![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zijn dat geleerden? Zijn ze opgenomen in de raad van islamgeleerden? Zo neen, dan verwerp ik ze en hebben ze niets te mengen in de islamitische oordelen over de hoofddoek en andere zaken.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens , in een vleesverwerkend fabriek moet je een speciaal hoofddeksel op. Wie kiest die Islam"geleerden"? Is dat een democratisch proces? Zitten er vrouwen in? Waarschijnlijk niet, nochtans is 50% van hun "fans" vrouw. Gelijkwaardig zijn julle nog laaaaaaaang niet als het aan die baarden ligt. Laatst gewijzigd door Cdude : 10 juni 2010 om 22:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
![]() Citaat:
Ik heb geen fabriek nodig, niet mijn stijl. Ik sta in het onderwijs en heb mn diploma om ook in de apotheek te staan. Ik heb mn lesjes geleerd. Hoe meer diploma's ik op zak heb, des te beter. Ik ben veel te moe om nu een uiteenzetting te geven over wie geleerde is en wie niet. De grootste islamitische geleerden hadden vrouwelijke leerkrachten voor mocht u dat even ontgaan zijn.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 10 juni 2010 om 22:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, u heeft het recht om een hoofddoek te dragen. Ik kan dat de guillotine van vrouwenrechten vinden, maar natuurlijk betekent dit niet dat jij daar niet anders over mag denken, en een hoofddoek dragen. Maar wat u niet kunt doen is zeggen" en dus moet dit steeds en overal". Om de eenvoudige reden dat wat voor u een teken van onderwerping aan Allah is, voor anderen een totaal andere betekenis heeft, gezien wordt als een symbool van vrouwenonderdrukking en dan is de oplossing niet" ja maar jullie hebben islam niet begrepen". Met alle respect voor uw geloof, dat hoeven wij ook niet; U leeft binnen een seculiere staat en omdat u met standpunten van alle anderen rekening moet houden kunt u geen werk weigeren waarvoor u geschikt bent maar niet wil doen zonder hoofddoek. Zo maakt u zelf van uw hoofddoek een handicap, dat mag, maar dan heeft u geen recht op een werkloosheidsvergoeding. U kunt werken maar wilt niet. Goed, maar dan voorziet u of een ander ook in uw onderhoud en werkt u niet,omdat u met hoofddoek die keuze maakt. En voor u over emancipatie begint, onderwerping en opleggen dat hoofddoeken moeten steeds en overal heeft niets met emancipatie te maken. Wel met wat er staat, onderwerping en opleggen van regels vanuit uw geloof zonder rekening te houden met diversiteit aan opvattingen, die zelfverkozen apartheid mag maar zonder onze middelen. Laatst gewijzigd door alice : 11 juni 2010 om 00:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat gaat je geen bal aan!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door NOEKIE : 11 juni 2010 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk mag u uw waarden hebben, die persoonlijke vrijheid heeft u hier! Maar u kan ze nooit laten primeren boven onze waarden die gezien de diversiteit in opvattingen er zijn voor iedereen, uw overtuiging staat daar nooit boven. Dat maakt het dan ook onze zaak, die van u maar ook van mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat een minderwaardigheidscomplex ermee te maken heeft, wel de persoonlijke visie dat je jezelf op deze wijze onderwerpt aan je geloof en jezelf onderscheidt van wie dit niet doet.Dat is trouwens volgens mij ook de bedoeling van de hoofddoek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Schepen
|
![]() Omdat ze anders klop krijgen van de mannelijke moslims? Of nog erger verkracht ofzo. Onderschat die mannelijke moslims niet. Ik heb er al genoeg in aktie gezien. Als je geen doek draagt dan denken ze dat ze alles mogen. Nogal wiedes hun religie maakt hen dat wijs. Onze regering is te slap om te reageren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Schepen
|
![]() Je ziet ze vliegen. Moslimas dragen dat uit vrees voor de mannelijke moslims. Heb je die al bezig gezien op straat in antwerpen? Dat is als vrouw om bang van te krijgen. Die denken dat alles mag als een vrouw geen doekske draagt. Die gasten zijn niet normaal meid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er zijn er ook zoals Sugar, die dit totaal uit vrije wil doen, vaak zelfs tegen de zin van hun familie. En natuurlijk heeft het ook te maken met visie op vrouwen die verantwoordelijk worden gesteld voor het seksuele gedrag van mannen, wat agressie doet toenemen tegenover vrouwen die zichzelf niet aan die opvattingen houden. Dat weten we allemaal hoor, maar "die gasten zijn niet normaal meid" helpt de discussie niet vooruit! ![]() Laten we vooral Sugar zelf ook aan het woord laten, als ze tenminste antwoordt geeft natuurlijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie weet, zelfs rekenen....maar géén vrouwen in de raad. ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 11 juni 2010 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
![]() Citaat:
Ben heel matig in mn geloof maar ik zal even eerlijk zijn. Hoe meer dat mn religie wordt aangevallen, hoe meer dat ik het gevoel krijg dat mijn rechten worden ontnomen (ja, het weigeren van een hoofddoek is een recht dat ontnomen wordt) des te radicaler ik word. Je leest het goed. Mocht ik ooit worden geweigerd omwille van mn religie of hoofddoek dan ga ik doppen uit protest! Seculiere staat of geen seculiere staat. Ik laat u in uw waarde en val u niet lastig. Willen jullie ons dan ook eens eindelijk met rust laten?
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() 'waarschijnlijk' 'wie weet'. Ik doe niet mee aan die uitspraken. Kom af met degelijke argumenten.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Minderwaardigheidscomplex? Had je gedacht. Jij bent geen steek beter dan een ander individu, op geen enkel vlak. Ne mens is ne mens. Welke blokker was weer van de opinie: eigen ras eerst? Oh God, ik sta nog steeds versteld van zo'n reactie.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Ja, ik kan daarop reageren, wat ik al verschillende keren heb gedaan. Dit is een openbaar forum dus mag hij zeker en vast reageren in mijn plaats. Hij maakt een goed punt!
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |