven wij ook niet; U leeft binnen een seculiere staat en omdat u met standpunten van alle anderen rekening moet houden kunt u geen werk weigeren waarvoor u geschikt bent maar niet wil doen zonder hoofddoek.

Zo maakt u zelf van uw hoofddoek een handicap, dat mag, maar dan heeft u geen recht op een werkloosheidsvergoeding. U kunt werken maar wilt niet. Goed, maar dan voorziet u of een ander ook in uw onderhoud en werkt u niet,omdat u met hoofddoek die keuze maakt.

En voor u over emancipatie begint, onderwerping en opleggen dat hoofddoeken moeten steeds en overal heeft niets met emancipatie te maken. Wel met wat er staat, onderwerping en opleggen van regels vanuit uw geloof zonder rekening te houden met diversiteit aan opvattingen, die zelfverkozen apartheid mag maar zonder onze middelen.

Laatst gewijzigd door alice : 11 juni 2010 om 00:20.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2010, 00:24   #65
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Heeft u al ergens mijn vraag beantwoord waarom u een hoofddoek draagt?
Dat gaat je geen bal aan!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2010, 07:38   #66
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat gaat je geen bal aan!
Kan zij daar zelf niet op antwoorden?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2010, 10:08   #67
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
'Ons' probleem niet? Waarom dan elke dag doordrammen over die zogezegde 'kopvod' als het toch jou probleem niet is. Laat ons in onze waarden en hou u bezig met uw eigen leventje. Laat de moslima's zelf maar bepalen of ze de hoofddoek willen ophouden of afzetten.

Ik heb geen fabriek nodig, niet mijn stijl. Ik sta in het onderwijs en heb mn diploma om ook in de apotheek te staan. Ik heb mn lesjes geleerd. Hoe meer diploma's ik op zak heb, des te beter.

Ik ben veel te moe om nu een uiteenzetting te geven over wie geleerde is en wie niet. De grootste islamitische geleerden hadden vrouwelijke leerkrachten voor mocht u dat even ontgaan zijn.
In welke school mogen die moslimas een kopvod dragen???? Schandalig deze opvoeding. Discriminatie en minachting van de vrouwen. Onbegrijpelijk. Kruisbeelden en kerstbomen moeten verdwijnen. De kopvodden het symbool van de ongelijkheid mag in scholen.

Laatst gewijzigd door NOEKIE : 11 juni 2010 om 10:08.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2010, 10:38   #68
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vrouwenrechten zijn mensenrechten, volledig mee eens! Daarom vind ik het jammer wanneer ik nog steeds van jonge Marokkaanse vrouwen hoor dat ze amper gestudeerd hebben omdat ze in Marokko op tienjarige leeftijd een tante moesten helpen die geen dochter maar enkel zonen had maar ik zal u als Marokkaanse niet hoeven uit te leggen dat dit soort praktijken niet ongewoon zijn in Marokko..gelukkig krijgen meisjes hier allemaal meer kansen!

Kijk, u heeft het recht om een hoofddoek te dragen. Ik kan dat de guillotine van vrouwenrechten vinden, maar natuurlijk betekent dit niet dat jij daar niet anders over mag denken, en een hoofddoek dragen.

Om de eenvoudige reden dat wat voor u een teken van onderwerping aan Allah is, voor anderen een totaal andere betekenis heeft, gezien wordt als een symbool van vrouwenonderdrukking en dan is de oplossing niet" ja maar jullie hebben islam niet begrepen". Met alle respect voor uw geloof, dat hoeven wij ook niet; U leeft binnen een seculiere staat en omdat u met standpunten van alle anderen rekening moet houden kunt u geen werk weigeren waarvoor u geschikt bent maar niet wil doen zonder hoofddoek.

Zo maakt u zelf van uw hoofddoek een handicap, dat mag, maar dan heeft u geen recht op een werkloosheidsvergoeding. U kunt werken maar wilt niet. Goed, maar dan voorziet u of een ander ook in uw onderhoud en werkt u niet,omdat u met hoofddoek die keuze maakt.

En voor u over emancipatie begint, onderwerping en opleggen dat hoofddoeken moeten steeds en overal heeft niets met emancipatie te maken. Wel met wat er staat, onderwerping en opleggen van regels vanuit uw geloof zonder rekening te houden met diversiteit aan opvattingen, die zelfverkozen apartheid mag maar zonder onze middelen.
Ik hoop dat ik hier antwoord op krijg van de dame Sugar zelf, en ik denk wel te mogen vragen waarom zij een hoofddoek draagt, ondanks de inquisitie die onmiddellijk op de achterste benen staat!
Oud 11 juni 2010, 10:43   #69
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kijk, u maakt opnieuw dezelfde fout.
Natuurlijk mag u uw waarden hebben, die persoonlijke vrijheid heeft u hier!
Maar u kan ze nooit laten primeren boven onze waarden die gezien de diversiteit in opvattingen er zijn voor iedereen, uw overtuiging staat daar nooit boven.
Dat maakt het dan ook onze zaak, die van u maar ook van mij.
Oud 11 juni 2010, 10:50   #70
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft u al ergens mijn vraag beantwoord waarom u een hoofddoek draagt?
Een minderwaardigheidscomplex zeker? Waarom loop je anders rond met een doekje op je kop om te benadrukken dat je ondergeschikt bent?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2010, 11:05   #71
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Een minderwaardigheidscomplex zeker? Waarom loop je anders rond met een doekje op je kop om te benadrukken dat je ondergeschikt bent?
Ik denk niet dat een minderwaardigheidscomplex ermee te maken heeft, wel de persoonlijke visie dat je jezelf op deze wijze onderwerpt aan je geloof en jezelf onderscheidt van wie dit niet doet.Dat is trouwens volgens mij ook de bedoeling van de hoofddoek.
Oud 11 juni 2010, 11:23   #72
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Omdat ze anders klop krijgen van de mannelijke moslims? Of nog erger verkracht ofzo. Onderschat die mannelijke moslims niet. Ik heb er al genoeg in aktie gezien. Als je geen doek draagt dan denken ze dat ze alles mogen. Nogal wiedes hun religie maakt hen dat wijs. Onze regering is te slap om te reageren.
Oud 11 juni 2010, 11:25   #73
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat een minderwaardigheidscomplex ermee te maken heeft, wel de persoonlijke visie dat je jezelf op deze wijze onderwerpt aan je geloof en jezelf onderscheidt van wie dit niet doet.Dat is trouwens volgens mij ook de bedoeling van de hoofddoek.
Je ziet ze vliegen. Moslimas dragen dat uit vrees voor de mannelijke moslims. Heb je die al bezig gezien op straat in antwerpen? Dat is als vrouw om bang van te krijgen. Die denken dat alles mag als een vrouw geen doekske draagt. Die gasten zijn niet normaal meid.
Oud 11 juni 2010, 11:31   #74
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Je ziet ze vliegen. Moslimas dragen dat uit vrees voor de mannelijke moslims. Heb je die al bezig gezien op straat in antwerpen? Dat is als vrouw om bang van te krijgen. Die denken dat alles mag als een vrouw geen doekske draagt. Die gasten zijn niet normaal meid.
Er zijn zeker vrouwen die uit dwang de hoofddoek dragen.
Maar er zijn er ook zoals Sugar, die dit totaal uit vrije wil doen, vaak zelfs tegen de zin van hun familie.
En natuurlijk heeft het ook te maken met visie op vrouwen die verantwoordelijk worden gesteld voor het seksuele gedrag van mannen, wat agressie doet toenemen tegenover vrouwen die zichzelf niet aan die opvattingen houden.
Dat weten we allemaal hoor, maar "die gasten zijn niet normaal meid" helpt de discussie niet vooruit!
Laten we vooral Sugar zelf ook aan het woord laten, als ze tenminste antwoordt geeft natuurlijk...
Oud 11 juni 2010, 11:36   #75
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Die hun waarschijnlijk hebben mogen leren lezen,schrijven.
Wie weet, zelfs rekenen....maar géén vrouwen in de raad.

Laatst gewijzigd door Cdude : 11 juni 2010 om 11:36.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2010, 12:07   #76
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

Ik heb al eens gereageerd op uw reactie maar soit je blijft door ratelen over de hoofddoek terwijl je maar al te goed weet wat mijn opinie is. Mij breng je niet op andere gedachten. Ik draag wat ik wil dragen. En ik pas me aan voor zover ik mezelf wil aanpassen. Jij of een ander heeft zich daar niet in te mengen. Ik pas mij aan op zoveel mogelijk vlakken maar mijn religie staat op nummer 1 en daar blijf jij van af. En wat uw opmerking over het werken betreft. Ik werk en wat een ander doet zijn niet mijn zaken.

Ben heel matig in mn geloof maar ik zal even eerlijk zijn. Hoe meer dat mn religie wordt aangevallen, hoe meer dat ik het gevoel krijg dat mijn rechten worden ontnomen (ja, het weigeren van een hoofddoek is een recht dat ontnomen wordt) des te radicaler ik word. Je leest het goed. Mocht ik ooit worden geweigerd omwille van mn religie of hoofddoek dan ga ik doppen uit protest! Seculiere staat of geen seculiere staat. Ik laat u in uw waarde en val u niet lastig. Willen jullie ons dan ook eens eindelijk met rust laten?
Oud 11 juni 2010, 12:09   #77
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Die hun waarschijnlijk hebben mogen leren lezen,schrijven.
Wie weet, zelfs rekenen....maar géén vrouwen in de raad.
'waarschijnlijk' 'wie weet'. Ik doe niet mee aan die uitspraken. Kom af met degelijke argumenten.
Oud 11 juni 2010, 12:12   #78
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Minderwaardigheidscomplex? Had je gedacht. Jij bent geen steek beter dan een ander individu, op geen enkel vlak. Ne mens is ne mens. Welke blokker was weer van de opinie: eigen ras eerst? Oh God, ik sta nog steeds versteld van zo'n reactie.
Oud 11 juni 2010, 12:14   #79
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kan zij daar zelf niet op antwoorden?
Ja, ik kan daarop reageren, wat ik al verschillende keren heb gedaan. Dit is een openbaar forum dus mag hij zeker en vast reageren in mijn plaats. Hij maakt een goed punt!
Oud 11 juni 2010, 12:16   #80
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Omdat ze anders klop krijgen van de mannelijke moslims? Of nog erger verkracht ofzo. Onderschat die mannelijke moslims niet. Ik heb er al genoeg in aktie gezien. Als je geen doek draagt dan denken ze dat ze alles mogen. Nogal wiedes hun religie maakt hen dat wijs. Onze regering is te slap om te reageren.
Klop krijgen door enkel de polsen in beweging te brengen? Wat een rammel, seg.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be