Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2010, 21:04   #3761
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ja, natuurlijk, u baseert uw wereldbeeld niet alleen op prentjes maar ook op youtube-filmpjes.

Ik ben niet verbaast, alleen over het feit dat u zichzelf nog au serieux neemt. Niemand anders doet dat.
Vinde gij dat wij een religie serieus mogen nemen dat voortvloeit van een ventje dat een vrouw van negen jaar had?
Oud 13 november 2010, 21:06   #3762
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Andere voorbeelden van kinderhuwelijken in de islam :
http://www.youtube.com/watch?v=rNout...eature=related
Nog een : sharia expert verdedigt kindhuwelijken
http://www.youtube.com/watch?v=dlrJx...eature=related
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 21:06   #3763
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Vinde gij dat wij een religie serieus mogen nemen dat voortvloeit van een ventje dat een vrouw van negen jaar had?
Hoe lang ga je dat nog blijven herhalen? Is dat je tactiek: de leugen zo lang herhalen, tot we het nog gaan geloven ook?

Antwoord liever hierop: hoe kan zij nu negen jaar zijn in 622, als ze in 610 reeds moslima werd?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 13 november 2010 om 21:07.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 21:06   #3764
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kunnen meisjes zo jong al beslissen of ze levenslang bij die vent willen blijven? Komaan! Dat is seksueel misbruik want die hebben nix te zeggen als ze uitgehuwelijkt worden. Natuurlijk zijn er moslimvaders die wel de mening van hun dochters respecteren. Voor ik weer veralgemenend overkom.

Pedofilie, daar richt ik mijn pijlers toch ook op? Ik ben daarin heel duidelijk geweest op dit forum.
Ik weet dat voor u (net als voor mij) andere vormen van seksueel misbruik volstrekt onaanvaardbaar zijn. Wat me verbaast is echter het verschil in voorgestelde aanpak. Moslims zouden plots niet meer met kleine kindjes huwen (gesteld dat de feiten kloppen) wanneer je de Koran verbiedt. Vangheluwe zou niet meer aan zijn koorknaapjes zitten wanneer je enkele passages uit de Bijbel schrapt. En een autochtone Vlaamse nonkel zou plots van zijn neefjes blijven wanneer je de kalender buiten gooit. Ik geloof niet in zo'n verschillende aanpak, omdat het probleem grofweg hetzelfde is. (Grofweg, omdat er een groot verschil is tussen formele kinderhuwelijken en kindermisbruik in 't geniep.)

Ik denk - maar dat is slechts een vermoeden - dat de achterliggende redenen voor zulk seksueel misbruik grotendeels dezelfde zijn. Nu eens iemand die zich daar fysiek toe aangetrokken voelt, dan weer een samenleving die kinderen erotiseert in een volwassen wereld en heel af en toe een creep die niets anders kan krijgen. Als de redenen dezelfde zijn, waarom zou je dan andere maatregelen willen uitvaardigen al naargelang de religie van de dader? Geloof je werkelijk dat Vangheluwe van de koorknaapjes gebleven zou zijn indien je de Bijbel zou verbieden? Ik niet.
Citaat:
Dit los je wel op door dat geloof niet meer te herkennen.
Dat islamitische landen hun waarden blijven behouden, maar dat ze zich niet overzetten naar hier. Islam hoort hier niet thuis. Wij zijn te vrijgevochten daarvoor. Onze vrouwen zijn daarvoor te zelfstandig etc.
Je moet het volgende zeker niet persoonlijk nemen hoor. Maar ik vind het een beetje bizar hoe iedereen staat te verkondigen dat onze cultuur zo emancipatorisch is dat ze onverzoenbaar is met zulke imaginaire islam. Het gelijkt zo'n beetje op kindjes die niet meer geloven in dat monster onder hun bed, maar die toch niet zeker genoeg zijn om niet te gaan kijken. Als je echt zeker bent dat je emancipatorische gedachten sterk genoeg zijn om zo'n reactionaire gedachtegoed tegen te houden, dan kan dat licht op je slaapkamer ook wel uit.

mvg,

Andy

Laatst gewijzigd door Andy : 13 november 2010 om 21:16.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 21:08   #3765
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hoe lang ga je dat nog blijven herhalen?

