![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Europees Commissaris
|
![]() Travis was een beetje sarcastisch.
![]() |
#402 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga nu dus maar als de bliksem naar ggo- koeienvoer zoeken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oprecht bedankt
![]() |
![]() |
#404 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben ook niet tegen onderzoek Zolang dat vrij onderzoek is en niet onderzoek, voor de tweede maal, op de loonstaat van de criminele voedsel-multinationals De banden van de Unief met deze onsmakelijke heerschappen zijn echter bewezen, voor zover dat moest bewezen worden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik zou het alleen als vrij onderzoek toelaten, los van banden met de criminele voedsel-multinationals toch zullen een aantal landen democratisch tegen vrij onderzoek beslissen Ik denk niet dat iedereen in de bio-industrie voor frankenfood is Dringend eens je vriendenkring uitbreiden Laatst gewijzigd door eno2 : 30 mei 2011 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Acties als de vorige spelen in het voordeel van de multinationals, niet in hun nadeel. Ze tonen aan dat er geen maatschappelijk debat mogelijk is, dat transparantie van het wetenschappelijk onderzoek uit den boze is want ook al is er een wetenschappelijke en politieke consensus bereikt dat de onderzoeken toegelaten worden, dan nog worden ze vernield. In de toekomst zullen de experimenten ook gebeuren, maar in het geheim. U zal dan ook moord en brand schreeuwen, dat weet ik nu al.
![]() |
![]() |
#407 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#408 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
die idioten hebben geen recht om iemand anders eigendom te vernietigen en als zeker niet het recht om te beslissen welke nieuwe technologie waardevol is en welke niet!!! met de genetica kunnen levens gered worden op termijn net zoals de auto onze levens hebben verbeterd en gered maar aan alles is een keerzijde, rijd met een auto te snel of onder invloed en je hebt een moordwapen, hetzelfde met alle technologie en dus ook met de genetica, alles kan misbruikt worden voor minder gerechtvaardigde toestanden maar dit is geen reden om de wetenschap tegen te houden want dan gaan we terug naar de middeleeuwen waar iedereen op de brandstapel vloog als men beweerde dat de aarde plat was bij manier van spreke en dat willen we toch niet hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het grootste deel wordt wel door hen gesponsord, omdat er nu eenmaal meer knowhow dan geld in een unief zit dan niet. Als een onderzoek belangrijk voor uw bedrijf is om een nieuw product op de markt te brengen, gaat ge dan wachten en de universiteiten pakweg 5 jaar laten slabakken omdat er niet genoeg geld is? Of gaat ge slim zijn en ze geld geven, het geld verdient ge wel terug met uw nieuw product, daar hoeft ge geen wetenschappers voor om te kopen.
![]() |
![]() |
#412 |
Europees Commissaris
|
![]() Nagel op de kop? Vertel eens, hoe ziet gij het verschil tussen een koe die met ggo soja's is gevoed met een koe die met gewone soja's is gevoed?
![]() |
#413 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
in onze kapitalistische wereld kan wetenschap nu enkel indien het gefinancierd word en helaas in onderzoek duur en niet altijd met garanties dus het zijn veelal multi nationals die onderzoeken kunnen financieren en helaas zijn er bedrijven die liever investeren in de laatste anti rimpel créme omdat die winstgevender is dan een kanker onderzoek en ook bij de genetica zijn er bedrijven die ook een dubbele agenda zullen hebben indien er goede vooruitgangen worden geboekt of ontdekkingen worden gedaan maar helaas is het een utopie om te denken dat het ooit anders zal zijn. maar dit mag ons niet stoppen in onze vooruitgang want hoe je het ook draait of keert, indien we ons zo blijven vermenigvuldigen zullen we spoedig met oplossingen moeten komen voor heel wat problemen waaronder de voedselvoorziening, tenzij we de ruimte kunnen koloniseren en dat zie ik niet zitten dat ruimte onderzoek voor een stuk dood en begraven is tenzij het gaat om de nieuwste gps sateliet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#415 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uit het bovenstaande verneem ik met genoegdoening , dat je erg te klagen hebt over de anti-ggo sfeer en ik hoop dat je dat steeds meer zal moeten doen omdat daar steeds meer reden zal voor zijn. En ja, ik beschouw wetenschappers op de loonstaat van multinationals als partijdig. Wat niets hoeft af te doen van de intrensieke zij het niet ethische waarde van hun onderzoek We hebben al gezien hoe ze die dingen door de strot van de consument proberen te drukken door bv ggo-labelling tegen te werken, want de consumentt laat dat frankenfood gewoon op de schappen staan als het gemerkt is. Zegt veel over democratisch gehalte van het gedrag van de voedselmultinationals |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de financiering zo schaars is, moet je de schaarse budgetten daar niet naartoe vergooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
'k zal zelfs nog een geste doen en u een tweede aanzet doen. Geld en belangenvermenging kunnen dan wel woorden in onderzoeksverslagen veranderen, ze kunnen noch de natuur, noch de reproduceerbaarheid van het experiment veranderen. Nu is het aan u om het denkwerk verder te zetten. Het onderzoek is gefinancierd door een bedrijf en de onderzoeksresultaten zijn gepubliceerd. Is het universum met zijn natuurwetten nu veranderd?
![]() |
![]() |
#418 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sorry to crush another dream.
![]() |
![]() |
#419 |
Minister
|
![]() oei, zie dat nu, ik ga hier nog zowaar iets bijleren vandaag. Graag enige uitleg hoe je in een jaar tijd een nieuwe soort kan maken met EXACT de nieuwe eigenschappen die jij wenst zonder gebruik te maken van die door jou verfoeide technieken EN blijkbaar nog aan een veel gunstiger tarief ook. Ik wacht geduldig op uw uitleg. Dank u bij voorbaat!
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 30 mei 2011 om 17:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
Banneling
|
![]() Ik lees dat er 18 ggo's toegelaten zijn in de EU
9 keer hebben landen beroep gedaan op de vrijwaringscausule, wat maakt dat toegelaten ggo's toch niet binnengelaten worden Producten van dieren die gevoed zijn met ggo's moeten geen ggo-bestanddelen melden |
![]() |
![]() |