Antwoord liever hierop: hoe kan zij nu negen jaar zijn in 622, als ze in 610 reeds moslima werd?
ssssssssssshhttt gij zijt mij nog nen boel antwoorden verschuldigd.
En zei dat ik stil zou vallen, maar u bent van de hak op de tak gesprongen om het te ontlopen.
Wat niet wegneemt dat u nog wat te verklaren hebt.
Belgen doen het beter dan u! Ik kan ook niet anders verwachten van mijn cultuur.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 13 november 2010 om 21:08.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 21:09   #3766
Ninelle
Banneling

Standaard

Op deze bladzijde van youtube, tal van videobeelden van kindhuwelijken
en de uitleg van sharia-experten om het goed te praten :

Oud 13 november 2010, 21:10   #3767
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo niet he manneke!!!!! Een erkende bron!!!!!!!!!!!
Weet jij wel wie Attabarie is? Klets toch niet uit je nek. De forummoeftie uithangen en het feit dat u denkt dat u mijn beste deze grote historicus/koranwetenschapper hier even op dit prutsforum kan weerleggen siert u echt niet.

Btw, aangezien jij enorm veel respect hebt voor Jezus en hier alle dagen gilt hoe goede deze man wel niet was stel ik me toch vragen bij figuren als jij. Heb je ook zoveel respect voor zijn moeder Maria? Weet ge misschien op welke leeftijd deze gelovige vrouw haar zoon op de wereld heeft gezet. Stelt ge u daar dan geen vragen bij?
Oud 13 november 2010, 21:12   #3768
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Ik neem geen enkele religie au serieux, ik ben atheïst

2) als je de impact van een religie wil terugdringen, dan vraag je je af hoe je dat best doet. We hebben één goede ervaring, namelijk met de RKK. Ik ben ervoor dat we dezelfde strategie hanteren aangezien die daar erg succesvol was.

3) Ook in Vlaanderen huwde men in de periode van Mohammed rond 10, 11 of 12 jaar. Zo zijn er verschillende Gravinnen van Vlaanderen die op die leeftijd werden uitgehuwelijkt. Dat is niet verbazingwekkend aangezien de gemiddelde levensverwachting toen geen 82 jaar bedroeg maar niet eens 30. ALs je geen 30 jaar oud wordt, wacht je niet tot je 19 om te trouwen of seks te hebben.

4) Seks met minderjarigen is hier verboden. Men moet op dat vlak gewoon de wet toepassen zoals men dat moet doen met inbrekers, moordenaars, dieven en verkrachters.

Men moet dat elders bestrijden via ontwikkeling, onderwijs, gezondheidszorg, toegang tot voorbehoedsmiddelen en emancipatie van vrouwen. Dat betekent concreet dat men progressieve organisaties en regeringen moet steunen, vooral zij die zich seculier, links en progressief opstellen. Zoals de Ba'athpartij in Syrië en Irak, Muammar Gaddafi, de Communistische Regering van Afghanistan, Moassadecq en Banisadr van Iran, de PLO en het PFLP in Palestina.

Maar ik stel vast dat de regeringen van de VS en het Westen juist dat soort regeringen en organisaties ondergraven ten voordele van de religieuze zotten. Ik stel eveneens vast dat de VS als er in de VN resoluties voorliggen omtrent toegang tot gezondheidszorg, emancipatie, rechten van de vrouw of voor homo's, rechten van het kind of een einde aan discriminatie steeds hetzelfde stemgedrag hebben als het Vaticaan, Saoudi-Arabië, de Taliban en Iran: ze zijn daar tegen.

Wie voor vrouwenrechten is, is derhalve tegenstander van de VS-politiek.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 21:13   #3769
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Weet jij wel wie Attabarie is? Klets toch niet uit je nek. De forummoeftie uithangen en het feit dat u denkt dat u mijn beste deze grote historicus/koranwetenschapper hier even op dit prutsforum kan weerleggen siert u echt niet.

Btw, aangezien jij enorm veel respect hebt voor Jezus en hier alle dagen gilt hoe goede deze man wel niet was stel ik me toch vragen bij figuren als jij. Heb je ook zoveel respect voor zijn moeder Maria? Weet ge misschien op welke leeftijd deze gelovige vrouw haar zoon op de wereld heeft gezet. Stelt ge u daar dan geen vragen bij?
Werd die ook als 6-jarige uitgehuwelijkt en verkracht zoals het peuterbruidje van uw profeet?
Oud 13 november 2010, 21:14   #3770
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Zo opvliegend suqar ??....
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 21:15   #3771
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ik weet dat voor u (net als voor mij) andere vormen van seksueel misbruik volstrekt onaanvaardbaar zijn. Wat me verbaast is echter het verschil in voorgestelde aanpak. Moslims zouden plots niet meer met kleine kindjes huwen (gesteld dat de feiten kloppen) wanneer je de Koran verbiedt. Vangheluwe zou niet meer aan zijn koorknaapjes zitten wanneer je enkele passages uit de Bijbel schrapt. En een autochtone Vlaamse nonkel zou plots van zijn neefjes blijven wanneer je de kalender buiten gooit. Ik geloof niet in zo'n verschillende aanpak, omdat het probleem grofweg hetzelfde is. (Grofweg, omdat er een groot verschil is tussen formele kinderhuwelijken en kindermisbruik in 't geniep.)

Ik denk - maar dat is slechts een vermoeden - dat de achterliggende redenen voor zulk seksueel misbruik grotendeels dezelfde zijn. Nu eens iemand die zich daar fysiek toe aangetrokken voelt, dan weer een samenleving die kinderen erotiseert in een volwassen wereld en heel af en toe een creep die niets anders kan krijgen. Als de redenen dezelfde zijn, waarom zou je dan andere maatregelen willen uitvaardigen al naargelang de religie van de dader? Geloof je werkelijk dat Vangheluwe van de koorknaapjes gebleven zou zijn indien je de Bijbel zou verbieden? Ik niet.

Je moet het volgende zeker niet persoonlijk nemen hoor. Maar ik vind het een beetje bizar hoe iedereen staat te verkondigen dat onze cultuur zo emancipatorisch is dat ze onverzoenbaar is met het beeld van een imaginaire islam. Het gelijkt zo'n beetje op kindjes die niet meer geloven in dat monster onder hun bed, maar die toch niet zeker genoeg zijn om niet te gaan kijken. Als je echt zeker bent dat je emancipatorische gedachten sterk genoeg zijn om zo'n reactionaire gedachtegoed tegen te houden, dan kan dat licht op je slaapkamer ook wel uit.

mvg,

Andy
Citaat:
Geloof je werkelijk dat Vangheluwe van de koorknaapjes gebleven zou zijn indien je de Bijbel zou verbieden? Ik niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jezus, volgen Lucas 17:2 in de bijbel
2 Het zoude hem nuttiger zijn, dat een molensteen om zijn hals gedaan ware, en hij in de zee geworpen, dan dat hij een van deze kleinen zou ergeren.
http://www.statenvertaling.net/bijbel/luka/17.html
In Mattheus18:6 staat ook zoiets.

Zou Vangheluwe een goede zwemmer zijn?

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 november 2010 om 21:15.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 21:15   #3772
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Werd die ook als 6-jarige uitgehuwelijkt en verkracht zoals het peuterbruidje van uw profeet?
Het wordt hoog tijd dat ze u hier afgooien.
Oud 13 november 2010, 21:16   #3773
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Was jij erbij ????.... roep harriechristus
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 21:17   #3774
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ik zeg niet dat moslims met minderjarige trouwen. Wel zijn er die dat doen door het boek dat ze volgen. Het geeft ze de mogelijkheid dit "gewetenloos" te doen.
't blijft pedofilie. De mening van dat meisje doet er op die momenten niet toe he. Dat is dus ongewenst in een situatie duwen dat ze niet wenst.
Dat zoiets dezer dagen nog maar kan gebeuren is een schande.

Ik zie geen verschil tussen geniep of openbaar.

Citaat:
Even ziek hoor. De Kerk had al lang neergebrand moeten zijn door ons weldenkende mensen. Ter compensatie voor wat men met onze voorouders deed. Vergis U zeker niet. Ik ben even streng naartoe pedofilie in de Kerk.
Het probleem is hier net wel, de koran laat het toe! Dus de Koran dat zich een boek van alle tijden noemt, laat nog altijd kinderhuwelijken toe. Diezelfde Koran zit zodanig in elkaar dat moslima's zo goed als niets te zeggen in het mom van: beschermd worden door de mannen.
Wij weten inmiddels wel beter he?

Citaat:
Je moet het volgende zeker niet persoonlijk nemen hoor. Maar ik vind het een beetje bizar hoe iedereen staat te verkondigen dat onze cultuur zo emancipatorisch is dat ze onverzoenbaar is met het beeld van een imaginaire islam. Het gelijkt zo'n beetje op kindjes die niet meer geloven in dat monster onder hun bed, maar die toch niet zeker genoeg zijn om niet te gaan kijken. Als je echt zeker bent dat je emancipatorische gedachten sterk genoeg zijn om zo'n reactionaire gedachtegoed tegen te houden, dan kan dat licht op je slaapkamer ook wel uit.

mvg,

Andy
Onze cultuur past zich aan de tijd aan, aan de evolutie van het menselijk denken. De islam blijft steken.
Oud 13 november 2010, 21:17   #3775
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Op deze bladzijde van youtube, tal van videobeelden van kindhuwelijken
en de uitleg van sharia-experten om het goed te praten :

Begrijpt u wat de man zegt, of gaat u af op de MEMRI-vertaling? Moet ik nog herhalen dat MEMRI al meermaals betrapt is op valse, foutieve en selectieve vertalingen?
Zij brengen geen informatie maar doen aan propaganda.

Oud 13 november 2010, 21:18   #3776
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Moslims en vrijheid van meningsuiting, laat staan vrijheid van rapportering van feiten die niet eens betwist worden door moslimhistorici : altijd een moeilijke combinatie!

Je mag op de vraag antwoorden hoor!
Oud 13 november 2010, 21:18   #3777
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Moslims en vrijheid van meningsuiting, laat staan vrijheid van rapportering van feiten die niet eens betwist worden door moslimhistorici : altijd een moeilijke combinatie!

Je mag op de vraag antwoorden hoor!
Oud 13 november 2010, 21:19   #3778
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik vond dat geen bewijs. Sorry.
Nergens stel ik vast dat Mohammed NIET met een minderjarige getrouwd was. Wel stel ik het omgekeerde vast en dat islam zich een geloof van alle tijden noemt.

Maria was wel zwanger geworden van de heilige geest he. Mss moet jij de geschriften er nog maar eens bij nemen
Oud 13 november 2010, 21:20   #3779
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Begrijpt u wat de man zegt, of gaat u af op de MEMRI-vertaling? Moet ik nog herhalen dat MEMRI al meermaals betrapt is op valse, foutieve en selectieve vertalingen?
Zij brengen geen informatie maar doen aan propaganda.
Enige reden waarom je de feiten gerapporteerd over kindhuwelijken in de islam door human rights watch met volle kracht ontwijkt?
Oud 13 november 2010, 21:20   #3780
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maria was wel zwanger geworden van de heilige geest he. Mss moet jij de geschriften er nog maar eens bij nemen
Dat heeft niets te maken met geschriften maar alles met geschiften.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be